X

Opel Vectra 92+gaz-problemy z odpaleniem

08 Feb 2006 12:25 SYSyriusz74
  • #1 08 Feb 2006 12:25
    Syriusz74
    Level 23  
    Helpful post? (0)
    Witam

    Mam kłopot z odpaleniem vectry 92r z silnikiem 1,8+gaz.Problem ten występuje niemal codziennie rano.Polega to na tym ze jak chcę odpalić silnik to rozrusznik chechła,chechła i nic.Z tym chechłaniem też jest róznie,czasem słychac tylko jak kręci sam rozrusznik(wtedy juz wiem ze nie odpali),a czasem słychac juz ze łapie(prawie odpala),ale nawet 2-3 min takiego łapania nic nie daje.Moim sposobem na uruchomienie silnika jest dobrze naładowany akumulator i podgrzanie swiec na kuchence gazowej-wtedy prawie zawsze odpala.Jak silnik sie troche zagrzeje,przełączam na gaz i samochód jest gotowy do jazdy.Zasada jest taka ze ja raz odpalę to do konca dnia nie ma problemu(czyli dopuki silnik ciepły).Niestety nie jestem mechanikiem wiec nie wiem co moze byc przyczyna ale z moich obserwacji wynika ze przyczyną moze byc:
    1 Akumulator-nie jest najmłodszy i szybko sie rozładowywuje(podejrzewam ze moze byc gdzies zwarcie w elektryce i stad te rozładowywania)-ale skoro naładowany potrafi chechłać rozrusznikiem 5 min to wg mnie nie jego wina ze nie odpala.
    2 Świece-sprawdzałem iskre i jest w porzadku,ale jak je wykręce to sa mokre,swiece sa rozne ale nie wiem jakiego typu i czy sa właściwe
    Prosze o rady i sugestie
  • #2 08 Feb 2006 12:36
    pawelsiara74
    Level 22  
    Helpful post? (0)
    Witam
    na poczatek to wymień swiece na nowe takie jak zaleca producent (polecam firme NGK) sparwdź przewody WN i koniecznie podaj oznaczenie silnika.... będzie łatwiej pomódz...
    Pozdrawiam
  • #3 08 Feb 2006 12:45
    Syriusz74
    Level 23  
    Topic author Helpful post? (0)
    Oznaczenie silnika to : 018NZ (N-jest niewyrazne),dalszy nr chyba niepotrzebny
  • #4 09 Feb 2006 09:44
    leinadzs
    Level 27  
    Helpful post? (0)
    Syriusz74 wrote:
    Oznaczenie silnika to : 018NZ (N-jest niewyrazne),dalszy nr chyba niepotrzebny


    C18NZ jeśli już i mam nadzieje że odpalasz na benzynie? Sprawdź takie rzeczy czy w trakcie odpalania leci paliwo z wtryskiwacza. Prawdopodobnie prawie wcale nie jeżdżone na benzynie i może być zapieczony lub zabrudzony wtryskiwacz. I sprawdź jeszcze ciśnienie paliwa
  • #5 09 Feb 2006 10:32
    mczapski
    Level 38  
    Helpful post? (0)
    Nie wiem,ale sugerowałbym zwrócenie uwagi na rocznik samochdu. Wówczas diagnoza przy pomocy pomiaru ciśnienia w cylindrach. Z wypowiedzi wynika, iż świce są zalewane więc paliwo jest. Świece musiałyby być wyjątkowo złe aby silnik nie odpalił.
  • #6 09 Feb 2006 11:39
    jacZek
    Level 14  
    Helpful post? (0)
    Witam.
    Moim zdaniem jeżeli silnik po rozgrzaniu odpala, a na zimnym trudno, to wskazuje raczej na przebicie. Proponowałbym wymianę przewdów i świec .
  • #7 09 Feb 2006 12:07
    Staneq
    Level 12  
    Helpful post? (0)
    Syriusz74 wrote:
    swiece sa rozne ale nie wiem jakiego typu i czy sa właściwe

    ja rowniez od swiec byz zaczal, nawet jesli to nie jest bezposrednia przyczyna to lepiej wymienic (skoro masz jakies "rozne") najlepiej NGK dedykowane do twojego c18nz..
    I do tego kable WN..

    jak juz auto odpali do benzynie da sie jezdzic? moze zatarles pompe i cisnienia nie daje..tak zgaduje bo pewnie meczysz te auto gazem caly czas...
  • #8 03 Jul 2006 19:11
    Syriusz74
    Level 23  
    Topic author Helpful post? (0)
    Po kilku miesiącach wracam do tematu.Przez ten czas problemy z odpalaniem nie znikły ale troche inne są objawy.
    Teraz problemy z odpalaniem sa przez cały czas albo ich wcale nie ma(rzadko ale zdarza się że odpali na dotyk).Niemal za każdym razem jak odpalam trzeba troche pochechłać żeby ten z trudem odpalił.Czasem jak już odpali to od razu gaśnie po kilku takich próbach da się w końcu przygazować.
    Ale po odpaleniu często chodzi jak traktor(tzn nie pali na wszystkie świece)w trakcie jazdy przez pierwszy kilometr ciężko mu złapać 4 gar-potem jak już się lepiej rozgrzeje to pracuje w miarę normalnie.Z tym że nie jest już tak zrywny jak kiedyś-palenie gumy na starcie jest teraz niemożliwe a kiedyś nie bylo z tym problemów.

    Znajomy mechanik mówił coś o przeczyszczeniu wtrysku paliwa(jednopunktowy),ale pewności nie miał,inni mówili coś o gażniku,elektryce i regulacji instalacji gazowej.Zanim oddam do mechanika chciałbym zasięgnąc waszej opini żeby mnie nie naciągnęli na 500zł
    Napiszę jeszcze że świece ,akumulator i przewody kupiłem nowe.
Mouser  Search 4 million + Products
Browse Products