X

Opel Astra 1,6 C16NZ gaz '92

nowy25 23 Feb 2006 09:56
  • #1 23 Feb 2006 09:56
    nowy25
    Level 9  
    Helpful post? (0)
    Cześć mam pytanie posiadam taki samochodzik, z którym mam malutki, lecz upierdliwy problem. Mianowicie jakiś czas temu zaczął dosyć głośno chodzić silnik( efekt taki jak by się zdjęło rurę gumową między filtrem powietrza a silnikiem). I zmienił się kąt zapłonu, bo jak byłem u mechanika to mi przestawiał kopułkę o ładnych parę stopni. Ale ja nic tam nie ruszałem a samo raczej nie możliwe żeby aż tak się przesunęło. Więc podejrzenie padło na pasek rozrządu. Pasek został wymieniony, czy przeskoczył to nie wiem. A silnik chodzi jak chodził, czyli do luftu. Na benzynce to przyspiesza tylko do 2-3 tysięcy obrotów a potem efekt braku paliwa. (Paliwa prawie pełny bak) a na gazie chodzi głośno i o przyspieszeniu to też można pomarzyć. Czy to coś poważnego? Bo jak pojadę do mechanika.......... To wiecie jak mnie skasuje na kasę. Pomocy!
  • #2 23 Feb 2006 10:04
    wojtekryba
    Level 32  
    Helpful post? (0)
    Gdzie masz zamontowany mixer? jeżeli pod wtryskiwaczem to sprawdz czy nie wciągneło uszczelek robi sie fałszywe powietrze,głośno chodzi i
    zubaza sie mieszanka stąd brak mocy
  • #3 23 Feb 2006 10:07
    nowy25
    Level 9  
    Topic author Helpful post? (0)
    wojtekryba wrote:
    Gdzie masz zamontowany mixer? jeżeli pod wtryskiwaczem to sprawdz czy nie wciągneło uszczelek robi sie fałszywe powietrze,głośno chodzi i
    zubaza sie mieszanka stąd brak mocy

    mikser tzn. przekładka ?? jesli tak to jest nad wtryskiem.
  • #4 23 Feb 2006 10:08
    wojtekryba
    Level 32  
    Helpful post? (0)
    mixer to mieszalnik gazu i powietrza, sprawdż również poduszkę mocowania całego zespołu wtryskiwacza czy sie nie rozerawła
  • #5 24 Feb 2006 09:37
    nowy25
    Level 9  
    Topic author Helpful post? (0)
    wojtekryba wrote:
    mixer to mieszalnik gazu i powietrza, sprawdż również poduszkę mocowania całego zespołu wtryskiwacza czy sie nie rozerawła

    uszczelki w porządku a jak sprawdzić tą poduszke ??? zna ktoś może kolejność podłączenia kabli wysokiego napięcia???
  • Helpful post
    #6 24 Feb 2006 10:00
    wojtekryba
    Level 32  
    Helpful post? (0)
    spróbuj jeszcze raz opisać pracę silnika na wolnych obroytach
  • #7 24 Feb 2006 10:33
    nowy25
    Level 9  
    Topic author Helpful post? (0)
    wojtekryba wrote:
    spróbuj jeszcze raz opisać pracę silnika na wolnych obroytach

    hmm a więc
    Hm a więc. Problem zaczął się, jakie 3 miesiące temu, gdy pękła mi rura gumowa miedzy filtrem i silnikiem ( samochód chodził okropnie głośno.) Z uwagi na to, że nie miałem 80 zł na nowy poczekałem do wypłaty i tak jeździłem. Uszczelniłem tą rurę tylko taśmą w miedzy czasie kupiłem nowe świece i kable i tą nieszczęsną rurę. Po wymianie tego wszystkiego okazało się ze silnik chodzi dość głośno i przy gwałtownym dodaniu gazu jest metaliczny dziwęk dochodzący mniej więcej z 1 gara. Nadszedł czas zmiany oleju, gdy pojechałem na zmianę powiedziałem mechanikowi o problemie głośnej pracy silnika. ( Zrobił zamyśloną minę i sprawdził ustawienie zapłonu – kopułki. Stwierdził, że przestawił się zapłon i spytał się czy ktoś to ruszał??? Ja w życiu tego nie ruszałem. Ustawił zapłon. I silnik chodził ciut ciszej, ale nie tak jak wcześniej. Padła diagnoza. Pasek rozrządu musiał przeskoczyć. Wiec pokornie zakupiłem wszystko i po wymianie bez zmian!!!! Wiec tak sobie jeździłem, aż do momentu jak mi gazu brakło i musiałem przerzucić na benzynie po przełączeniu zaistniał efekt braku benzyny silnik na wolnych obrotach chodzi troszkę nierówno, bo obroty spadają do ok. 5000- 600 i po chwili podnosi do 0k 900 ruszając na benzynie rusza, ale gdy osiąga ok. 2000 przestaje ciągnąć. Jak ostatni było dość wilgotno to niechciał odpalić na benzynie?.Załapywał i gasł i tak kilka krotnie a gdy wkońcu załapał z wielkim trudem to puścił czarną chmurę z rury i było Oki. Ale podczas jazdy na gazie w początkowej fazie(na zimnym silniku) przerywał przy szybkim dodawaniu gazu. Po rozgrzaniu jest w miarę ok., bo nie przerywa. A i na benzynie gaz zaczyna skakać jak żabka. Czyli to tak wygląda, że silnik bez obciążenia chodzi a przy obciążeniu to słabiutko. A na gazie to jest lepiej, bo nawet jeździ, ale głośno i bez mocy, jaką posiadał przedtem. Mnie zastanawia ten zapłon jak sam się mógł przestawić o tak dużo. A i jeszcze jedno mechanik ten........... Uszkodził mi czujnik temperatury. (tą blaszkę, w którą się wtyka kabelek) zlutował tą blaszkę z końcówką, która została w czujniku. Temperaturę wskazuję. Nie wiem czy to ma jakiś związek.
    Stąd pytanie o kolejność kabli
    a i jeszcze jedno jakiś czas temu zaczepiłem miską o asfalt :):) nasze piękne drogi :):) ale mechanik oglądał to i stwierdził że jest oki
  • #8 24 Feb 2006 10:40
    pawelsiara74
    Level 22  
    Helpful post? (0)
    Witam
    Ja bym się zajął zaworem recyrkulacji spalin.... a dokładniej to bym go zaslepił...
    Pozdrawiam
  • #9 24 Feb 2006 10:44
    wojtekryba
    Level 32  
    Helpful post? (0)
    Z przykrością stwierdzam iż opisane przez ciebie objawy sa najprawdopodobniej powiązaniem kilku usterek (wprowadzonych przez MECHANIKA???? i Ciebie naprawdę niemożliwe jest wyprostowanie problemu na forum proponuję konkretnego fachowca.Pozdrawiam
  • #10 24 Feb 2006 10:55
    nepek59
    Level 13  
    Helpful post? (0)
    Witam, jeśli zapłon trzeba było przestawić o kilka stopni to ja sprawdziłbym najpierw ustawienie kół rozrządu. W zimie gdy silnik jest zimny i są wielkie opory kręcemia a zwłaszcza przy zapalaniu na zaciąg pasek rozrządu może przeskoczyć.
  • #11 24 Feb 2006 11:04
    nowy25
    Level 9  
    Topic author Helpful post? (0)
    nepek59 wrote:
    Witam, jeśli zapłon trzeba było przestawić o kilka stopni to ja sprawdziłbym najpierw ustawienie kół rozrządu. W zimie gdy silnik jest zimny i są wielkie opory kręcemia a zwłaszcza przy zapalaniu na zaciąg pasek rozrządu może przeskoczyć.

    ustawienie kół ok
    tak jak powinno być
    zna ktos kolejność połączenia kabli wysokiego napięcia
  • #12 24 Feb 2006 11:26
    pawelsiara74
    Level 22  
    Helpful post? (0)
    1-3-4-2 nr 1 to na kopułce jest przy takim ząbku... jest dwa ząbki na kopułce jeden jest wiekszy a drugi mniejszy przy tym mniejszym ma byc podpiety kabel z pierwszej swiecy (jezeli kopułka jest założona to jest to w dolnej części z przodu.....) a później to zgodnie z ruchem wałka rozżądu czyli w przeciwna strone do ruchu wskazówek zegara....
    pozdrawiam
  • #13 24 Feb 2006 11:37
    wojtekryba
    Level 32  
    Helpful post? (0)
    może pomoże
  • #14 24 Feb 2006 12:39
    nowy25
    Level 9  
    Topic author Helpful post? (0)
    pawelsiara74 wrote:
    1-3-4-2 nr 1 to na kopułce jest przy takim ząbku... jest dwa ząbki na kopułce jeden jest wiekszy a drugi mniejszy przy tym mniejszym ma byc podpiety kabel z pierwszej swiecy (jezeli kopułka jest założona to jest to w dolnej części z przodu.....) a później to zgodnie z ruchem wałka rozżądu czyli w przeciwna strone do ruchu wskazówek zegara....
    pozdrawiam

    patrząc na ten rys to pierwszy gar jest od lewej ????
  • #15 24 Feb 2006 13:05
    pawelsiara74
    Level 22  
    Helpful post? (0)
    Witam
    przepraszam ale pomyliłem się z pospiechu i podalem od tyłu... poprawiam moja poprzednia wypowiedź....
    Pierwszy cylinder to ten od lewej.
    na ponizszym rysunku który zapozyczyłem od kolegi wojtekryba rozpisałem jak to leci... na kopułce nie ma zaznaczonego 2 kabla ponieważ nie widac go zabardzo.. ale wiadomo chyba który to jest bo innego nie ma... tzn jest na samym środku ale to wiadomo dokąd idzie.... :)
    jeszcze raz przepraszam za pomyłkę
    pozdrawiam
  Search 4 million + Products
Browse Products