Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Kategoria: Kamery IP / Alarmy / Automatyka Bram
Montersi
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Likwidowanie świstu (zakłóceń) w głośnikach

pichfab 23 Sie 2007 14:15 121690 62
  • #31 23 Sie 2007 14:15
    jaarti
    Poziom 13  

    Witam ....

    U mnie też trochę walka trwała zanim wyciąłem wszystkie piski ...

    Próbowałem różnych filtrów na zasilanie i na kable sygnałowe - NIC
    Różne kombinacje z masami ... - NIC
    Podłączyłem radio bezpośrednio do aku tak jak wzmak - Trochę świsty ustały ale było je jeszcze słychać ...

    I wiecie co pomogło w 100 % ...

    Kabelek pomiędzy obudową radia .. gdzieś z tyłu przykręcony a GND we wzmaku ..... i wszystko ustało ... hehe ..

    Może się komuś przyda...

    Pozdrawiam Artur

  • #32 26 Sie 2007 18:17
    beetroot
    Poziom 17  

    Prosze podajcie modele samochodów radi i wzmacniaczy moze sie to komus przydac na przyszlosc .Ja mam P406 "98 radio pioneer DEH-P5630MP aktywnego suba EN-A110 FUSION i bazarowe kable puszczone razem jednym progiem. Do CRAZY88 zasilajace + i - tego samego przekroju 0,5cm masa z budy .I zadnych zaklócen czy pisków nieslysze .Pozdrawiam

  • #33 19 Wrz 2007 22:42
    pasje
    Poziom 2  

    walczyłem z tym ponad dwa tygodnie ale w końcu znalazłem przyczyne
    OBJAWY
    to "prykanie" w tweeterach tylnych głośników, tylko przy włączonym silniku, mocno dokuczliwie w przerwach i początkach utworów i przy spokojnych kawałkach, sub i przody z radia ok
    PRZETESTOWANE
    -kable: zasilania, masy i remote, sprawdzane na inych kablach puszczoych na zewnątrz auta,
    -inne głośniki
    -filtr linowy
    -masa z aku
    -wspólna masa z radiem
    -punkty masy w radiu

    nic nie pomogło (filtr trochę złagodził) ostatnim krokiem był kabel RCA i tu trafiłem w 10, zwykły kabel od wieży i błoga cisza.
    RCA z zestawu montażowego za prawie 30 euro marka "autoleads" gruby, ekranowany, pozłacane końcówki i taka kaszana

  • #34 08 Paź 2007 12:02
    czarodziej007
    Poziom 14  

    W moim przypadku pomógł separator masy. Umieszczony przed wejściem do wzmacniacza.

  • #35 14 Paź 2007 13:27
    izotopekMax
    Poziom 17  

    hms ja nie mam coprawda swistu przy wlaczonym silniku.
    Ale u mnie wystepuje takie same zaklucenie przy wlaczonym i wylaczonym silniku.
    Dokladnie przy wlaczeniu swiatel ,dmuchawy, sygnalu dzwiekowego.
    Slychac tykniecie w glosnikach.Jak wszystko bylo podpiete pod radio to nic sie nie dzialo.Zadnych zaklucen. W momencie gdy podpialem wzmacniacz(a mam teraz 2) takie cos sie dzieje.I slychac to nawet w przednich glosnikach podpietych pod radio.

    Kable mam sinuslive niebieskie z potrojnym ekranem. Rozgalezniki Y tez.Radio ma gnd z aku i z masy wzmacniaczy przykreconej do karoseri w bagazniku.
    Radio Pioneer deh 4700. Piece audison srx2 i carpower 1502.
    Kabel zasilajacy po lewej stronie auta idzie z remotem i masa od radia.
    A po prawej kable glosnikowe nie uzywane w tym momencie i Rca.

    W kable rca mialem wpinany filtr phonocara. Nie pomogl nic.

    Dodam ze jak mase radia bralem z innych punktow to bylo tak samo.Przy takim polozeniu masy czyli do mas wzmakow wydaje mi sie ze sila tego pykniecia (zaklucenia) jest najmniejsza)

    Prosze o rade co zrobic.

    Dodano po 14 [minuty]:

    Jeszcze jedno : wczesniej mialem jakies czincze boshmanna i nie odczuwam roznicy teraz na tych sinuslive. Ponadto jak naprzyklad dam pauze w radiu i jak komorka mi dzwoni lub es przychodzi to slysze zaklucenia w glosnikach.szczegolnie tych podpietych pod wzmak.

  • #36 14 Paź 2007 18:32
    markowiecm
    Poziom 10  

    A ja Wam powiem tak w środę bawiliśmy sie z audio u kumpla w aucie radio Pioneer DEH 2900 wzmacniacz Magnat rock 600 słychać było dokładnie wszystko począwszy od lampki otwartych drzwi kończąc na świście przy dodawaniu gazu. Kolega bawił sie z tym od 2 tygodni i nie dawało to rezultatu. Kable zarówno od radia jak i wzmacniacza prowadzone prawidłowo prosto do klem akumulatora kable sygnałowe ekranowane. A teraz rozwiązanie: :!:

    Podłączenie mp3 do wzmacniacza eliminowało zakłócenia z tego wynikało ze zakłócenia wprowadza radio... czego nawet sie niespodziewaliśmy bo przecież niebylejaki sprzęt.
    Pierwszy pomysł
    Podłączenie wzmacniacza pod Wyjścia NA GLOSNIKI z radia bez zadnych dzielnikowi napiec; GAIN w wzmacniaczu minimum głośność na radiu b. mała i podłączenie do wejścia wzmacniacza i....... BRAK ZAKŁÓCEŃ!! Ale była to totalna prowizorka przypominam ze na wzmacniacz szedł sygnał wysokopoziomowy ograniczony tylko głośnością radia.
    Wiec wpadlem na "genialny" pomysł "-" wyjścia wysokopoziomowego (tego na głośniki") z "+" niskonapięciowego (wyj radia na wzmacniacz) to wszystko syganłówką normalnie do wzmacniacza i ............. GITARA WSZYSTKO HULA JAK NALEŻY.
    UWAGA: Nie wiem czy to radio ma wzmacniacz zbudowany na sclakach czy nie ale pobranie masy z wyjść radia na glosniki eliminowało opisany problem, kolega coś wspomniał że teraz ma tą masę pobraną z obudowy radia i tez działa. Nie sprawdzalem i nie wiem ale wydaje mi sie ze masa wyjść na wzmacniacz jest porostu odseparowana w radiu od masy zasilania (obudowy) i tu jest problem. jeśli ma ktoś podobny problem polecam podłączenie "+" niskonapięciowych wyjśc radia normalnie do wzmacniacza a masę wejść wzmacniacza połączyć z masą blachy radia UWAGA masa niskonapięciowych wyjść radia wisi w powietrzu.
    PODKREŚLAM DZIAŁA TO NA WSPOMNIANYM RADIU BO WZMACNIACZ W TYM PRZYPADKU NIEODGRYWAŁ ŻADNEJ ROLI PRZYPOMINAM ZE POŁĄCZENIE MASY SAMOCHODU Z "-" WYJŚĆ RADIA NA GŁOŚNIKI MOŻE DOPROWADZIĆ DO SPALENIA KOŃCÓWEK RADIA.


    te kreski L masa i R od radia to wyjscia radia na glosniki (wysokonapieciowe)

  • #37 24 Paź 2007 01:20
    scrawl
    Poziom 9  

    hej. czy kondensator moze tu pomoc???

  • #38 24 Paź 2007 09:52
    czarodziej007
    Poziom 14  

    nie. Problem polega na tym że masa jest brana z różnych miejsc co jest zgubne w skutkach. Wyobraź sobie że masę pobiera z radia z któregoś miejsca w samochodzie i nie daj boże z jeszcze innego miejsca w przypadku uszkodzenia kabla rca. A wszystko to dostaje wzmacniacz. I zaczyna głupieć czego wynikiem są szumy a czasami nawet dźwięk pracy alternatora. rozwiązanie jest proste wzmacniacz ma brać masę tylko z jednego punktu czyli z miejsca zasilania. Niestety samochód to jedne wielkie pole magnetyczne o dużej ilości źródeł zakłuceń.

  • #39 27 Paź 2007 22:22
    mdm150
    Poziom 26  

    Witam!
    Też mam problem z zakłóceniami. Chciałem do auta wrzucić kaseciaka aiwa ctx-217 i odtwarzacz zrobiony na komputerowym napędzie CD. Narazie odpalałem całość na stole by zobaczyć jak to będzie grać. Niestety w głośnikach słychać świst pracującego napędu. Radio i CD maja filtry przeciw zakłóceniowe. Projekt mojego cd jest na elce. Niebardzo wiem jak te zakłócenia wyeliminować.

  • #40 28 Paź 2007 10:02
    jasonfisk
    Poziom 12  

    Witam. Mam spory problem, konkretnie w aucie mam dwa wzmacniacze: 4-kanałowy Ground Zero GZTA 4.120MK2 zasilającego przednie głośniki separowane Magnata Clasic 213 i tylne JBL GTO937. Chinche dobrej firmy Zealum. I mam strasznie uporczywe dosyć głośne świsty i takie lekkie nie wiem jak to nazwać, trzaski. Są one i w czasie muzyki i w momencie gdy włączę radio i ładuje się już płyta. Czy umiał by mi ktoś pomóc? osobiście nie wydaje mi sie żeby po prostu był potrzebny kondensator, ale może ktoś się zna lepiej. Pozdrawiam i proszę o pomoc.

  • #41 29 Paź 2007 22:01
    jasonfisk
    Poziom 12  

    Może jednak ktoś pomoże?? Proszę....

  • #42 29 Paź 2007 22:57
    basf_wrocław
    Poziom 11  

    Masz wyżej napisane. Masa na RCA uwalona. Naprawa w np. Pioneerze max 50 zł.

  • #43 29 Paź 2007 23:37
    213813
    Usunięty  
  • #44 30 Paź 2007 13:59
    basf_wrocław
    Poziom 11  

    Można żeby sprawdzić czy to żeczywiście to, ale na stałe bym nie podpinał. To tak jakby Ci się spalił bezpiecznik i zamiast niego wstawiłbyś drut ;)

  • #45 01 Lis 2007 22:30
    pirelli0
    Poziom 9  

    Witam. Ja mam podobny problem z piszczeniem w glosnikach. Probowalem juz nastepujacych rzeczy: wymiana alternatora, kondensator na alternator, wymiana chinchy, filtr na zasilanie radia. Chinche mam teraz puszczone nie progami, ale srodkiem pod wykladzina. Mam Fiata Seicento i w nim na podlodze, pod radiem jest z tego co mi sie wydaje, urz. sterujace podluszki powietrznej. Kable chcac, nie chcac przechodza obok niego. Mowiono mi, ze to nie bedzie dawac zaklocen. Ale czy jest mozliwe, ze wlasnie to jest przyczyna tego pisku?? Bo nie widzi mi sie robierac polowy wnetrza na darmo. Pozdrawiam.

  • #46 03 Lis 2007 19:13
    basf_wrocław
    Poziom 11  

    A sprawdzałeś na innym radiu ?

  • #47 03 Lis 2007 19:21
    pirelli0
    Poziom 9  

    Nie sprawdzalem. Moze to byc wina radia??

  • #48 04 Lis 2007 17:59
    basf_wrocław
    Poziom 11  

    No przeczytaj pare postów wyżej ;) Jak masz podpięte chinche od SW to spróbuj masę chinchy zewrzeć jakimś kabelkiem do obudowy radia ;)

  • #49 07 Lis 2007 13:40
    herbiasty
    Poziom 19  

    heheh...kiedys mialem w aucie sam wzmacniacz podpiety pod glosniki GMS 2600 i MP3 playera... swiszczalo jak opetane... okazalo sie ze (niby nie powinno to przeszkadzac) jedna srubka mocujaca wzmacniacz do kanapy dotykala wzmocnienia oparcia ktore bylo metalowe i mialo polaczenie z masa na karoserię ... po jej wykręceniu wszystko ustało... nie wiem dlaczego tak bylo ale tylko tak pisze ze zetknąłem sie i z takim przypadkiem... moze dlatego ze masy byly wtedy w dwuch roznych miejscach... nie wiem :|

  • #50 08 Lis 2007 22:34
    mafiozoradom
    Poziom 9  

    Mam takie pytanko czy jest mozliwosc ze swisty w glosnikach moga byc wina samego wzmacniacza? Bo znajomy ostatnio oddal samochod zeby mu zalozyli audio bo gwizdalo mu w glosnikach to powiedzieli mu ze to wina wzmacniacza i jakis inny mu wcisneli. I teraz nie wiem czy wcisneli mu kit zeby sprzedac mu wzmaka czy to rzeczywiscie prawda.

  • #51 22 Lis 2007 22:42
    MichaelR
    Poziom 20  

    To jest prawda np.: Helix z plexą z przodu w niektórych samochodach świszczał aż uszy bolały Peugeot 406, po wymianie na inny wzmak nie było problemu. A w Voyagerze z 1999roku nic nie świszczało w głośnikach. Dziwne ale prawdziwe.
    Niestety niektóre wzmacniacze są czułe na punkcie nawet lekkich skoków napięcia ładowania.

    Jak montuje audio u siebie to :
    1)dobieram odpowiednie przekroje przewodów zasilających, lutuje wszystkie połączenia z konektorkami
    2)Przewody sygnałowe robie sam, kupuje markowe wtyki RCA i markowy przewód sygnałowy cięty z metra, lutuje, izoluje, docinam na odpowiednią długość z zapasem około 25cm i nigdy nic mi nie świszczało w głośnikach
    Wiem że płace więcej niż za gotowe Cinche ale naprawde warto.

  • #52 07 Gru 2007 00:13
    elektryk1e
    Poziom 22  

    a ja u siebie po stuningowaniu wzmacniacza. tj. zmianie rdzenia trafa podwyzszeniu napiecia i wymianie elek i paru pierdolek. slysze prace przetwornicy :| no i jeszcze pompe paliwa. probowac dlawikami? masa pociagnieta z bagarznika.

  • #53 09 Gru 2007 12:13
    wasikkamil
    Poziom 10  

    Sprawdź masy :) grubość przeowdów i puść środiem przewody sygnałowe ,nie pod listwą ;]

  • #54 09 Gru 2007 15:26
    elektryk1e
    Poziom 22  

    noo ok sprobujemy, zasilajace to 16 mm2. a moze by dac dlawik na zasilajacy?

  • #55 19 Gru 2007 21:44
    A_Urbi
    Poziom 9  

    Witam wiem , że problem był długo wałkowany ale mój przypadek jest zupełnie dziwny. Mam wzmacniacz magnata HOT ROD 4500 i radio JCV kd-shx701 problem polga na tym, że na jednym kanale np. przód jest idealnie, a na drugim gwizdy i szumy od alternatora i przy dodawaniu gazu. Jak To zniwelować. Wymieniałem już przewód RCA oczywiście na gruby podwójnieekranowany póściłem go środkiem nic to nie dało. Masa jest z bagażnika ale to raczej nie ma nic znaczenia skoro przednie głosniki grają idealnie(lub na odwrót ). Prosze POMÓŻCIE!!!

  • #56 20 Gru 2007 17:01
    Pampus
    Poziom 13  

    Skoro zakłócenia występują tylko na jednym kanale w przewodach RCA to może wina radia? Bo jeżeli podepniesz wadliwy kanał, załóżmy pod lewą stronę wzmacniacza, to prawa gra dobrze, a jak zamienisz je miejscami, to prawa ma zakłócenia a lewa gra czysto? Może coś nie tak z masą wyjścia RCA z radia...

  • #57 23 Gru 2007 18:57
    Tcmmy
    Poziom 12  

    czy orientuje sie ktos czy na zasilaniu zródła dzwieku (np. radia ) mozna wsadzic przekaźnik? czy moze on spowodowac zakłucenia?

  • #58 24 Gru 2007 15:35
    Tcmmy
    Poziom 12  

    mam jeszcze jeden problem :
    mam zasilanie bezposrednie pociagniete z akumulatora do zasilacza samochodowego (12V -> 16V ) do którego podłaczony jest laptop, dzwiek z laptopa idzie na wejscie tymczasowo na radio pozniej bedzie szedł na wzmacniacz,
    w kablu jack jack (dzwiek) odciąłem mase - nic. Zaówazyłem tylko ze jak wyjme zasilanie z lapa i jest na baterii to jest ok ) o zakłucen i dziwnych dzwieków.
    zakłucenia wiec wg. mnie sa spowodowane zasilaniem laptopa... zastanawiam sie tylko czy filtr przeciwzakłuceniowy na zasilanie da jakis efekt wpięty przed zasilacz.. ??
    lub czy moze taki filtr działac na 16V i czy moze lepiej byłoby go zamontowac miedzy zasilaczem a komputerem??
    z góry wielkie dzieki za pomoc,
    Tcmmy.

    PS wszystko przy wyłączonym silniku! jak silnik jest właczony dochodzi świst rosnący wraz z obrotami :/

    + zamowilem karte dzwiekoą 16bit sounblastera na usb moze oprócz poprawy jakosci tez cos pomoze na świsty.. :| z wyjsciem rca na wzmacniacz

  • #60 23 Sty 2017 21:06
    gzresiek
    Poziom 19  

    Witam Panowie!

    Widzę, że temat ma ładnych parę lat, ale nie mogę się powstrzymać, żeby nie odkopać!! Albo nie powinno go tu być wcale, albo czytajcie:

    Zasilanie masą takich urządzeń jak źródło sygnału i wzmacniacz z różnych punktów karoserii w samochodzie, jest "elektronicznie nieprofesjonalne", że tak grzecznie powiem. W zależności od ilości i jakości potencjalnie zakłócających urządzeń w aucie, między punktami, z jakich brana jest masa do radia i wzmacniacza, powstają dewiacje napięcia o różnych częstotliwościach i poziomach. Dewiacje te siłą rzeczy muszą być wyrównywane przez kable sygnałowe (ich ekrany a także żyły wewnętrzne)! I to jest bezpośrednią przyczyną "świstów". Zjawisko to występuje w każdym samochodzie bez wyjątku!! Jeżeli gdziekolwiek zakłócenia te nie są słyszalne, jest to zasługą tego i tylko tego, że wejście wzmacniacza ma wystarczająco niską czułość, żeby być nieczułym na te zakłócenia (jednocześnie źródło dźwięku o odpowienio wysokim napięciu i wystarczającej wydajności prądowej).

    Jeżeli niefortunnie posiadane przez was urządzenia nie posiadają tych cech, najłatwiejszą metodą pozbycia się zakłóceń, będzie pociągnięcie dodatkowego przewodu masy z punktu, gdzie zasilane masą są wszystkie wzmacniacze (czyli gdzieś z bagażnika) do źródła sygnału, czyli radia. Oryginalnego połączenia masy radia gdzieś z przodu należy się pozbyć. Dodatkowo może okazać się konieczne postąpienie dokładnie tak samo z przewodem dodatnim.

    Pozdrawiam.

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME