X
  • #1 23 Jan 2006 13:20
    janek11389
    Level 42  
    Helpful post? (0)
    Witam! Jak ma się stosunek prądu rozrusznika 12V, do 24V, zakładając, że 12-sto woltowy diesel bierze 300A, to ile będzie brał 24-woltowy dizel prądu?, Nie wiem czy dobrze myślę, ale wydaje mi się ze względu na wyższe napięcie powinien brać mniej?
    Pozdrawiam
  • Helpful post
    #2 23 Jan 2006 13:29
    kazmod
    Level 21  
    Helpful post? (0)
    Prawdopodobnie masz racje. Przy starcie, prad pobierany przez rozrusznik wynika :
    1. Napiecia bateri, nie nominalnego,lecz rzeczywistego przy dawanym pradzie,
    2. Opornosci uzwojen rozrusznika,
    3. Spadku napiecia na szczotkach (ok. 2 V)

    Tak wiec wynosi (Vak-2V)/Rrozrusznika

    Pozd.
    Kazik
  • #3 23 Jan 2006 13:34
    janek11389
    Level 42  
    Topic author Helpful post? (-1)
    Witam! Chyba mnie nie bardzo zrozumiałeś, może, więc inaczej, jakiej mocy jest rozrusznik dwunasto woltowy, a jakiej dwudziesto 24-cztero woltowy? a z tego wyliczymy prąd poboru
    Pozdrawiam
  • Helpful post
    #4 23 Jan 2006 13:45
    humek
    Level 32  
    Helpful post? (0)
    moc zalezy od czego jest ten rozrusznik jakiego silnika to wiadome.Rozrysznik 12V do takiego samego urzadzenia zastosowany jak 24V bedzie pobierał mniej pradu wiadomo prawo ohma.Wszystko jeszcze jest zalezne od obciazenia tego rozrusznika ale jesli jest to to samo obciazenie badane w takich samych warunkach to mysle ze polowa pradu .
  • Helpful post
    #5 23 Jan 2006 13:54
    mczapski
    Level 38  
    Helpful post? (0)
    A więc rozrusznik jest o takiej mocy jaką przewidywał wytwórca. Tak więc zarówno 12 V jak i 24 V moze posiadać dokładnie taką samą moc. Jak wiadomo moc rozrusznika zależy głównie od wielkości i charakterystyki silnika (ilość obrotów dla zapłonu). Natomiast jest prawdą o którą tobie chodzi, że prąd jest z grubsza proporcjonalnie mniejszy dla 24 V (połowa). Ale to teoria bowiem znów mamy do czynienia z charakterystyką rozrusznika. Proszę wziąc pod uwagę, że rozrusznik 24 V musi być tak zasilony bowiem w przypadku zasilenia 12 V uzyska się (znów teoria) połowę mocy. Zastosowanie zasilania 24 V w samochodzie osobowym wymaga zmian w instalacji pojazdu. Uczciwie mówiąc najlepsze rozwiązanie to sprawny rozrusznik odpowiedni do silnika i sprawna instalacja paliwowa. Rozruch za pierwszym kręceniem.
  • #6 23 Jan 2006 14:15
    janek11389
    Level 42  
    Topic author Helpful post? (0)
    Witam! No właśnie o to mi chodzi! A konkretnie o pobór prądu przy zapalaniu np. dizla 12-st woltowego, a 24-ro woltowego, bo chodzi o zapalarkę do samochodu, jeżeli przy 12-stu woltach pobór jest 300A, co w sumie da 3,6kW, to jak to się będzie miało przy 24-rech woltach, bo jeżeli pobór prądu będzie mniejszy o polowę, to na tym samym mocy trafa zrobi się zapalarkę na 12 i 24V, gorzej by było jak by pobór prądu był ten sam, automatycznie moc podskoczyłaby do 7kW i to dopiero problem.
    Pozdrawiam
  • Helpful post
    #7 23 Jan 2006 16:53
    kazmod
    Level 21  
    Helpful post? (0)
    Janek,
    to co napisalem jest korrekt. Pisalem, jak wyliczyc prad rozruchowy. Bledem jest obliczanie mocy rozrusznika jako iloczynu napiecia 12 V i pradu rozruchowego (stan silnika w momencie rozruchu 0 obr/min). Moc rozrusznika nominalna chyba nawet sie nie podaje, bo w przypadku rozrusznika niczemu to nie sluzy. Napewno nonsensem jest proba stosowania rozrusz. 24 V do instalacji 12 Voltowej.
    Ale najlepiej bedzie, jesli precyzyjnie podasz o co ci chodzi, wtedy odpowiedz bedzie nie tak pokretna, jak ci sie pewnie wydaje, ze jest. Wszyscy pisza prawdy, tylko, ze wydaje mi sie , usiluja zgadnac o co ci idzie. Kazik

    Dodano po 2 [minuty]:

    Moc silnikow elektrycznych podaje sie zwykle przy okreslonych obrotach, momencie obciazenia. Tu niezwyklym jest to, ze predkosc tego szeregowego silnika w momencie startu jest zero.
  • #8 23 Jan 2006 17:42
    janek11389
    Level 42  
    Topic author Helpful post? (0)
    Witam! Ale się na mieszało! Ja nie chcę podchodzić z rozrusznikiem 24V pod instalacje 12V, to chodziło o dwa różne rozruszniki, jeden na 12V, a drugi na 24V, co do podawanej mocy, to nie masz racji, moc jak i inne parametry są podawane do danego rozrusznika, dla przykładu przepiszę Ci dane z książki dla Fiat 125.
    Typ: Fiat E100-1,5/12 producent Eliot
    Napięcie znamionowe 12V
    Moc znamionowa 1,5kW.
    Kierunek obrotów prawy
    Liczba biegunów 4
    Uzwojenie wzbudzenia – szeregowo bocznikowe
    Zazębianie za pomocą sprzęgła jednokierunkowego
    średnica wewnętrzna stojana 67,80 + 0,17 mm
    średnica zewnętrzna wirnika - 66,85 + 0,05 mm
    Sterowanie - elektro magnetyczne.
    Rozrusznik zasilany prądem 300A, przy napięciu 9,5V i prędkości obrotowej wirnika 1200 obr/min. obciążony hamulcem dynamometrycznym, powinien osiągnąć moment obrotowy 11,7N * m., całkowicie zahamowany bierze 575A itd. Jak sam widzisz takie dane też istnieją, w prawdzie przeciętnemu użytkownikowi potrzebne jak psu na budę, ale są, a mnie są po prostu potrzebne do zbudowania porządnej odpalarki samochodowej, na 12 i 24V.
    Pozdrawiam
  • Helpful post
    #9 23 Jan 2006 18:38
    kazmod
    Level 21  
    Helpful post? (0)
    OK, widzisz tu w Hameryce te dane nie sa podawane. Widzisz, taka defincja mocy jest jednak wadliwa. Brakuje czasu, jak dlugo w takim samym te miniaturowa maszyna moze pracowac, to napewno nie w sposob ciagly! Ile razy po ile sekund?
    Jezeli chcesz miec cos special to musisz powodowac sie momentem obrotowym. Im wiekszy tym lepiej, ale nie przesadzaj. A do tego musisz dobrac dobra elektrownie, czyli, baterie.
    Ale, skad u ciebie ta troska o rozruch? Czy masz z tym problem w swoim autku? moze problem jest gdzies indziej, np. bateria? ktora powinna a nie daje?
    Pozdr. Kazik

    Dodano po 3 [minuty]:

    Drugie zdanie nawet dla mnie jest niezrozumiale. Chcialem tylko powiedziec, ze ten silnik, nie moze w sposob ciagly pracowac pradem 300 A i z ta moca. Po prostu by sie spalil. Cale tez szczescie dla niego, ze bedac zasilany z bateri jest w naturalny sposob zabezpieczony czasem "zycia" baterii.
  Search 4 million + Products
Browse Products