X

Opel Vectra A 2.0 Pomarańczowa kontrolka

songol 06 Mar 2006 02:21
  • #1 06 Mar 2006 02:21
    songol
    Level 15  
    Helpful post? (0)
    Witam mamproblem nie wiem co jest być może to wina zasilania. Problem polega na tym iż samochód zachowuje się dziwinie mianowicie nie chce czasami wchodzić na obrotu muli się po prostu po dodaniu gazu. Od czasu do czasu zapala się pomarańczowa kontrolka rysunek jakiś i po środku piorunek nie wiem co ona oznacza jeżeli wie ktos co ona oznacza niech napisze. potrafi się zapalić w trasie i po przygazowaniu zginie.
  • #2 06 Mar 2006 07:29
    przemek 4x4
    Level 14  
    Helpful post? (0)
    Jest to kontrolka informująca o błędzie silnika. Odczytaj bład. W prawym górnym rogu komory silnika jest złącze diagnostyczne połącz np. spinaczem biurowym A i B. Nastepnie włącz zapłon i obserwuj kontrolke. Kontrolka bedzie migać (raz przerwa szybko dwa razy) oznacza 12 i tak 3 razy nastepnie wymiga ci błąd. Sprawdz go i napisz to ci podam co oznacza.
    Jeszcze napisz czy masz założony LPG.
  • #3 06 Mar 2006 09:15
    songol
    Level 15  
    Topic author Helpful post? (0)
    Nie mam załozonej instalacji gazowej, A i jeszcze jedno silnik na gazie jałowym czyli bez naciśnięcia pedału gazu nawolnych obrotach nie pracuje równo mianowicie szarpie nim
  • #4 06 Mar 2006 09:52
    przemek 4x4
    Level 14  
    Helpful post? (0)
    Sprawdz kody usterek tu masz link do strony z instrukcją: http://212.87.231.90/vu/dzialy/porady/aldl.html
    Pewnie masz coś z lambdą.
  • #5 06 Mar 2006 10:07
    arek876
    Level 11  
    Helpful post? (-1)
    Sprawdź na komputerze pracę silnika. Jeśli nie kody usterek to prawdopodobnie poleciał elektroniczny układ sterujący silnikiem (są bardzo kiepskie w vectrze A bo made in singapore). Wymiana tego jakieś 150zl. Przez to zapłon jest nierowny i silnik źle pracuje, nie polecam jeżdżenia z tym. Miałem to samo przy niskich obrotach nawet gasł ale na wyższych kontrolka gasła i konieczna była wymiana tego komputerka (znajduje się on po prawej stronie "przy nogach pasażera".
  • #6 06 Mar 2006 10:37
    Removed
    Helpful post? (0)
    No masz...
    A ja myślałem ze w omedze A 2,0 jest Bosch Motronic,made in Germany.....
  • #7 06 Mar 2006 11:35
    przemek 4x4
    Level 14  
    Helpful post? (0)
    Wiesz elektrit widocznie niekture ople były produkowane w Singaporze.
  • #8 06 Mar 2006 11:47
    arek876
    Level 11  
    Helpful post? (0)
    Vectrze a 16NZ na pewno był Siemens MADE IN SINGAPORE. A vectrze b już jest simtec Siemensa made in germany .
    Na zdjeciach jest singapore, może wy inaczej widzicie. http://www.allegro.pl/item89644680_komputer_opel_vectra.html
  • #9 06 Mar 2006 12:08
    Removed
    Helpful post? (0)
    A ja myslałem że Vectra A C16NZ to Multec TBI ,produkcja Delco Remy,a nie Siemens :(
    Cóż człowiek się uczy całe życie....
  • #10 06 Mar 2006 14:16
    songol
    Level 15  
    Topic author Helpful post? (0)
    Nie wiem jaki jest układ zasilania, gdzie to mogę sprawdzić? Silnik jest 2.0i. Auto jest sprowadzone z niemczech wiem jeszcze tylko że silniczek krokowy jest firmy Bosh

    Dodano po 1 [godziny] 7 [minuty]:

    własnie zczytałem kody błędów ale przy zgaszonym silniku kody wyświtliły się następujące 13 i 31. Zczytać kody przy zapalonym silniku czy nadal będa występowały?
  • #11 06 Mar 2006 14:33
    przemek 4x4
    Level 14  
    Helpful post? (0)
    13 to brak sygnału z sondy lambda.
    Sprawdz czy sonda jest podłączona i czy nie wyrwał sie któryś przewód. Sonda jest wkręcona w wydech przed katalizatorem ma 3 przewody 1 czrny i 2 białe. Najprościej podłącz miernik do czarnego zapal silnik i obserwuj czy zmiena się napięcie powinno wynosić od 0V do 1V. Jeżeli napięcie się nie zmienia masz sondę do wymiany.
    A tan drugi bład to czujnik indukcyjny ale tym się nie przejmuj na zapalonym silniku się nie wyświetli.
    Wtyczkę od sondy masz za zbiorniczkiem od płynu chłodzącego.
  • #12 06 Mar 2006 14:55
    Removed
    Helpful post? (0)
    Zarejestrowanie kodu 13 będzie wynikiem wtórnym jakiejs nieprawidłowości.Przy braku sondy ten silnik bedzie pracował zadowalająco.
  • #13 06 Mar 2006 15:01
    przemek 4x4
    Level 14  
    Helpful post? (0)
    Ja też mam taki somochód i po zamontowaniu LPG z Mini Lambda (niestety jeszcze się wtedy nie znałem) gazownik nie podłączył mi emulacji. Napoczątku mu to nie przeszkadzało ale po 2 miesiącach miał na benzynie takie objawy jak kolega opisuje.
  • #14 06 Mar 2006 16:02
    Removed
    Helpful post? (0)
    To proste auto,jeżeli z ciśnieniem paliwa jest ok,jak i wydatkiem pompy,to trzeba się zając obwodem przepływomierza,i nie tylko elektryka,a i pneumatyka.Sygnał z przepływomierza jest w tym systemie nadzwyczaj istotny.
  • #15 06 Mar 2006 19:18
    songol
    Level 15  
    Topic author Helpful post? (0)
    A czy problem z sondą lambda również nie zniknie po odpaleniu silnika?? Czytałem gdzieś że sonda pracuje po nagrzaniu się. Czy to prawda? Co mam w pierwszej kolejności teraz zrobić?

    Dodano po 6 [minuty]:

    Mogę jeszcze bardziej opisać problem z szarpaniem na wolnych obrotach. szarpie w taki sposób jak by co jakiś czas na ułamek sekundy brakowało zapłonu. Znowu martwi mnie fakt brak mocy jak dodam gazu to silnik poprostu się muli tak jak by go zalewało z nadmiaru paliwa w czasie jazdy zmuli się tak jak by pracował na dwa lub trzy gary a po pewnym czasie mulenia załapie i chodzi normalnie odczuwalne to jest jak by się włączyło turbo. Co muszę sprawdzić w pierwszej kolejności. Kody sprawdziłem przy zgaszonym silniku może sprawdzić przy zapalonym w czasie szarpania????

    Dodano po 14 [minuty]:

    Chciałem dodać jeszcze jedno pytanie czy praca silniczka krokowego powinna być słyszalna? takie głośne stukanie?
  • #16 07 Mar 2006 07:28
    przemek 4x4
    Level 14  
    Helpful post? (0)
    To stukanie to wtryski. Silnik tak chodzi ponieważ ma złą dawkę paliwa. Ja miałem to samo silnik jakby się zalewał dodało się gazu a on nic zdławił się i dopiero po chwili zaczynał ciągnąć a jak dymił. Jak masz miernik to sprawdz czy zmienia się napięcie na sondzie, odłącz wtyczke i podłącz miernik pod mase i czarny przewód. Tak jak już ci pisałem.
  • #17 07 Mar 2006 09:15
    songol
    Level 15  
    Topic author Helpful post? (0)
    No właśnie czasami dymił jak głupi ale niezwracałem na to uwagi bo myślałem że poprostu para cieplna bo na zewnątrz jest zimno, Jak silnik jest zimny i włączone jest automatyczne ssanie to problem z muleniem znika i szarpanie na wolnych obrotach jest zaczne mniejsze, wczraj to zauważyłem jak jechałem w nocy od dzewczyny. Tak więc teraz biorę się za miernik i idę sprawdzić napięcie na sondzie.
  • #18 07 Mar 2006 17:10
    przemek 4x4
    Level 14  
    Helpful post? (0)
    Sprawdziłeś tą sondę?
  • #19 07 Mar 2006 17:58
    szprytek2
    Level 12  
    Helpful post? (0)
    odkiedy sonde sprawdza się na rozłączonej wtyczce? a 0,5V z sterownika na sprzeżenie zwrotne sondy
  • #20 08 Mar 2006 00:57
    songol
    Level 15  
    Topic author Helpful post? (0)
    Więc tak zrobiłem jak pisałeś odłączyłem wtyczkę od sondy, przy zapalonym silniku, czyli kabel czarny i dwa białe i sprawdziłem jaki jest proąd między masą a czarnym kablem który idzie do sondy i miernik pokazywał cały czas 0,35V

    Dodano po 5 [godziny] 17 [minuty]:

    No właśnie przecież jak odłączyłem wtyczkę to sprawdziłem napięcie jakie jest podawane na sondę. Więc jak mam sprawdzić czy sonda jest dobra i czy to jest wina sondy????
  • #21 08 Mar 2006 15:21
    songol
    Level 15  
    Topic author Helpful post? (0)
    sprawdzić napięcie między czarnym kablem a masą przy podłacoznej sondzie??
  • #22 09 Mar 2006 08:16
    przemek 4x4
    Level 14  
    Helpful post? (0)
    0,35V wskazuje na ubogą mieszankę i komputer ją wzbogaca dlatego silnik tak chodzi. Przy takich objawach jak ma
    twój silnik sonda powinna wskazywać ok. 0.9V. Sprawdz na podpiętej i napisz .
  • #23 13 Mar 2006 23:54
    songol
    Level 15  
    Topic author Helpful post? (0)
    sprawdziłem i na podpiętej sądzie pokazuje miernik stałe napięcie 0,1V nic się nie zmienia. W razię pewności sprawdzę jeszcze raz
  • #24 05 Jun 2006 10:13
    songol
    Level 15  
    Topic author Helpful post? (0)
    Problem został rozwiązany. Usterka polegała na tym iz była pęknięta rura gumowa łącząca przepływomież z przepustnicą powietrza, silnik dostawał lewego powietrza a przepływomież podawał złe odczyty i to wszystko sie wiązało i w rezultacie silnik nie pracował jak należy i sonda pokazywała również złe odczyty. Wszystko to wina gumowej rury. Dziekuje wszystkim za pomoc.
  Search 4 million + Products
Browse Products