X

System Audio w skuterze, jak to zrobić

28 Jan 2006 15:11 ADadam1as
  • #1 28 Jan 2006 15:11
    adam1as
    Level 2  
    Helpful post? (0)
    Witam !!!

    Chciałbym poprosić o pomoc w sprawie instalacji
    audio w skuterze.

    Mam już głośnik , który ma niewiele (ok.5 W , 6 ohm)
    i chciałbym go podłączyć pod odtwarzacz mp3.

    Nie chciałbym za bardzo obciążać akumulatorka (12 V)...
    :cry::cry::cry:
  • #2 28 Jan 2006 19:07
    greg-si
    Level 27  
    Helpful post? (0)
    Kumpel ma audio w skuterze najmocniejsze w moim mieście. Jak chcesz to dam Ci namiary na niego(gg albo meila) i się dowiesz. Pogadam z typem i jak by co dam Ci jego gg albo przekarze coś sam.
    Ps. Co do podłączenia mp3 pod jakiś głośnik tzn. bez używania wzmacniacza to gra kichowo. Mp3 nie ma wzmocnienia. Sam wyjełem głośnik ojcu z samochodu kiedyś i podłączyłem do mp3 i gra cieniutko a w radyku samochodowym nieźle. Jak chcesz mieć audio tylko do posłuchania podczas jazdy to słuchaweczki kup lepsze i będzie git. Jak chcesz mieć audio na dobrym poziomie to musisz się liczyć z zabudową kuferka na kask oraz wyłożeniem kasy.
  • #3 28 Jan 2006 20:17
    grzesiek_nysa
    Level 25  
    Helpful post? (0)
    Kup jakies tanie radio samochodowe.tak bedzie najprosciej,bez zadnych dziwnych kombinacji.

    Pozdro
  • #4 29 Jan 2006 12:27
    adam1as
    Level 2  
    Topic author Helpful post? (0)
    W zasadzie można wszystko ale
    nie chciałbym obciążąć zbytnio
    prądnicy a co za tym idzie akumulatora.

    Jaki byłby najlepszy sposób na
    założenie takiego lajtowego sprzętu ???
    :?:
    :?:
    :?:

    Dodano po 2 [minuty]:

    W zasadzie można wszystko ale
    nie chciałbym obciążąć zbytnio
    prądnicy a co za tym idzie akumulatora.

    Jaki byłby najlepszy sposób na
    założenie takiego lajtowego sprzętu ???
    :?:
    :?:
    :?:

    p.s: greg podaj namiary tego kumpla na e-maila

    Dodano po 1 [godziny] 27 [minuty]:

    to jeszcze raz ja

    Mam małą prośbę...

    Poszukuję schematu do zrobienia wzmacniacza 5 lub 10 watowego

    Może być mniejszy.
  • #5 29 Jan 2006 20:23
    senso
    Level 20  
    Helpful post? (+1)
    tda2005 => 2x10W lub 1x20 rms,pobor pradu to okolo 3A,jak zrobie skana to podrzuce
  • #6 30 Jan 2006 14:53
    greg-si
    Level 27  
    Helpful post? (0)
    Koleś ma na imię Grzesiek a oto meil: grzesieko2(malpa)o2.pl a gg: 2294167. Jak byś mieszkał w pobliżu to by Ci pokazał co i jak.
  • #7 28 Dec 2006 21:48
    kamis2218
    Level 1  
    Helpful post? (0)
    Czeszko... Też mam audio w skuterze jak chcesz podłączyś głośnik 6ohm do wzmacniacza 4ohm to nic z tego po 5 min ci się sfajczy...i musisz dobrze podpiąć kable do akumulatora...nie buj sie nie zajedziesz go...!!!! ja też mam i smiga mi jak złoto i uwarzaj na watty żeby głosnik miał tyle watt co wzmacniacz.Radze ci żebyś podpiuoł se audio do MP3 bo to jest <cool>...ja tak mam teraz kupiłem se nowy głosnik 240watt...!!!
    :D:D:D:D
  • #8 28 Dec 2006 22:39
    SITO79
    Level 26  
    Helpful post? (0)
    kamis2218. a może byś podrzucił jakieś foto tej twojej instalacji sqt-audio, lub może jakiś filmik :D .

    pewnie jak hukniesz z tego głośnika 240W, to sqtem rzuca po całej ulicy.

    i mozesz mi wyjaśnić co,i dlaczego się sfajczy po 5min. głośniki czy wzmacniacz?
  • #9 29 Dec 2006 01:14
    qscgu
    Level 34  
    Helpful post? (0)
    co to ma byc?? AUDIO w skuterze jedyne poprawne - SŁUCHAWKI W KASKU!

    a teraz kilka maxymalnych bzdur:
    "jak chcesz podłączyś głośnik 6ohm do wzmacniacza 4ohm to nic z tego po 5 min ci się sfajczy" - naprawde masz wielką wiedzę i widze ze chciałes zabłysnąć?

    "uwarzaj na watty żeby głosnik miał tyle watt co wzmacniacz" a co sie stanie moj ty wszechwiedzący jesli ta liczba jednak nie bedzie zgodna? co bedzie jesli glosnik bedzie w stanie wytrzymac wiecej i co sie stanie jak glosnik bedzie za slaby?

    "Radze ci żebyś podpiuoł se audio do MP3 bo to jest <cool>" audio do mp3 powiadasz a jak to zrobic?? moze to jakas nowa metoda transferu danych? pozatym to nie jest gg...

    "ja tak mam teraz kupiłem se nowy głosnik 240watt...!!!" Niech zgadne - najtanszy z allegro z bazaru byle by swiecil i mial jak najwiecej napisane WATT ?

    NO ludzie zaraz oszaleje. Po 1 nie rob niczego poza kaskiem bo:
    1. GO*** uslyszysz podczas jazdy a nie dobrą muzyke
    2. Jesli chcesz bajerowac to trafiles w zly dział
    3. To jest totalnie niepraktyczne... gdzie umiescisz glosnik? i całą reszte ?
    4. Jesli jakims cudem uda ci sie przezwycieżyc powyzsze punkty to zostaje jeszcze sprawa jakosci. nawet najgorszy glosnik zagra lepiej w domu w jakiejs skrzynce niz najlepszy glosnik w skuterze we free air i na dodatek przy jeździe. No chyba ze twoj skuter nie wydaje dzwięku albo tez nie ma silnika...
    5. Ludzie na przystankach naprawde nie bedą tego podziwiać...
    6. Silnik bardzo bedzie ci zagłuszał to granie przez co muzyka stanie sie uciązliwa a nie przyjemna...
  • #10 29 Dec 2006 01:19
    213813
    Removed  
    Helpful post? (0)
    Zgadzam sie w pełni z przedmówcą.. Zapewne ejst mowa o skutrerku 50cm^3 .. a one wydaja dźwięk ala kosiarka z tłumika więc raczej nic nie usłyszysz.. Lepiej zainwestować w PORZĄDNEGO odtwarzacza mp3 ew nawet diskmena i dobre słuchawki.. Chyba że to ma byc do bajeru jako przenośna szafa grająca tylko na postoju.. Pozdro
  • #11 29 Dec 2006 01:32
    KarQ_
    Level 13  
    Helpful post? (0)
    Pozdrowinia dla Qscgu!!! Bardzo Qr... ładna i dobitna przemowa:)

    Moderated By Błażej

    Bardzo ładny...post. Szkoda tylko, ze pozbawiony treści merytorycznej. Ostrzeżenie dla ochłodzenia zapędów pisarskich.

  • #12 29 Dec 2006 14:21
    kosmatek
    Level 23  
    Helpful post? (0)
    kamis2218 wrote:
    Czeszko... Też mam audio w skuterze jak chcesz podłączyś głośnik 6ohm do wzmacniacza 4ohm to nic z tego po 5 min ci się sfajczy... [...]


    Nie wprowadzaj ludzi w blad... glosnik bedzie jedynie ciszej gral przy odwrotnym polaczeniu tj. wzmacniacz 6 Ohm a głosnik 4 Ohm to bylo by mozliwe spalenie.
  • #13 29 Dec 2006 17:34
    qscgu
    Level 34  
    Helpful post? (0)
    ale od kiedy to wzmacniacze mają jakąkolwiek impedancje wyjsciową?? [poza wejsciową]
  • #14 29 Dec 2006 20:30
    wow
    Level 27  
    Helpful post? (0)
    Powiem tak. Jeżeli chcesz słuchać tego na postoju co maniacy nocników (skuterów) mają za wielki podryw lasek to jakoś Ci ujdzie, ale jeżeli chcesz jechac i słyszec to chyba lekko Ci padło na główkę.

    A po 2 możesz mandacik zapłacić za słuchanie mp3 podczas jazdy! :P
  • #15 30 Dec 2006 15:25
    przeglina
    Level 9  
    Helpful post? (0)
    Witam! Najprostszym sposobem na zrobieniu audio w sqcie jest poprostu włożenie głośników komputerowych po małych przeróbkach (wzmacniacz w takich głośnikach działa na 12 vatt tylko trzema obejsc zasilacz z 220).
    To jest naprawde najprostszy sposób i zarazem najtanszy bo granicach 50 zeta kupisz juz jakies sensowne głosniki i po odpowiedniej estetycznej zabudowie nawet ładnie gra (oczywiscie jak na głosniki komp. :P) Sam kiedys sie w to bawiłem, tyle że ja zabudowałem głośnik niskotonowy ze zwrotnica (dostałem od znajomego:P) i głośnikach średniotonowych. Subik (20 cm. jakiś alpierd) zabudowałem szczelnie w schowku(uszczelniony silikonem i wygłuszony), a głośniki średniotonowe były pod plastikami (pod kierownicą). Głośniki były przymocowane od wewnątrz i plastiki były bardzo gęsto nawiercone (pełniły rolę maskownicy). Jeśli chodzi o deszcz to podczas jazdy na nie nie padało, a na postoju trzeba było uważac (coś za coś). Całośc napędzał kaseciak pioneera i grało naprawdę przyzwoicie (oczywiscie jak na swoje możliwosci). Podczas jazdy muzykę było wyraźnie słychac w kasku do około 60 km/h, (czym szybciej było gorzej, przeszkadzał pęd wiatru :P)a jeśli chodzi o hałas silnika to miałem sportowy wydech "yasuni" i więc było naprawde głośno:P Jeśli chodzi o pobór prądu z aku to aku starczał spokojnie na ok. półtorej godziny grania, podczas jazdy można było grac non stop :))



    Jeśli chcesz słucha muzyki z mp3 to albo głośniki komp. albo radio i kaseta-adapter (słaba jakośc) albo najlepsze rozwiązanie to kupno jakiegoś starego słabego firmowego wzmancniacza.


    Pozdrawiam
    Przeglina
  • #16 15 Jun 2007 17:08
    przecinak90
    Level 1  
    Helpful post? (0)
    a ja mam pytanie czy jesli kupie wzmacniacz 800w dobrej firmy i kupie 3 glosniki po 250w jeden rowniez dobrej firmy(dobrej firmy tzn ze 250wat to 250wat a nie 200)to czy bedzie to dobrze gralo?
  • #17 15 Jun 2007 18:03
    wow
    Level 27  
    Helpful post? (0)
    800W w RMS???

    Ciekaw jestem czym to zasilisz w takim skuterku ;/
  • #18 15 Jun 2007 18:29
    Joker2
    Level 23  
    Helpful post? (0)
    A ja jestem ciekawy gdzie w skuterze zmieścisz wzmacniacz 800W i głośniki po 250W :)
  • #19 15 Jun 2007 18:54
    wow
    Level 27  
    Helpful post? (0)
    Chyba na plecach i za sobą kabel 220V :)
  • #20 07 Jul 2007 23:00
    KKostuHH
    Level 9  
    Helpful post? (0)
    po 1. Taki w wzmacniacz 800 WATT ma gora 250Wat [w rms]. no chyba że ma naprawde 800W to radze dokupic przyczepke ;]]
    po 2. Ja też mam skuter i stwierdziłem ze chcem zobaczyc jak to naprawde gra. Tym bardziej ze moich 3 kolegow maja audio w swoich sprzetach i bardzo ładnie i glosno gra nawet przy jeździe. ja do swojego skutera wkładam wzmaka 240W [w rms] i 2x glośniki dwu lub trójdrożne Blaupunkta o sr. 13cm. myślę że powinno grac nie źle. [powtarzam że widzialem i słyszalem juz takie sprzety i naprawde nieźle to gra] dodam że fabrycznie w skucie mam akumulator 4ah a wstawiam 9 xD

    a pozatym.... "Mam już głośnik , który ma niewiele (ok.5 W , 6 ohm)
    i chciałbym go podłączyć pod odtwarzacz mp3" - co ty chesz słuchawke zrobic? ;D
    Pozdrawiam ;]
  • #21 07 Jul 2007 23:23
    lord_blaha
    Level 33  
    Helpful post? (0)
    KKostuHH wrote:
    po 1. Taki w wzmacniacz 800 WATT ma gora 250Wat [w rms]

    pomyliłeś się o jedno zero...ma max. 25W

    kolego- zainwestuj w dore słuchaweczki a miejsce w skuterku przeznacz na kask. poczekaj 2 latka, zrobisz prawko to sobie w samochód dobre głośniki wstawisz...
  • #22 09 Jul 2007 17:56
    KKostuHH
    Level 9  
    Helpful post? (0)
    To do mnie czy do adam1as? :D
    wogole to za rok bede mial inny motor a za 2 lata no samochód to też bede myślał nad audio ;p szkoda ze mam troche maly kufer na nagłośnienie ale ajkos dam rade to upchnąć [oczywiscie pamietam ze głośniki muszą miec odpowiedniej wielkości pudło rezonansowe czy jak to sie tam zwie] pzdr. ;]
    Post był raportowany.
    Popraw błędy i interpunkcję. Użyj przycisku PISOWNIA -->REGULAMIN pkt 15.
    Następnym razem będzie OSTRZEŻENIE.
    [hefid]
  • #23 05 Jan 2008 19:12
    Mateusz Burchan
    Level 2  
    Helpful post? (0)
    jak masz głośnik komputerowy to jak czeba go podłaczyć do akumulatora
  • #24 06 Jan 2008 00:20
    luke666
    Level 33  
    Helpful post? (0)
    Mateusz Burchan wrote:
    jak masz głośnik komputerowy to jak czeba go podłaczyć do akumulatora


    Kabelek z czarnym paskiem do -(minusa) akumulatora, a ten bez paska do + (plusa), tylko uważaj, bo jak podłączysz odwrotnie to spalisz głośnik.

    Aha, najlepiej żeby taki głośnik miał conajmniej 1000W i to w P.M.P.O

    Sory, ale nie mogłem się powstrzymać :D
  • #25 06 Jan 2008 01:16
    Beattracks
    Level 21  
    Helpful post? (0)
    ty ale jakoś dziwnie się ten głośnik zachowuje pierdzi mi strasznie teraz! co zrobiłem nie tak?
    A do kolegów co chcą audio w skutach to wybijcie sobie to z głowy bo to jest wiejski tuning! a jak już robic to trzeba troche kasy włożyc żeby to jakoś wyglądało! ale najlepiej mp3 i słuchawy!
  • #26 07 Jan 2008 20:22
    lord_blaha
    Level 33  
    Helpful post? (0)
    Beattracks wrote:
    ty ale jakoś dziwnie się ten głośnik zachowuje pierdzi mi strasznie teraz! co zrobiłem nie tak?

    Nie...proszę....nie mów że podłączyłeś głośnik pod akumulator :D:D
    Ludzie, jeżeli nie macie o tym pojęcia to proszę, nie róbcie nic! Wogóle po co Ci Kolego głośnik w skuterze pod siodełkiem? Będziesz d** słuchał techno?
    Przepraszam, ale głupota niektórych ludzi mnie poraża...
  • #27 09 Jan 2008 12:41
    kortyleski
    Level 38  
    Helpful post? (0)
    Nie nam oceniać co jest wiejskie a co niewiejskie, popełniłem takie nagłośnienie, oczywiście nie dla siebie, i nawet nawet grało.
    Trzeba dopasować kawał starej szafki idealnie do nocnika, wyciąć otwór na głośnik - ja stosowałem chyba ARN 188, na przodzie skutera średniowysoki-taki z allegro za 12zł i do tego wzmacniacz na TDA 1560. Przy tej cenie osiągnięty efekt zaskakuje.
    Natomiast wszystkich niedouczonych ignorantów którzy piszą o 800 W z "dynama" o mocy 40W odsyłam do podstawówki celem douczenia się-również ortografii- i niewypisywania bzdur
  • #28 11 Jan 2008 16:13
    Mateusz Burchan
    Level 2  
    Helpful post? (0)
    ty jak niemam schowka tylko mały schowek i niemam kuferka to gdzie mam schować małe głośniki komputerowe
  • #29 12 Jan 2008 13:42
    Kłosiol
    Level 29  
    Helpful post? (0)
    elo,
    szczerze to jak dla was ( posiadaczy skuterów ) najlepsze audio do skutera i bez kombinowania to boom box na baterie... piszecie, ze nie ma miejsca... nie chcecie obciazac akumulatora itp wiec Boom box i baterie bedzie jak znalazł :D
    na noc mozna go zabrac ze soba do domu :D
    pozdro
  • #30 27 May 2008 11:43
    Lowrid3r
    Level 9  
    Helpful post? (0)
    Witam !
    Jestem tu nowy, mam pytanko ... mam głosniki komputerowe Creative Inspire T3000. Jak podzielić zwykły kabel który sie podłącza do prądu na taki zeby podąłczyc do akumulatora ? który to + który to - ?

    pozdrawiam
Mouser  Search 4 million + Products
Browse Products