Forum Index

Rules  | Points  | Add...  | Recent posts  | Search  | Register  | Log in

This site uses cookies. Learn more about cookies and changing the settings in your browser.

renault laguna 1.8 1994r gaśnie silnik serwis niewie co jest


Post new topic  Reply to topic      Main Page -> Forum Index -> Auto Service -> Auto Electronics and Electrical -> renault laguna 1.8 1994r gaśnie silnik serwis niewie co jest
Author
Message
dj_fox1988
Poziom 2
Poziom 2


Joined: 05 Mar 2006
Posts: 2
Location: Żagań

Post#1 Post from the author of the topic 08 Mar 2006 19:25   

renault laguna 1.8 1994r gaśnie silnik serwis niewie co jest


gasnie mi silnik po wcisnięciu sprzęgła lub przy 80 km/h jak dam na luz, na gazie i benzynie. wymienione świece, przewody,filtr. sprawdzone ciśnienie, zapłon, rozrząd. Komputer wykazał niesprawną sonde ale w 5 warsztatach fachowcy mówią że to nie sonda.

Helpful message? + -

Back to top
   
Google


Google Adsense


Post# 08 Mar 2006 19:25   





Back to top
   
cjr
Poziom 16
Poziom 16


Joined: 16 Oct 2004
Posts: 316
Location: "-" lubelskie

Post#2 08 Mar 2006 20:38   

Re: renault laguna 1.8 1994r gaśnie silnik serwis niewie co


Miałem taki przypadek na tym samym silniku. Właściciel zamontował najtańszy z możliwych regulator alternatora, niby ładowanie było ale z przerwami. A co jeszcze oprócz niesprawnej sondy pokazywał komputer? Proponuję reset sterownika i sprawdzenie silnika na benzynie.

Helpful message? + -

Back to top
   
cobraa
Poziom 20
Poziom 20


Joined: 13 Dec 2004
Posts: 958
Location: cz dz

Post#3 08 Mar 2006 20:40   

renault laguna 1.8 1994r gaśnie silnik serwis niewie co jest


Czy gasnie zaraz po wcisnieciu sprzegla? Czy czujesz ze poprostu stracil wolne obroty i gasnie ? Na postoju chodzi? Przy mniejszych predkosciach jest ok ?

Dodano po 42 [sekundy]:

Jezeli stoi samochod i wciskasz sprzeglo to samochod gasnie? Opisz to wszystko dokladniej

Helpful message? + -

Back to top
   
dejacek
Poziom 7
Poziom 7


Joined: 17 Jul 2004
Posts: 20

Post#4 08 Mar 2006 21:11   

Re: renault laguna 1.8 1994r gaśnie silnik serwis niewie co


trzeba sprawdzić czujniki np. TPS czyli czujnik położenia przepustnicy, szczelność dolotu -fałszywe powietrze, sygnał obrotomierza, sugeruje sprawdzić masę i połączenia pod maską, obluzowane styki itp.

Helpful message? + -

Back to top
   
cobraa
Poziom 20
Poziom 20


Joined: 13 Dec 2004
Posts: 958
Location: cz dz

Post#5 08 Mar 2006 21:20   

renault laguna 1.8 1994r gaśnie silnik serwis niewie co jest


Przypuszczam kolego ze serwis to juz sprawdzil wiec twoj poglad juz zwerifikowalo kilkanascie osob - czytaj co napisal

Helpful message? + -

Back to top
   
dj_fox1988
Poziom 2
Poziom 2


Joined: 05 Mar 2006
Posts: 2
Location: Żagań

Post#6 Post from the author of the topic 08 Mar 2006 21:59   

renault laguna 1.8 1994r gaśnie silnik serwis niewie co jest


gaśnie mi jak zwalniam i redukuje biegi obojętnie czy na gazie czy na benzynie. Wymieniali nawet cały gażnik. Błędów czujników nie było.

Helpful message? + -

Back to top
   
adam.p123
Poziom 16
Poziom 16


Joined: 06 Aug 2005
Posts: 301

Post#7 09 Mar 2006 10:45   

renault laguna 1.8 1994r gaśnie silnik serwis niewie co jest


Ja bym sprawdził przewody zapłonowe. Pozdrawiam

Helpful message? + -

Back to top
   
fotoplus
Poziom 12
Poziom 12


Joined: 13 Nov 2003
Posts: 80

Post#8 09 Mar 2006 11:00   

Re: renault laguna 1.8 1994r gaśnie silnik serwis niewie co


A ja w tym silniku zaczął bym od silniczka krokowego hitachi lubią padac

Helpful message? + -

Back to top
   
andruil
Poziom 3
Poziom 3


Joined: 27 Sep 2008
Posts: 5

Post#9 17 Oct 2009 15:20   

Re: renault laguna 1.8 1994r gaśnie silnik serwis niewie co


mam ten sam problem ,silnik mi gasnie jak nacisne sprzeglo ,wymienilem silniczek krokowy,kable swiece ,czujniki temp.,i dalej to samo ,POMOCY Sad 1.8rt laguna 1995

Helpful message? + -

Back to top
   
a_bandera_s
Poziom 2
Poziom 2


Joined: 21 Oct 2009
Posts: 2
Location: Kraków

Post#10 21 Oct 2009 20:15   

Re: renault laguna 1.8 1994r gaśnie silnik serwis niewie co


Witam ... posiadam opisywany przez was problem już od jakiegoś czasu ... mam lagune 2.0 16V z 2000 roku ... benzyna + LPG (sekwencja) ... autko gaśnie po wrzuceniu na luz lub naciśnięściu sprzęgła ... robi to rzadko ... na gazie i na benzynie... na silniku rozgrzanym i zimnym ...ale jak jest zimno to z troche większą częstotliwością ... najczęściej (właściwie prawie zawsze) dzieje się to na zakręcie "branym" zamaszyście , kiedy autko pochyla sie troche do przodu i na bok zewnętrzy do zakrętu ... z problemem byłem juz u "gazowników" -gaz jest OK , sprawdzili przepustnice i silnik krokowy - niby to nie to .... mój zaufany mechanik też rozkłada ręce a elektyk samochodowy nie stwierdził żadnych błędów w komputerze ...
... a wyłączenie silnika na zakręcie ze wszytkimi tego konsekwencjami (blokada kieromicy , brak wspomagania układu hamulcowego itp.) nie należy do rzeczy przyjemnych i bezpiecznych


bardzo prosze o jakąś rade od kogoś kto uporał sie z tym problemem
pozdrawiam

Helpful message? + -

Back to top
   
romoo
Użytkownik obserwowany
Użytkownik obserwowany


Joined: 28 Jun 2003
Posts: 6725
Location: Małopolska

Post#11 21 Oct 2009 22:05   

Re: renault laguna 1.8 1994r gaśnie silnik serwis niewie co


Stawiał bym na reduktor, który tak dziwnie się zachowuje.

Helpful message? + -

Back to top
   
viptradeac
Poziom 16
Poziom 16


Joined: 15 Jun 2006
Posts: 328
Location: Paczkow

Post#12 21 Oct 2009 22:35   

Re: renault laguna 1.8 1994r gaśnie silnik serwis niewie co


Kolego od 20 16v tobier moge poradzic pare zeczy. Napisz czy autko rowno smiga na wolnych obrotach i czy nie sa za niskie. Jezeli chodzi oki to warto przemyslec sprawe od strony najprostszej. Sterowanie wolnymi obrotami to silniczek krokowy. Iskra to cewki zaplonowe nakladane na swiece BREMI DENSO SAGEM. Wtryski na listwie bez regulatora cisnienia. Sterownik silnika SIRUS32 SIEMENS:) .Za sterowanie bogatoscia mieszanki odpowiedzialna jest sonda plus parametry z 2 czujników temperatury powietrza wlotowego (pierwszy szary na kolektorze dolaczony do 2 rury wlotowej ) Czujnik cisnienia powietrza w kolektorze ssacym ( zamocowany kolo przebusnicy ) To ze ci autko gasnie w czasie jazdy jak wybijasz na luz moze byc zwiazane

a) Silniczek krokowy sie zacina( wykrec zaslep odme i wlot do kolektora popartz jak pracuje przy wylaczonym zaplonie ciegno jest krotkie przy odpaleniu cofa sie o 0,5 cm i nastepnie opada maksymalnie przy dodaniu gazu powinien sie schowac na 0,5 cm puszczenie gazu zas wyskakuje na 0,5 cm po wylaczeniu zaplonu po okolo 10 sec powinen sie podniesc.

b) Sonda lambda juz pada i pracuje nieprawidlowo zbyt bogata mieszanka lub zbyt biedna dusi silnik po zejsciu z powiedzmy 3 tysiecy )
c) Uszkodzenie komputera
d)uszkodzenie potencjometra przepustnicy.(latwe sprawdzenie wylacz zaplon podciagnij linke od gazu uruchom autko i niech silniczek dostosuje obroty do ilosci powietrza i w droge. Najczesciej przecieraja sie sciezki na potencjiometrze)


Uszkodzenie komputera dlatego biore pod uwage poniewaz jak spojzy sie na schemat widac ze sterowanie cewkami jest po masie i wychodzi bezposregnio z ECU +do cewek jest podawany z przekaznika pompki paliwa swiece sa zasilane 1-4 3-2 czyli -i+ maja wspolne. Uszkodzenie koncowek mocy w ECU bedzie tak sie objawialo. Mozesz sprawdzij jeszcze czujnik temperatury sprawdzajac jego opornosc powinien miec cos kolo 2400ohm przy 18 stopniach.


Silnik jest prosta budowa wiec nie ma tam zbytnio co sprawdzac. Wykluczyc to co powiedzialem i mowinno dzialac.

Dodano po 5 [minuty]:

Acha sprawdz czy nie masz problemu z kolem zamachowym czujnik predkosci kola jest zamontowany mieczy blokiem a skrzynia dochodza do niego 2 przewody.KIedys mialem taki przypadek ze byl taki luz na wale ze przy wcisnieciu sprzegla kolo cofalo sie o 4 mm i wychodzilo po za pole widzenia czujnika. Sam czujnik mozesz sprawdzic miernikiem nastaw na opornosc i przy zblizeniu do metalu opornosc maleje juzb rosnie juz nie pamietam.

Helpful message? + -

Back to top
   
Google


Google Adsense


Post# 21 Oct 2009 22:35   





Back to top
   
a_bandera_s
Poziom 2
Poziom 2


Joined: 21 Oct 2009
Posts: 2
Location: Kraków

Post#13 21 Oct 2009 22:58   

Re: renault laguna 1.8 1994r gaśnie silnik serwis niewie co


Bardzo Ci dziękuje za tak obszerną odpowiedź ... postaram się sprawdzić wszystko o czym napisałeś ... mam nadzieję że pomoże

jeszcze raz wielkie dzięki
Pozdrawiam

Helpful message? + -

Back to top
   
Google


Google Adsense


Post# 21 Oct 2009 22:58   





Back to top
   
marcinex
Poziom 9
Poziom 9


Joined: 01 Sep 2009
Posts: 32
Location: Smardzewice

Post#14 25 Oct 2009 23:39   

Re: renault laguna 1.8 1994r gaśnie silnik serwis niewie co


witam wszystkich zainteresowanych!
Niedawno przerabiałem podobny problem w oplu astra 1,4 benzyna +lpg
Po hamowaniu silnikiem, lub wciśnięciu sprzęgła auto gasło bez względu na paliwo na jakim silnik pracował. Właściciel auta wymienił chyba wszystkie możliwe czujniki i nadal auto gasło. Nie pomogły krokowe ani regulacje. Wymienił nawet sterownik zapłonu i wtrysku, naprawiał głowicę, a problemem okazał się CZUJNIK PRĘDKOŚCI JAZDY który nie podawał sygnału do sterownika! W oplu jest on w liczniku. Po wymianie wszystko wróciło do normy

Helpful message? + -

Back to top
   
Fetomann
Poziom 2
Poziom 2


Joined: 13 Oct 2009
Posts: 2
Location: Siedlce

Post#15 15 Nov 2009 14:55   

Re: renault laguna 1.8 1994r gaśnie silnik serwis niewie co


Witam, dołącze jeszcze moją rade, mam tą samą lagune tylko z 96 roku, proponuje zajżeć również do pompy paliwowej w bagażniku, miałem podobne problemy, poprawiłem przewody i jest elegancko.

Helpful message? + -

Back to top
   
marcineq11
Poziom 3
Poziom 3


Joined: 04 Feb 2010
Posts: 5
Location: Przemyśl

Post#16 04 Feb 2010 00:36   

Re: renault laguna 1.8 1994r gaśnie silnik ODPOWIEDZ


witam . MAM odpowiedz na pytanie czemu silnik gasnie np na zakretach itd
marcinex - odpowiedz brzmi tak iz ....... TO WINA GAZOWNIKÓW . Miałem taki sam problem w oplu tigra , załozyłem nowy gaz sekwence za 2500 zł i po 2 tyg auto mi gasło własnie tak jak opisujecie , na zakretach i po daniu go na luz . Gazownicy zle wpinaja jakis przewod . pojechałem do innego miasta do gazowników i za 30 zł mi to zrobili od ręki i juz nie mam tego problemu WIEC UDAJCIE SIE DO Gazowników i mówie ze to przez NIch !!!

Helpful message? + -

Back to top
   
marcinex
Poziom 9
Poziom 9


Joined: 01 Sep 2009
Posts: 32
Location: Smardzewice

Post#17 04 Feb 2010 10:50   

Re: renault laguna 1.8 1994r gaśnie silnik serwis niewie co


Tylko że w tym przypadku gaśnie i ana benzynie i na gazie tak że to nie wina gazu.
Jeśli auto gaśnie na gazie w takich przypadkach jak opisujesz to winna jest rura doprowadzająca powietrze do filtra powietrza

Helpful message? + -

Back to top
   
marcineq11
Poziom 3
Poziom 3


Joined: 04 Feb 2010
Posts: 5
Location: Przemyśl

Post#18 05 Feb 2010 21:17   

Re: renault laguna 1.8 1994r gaśnie silnik serwis niewie co


kolego ..... mi tak gasło tez na benzynie lecz przed zamontowaniem instalacji było wszystko ok

Helpful message? + -

Back to top
   
tigi28
Poziom 1
Poziom 1


Joined: 06 May 2010
Posts: 1
Location: Kraków

Post#19 06 May 2010 16:48   

Re: renault laguna 1.8 1994r gaśnie silnik serwis niewie co


Witam,

włączę się do dyskusji (proszę o wyrozumiałośc jeżeli coś opiszę nie tak - jestem kobietą)- mam Astrę III 1,6 benzyna. I od jakiegoś czasu mam podobny problem. Silnik gaśnie jak się zatrzymuję wciskając sprzęgło,także na zakrętach jak wciskam sprzęgło, żeby zmienic bieg. Gasnie też czasami jak stoję na luzie. W dodatku dzieje się tak nieregularnie - najpierw kilka dni problem występował, potem było 2 tygodnie spokoju, teraz znowu...Komputer nie wykazał żadnych błędów-mechanik określił, że jest czysty jak łza. Co to może byc? Co sprawdzic w pierwszej kolejności?

Helpful message? + -

Back to top
   
pkaw
Poziom 3
Poziom 3


Joined: 14 Jul 2010
Posts: 7

Post#20 26 Jul 2010 07:54   

Re: renault laguna 1.8 1994r gaśnie silnik serwis niewie co


Witam. Niedawno miałem ten sam problem. Przyczyną gaśnięcia lagunki był zabrudzony silniczek krokowy. Odkręciłem 2 śrubki i przemyłem. Na razie nie gaśnie. Pozdr.

Helpful message? + -

Back to top
   
d3r
Poziom 2
Poziom 2


Joined: 14 Mar 2010
Posts: 2
Location: Żyrardów

Post#21 06 Aug 2010 18:14   

Re: renault laguna 1.8 1994r gaśnie silnik serwis niewie co


Witam , problemy z gasnieciem i nierowna praca slnika proponuje zaczac od najprostrzej czynnosci , sprawdzenia przewodow zwiazanych z doprowadzeniem powietrza . Miesiac meczylem sie z mechanikami przeczyscili silnik krokowy , wymienione swiece , sprawdzone wtryski, przeczyszczona przepustniaca , sprawdona pompa paliwa , wymieniona sonda lambda a okazalo sie ze to tylko pekniety przewod w miejscu w ktorym nie bylo prawie widac napraw zajela 5 min . (Laguna 2.0 8V 96 )

Helpful message? + -

Back to top
   
LAGUNAI
Poziom 1
Poziom 1


Joined: 28 Aug 2010
Posts: 1
Location: Kraków

Post#22 28 Aug 2010 23:04   

Re: renault laguna 1.8 1994r gaśnie silnik serwis niewie co


witam
ja rownież mam lagunę 1 z 96r z podobnymi problemami - na rozgrzanym silniku (nie zimnym) gaśnie przy zwalnianiu prędkości np na światłach lub przy skręcie w prawo.
Dodatkowo czasem jak jest gorący silnik,po chwilowym wyłączeniu silnika nie odpala .Dopiero jak ostygnie.Czy ktoś miał podobny problem?denerwuje mnie zwłaszcza to że nie odpala za każdym razem.Czy te wszystkie objawy są oznaką jednej usterki?
Proszę o pomoc jak temu zaradzić.

Helpful message? + -

Back to top
   
ryszard.b
Poziom 6
Poziom 6


Joined: 14 Oct 2008
Posts: 16
Location: wrocław

Post#23 08 Nov 2010 21:49   

Re: renault laguna 1.8 1994r gaśnie silnik serwis niewie co


Witam
Mam podobny problem z moją Laguną:-mianowicie jak jest większy "korek"na mieście samochód po kilku razowym ruszaniu i zatrzymywaniu (silnik pracuje na wolnych obrotach) dziwnie się zachowuje.Przy którymś kolejnym ruszaniu zapalają się wszystkie kontrolki (jak przy załączeniu zapłonu) silnik przygasa ,spadają obroty do zera -raz zgasł. Natomiast przy wciśnięciu pedału gazu silnik jakby się dławił,zapala się wskaźnik cieczy chłodzącej (nie zawsze).Sytuacja powtórzyła się już drugi raz.
Samochód ma wymienione świece i kable wysokiego napięcia,płyn chłodniczy nie ubywa ,jest go tyle ile powinno być ,olej w normie -również nie ubywa,wszystko nie tak dawno wymienione na nowe.Problemu tego nie ma przy jeździe w normalnym ruchu, bez "korka".
Silnik to 1.8 zasilany sekwencyjnie benzyna -gaz , moc 66,00 kW
Model samochodu Renault-Laguna 95r.
Mam również pytanie odnośnie wskaźnika cieczy chłodzącej-mianowicie jak powinien zachowywać się wskaźnik po załączeniu zapłonu, u mnie po załączeniu przez jakiś czas wskaźnik jest podświetlony ,wskazówka wychyla się do zagęszczenia kresek na wskaźniku po jakiejś chwili (ok.20sek.) wskazówka opada do dołu podświetlenie wskaźnika gaśnie .
Samochód kupiłem niedawno stąd moje pytanie.
Dzięki za wszelkie podpowiedzi.

Helpful message? + -

Back to top
   
Google


Google Adsense


Post# 08 Nov 2010 21:49   





Back to top
   
Przemo9826
Moderator Samochody
Moderator Samochody


Joined: 24 Dec 2008
Posts: 8990

Post#24 08 Nov 2010 21:51   

Re: renault laguna 1.8 1994r gaśnie silnik serwis niewie co


Co do wskazówki temperatury, po uruchomieniu ta wskazówka "robi" za poziom oleju w silniku.

Helpful message? + -

Back to top
   
ryszard.b
Poziom 6
Poziom 6


Joined: 14 Oct 2008
Posts: 16
Location: wrocław

Post#25 08 Nov 2010 22:38   

Re: renault laguna 1.8 1994r gaśnie silnik serwis niewie co


Czy wiesz może co to może być jak ten wskaźnik zostanie w czasie jazdy podświetlony wskazówka wychyli się na maxa oraz zapali się kontrolka "stop"
,miałem właśnie taki przypadek.

Helpful message? + -

Back to top
   
Przemo9826
Moderator Samochody
Moderator Samochody


Joined: 24 Dec 2008
Posts: 8990

Post#26 08 Nov 2010 22:40   

Re: renault laguna 1.8 1994r gaśnie silnik serwis niewie co


Temperatura cieczy chłodzącej maksymalna.

Helpful message? + -

Back to top
   
ryszard.b
Poziom 6
Poziom 6


Joined: 14 Oct 2008
Posts: 16
Location: wrocław

Post#27 08 Nov 2010 23:33   

Re: renault laguna 1.8 1994r gaśnie silnik serwis niewie co


Dzięki za pomoc być może jakiś czujnik źle działa i stąd te problemy.

Helpful message? + -

Back to top
   
Post new topic  Reply to topic      Main Page -> Forum Index -> Auto Service -> Auto Electronics and Electrical -> renault laguna 1.8 1994r gaśnie silnik serwis niewie co jest
Page 1 of 1
Similar topics
Renault Laguna 1.8 1994r PB przerywa i gaśnie. (1)
Renault Laguna I - Nie gaśnie silnik (5)
Renault Laguna 94r.Silnik gaśnie po wiechaniu w wodę (18)
renault laguna 1.9 d - gaśnie silnik przy 2 tysiącach obrotów (1)
renault laguna 2.0 rt 1994r wspomaganie (4)
Renault Laguna 1.8 RT 8V 1994r.problem z odpalaniem (1)
Renault Laguna 2.0 benz 1994r. Nie odpala... (2)
funkcja mowy RENAULT LAGUNA 20RXE 1994r (9)
Pierścień łożyska oporowego. Renault Laguna 3.0 V6 167KM 1994r. (2)
renault laguna problem z kontrolką serwis i przełącznikiem (5)


Administrator || Moderators || Forum Rules || General Rules || Cookies information || Contact

Page generation time: 0.056 seconds

elektroda.pl topic RSS feed