Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Kategoria: Kamery IP / Alarmy / Automatyka Bram
Montersi
Kategoria: Akumulatorki / Baterie / Ładowarki

Fiat 126p tuning silnika? Jak go wykonać?

poczta5 02 Lut 2006 00:45
  • #1 02 Lut 2006 00:45
    poczta5
    Poziom 2  

    Witam

    Mam do was wielkie pytanie kupiłem niedawno fiata 126p FL i chciałbym go ztuningowac pod każdym wzgledem zaczynając od silnika, a kończąc na nadwoziu samochodu. Proszę o wskazówki szczególnie chodzi mi o silnik i oczywiście żeby nie był to zbyt wielki nakład pieniężny.

    Z góry wielkie dzieki

  • #2 02 Lut 2006 02:08
    Maurinius
    Poziom 13  

    Moim zdaniem wybrałem bardzo kiepską maszyne do tuningu.. no ale skoro.. juz masz tego maluszka.. to może wpakuj tam inny silniczek... wymontuj tylnie siedzenia i miejsce dla czegos wiekszego w sam raz(tylne siedzenia to i tak lipa w keberku) a tylnia klape zorb sobie z grubej pleksi.. jeden chlopak odemnie z osiedle tak mia;.. bardzo ladnie to wygalda.. i jeszcze silnik podswietlony podkolor nadwozia(fiolet)

  • #3 02 Lut 2006 02:56
    sMaD
    Poziom 22  

    dobrze napisałeś ABY KOSZT NIE BYŁ ZBYT DUŻY TO będziesz potrzebował klucz 13, szpryche od rowera górskieko z koła 28 i pół, dwie śrubki bez gwintu, ołówek kreślarski, czapka z daszkiem, super glu,

    co ty człowieku piszesz, co wiesz o silnikach?? masz wujka mechanika zrobi ci to? czy sam będziesz se zmieniał, maluch to też samochód i nie ma mowy o niskich kosztach

    wszystko co da sie zrobić w maluchu :

    Przerobić dolot 20zł

    Splanować głowice 50zł

    Odelżyć koło zamachowe 50zł

    Skrucić popychacze 40zł

    odchudzić korbowody 50zł

    przerobić gaźnik 50zł lub zastosować dwugardzielowy lub od motocykla

    Sportowy wałek 200-400zł + szklanki pod niego (Henrich, 555, 385, Kałuża)

    wzmocnić blok aluminium 100zł

    wstawić cylindy i tłoki od garbusa 1600ccm 400zł

    zamontować koniecznie chłodnice oleju 100zł

    większy wydech 100-150zł



    w celach bezpieczeństwa

    dystanse+szersze opony (niestety poszerzanie nadkoli nie ominie sie)

    obniżenie przedni resor na płasko tylnie seryjne amorki z przodu na tył KYB

    usztywnienie konstrukcji 250zł

    przednie hamulce tarczowe!! ??



    Takie maleństwo ma wtedy 800ccm, pali 10 na 100km i robi setke w 9 sekund, da sie jeszcze odlać zamah z aluminium wtedy wtędy jeszcze szybciej sie będzie wkręcał, seria ciągnie 3500obrotów po kosmetycje 6300obrotów, ceny podane są względne bo do pierwszych żeczy potrzebujesz osobnego kompletu części ZAMACH,GŁOWKE,KORBY,POPYCHACZE, no i wiadomo kasa dla mechanika za grzebanie i wymiane, kupe kasy!!!


    albo swap ale, silnik i skrzynia 1000-2000, flansza 300zł zależy czy skrzynia orginał czy nie, zestaw chłodzenia 400zł, buda przenosi inne przeciążenia i zazwyczaj sie rozpada i kończy na złomie to trza i klatke i wzmocnienie karoserji, no i pełno pracy, pełno przerubek, skonstruowanie zawieszenie silnika, plus pierdołki z wyższego punktu bezpieczeństwo, i zbudowanie odpowiedniegu wydechu, no i ogólnie 4tyś + silnik i możesz zacząć budować ale po drodze na bank ci coś wyskoczy jeszcze nie mało, i koszta rejestracji swapa o ile zarejestrują ok 1tyś, za te pieniądze kup sobie ja wiem golfa 2GTI i wstaw gaz :D

  • #4 02 Lut 2006 14:22
    DOHC
    Poziom 19  

    do tej listy dodal bym jeszcze hydrauliczny reczny , klape z tworzyw , szyby z pleksi kierownika z gora umiejetnosci i jest niezly wymiatacz do kjs

  • #5 02 Lut 2006 17:13
    poczta5
    Poziom 2  

    no ja uważałem że malucha da się tanio ztuningować a tu okazuje sie że się nieda, mam 2500zł na tuning maluch jest naprawde w bardzo dobrym stanie nowe 4 opony akumulator malowany 2 lata temu dostałem go od ciotki gratisowo

  • #6 02 Lut 2006 19:03
    jacobs242
    Poziom 18  

    nic sie nieda tanio stuningować, niestety żeby sie brać za tuning trzeba mieć troche kasy. Tylko niektórzy frajeży myślą, że jak założą chipa za 10zł, strumienice i stożek to mają +80KM :]. A w maluchu nie ma chipa :]

  • #7 03 Lut 2006 13:42
    bb
    Poziom 20  

    Jak masz 2,5 tysia to sprzedaj tego gibona za tysia. Za kase kupisz golfika mk1 gti i ci jeszcze pare zl zostanie. Albo cos innego, ale ja bym kupil mk1 gti ;D

  • #8 03 Lut 2006 22:20
    zbig73
    Poziom 12  

    zacznijmy od tuningu kierowcy - jakaś szkoła bezpiecznej jazdy, pare filmów instruktażowych o tym że stop musi świecić, lampy z przodu też się przydają ale takie zwykłe białe lub żółte - bo niebieski lub fioletowy to najlepiej na kogucie radiowozu wygląda. a te 1,9 zł co zostały po szkole Bezp. jazdy ( koszt 600 zł za 8 h) to można wydać na:
    Przywrócenie stanu fabrycznego - hamulców potem blachy tak że gdyby się w cuś Jeb... to coby się malacz nie rozpadł.
    no i zostaje na cały bak wachy, 50 zł w dowód rejestracyjny - bo jak by się zdażyło na wczesnym czerwonym przejechać . i można zaczynać bycie pełnoprawnym użytkownikiem drogi.

  • #9 04 Lut 2006 18:59
    Banasiewicz02
    Poziom 31  

    Cytat:
    zacznijmy od tuningu kierowcy - jakaś szkoła bezpiecznej jazdy, pare filmów instruktażowych o tym że stop musi świecić, lampy z przodu też się przydają ale takie zwykłe białe lub żółte - bo niebieski lub fioletowy to najlepiej na kogucie radiowozu wygląda. a te 1,9 zł co zostały po szkole Bezp. jazdy ( koszt 600 zł za 8 h) to można wydać na:
    Przywrócenie stanu fabrycznego - hamulców potem blachy tak że gdyby się w coś Jeb... to coby się fiat 126p nie rozpadł.
    no i zostaje na cały bak wachy, 50 zł w dowód rejestracyjny - bo jak by się zdażyło na wczesnym czerwonym przejechać . i można zaczynać bycie pełnoprawnym użytkownikiem drogi.


    A nie prościej kupic rower ;) ??

  • #10 05 Lut 2006 00:06
    kpodolak
    Poziom 15  

    Ale za 1000 zł to znów takiego dobrego roweru sie nie kupi, ale nówka za to będzie :D

  • #12 28 Kwi 2007 16:21
    mechanik :]
    Poziom 1  

    ej jak chcesz postawić na zero kasy to zrób wjejski tuning np zaspawaj lampy kratami albo blachą zmień sobie pedał gazu i zrób własną tapicerke :!::!::!::!::!::!::D:D:D:D:D:D:D i wstaw sobje jedno siedzenie a reszte wywal żeby można sobie :sex:

  • #13 03 Maj 2007 19:14
    surmacer
    Poziom 14  

    Widzę że jest to świetny temat do żartów. A poważnie była w latach 80 tych bardzo dobra pozycja wydawnictwa WAT odnośnie poprawy dynamiki i parameterów silnika (poloneza i malucha) jak ją znajdę w biblioteczce dam namiary. A jest co w nich poprawiać. Jak "podrasowałem" znajomej malucha to ukręciła liinkę prędkościomierza co akurat nie było trudne.

  • #14 04 Maj 2007 22:30
    surmacer
    Poziom 14  

    Znalazłem zakurzona na półeczce: Ten tytuł - "Poprawa ekonomiczności i dynamiki pojazdów samochodowych" Dedykowana specjalnie dla malucha poldka i dużego fiata, razem z wynikami modyfikacji.

    Dodano po 8 [minuty]:

    poprawka !
    POPRAWA EKONOMICZNOŚCI I DYNAMIKI SAMOCHODÓW OSOBOWYCH J.Jauła , Szczeciński

  • #16 06 Maj 2008 19:50
    jarek669
    Poziom 9  

    za kilka złotych możesz oddać do najbliższego zakładu ślusarskiego koło zamachowe to ci je odrobinę ztoczą to już sie bedzie troche lepiej wkręcał

  • #17 06 Maj 2008 21:55
    gangsta529
    Poziom 14  

    chcesz tuningować silnik,ok ponieważ chcesz by auto było szybsze i szybciej się wkręcało ok, a może najpierw warto zacząć od masy samego pojazdu??

  • #18 18 Maj 2008 16:09
    krolik144
    Poziom 14  

    Jakby chociaż ten silnik miał 3 panewki głowne to by było większe pole do popisu. Ja w swoim maluchu ukręciłem wał na serii a co dopiero po tuningu.

  • #19 22 Maj 2008 18:09
    romoo
    Użytkownik obserwowany

    Zamiana gaźnika to podstawa byle jaki od scigacza podejdzie a osiągi znacząco lepsze.
    Potem toczenie i wyważanie koła zamachowego.
    Wyprofilowanie i wycięcie dziury w wentylatorze tak żeby dmuchało do gaźnika to rzeczywiscie poprawia wymiane mieszanki.
    Po takiej modyfikacji wieje w kolektor ssący jak odkurzacz i przy 5000 obr masz gratisy.

  • #20 22 Maj 2008 19:08
    tplewa
    Poziom 35  

    krolik144 napisał:
    Jakby chociaż ten silnik miał 3 panewki głowne to by było większe pole do popisu. Ja w swoim maluchu ukręciłem wał na serii a co dopiero po tuningu.


    W kaszlu byly dwie wersje walu - jedna wlasnie okropnie felerna ktora sie szybko lamala :)

    Ten silnik bez wiekszych sensacji po poprawkach wytrzymywal 50KM :) do tego nawet jak cos padlo to czesci sa tanie :)
    Gaznik starcza normalny tylko trzeba go troche doprowadzic do ladu i skladu :)

  • #21 25 Maj 2008 17:00
    krzysztof07.02.87
    Poziom 12  

    Wał lepiej wykonany i lepiej wyważony był w bisie i bardzo dobrze się spisywał w mocno wysilonej jednostce , Jeśli ktoś zainteresowany mocniejszymi silnikami malców to w temacie niżej jest parę słów ode mnie na temat 650 ,
    Romoo gdzie się naczytałeś o montażu byle gaźnika ze ścigacza - nada sie np z 50 ccm :?: Piszesz coś więc pisz konkretnie bo potem ludzie głupoty czytają :|

  • #22 02 Cze 2008 23:45
    ktg.radziecki
    Poziom 9  

    weź też pod uwagę ze w ścigaczach jest tyle gaźników(przepustnic) ile cylindrów ale widziałem malucha z gaźnikiem od moto crossowego 250cc ale taka modyfikacja ma sens jeśli:
    masz wyważony wał razem z korbowodami
    odelżone koło zamachowe
    wzmocniony blok silnika(napawanie w zakłądzie spawajacym aluminium)
    i chłodnice oleju bo z takim gaźnikiem silnik ma potencjał do 9 tyś obr ale by sie rozpadł w drobiazgi

  • #23 05 Cze 2008 17:19
    jenusz
    Poziom 9  

    prawda jest taka : im wiecej kasy wpakujesz w tego malca tym bardziej bedziesz żałował jak bedzie szedł na żyletki. jak masz malca zrób sobie trase leśnymi drogami i szalej ile wlezie :) sam tak robiłem malce co chwile szły na złom a ja zamiast dokładać do biznesu to jeszcze na tym zarabiałem:)

  • #24 29 Cze 2008 12:26
    zdzichu.dunaj
    Poziom 13  

    Ile kosztuje odlanie koła zamachowego z alu?

    Dodano po 11 [minuty]:

    bb napisał:
    Jak masz 2,5 tysia to sprzedaj tego gibona za tysia. Za kase kupisz golfika mk1 gti i ci jeszcze pare zl zostanie. Albo cos innego, ale ja bym kupil mk1 gti ;D


    Sprzedaj za tysiąca zall mi ludzi którzy wołają taką kasę za takie coś...
    Za 800zł można kupić poloneza+gaz

  • #25 29 Cze 2008 16:48
    siewcu
    Poziom 31  

    Ja bym Ci radził jeździć maluchem w serii i odłożyć trochę kasy na auto z lepszą perspektywą na przyszłość - na przykład wspomniany wcześniej VW Golf MK1 GTI lub chociażby Fiat CC/SC, do którego można zeswapować silnik z Punto 1.2 - do którego ludzie zakładają turbo i silniki żyją...A mody malucha to za duże koszta, jeśli chcesz za mody zapłacić więcej niż auto jest warte a potem sprzedać go za bezcen - to Twoja sprawa.
    pozdrawiam

  • #26 29 Cze 2008 17:35
    zdzichu.dunaj
    Poziom 13  

    Mam Golfa IV(1.9 TDI) A konkretnie mój ojciec ale ja nim też jeżdżę.
    Malucha chcę kupić i sie powygłupiać żaden wizualny tuning tylko mechaniczny chcę odlać koło zamachowe z alu żeby się lepiej wkręcał.. To znacznie zmniejszy żywotność ale to tylko maluszek...

  • #27 29 Cze 2008 17:41
    Usunięty
  • #28 29 Cze 2008 22:18
    siewcu
    Poziom 31  

    Nie ma sensu odlewać zamachu z aluminium... Znajdź lepiej firmę, która Ci go stoczy i wyważy, efekt będzie ten sam a mniejsze prawdopodobieństwo popsucia. BTW, nie ma sensu robić samego zamachu... Maluszek w serii kręci się do 3,5k obrotów - na czym chcesz zyskać ? I tak jak pisze kolega James695, Maluszki są coraz rzadziej spotykane i szkoda niszczyć i katować dobry, polski sprzęt...
    pozdrawiam

  • #29 30 Cze 2008 00:59
    zdzichu.dunaj
    Poziom 13  

    Nie chcę maluszka kupić żeby jeździć nim po polach...
    Tylko chce zamach zrobić zrobić własną tapicerkę włożyć dobe głośniki i jeździć sobie"Szpan hehe"

  • #30 30 Cze 2008 10:54
    siewcu
    Poziom 31  

    Jak się uparłeś, to chociaż oszczędź silnik, bo na samym zamachu wiele nie zyskasz... A jak chcesz kupić głośniki, to udaj się do działu car audio po pomoc ;) i nie kupuj Voice Kraftów, Alphardów, Boschmannów i innych tego typu głośników... Jak robić to raczej na poważnie :)
    pozdrawiam

  Szukaj w 4mln produktów
Przeglądaj produkty