Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Kategoria: Kamery IP / Alarmy / Automatyka Bram
Montersi
Kategoria: Akumulatorki / Baterie / Ładowarki
  • #1 19 Sty 2006 20:19
    booe
    Poziom 9  

    Witam mam problem z vw vento 1,9td azz. Mianowićie zaczeło sie od wymiany paska i szklanek . auto chodziło z miesiąc ok , lecz puzniej zaczeły skakać mi wolne obroty silnika i zaczął szarpać , gożej palić z pompy zaczeło lecieć paliwo (dokładnie z odpowietrzacza na góże) zaczął kopćić na fioletowo . na rórce powrotnej paliwo leciało zpienione .
    Pojechałem do mechanika ustawił mi zapłon i znowu chodził idealnie ,
    znowu po 2-3 tygodniach załważyłem że obroty troszku zaczeły skakać wiec chciałem sprawdzić jak bedzie sie zachowywać przy wyszych obrotach wiec jechałem 145km h i znów sie zaczeło to samo co przed ustawienie zapłonu.
    mam pytanie odnośnie czy zapłon może sie przestawić przez pompe wtryskową , ewentualnie co to może być ?
    a wszystkie filtry wymieniłem paliwo jest ok (orlen ) przewody są całe
    za jakieś rady zgóry dziekuje

  • #2 19 Sty 2006 20:37
    Jacek79
    spec od auto-elektro

    moze wyrobilo sie kolo na wale korbowym?

  • #3 19 Sty 2006 20:48
    booe
    Poziom 9  

    ale przed wymianą paska rozrządu jezdziłem 1,5 roku bez peoblemu

  • #4 19 Sty 2006 20:50
    altronik
    Poziom 14  

    mam pytanie odnośnie czy zapłon może sie przestawić przez pompe wtryskową!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!



    ludzie nie piszcie pytań w stylu: czy masło jest maslane !!!:D

    a przez co ma się przestawiać przez pompę wodną....??????

    Przepraszam za ironię ale nie wytrzymałem...!

  • #5 19 Sty 2006 21:04
    booe
    Poziom 9  

    dzieki za rade ale mechanikiem nie jestem , a ten tytuł co pan zaproponował i tak by sie nie zmieśćił

  • Pomocny post
    #6 19 Sty 2006 21:28
    bolero
    Poziom 15  

    ktoś tu wspomniał o dolnym kole rozrządu-i ja tak obstawiam,wypracował się klin na nim co spowodowało przesunięcie rozrządu no i zapłonu.jeśli po wyciągnięciu przyspieszacza zapłonu praca silnika staje się równiejsza to na 90% to będzie to,ale pewności nabierzesz po demontarzu tegoż koła.

  • Pomocny post
    #7 19 Sty 2006 21:36
    sq8luu
    Poziom 17  

    Przy wymianie paska rozrządu, nalezało sprawdzić klin na kole wału korbowego oraz klin na osi pompy oraz dokręcenie sruby koła wałka rozrzadu. Warto jeszcze sprawdzić luz osi pompy, a jakość pasków rozrzadu woła o pomstę do nieba. Pozdrawiam

  • #8 19 Sty 2006 21:45
    booe
    Poziom 9  

    po wyciągnięciu przyspieszacza zapłonu praca silnika staje się równiejsza - teraz tak jest ale nie wiem czy poprzednio tak było .
    Pozatym dlaczego przy wiekszych obrotach pompa wtryskowa cieknie (dokładnie z odpowietrzacza na góże) i na rórce powrotnej paliwo leciało zpienione .

  • Pomocny post
    #9 19 Sty 2006 22:06
    sq8luu
    Poziom 17  

    Z jakiego odpowietrzacza ? Może Ci przepuszcza przepona od siłownika turbo ?

  • #10 19 Sty 2006 22:19
    booe
    Poziom 9  

    jest to odpowietrzacz- przynajmniej mi sie wydaje że to służy do tego, na góże ma małą rurke gumową

    Dodano po 8 [minuty]:

    a dodam że jak mechanik mi ustawiał zapłon to mówił że pasek rozrządu jest troche luzny

  • Pomocny post
    #11 19 Sty 2006 22:55
    sq8luu
    Poziom 17  

    Jak ta rurka idzie z pompy do kolektora - to jest to do turbo , a mechanik przed redulacja ustawienia kąta wtrysku to powinien odpowiednio napiąc pasek.

  • #12 19 Sty 2006 23:27
    booe
    Poziom 9  

    ta rurka jest na góże pompy wtryskowej ma jakieś 2cm i nigdzie nie prowadzi jest bardzo cieniutka chyba pod nią jest ta przepona co pan wspomniał bo mi mechanik rozkrecał z góry mówił jakoś membrana albo coś takiego

    Dodano po 9 [minuty]:

    ok na dziś koncze jutro z rana jade znowu ustawić zapłon ewentualnie jak bedzie miał czas mechanik to sprawdzi mi te kliny. jak coś naprawie to dam znać . wszystkim za rady dziekuję , i jak ktoś chce dodać cos jeszcze ciekawego to prosze pisać .

  • #13 20 Sty 2006 23:07
    booe
    Poziom 9  

    witam odwiedziłem dziś mechanika i stwierdził że klin na kole wału korbowego sie oberwał , napinacz też wymieniłem bo był w niezbyt stanie,klin na osi pompy był ok
    wszystkim któży próbowali mi pomuc WIELKIE DZIEKI , bo mechanik który mi to wymieniał nie wiedział sam co to może być , ale dzieki wam powiedziałem mu co ma mi posprawdzac , teraz jest wszystko ok pompa chyba też bo nie cieknie

  • #14 20 Sty 2006 23:50
    ponar
    Poziom 21  

    Pompy klinem na wale nie naprawiłeś jak ciekła to i będzie cieknąć.

  • #15 21 Sty 2006 00:07
    Błażej
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Co to za mechanik który nie wie co sprawdzać przy takich objawach?
    Jak można mieć tak zaniedbane auto: luźny pasek, zużyty napinacz (pasek rozrządu i napinacz to komplet, który wymienia się za jednym razem)? Zdaje się, że to auto jest nieźle zaniedbane i naprawiane metodą "gospodarską": aby było jak najtaniej i jego stan jest na poziomie umiejętności językowych jego właściciela. Przepraszam, ale włos sie jeży, jak czyta się takie błędy ortograficzne.

  • #16 21 Sty 2006 13:07
    booe
    Poziom 9  

    żadna metoda gospodarska . Po prostu tacy mechanicy. nie jestem mechanikiem i nie wiedziałem że trzeba to wymienić . a autko mam zadbane i przez cały czas wszystko było ok ,problemy zaczeły sie jak odałem auto w rece mechanika żeby mi wymienił pasek rozrządu.

    Dodano po 8 [minuty]:

    A mam jeszcze jedno pytanko po tej naprawie autko wolno mi przyspiesza bardzo długo rozpedzałem go do 140 kmh i niechciał szybciej przed naprawą miałem na liczniku 170 kmh . odniosłem wrażenie że jak mu dawałem gaz do konca wolniej przyspieszał niż jak miał do połowy . nie dymi chodzi równo pali dobrze
    Wiec co tym razrm to może byc zapłon czy coś innego

  • Pomocny post
    #18 21 Sty 2006 19:42
    ponar
    Poziom 21  

    Teraz pewnie czeba zapłon ustawić.l

  • Pomocny post
    #19 21 Sty 2006 21:37
    Gregor_PL
    Poziom 13  

    Zle ustawiony zaplon i tu nasuwa sie moje pytanie,jak mechanik naprawil zebatke,a dokladnie klin?? kupinie nowej zebatki nie zalatwia sprawy no moze na pare tysiecy a pozniej to samo a moze jescze gorzej..bedzie problem to napisz powiem ci jak zrobic by bylo dobrze,pozdrawiam wszystkich.

  • Pomocny post
    #20 21 Sty 2006 23:55
    sq8luu
    Poziom 17  

    Trzeba sprawdzić ustawienie kąta wtrysku. Robi się to przy pomocy czujnika zegarowego mocując go na głowiczce pompy wtryskowej. Zwykły mechanik tego nie zrobi , musisz pojechać do warsztatu specjalizującego sie w dieslach. Ale skoro tacy mechanicy że trzeba im mówic co maja zrobic - to można im powiedzieć , aby jeszcze sprawdzili ustawienie wałka rozrządu względem wału korbowego. Za "kąt wtrysku" trochę słono wołaja, ale dobrze wykonana regulacja daje duzo radochy. Jeśli śruba zębatki wału korbowego była wymieniana na nową (powinna byc pokryta środkiem zabezpieczajacym przed samo-odkręcaniem ) lub stara posmarowana takim preparatem i dociągnięta odpowiednia siłą - to nic nie powinno się stać.

  • #21 22 Sty 2006 00:01
    ponar
    Poziom 21  

    To co piszecie wydaje mi się aż śmieszne jak to zwykły mechanik nie ustawia zapłonu ludzie jak te auta jeżdżą u mnie nie wyjeżdża auto po takiej naprawie bez ustawienia zapłonu a już nie wspomne o ustawieniu wałka rozrządu do koła, koło jak już miało urwany klin to jest opcja szlifowania wału aby nowe leżało równo, i nnej opcji na naprawę takiego czegoś nie widzę.

  • #22 22 Sty 2006 00:45
    Gregor_PL
    Poziom 13  

    a jednak jest lepszy sposob naprawy tego jedyny pewny w 100%,trzeba kupic zebatke od 1.9Tdi tam jest szeroki klin kazdy mechanik pewno wie oczym pisze i doszlifowac wal do tej zebatki,ten klin sie nie oberwie jak sie odpowiednio dopasuje,naprawde polecam!

  • #23 22 Sty 2006 14:12
    dragon400
    Poziom 13  

    pewnie kolo dolne walu bylo dokrecone kluczem rowerowym ito jest ten wlasnie efekt :D( kolo wymienia sie z dodatkiem nowej sruby jest ona tylko jednorazowego uzytku ,rosciagliwy materjal )

  • #24 22 Sty 2006 14:38
    pawelsiara74
    Poziom 22  

    Witam
    booe ja Ci na początek proponuje zmienić mechanika bo z tego co tutaj czytam to Twój mechanik moze rowery naprawiać oczywiście bez urazy.... nie wytzrymałem i musiałem to napisac... popełnia dużo podstawowych błedów i słuchaj kolegów co tutaj piszą bo piszą z głową!!
    Pozdrawiam

  • #25 22 Sty 2006 17:43
    sq8luu
    Poziom 17  

    Ponar

    Cytat:
    koło jak już miało urwany klin to jest opcja szlifowania wału aby nowe leżało równo, i nnej opcji na naprawę takiego czegoś nie widzę.
    to wyjmujesz wał korbowy ??? - jak robisz te szlifowanie ???

    Cytat:
    To co piszecie wydaje mi się aż śmieszne jak to zwykły mechanik nie ustawia zapłonu ludzie jak te auta jeżdżą

    Normalnie jezdzą - jedne lepiej , inne gorzej - zależy jak się uda - co w tym śmiesznego.Jak mechanik nie ma pojęcia o pompach wtryskowych i nie ma przyrzadów to się nie dotyka i tyle . Pozdrawiam

  • #26 22 Sty 2006 17:57
    ponar
    Poziom 21  

    Szlifowanie wału robi się na aucie, znajomy zrobił urządzenie którym to szlifuje.
    Zasada działania jest:
    zciągamy wałek rozrządu aby nie pogiąć zaworów na śruby w bloku montuje sięuchwyt do którego przymocowana jest szlifierka wysokoobrotowa i kręcimy rozrusznikiem przy czym zbliża się szlifierkę do czopa wału.
    Wychodzi ideał nieraz tylko czeba lekko podspawac wycięcie na klinik i potem doszlifować. Po takiej operacji jest idealnie do czasu aż jakiś majster z kluczem rowerowym zabierze się za auto.

    A jak mechanik nie ma pojęcia o pompach i samochodzie to niech się za to nie bierze.
    Książka aparatura wtryskowa kosztuje ok 25zł gdzie jest dokładny opis jak ustawić zapłon a czujnik zegarowy z byle czego można zrobić i kawałek tulejki z gwintem czeba wytoczyć razem koszt ok 150zł i trochę czytaniam, Czy to za wiele aby naprawiac diesla.

  • #27 22 Sty 2006 18:34
    booe
    Poziom 9  

    Chciałbym zaznaczyć że jeden mechanik wymieniał mi szklanki i pasek, nastepny ustawiał zapłon jak sie przestawił i tylko stwierdził że luzny był pasek , i trzeci wymienił koło srube i napinacz . ten 1 to był najlepszy w okolicy :))nastepny zajmuje sie pompami wtryskowymi ustawiał mi zapłon lampom. a ostatni mysle żetelny . ale musi mi poprawić jeszcze zapłon.

  • #28 22 Sty 2006 19:08
    sq8luu
    Poziom 17  

    Cytat:
    Szlifowanie wału robi się na aucie, znajomy zrobił urządzenie którym to szlifuje.
    Zasada działania jest:
    zciągamy wałek rozrządu aby nie pogiąć zaworów na śruby w bloku montuje sięuchwyt do którego przymocowana jest szlifierka wysokoobrotowa i kręcimy rozrusznikiem przy czym zbliża się szlifierkę do czopa wału.
    widziałem wał szlifowany przez fachowców gdzie jeden kręcił rozrusznikiem , a drugi trzymał kątówkę w rękach - efekt był taki ze bicie koła zębatego spowodowała zerwanie paska podczas jazdy - i ogólną demolkę silnika. Aha i jeszcze jak było krzywo to podkładali blaszki , aby wyrównać . Normalnie SZOK.
    Dlatego się pytam jakim urządzeniem to sie robi - teraz już wiem . Dzięki za wyjaśnienia.

    Ha , ha - o pompach nie ma , a o samochodzie ma - więc się bierze. A tak właściwie to domyślam się że nie było potrzeby szlifowania wału i
    mechanik wraz z właścicielem samochodu zdecydowali że wystarczy wymiana koła - przecież tego nie wiemy jak wyglądała płaszczyzna wału korbowego. Proszę - nie straszcie booe że jak nie szlifował wału czy nie założył zębatki od TDI to za kilka tygodni będzie miał znowu problemy z klinem. Jeśli śruba koła została dokręcona tak jak powinna być, to sam klin się nie zetnie. I jeszcze na koniec powiem tak : nie każdy może naprawiać w autoryzowanym serwisie - gdyż wiadomo o co chodzi , a im mniej warsztatów naprawia samochód - tym lepiej dla samochodu i rzecz jasna dla kieszeni właściciela. Wszystkich pozdrawiam.

  • #29 23 Sty 2006 20:10
    booe
    Poziom 9  

    Witam wszystkich sledzących
    miałem dziś jechać do mechanika ale padł akumulator, kupiłem już nowy pare razy zakreciłem i odpalił załważyłem że ubył mi płyn w chłodnicy dolałem z 0.6 l . ale nie zdążyłem już podjechać do mechanika .
    Usłyszałem od nastepnego mechanika że jak auto jest słabe i ubywa płyn w chłodnicy to mam wydmuchaną uszczelke pod głowicą . czy to możliwe ?
    pozatym chciałbym zapytać ile kosztuje ustawienie kąta wtrysku ?

    Dodano po 0 [sekundy]:

    pozatym załważyłem że w zbiorniku wyrównawczym płyn mi sie podnośi i jakby troche wyżucał

    Dodano po 1 [godziny] 16 [minuty]:

    czy to możliwe że przy zle ustawionym zapłonie bedzie sie tak działo??

  • Pomocny post
    #30 23 Sty 2006 22:53
    sq8luu
    Poziom 17  

    witam . Na mrozie płyn się "kurczy" jak silnik się nagrzewa to będzie przybywać płynu w zbiorniczku, więc należy przy rozgrzanym silniku uzupełnić do poziomu MAX na zbiorniczku. Jak gumowe węże od chłodnicy nie są twarde ( napompowane) to nie przeżywaj . Dla pewności możesz to sprawdzić organoleptycznie - zbliż dłoń do rury wydechowej i staraj się złapać kilka kropelek wody, a następnie dotknij językiem - jak słodkie to wiadomo że płyn z chłodnicy - ale to juz Twoja decyzja czy tak zrobisz - tylko się nie otruj ;) ha ha :) . Ale sprawdź dobrze bo jak uszczelka puszcza to regulacja kąta wtrysku przed jej wymianą jest bez sensu. W BP ok 70 zł - regulacja czujnikiem zegarowym - nie na żadną lampę. Pozdro.

  Szukaj w 4mln produktów
Przeglądaj produkty