X

Astra 1 Kontrolka

23 Jan 2006 14:55 EDEdos 1
  • #1 23 Jan 2006 14:55
    Edos 1
    Level 9  
    Helpful post? (0)
    Posiadam Opla Astre I 97r. Mam pytanie odnosnie kontrolki najprawdopodobniej jest to paliwa. (Taka pomaranczowa z lewej strony) Zapalila mi sie dzis i po chwili zgasla co moze byc tego powodem?Od czego dokladnie jest ta kontrolka? Z gory dzieki ,Pozdrawiam:)
  • #2 23 Jan 2006 15:02
    prezes11
    Level 23  
    Helpful post? (0)
    jest to kontrolka check engine zapala sie jak komputer wykryje jakis blad w twoim przypadku byl to niewlasciwy sklad mieszanki nic groznego pozdr
  • #3 23 Jan 2006 15:04
    lukashb
    Level 38  
    Helpful post? (0)
    Narysuj jej symbol chociarz schematycznie bo inaczej nieda rady podpowiedzieć
  • #4 23 Jan 2006 16:22
    Edos 1
    Level 9  
    Topic author Helpful post? (0)
    Kontrolke bedzie narysowac trudno ale zaraz sprobuje, lecz to chyba nie taka od zlej mieszanki bo auto jezdzi na gaz,a ona zaswiecila sie podczas jazdy no i zawsze zaswieca sie juz przy przekreceniu stacyjki...
  • #5 23 Jan 2006 16:42
    lukashb
    Level 38  
    Helpful post? (0)
    Na gazie sie ma prawo świecić...na benzynie nie

    Dodano po 2 [minuty]:

    To może ta w kółku?
  • #6 23 Jan 2006 18:18
    Edos 1
    Level 9  
    Topic author Helpful post? (0)
    Taa:) Dokladnie taa:)Wielkie dzieki, zalogowalem sie dzisiaj i jeszcze zbytnio nie orientuje sie ale widze ze jakies punkty sie przyznaje takze chetnie to czynie:)Czyli nie mam sie czym martwic i wszystko wporzadku?A jaka prawdopodobna mozliwosc ze moze sie ta kontrolka zaswiecic?? Pozdro
  • #7 23 Jan 2006 18:25
    prezes11
    Level 23  
    Helpful post? (0)
    jezeli jest wszystko w porzadku to nawet na gazie nie powinna swiecic pozdr
  • #8 23 Jan 2006 18:41
    marniu
    Level 25  
    Helpful post? (0)
    Witam podłącze sie do tematu , mam ten sam problem w vectra A 1,6 u mnie pali sie i na gazie i na benzynie , wywołałem kody i wygenerowało mi nastepująco 33, 34, 35, 42, 44 i 45 po resetowaniu ( po odłączeniu akumulatora na 10 sekund) wygenerowało mi juz tylko kod 42 ! kontrolka nadalk świeci mimo juz dłuższej jazdy na benzynie !
    czy jest na to jakas recepta , oprócz tej kontrolki auto pali jezdzi ( na benzynie bo na gazie dopiero jak sie rozgrzeje parownik) i nic innego się nie dzieje
    dla przypomnienia jak ktos nie wie co oznaczają poszczególne kody to prosze
    33 - czujnik cisnienia w kolektorze - za wysokie napięcie
    34 - czujnik cisnienia w kolektorze - za niskie napięcie
    35 - silnik krokowy - nierówna liczba kroków
    42 - brak impulsów z układu zapłonowego
    44 - sonda lambda - sygnał mieszanki ubogiej
    45 - sonda lambda - sygnał mieszanki bogatej
    kod 44 i 45 jest jakims nie porozumieniem bo w moim układzie wydechowym nie ma sondy lambdy ( silnik C16NZ bynajmniej tak twierdzą w ksiązce)


    pozdr. marniu
  • #9 23 Jan 2006 18:58
    prezes11
    Level 23  
    Helpful post? (0)
    silnik c16nz powinien miec sonde a ma jakas elektronike ten gaz
  • #10 23 Jan 2006 19:04
    Edos 1
    Level 9  
    Topic author Helpful post? (0)
    A 'nazwa' tej kontrolki to check engine taa?:)

    Dodano po 5 [minuty]:

    Aa i czy jej zapalenie moze byc spowodowane obecnymi, wysokimi mrozami??
  • #11 23 Jan 2006 19:11
    prezes11
    Level 23  
    Helpful post? (0)
    niebardzo mrozy maja wplyw
  • #12 23 Jan 2006 19:26
    Edos 1
    Level 9  
    Topic author Helpful post? (0)
    Aa ok:) A znasz kikla przyzczyn z jakich moglaby sie zapalic??
  • #13 23 Jan 2006 19:29
    lukashb
    Level 38  
    Helpful post? (0)
    Ja znam bo to tego wina...na gazie głupieje sonda lambda....a jest sprawna, u mnie w rodzinie są 2 ople i 2 takie coś mają na gazie
  • #14 23 Jan 2006 19:32
    prezes11
    Level 23  
    Helpful post? (+1)
    zbyt uboga lub bogata mieszanka uczkodzony jakis czujnik zaplon itdale najczesciej mieszanka
  • #15 23 Jan 2006 19:50
    marniu
    Level 25  
    Helpful post? (0)
    a jak moge sprawdzic jaka jest elektronika , wiem tylko ze gaz zalozony był w sierpniu 2002 r. a gdzie może byc ta sonda zalozona bo przed katalizatorem jej nie ma !
  • #16 23 Jan 2006 19:57
    prezes11
    Level 23  
    Helpful post? (0)
    a na przewodzie reduktor - mikser co jest zalozone sruba czy silnik krokowy??
  • #17 23 Jan 2006 20:08
    Orochimaru
    Level 30  
    Helpful post? (0)
    Edos 1 wrote:
    Aa ok:) A znasz kikla przyzczyn z jakich moglaby sie zapalic??

    http://astra.autokacik.pl/diagnostyka.html i wszystko jasne :D .
  • #18 23 Jan 2006 20:08
    marniu
    Level 25  
    Helpful post? (0)
    hmmm powiem tak na silnikach sie nie znam tak tyle o ile , ale na to nie wpadłem ale zdaje sie że jakas sruba tam jest , jutro dam znac bo dzis to nie chce mi się zejsc na dół , oprócz tego ze nie mam garażu i tej zimy a mróz u mnie był dziś - 28 to pali od pierwszego razu .......

    pozdr. marniu
  • #19 23 Jan 2006 23:35
    karol99
    Level 13  
    Helpful post? (0)
    Sonda powinna być przy kolektorze. Ja mam problem z immo w astrze f 97 kod błędu 85 .Jak obejść immo?
  • #20 31 Jan 2006 11:54
    marniu
    Level 25  
    Helpful post? (0)
    Witam raz jeszcze znalazłęm sonde wkręcona w kolektor wydechowy , moje pytanie jest takie jak sprawdzic tą sonde i czy ona jest odpowiedzialna za palenie sie tej w/w kontrolki , druga sprawa czy to może byc byc od katalizatora , pytam się bo zuzycie paliwa kosmicznie wzrosło mi teraz benzyny pali jakies 10 l a gazu z 14 - 15 a to przy tym silniki to porazka jest

    pozdrawiam marniu

    hehe chyba przesiąde się na rower ???
  • #21 31 Jan 2006 20:18
    Orochimaru
    Level 30  
    Helpful post? (0)
    Jeśli wymigany kod wskarze na sondę to możliwe, że to jej wina. Można ją też podłączyć pod oscyloskop, wtedy będzie widać jak reaguje. Katalizator nie ma wpływu na zużycie paliwa, bo nie ma za nim drugiej sondy.
  • #22 31 Jan 2006 22:27
    marniu
    Level 25  
    Helpful post? (0)
    no to jak zgasić to przeklęta kontrolke , ostatnio strasznie mnie drażni !

    pozdr. marniu
  • #23 01 Feb 2006 09:45
    Orochimaru
    Level 30  
    Helpful post? (0)
    Odpiąć akumulator na 20 sekund. Jednak jeśli się zapali ponownie to odczytaj kod błędu i napraw to, bo będzie mułowaty.
    Jeśli błąd wskarze na sondę λ to wcale nie oznacza, że to na pewno jej wina. Może łapać lewe powietrze, lub dawać za mało paliwa.
  • #24 01 Feb 2006 09:54
    marniu
    Level 25  
    Helpful post? (0)
    Ja juz nie raz tak robiłem wywołałem kody , reset komputera i dalej tak samo , dlatego pytam czy to moze być wina tej sondy , koszt wymiany jej to 120 pln (jedno przewodowa ) czego to może być wina
    aha kod aktualny to 42 >>>>>czyli usterka w układzie zapłonowym !


    marniu
  • #25 02 Feb 2006 00:21
    prus
    Level 11  
    Helpful post? (0)
    mialem tosamo tylko w silniku c14nz i przyczyna byly: zasniedziala kostka idaca do aparatu zaplonowego oraz nadpalony jeden przewod w aparacie, niestety nie moge gwarantowac ci ze tez masz ta sama usterke poniewaz ten kod jest tak jagby ogolny czyli musisz szukac przyczyny w calym ukladzie zaplonowym poczym zresetuj komputer i sprawdz ponownie kody
  • #26 02 Feb 2006 09:43
    marniu
    Level 25  
    Helpful post? (0)
    po każdym resecie jest tak samo kod 42 ! nie wiem jestem bezradny a elektrycyn w moim miescie nic się nie znają , tylko kase za nic biorą takie fachury z nich
  • #27 02 Feb 2006 12:58
    Orochimaru
    Level 30  
    Helpful post? (0)
    Podaj symbol silnika. Czy samochód normalnie jeździ, nie szarpie, gaśnie itp?
  • #28 02 Feb 2006 14:58
    marniu
    Level 25  
    Helpful post? (0)
    pisałem wczesniej że to silnik C16NZ nie szarpie , dotychczas zdarzyło mi sie że 2 razy zgasł ale to w grudniu było , teraz nie gaśnie

    pozdr marniu
  • #29 02 Feb 2006 16:25
    macherr
    Level 11  
    Helpful post? (0)
    witam ściągnij kopułke i sprawdz czy nie lata cewka pod palcem aparatu
  • #30 13 Feb 2006 11:12
    michu_torun
    Level 2  
    Helpful post? (+1)
    witam, u mnie jest podobny problem, C16NZ, samochod mi gaśnie podczas jazdy a czasami nie odpala, wymienilem swiece, kable, palec, kopolkie, silnik krokowy, czujnik ciesniena i kolektorze, sprawdzone styki i przejscia, ale nadal problem jest czyli gasnie podczas jazdy i nie mozna go odpalic, dopiero po dluzszym czasie zapala, co moze byc przyczyna?
Mouser  Search 4 million + Products
Browse Products