X

Fiat 126p tuning silnika? Jak go wykonać?

poczta5 02 Feb 2006 00:45
  • #1 02 Feb 2006 00:45
    poczta5
    Level 2  
    Helpful post? (-1)
    Witam

    Mam do was wielkie pytanie kupiłem niedawno fiata 126p FL i chciałbym go ztuningowac pod każdym wzgledem zaczynając od silnika, a kończąc na nadwoziu samochodu. Proszę o wskazówki szczególnie chodzi mi o silnik i oczywiście żeby nie był to zbyt wielki nakład pieniężny.

    Z góry wielkie dzieki
  • #2 02 Feb 2006 02:08
    Maurinius
    Level 13  
    Helpful post? (0)
    Moim zdaniem wybrałem bardzo kiepską maszyne do tuningu.. no ale skoro.. juz masz tego maluszka.. to może wpakuj tam inny silniczek... wymontuj tylnie siedzenia i miejsce dla czegos wiekszego w sam raz(tylne siedzenia to i tak lipa w keberku) a tylnia klape zorb sobie z grubej pleksi.. jeden chlopak odemnie z osiedle tak mia;.. bardzo ladnie to wygalda.. i jeszcze silnik podswietlony podkolor nadwozia(fiolet)
  • #3 02 Feb 2006 02:56
    sMaD
    Level 22  
    Helpful post? (+4)
    dobrze napisałeś ABY KOSZT NIE BYŁ ZBYT DUŻY TO będziesz potrzebował klucz 13, szpryche od rowera górskieko z koła 28 i pół, dwie śrubki bez gwintu, ołówek kreślarski, czapka z daszkiem, super glu,

    co ty człowieku piszesz, co wiesz o silnikach?? masz wujka mechanika zrobi ci to? czy sam będziesz se zmieniał, maluch to też samochód i nie ma mowy o niskich kosztach

    wszystko co da sie zrobić w maluchu :

    Przerobić dolot 20zł

    Splanować głowice 50zł

    Odelżyć koło zamachowe 50zł

    Skrucić popychacze 40zł

    odchudzić korbowody 50zł

    przerobić gaźnik 50zł lub zastosować dwugardzielowy lub od motocykla

    Sportowy wałek 200-400zł + szklanki pod niego (Henrich, 555, 385, Kałuża)

    wzmocnić blok aluminium 100zł

    wstawić cylindy i tłoki od garbusa 1600ccm 400zł

    zamontować koniecznie chłodnice oleju 100zł

    większy wydech 100-150zł



    w celach bezpieczeństwa

    dystanse+szersze opony (niestety poszerzanie nadkoli nie ominie sie)

    obniżenie przedni resor na płasko tylnie seryjne amorki z przodu na tył KYB

    usztywnienie konstrukcji 250zł

    przednie hamulce tarczowe!! ??



    Takie maleństwo ma wtedy 800ccm, pali 10 na 100km i robi setke w 9 sekund, da sie jeszcze odlać zamah z aluminium wtedy wtędy jeszcze szybciej sie będzie wkręcał, seria ciągnie 3500obrotów po kosmetycje 6300obrotów, ceny podane są względne bo do pierwszych żeczy potrzebujesz osobnego kompletu części ZAMACH,GŁOWKE,KORBY,POPYCHACZE, no i wiadomo kasa dla mechanika za grzebanie i wymiane, kupe kasy!!!


    albo swap ale, silnik i skrzynia 1000-2000, flansza 300zł zależy czy skrzynia orginał czy nie, zestaw chłodzenia 400zł, buda przenosi inne przeciążenia i zazwyczaj sie rozpada i kończy na złomie to trza i klatke i wzmocnienie karoserji, no i pełno pracy, pełno przerubek, skonstruowanie zawieszenie silnika, plus pierdołki z wyższego punktu bezpieczeństwo, i zbudowanie odpowiedniegu wydechu, no i ogólnie 4tyś + silnik i możesz zacząć budować ale po drodze na bank ci coś wyskoczy jeszcze nie mało, i koszta rejestracji swapa o ile zarejestrują ok 1tyś, za te pieniądze kup sobie ja wiem golfa 2GTI i wstaw gaz :D
  • #4 02 Feb 2006 14:22
    DOHC
    Level 19  
    Helpful post? (-2)
    do tej listy dodal bym jeszcze hydrauliczny reczny , klape z tworzyw , szyby z pleksi kierownika z gora umiejetnosci i jest niezly wymiatacz do kjs
  • #5 02 Feb 2006 17:13
    poczta5
    Level 2  
    Topic author Helpful post? (0)
    no ja uważałem że malucha da się tanio ztuningować a tu okazuje sie że się nieda, mam 2500zł na tuning maluch jest naprawde w bardzo dobrym stanie nowe 4 opony akumulator malowany 2 lata temu dostałem go od ciotki gratisowo
  • #6 02 Feb 2006 19:03
    jacobs242
    Level 18  
    Helpful post? (0)
    nic sie nieda tanio stuningować, niestety żeby sie brać za tuning trzeba mieć troche kasy. Tylko niektórzy frajeży myślą, że jak założą chipa za 10zł, strumienice i stożek to mają +80KM :]. A w maluchu nie ma chipa :]
  • #7 03 Feb 2006 13:42
    bb
    Level 20  
    Helpful post? (0)
    Jak masz 2,5 tysia to sprzedaj tego gibona za tysia. Za kase kupisz golfika mk1 gti i ci jeszcze pare zl zostanie. Albo cos innego, ale ja bym kupil mk1 gti ;D
  • #8 03 Feb 2006 22:20
    zbig73
    Level 12  
    Helpful post? (0)
    zacznijmy od tuningu kierowcy - jakaś szkoła bezpiecznej jazdy, pare filmów instruktażowych o tym że stop musi świecić, lampy z przodu też się przydają ale takie zwykłe białe lub żółte - bo niebieski lub fioletowy to najlepiej na kogucie radiowozu wygląda. a te 1,9 zł co zostały po szkole Bezp. jazdy ( koszt 600 zł za 8 h) to można wydać na:
    Przywrócenie stanu fabrycznego - hamulców potem blachy tak że gdyby się w cuś Jeb... to coby się malacz nie rozpadł.
    no i zostaje na cały bak wachy, 50 zł w dowód rejestracyjny - bo jak by się zdażyło na wczesnym czerwonym przejechać . i można zaczynać bycie pełnoprawnym użytkownikiem drogi.
  • #9 04 Feb 2006 18:59
    Banasiewicz02
    Level 31  
    Helpful post? (0)
    Quote:
    zacznijmy od tuningu kierowcy - jakaś szkoła bezpiecznej jazdy, pare filmów instruktażowych o tym że stop musi świecić, lampy z przodu też się przydają ale takie zwykłe białe lub żółte - bo niebieski lub fioletowy to najlepiej na kogucie radiowozu wygląda. a te 1,9 zł co zostały po szkole Bezp. jazdy ( koszt 600 zł za 8 h) to można wydać na:
    Przywrócenie stanu fabrycznego - hamulców potem blachy tak że gdyby się w coś Jeb... to coby się fiat 126p nie rozpadł.
    no i zostaje na cały bak wachy, 50 zł w dowód rejestracyjny - bo jak by się zdażyło na wczesnym czerwonym przejechać . i można zaczynać bycie pełnoprawnym użytkownikiem drogi.


    A nie prościej kupic rower ;) ??
  • #10 05 Feb 2006 00:06
    kpodolak
    Level 15  
    Helpful post? (0)
    Ale za 1000 zł to znów takiego dobrego roweru sie nie kupi, ale nówka za to będzie :D
  • #11 08 Feb 2006 22:35
    neon!!!
    Level 12  
    Helpful post? (0)
    http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic147024-0-asc-30.html - zajżyj tutaj druga strona z postami

    Pozdro !!!!!:D:D:D:D:))::DD::):)
  • #12 28 Apr 2007 16:21
    mechanik :]
    Level 1  
    Helpful post? (0)
    ej jak chcesz postawić na zero kasy to zrób wjejski tuning np zaspawaj lampy kratami albo blachą zmień sobie pedał gazu i zrób własną tapicerke :!::!::!::!::!::!::D:D:D:D:D:D:D i wstaw sobje jedno siedzenie a reszte wywal żeby można sobie :sex:
  • #13 03 May 2007 19:14
    surmacer
    Level 14  
    Helpful post? (0)
    Widzę że jest to świetny temat do żartów. A poważnie była w latach 80 tych bardzo dobra pozycja wydawnictwa WAT odnośnie poprawy dynamiki i parameterów silnika (poloneza i malucha) jak ją znajdę w biblioteczce dam namiary. A jest co w nich poprawiać. Jak "podrasowałem" znajomej malucha to ukręciła liinkę prędkościomierza co akurat nie było trudne.
  • #14 04 May 2007 22:30
    surmacer
    Level 14  
    Helpful post? (0)
    Znalazłem zakurzona na półeczce: Ten tytuł - "Poprawa ekonomiczności i dynamiki pojazdów samochodowych" Dedykowana specjalnie dla malucha poldka i dużego fiata, razem z wynikami modyfikacji.

    Dodano po 8 [minuty]:

    poprawka !
    POPRAWA EKONOMICZNOŚCI I DYNAMIKI SAMOCHODÓW OSOBOWYCH J.Jauła , Szczeciński
  • #15 05 May 2008 19:46
    malakian
    Level 1  
    Helpful post? (-1)
    Ja Ci polece to i nic więcej...
    tu są najwarzniejsze zeczy z tym zwiazane... ale jak zrobisz to juz Twoja sprawa...


    http://fiat126p-tuning.zlotemysli.pl/okazjamiesiaca.php


    pozdrawiam
  • #16 06 May 2008 19:50
    jarek669
    Level 9  
    Helpful post? (0)
    za kilka złotych możesz oddać do najbliższego zakładu ślusarskiego koło zamachowe to ci je odrobinę ztoczą to już sie bedzie troche lepiej wkręcał
  • #17 06 May 2008 21:55
    gangsta529
    Level 14  
    Helpful post? (0)
    chcesz tuningować silnik,ok ponieważ chcesz by auto było szybsze i szybciej się wkręcało ok, a może najpierw warto zacząć od masy samego pojazdu??
  • #18 18 May 2008 16:09
    krolik144
    Level 14  
    Helpful post? (0)
    Jakby chociaż ten silnik miał 3 panewki głowne to by było większe pole do popisu. Ja w swoim maluchu ukręciłem wał na serii a co dopiero po tuningu.
  • #19 22 May 2008 18:09
    romoo
    Użytkownik obserwowany
    Helpful post? (0)
    Zamiana gaźnika to podstawa byle jaki od scigacza podejdzie a osiągi znacząco lepsze.
    Potem toczenie i wyważanie koła zamachowego.
    Wyprofilowanie i wycięcie dziury w wentylatorze tak żeby dmuchało do gaźnika to rzeczywiscie poprawia wymiane mieszanki.
    Po takiej modyfikacji wieje w kolektor ssący jak odkurzacz i przy 5000 obr masz gratisy.
  • #20 22 May 2008 19:08
    tplewa
    Level 35  
    Helpful post? (-1)
    krolik144 wrote:
    Jakby chociaż ten silnik miał 3 panewki głowne to by było większe pole do popisu. Ja w swoim maluchu ukręciłem wał na serii a co dopiero po tuningu.


    W kaszlu byly dwie wersje walu - jedna wlasnie okropnie felerna ktora sie szybko lamala :)

    Ten silnik bez wiekszych sensacji po poprawkach wytrzymywal 50KM :) do tego nawet jak cos padlo to czesci sa tanie :)
    Gaznik starcza normalny tylko trzeba go troche doprowadzic do ladu i skladu :)
  • #21 25 May 2008 17:00
    krzysztof07.02.87
    Level 12  
    Helpful post? (0)
    Wał lepiej wykonany i lepiej wyważony był w bisie i bardzo dobrze się spisywał w mocno wysilonej jednostce , Jeśli ktoś zainteresowany mocniejszymi silnikami malców to w temacie niżej jest parę słów ode mnie na temat 650 ,
    Romoo gdzie się naczytałeś o montażu byle gaźnika ze ścigacza - nada sie np z 50 ccm :?: Piszesz coś więc pisz konkretnie bo potem ludzie głupoty czytają :|
  • #22 02 Jun 2008 23:45
    ktg.radziecki
    Level 9  
    Helpful post? (0)
    weź też pod uwagę ze w ścigaczach jest tyle gaźników(przepustnic) ile cylindrów ale widziałem malucha z gaźnikiem od moto crossowego 250cc ale taka modyfikacja ma sens jeśli:
    masz wyważony wał razem z korbowodami
    odelżone koło zamachowe
    wzmocniony blok silnika(napawanie w zakłądzie spawajacym aluminium)
    i chłodnice oleju bo z takim gaźnikiem silnik ma potencjał do 9 tyś obr ale by sie rozpadł w drobiazgi
  • #23 05 Jun 2008 17:19
    jenusz
    Level 9  
    Helpful post? (0)
    prawda jest taka : im wiecej kasy wpakujesz w tego malca tym bardziej bedziesz żałował jak bedzie szedł na żyletki. jak masz malca zrób sobie trase leśnymi drogami i szalej ile wlezie :) sam tak robiłem malce co chwile szły na złom a ja zamiast dokładać do biznesu to jeszcze na tym zarabiałem:)
  • #24 29 Jun 2008 12:26
    zdzichu.dunaj
    Level 13  
    Helpful post? (-1)
    Ile kosztuje odlanie koła zamachowego z alu?

    Dodano po 11 [minuty]:

    bb wrote:
    Jak masz 2,5 tysia to sprzedaj tego gibona za tysia. Za kase kupisz golfika mk1 gti i ci jeszcze pare zl zostanie. Albo cos innego, ale ja bym kupil mk1 gti ;D


    Sprzedaj za tysiąca zall mi ludzi którzy wołają taką kasę za takie coś...
    Za 800zł można kupić poloneza+gaz
  • #25 29 Jun 2008 16:48
    siewcu
    Level 31  
    Helpful post? (0)
    Ja bym Ci radził jeździć maluchem w serii i odłożyć trochę kasy na auto z lepszą perspektywą na przyszłość - na przykład wspomniany wcześniej VW Golf MK1 GTI lub chociażby Fiat CC/SC, do którego można zeswapować silnik z Punto 1.2 - do którego ludzie zakładają turbo i silniki żyją...A mody malucha to za duże koszta, jeśli chcesz za mody zapłacić więcej niż auto jest warte a potem sprzedać go za bezcen - to Twoja sprawa.
    pozdrawiam
  • #26 29 Jun 2008 17:35
    zdzichu.dunaj
    Level 13  
    Helpful post? (0)
    Mam Golfa IV(1.9 TDI) A konkretnie mój ojciec ale ja nim też jeżdżę.
    Malucha chcę kupić i sie powygłupiać żaden wizualny tuning tylko mechaniczny chcę odlać koło zamachowe z alu żeby się lepiej wkręcał.. To znacznie zmniejszy żywotność ale to tylko maluszek...
  • #27 29 Jun 2008 17:41
    Removed
    Helpful post? (+2)
    Kupowanie Malucha tylko po to by go zniszczyć moim zdaniem mija się z celem. Maluchów na drogach coraz mniej, a jako zabytek zarejestrować nie można. A po co niszczyć i katować skoro może jeszcze pojeździć z kilka lat... :(
  • #28 29 Jun 2008 22:18
    siewcu
    Level 31  
    Helpful post? (0)
    Nie ma sensu odlewać zamachu z aluminium... Znajdź lepiej firmę, która Ci go stoczy i wyważy, efekt będzie ten sam a mniejsze prawdopodobieństwo popsucia. BTW, nie ma sensu robić samego zamachu... Maluszek w serii kręci się do 3,5k obrotów - na czym chcesz zyskać ? I tak jak pisze kolega James695, Maluszki są coraz rzadziej spotykane i szkoda niszczyć i katować dobry, polski sprzęt...
    pozdrawiam
  • #29 30 Jun 2008 00:59
    zdzichu.dunaj
    Level 13  
    Helpful post? (+1)
    Nie chcę maluszka kupić żeby jeździć nim po polach...
    Tylko chce zamach zrobić zrobić własną tapicerkę włożyć dobe głośniki i jeździć sobie"Szpan hehe"
  • #30 30 Jun 2008 10:54
    siewcu
    Level 31  
    Helpful post? (0)
    Jak się uparłeś, to chociaż oszczędź silnik, bo na samym zamachu wiele nie zyskasz... A jak chcesz kupić głośniki, to udaj się do działu car audio po pomoc ;) i nie kupuj Voice Kraftów, Alphardów, Boschmannów i innych tego typu głośników... Jak robić to raczej na poważnie :)
    pozdrawiam
  Search 4 million + Products
Browse Products