Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Kategoria: Kamery IP / Alarmy / Automatyka Bram
Montersi
Kategoria: Akumulatorki / Baterie / Ładowarki
  • #1 17 Mar 2006 00:56
    talasiek
    Poziom 11  

    Witam
    Moje autko ciężko odpala przy niskich temperaturach i nie pracuje zbyt równomiernie w początkowych minutach po starcie - co może byc powodem??:cry: Dodam,że mam zamontowany LPG, ale regularnie jeżdze na benzynie, odpalam i gaszę samochód rownież na beznynie. Ciepły silnik odpala bez problemów. Wszystkie czujniki temperatury wydają sie być sprawne; kopułka,przewody i świece też są w dobrym stanie. Zastanawiam sie nad zbt niską wydajnością pompy paliwa,która może dostarczać zbyt mało paliwa i pod zbyt małym ciśniem jak na "pierwszy poranny" rozruch - ale jak to sprawdzic? Z góry dziekuje za wszelkie sugestie !!

  • #2 17 Mar 2006 09:27
    leinadzs
    Poziom 27  

    Trzeba wpiąć manometr w układ paliwowy i sprawdzić ciśnienie na pracującym silniku

  • #3 17 Mar 2006 17:35
    talasiek
    Poziom 11  

    Niestety nie posiadam manometru, może jakiś inny sposób?? Albo inna porada??

  • #4 17 Mar 2006 17:45
    satgal
    Poziom 40  

    Ja zawsze z oplami to miałem kłopot z zapalaniem rano przez rosiejącą jak jest wigotno kopułką, palcem i przewodami.zapłonowymi. Jak było suche powietrze to zapalał na dotyk czy na gazie czy benzynie.

  • #5 17 Mar 2006 17:49
    Usunięty
  • #6 17 Mar 2006 20:22
    talasiek
    Poziom 11  

    Wypowiedz moderatora nieuzasadniona i obraźliwa, zatem ponawam prośbe o pomoc bardziej dośwadczonych kolegów... Dodam,że problemu nie powoduje wilgoć w kopułce. Czekam na sugestie...

    Dodano po 1 [godziny] 22 [minuty]:

    Naprawde nikt nie ma żadnych pomysłów?? ;-(( Zastanawiam sie czy można jakoś przedłużyć czas wstępnego pobierania paliwa przez pompkę?? Po przekręceniu kluczyka na zapłon wyraźnie słychać jak pompka pobiera paliwo przez kilka sekund,potem sie wyłącza i załącza w chwlili "kręcenia" silnikiem. Może da sie ten czas jakoś wydłużyć,żeby na początku podała wiecej paliwa??

  • #7 17 Mar 2006 20:59
    spth
    Poziom 10  

    Witam !
    słaba wydajność pompy czy brudny filtr paliwa będą najbardziej zauważalne przy wysokich obrotach silnika (duże zapotrzebowanie na paliwo). Skupiłbym się na przewodach wys. napięcia (wieczorem, atomizer z wodą i na pracującym silniku rozpylić mgiełkę na przewody zapłonowe) czasami fajnie to wygląda jak kable mają przebicie. Potem wszedłbym w samodiagnoze silnika czy są jakieś kody usterek. Następnie zmierz dokładnie czujnik temperatury silnika (zwłaszcza w temperaturze gdy źle pali). Na koniec sprawdź normalnie ciśnienie sprężania silnika i inne np. znaki na rozrządzie (ustawienie paska).
    pozdro

  • #8 17 Mar 2006 21:12
    talasiek
    Poziom 11  

    Przewdoy WN prawie nowe, przebić brak - odpada. Czujnik również sprawdziłem i jest ok, a kodów usterek brak.. Ciśnienie sprzężania raczej nie ma tu znaczenia,a rozrząd jest wporządku. Niby nie jest to wielki problem,ale autko dawniej ładnie odpalało ;-) Bede wdzięczny za nowe propozycje...

  • #9 17 Mar 2006 21:31
    Usunięty
  • #10 17 Mar 2006 21:51
    talasiek
    Poziom 11  

    Proszę uważnie czytać moje posty - nie napisałem,że nie wiem jak zmierzyć ciśnienie paliwa, tylko,że nie posiadam manometru !! A wydajność pompy mierzyłem i jest w normie. "Trzeba zobaczyć jak jest utrzymywane ciśnienie szczątkowe." - w czym rzecz??

  • #11 17 Mar 2006 21:55
    Usunięty
  • #12 17 Mar 2006 22:09
    talasiek
    Poziom 11  

    A co jeśli to ciśnienie spada?? Pompa winna?? Bo nieszczeloności raczej brak... P.s dziękuje za zainteresowanie tematem ;-)

  • #13 17 Mar 2006 22:17
    Usunięty
  • #14 17 Mar 2006 22:21
    talasiek
    Poziom 11  

    Świece NGK ;-) Dzięki za pomoc, jutro zobacze co z tym ciśnieniem! Wszelkie propozycje nadal mile widziane..

  • #16 19 Mar 2006 17:54
    lajkonic
    Poziom 15  

    witam, jak sprawdziles czujnik temperatury?,to nie jest ten ktory pokazuje temp. silnika , to ten ,ktory "daje " na komputer i jezeli jest uszkodzony zimny silnik nie bedzie pracowal rowno , a nawet bedzie gasl, pozdrawiam Zdzislaw ps. jezeli slychac pracujaca pompe paliwa po kluczyku to wystarczy by silnik pracowal ,na wyzszych obrotach potrzebuje duzo wiecej paliwa , a przeciez chodzi...

  • #17 19 Mar 2006 18:04
    talasiek
    Poziom 11  

    Czujnik temp. sprawdzałem miernikiem w różnych temperaturach np. dla 0 stopni miał ok 5 k ohm a dla temp. 80 stopni ok 300 ohm wiec czujnik jest ok. Chętnie poczytam inne sugestie ;-)

  • #18 19 Mar 2006 21:49
    lajkonic
    Poziom 15  

    witam, ponawiam moja mysl,ze to czujnik wody nie wiem jakie sa jego parametry, ale jezeli nie masz danych to wg mnie te parametry czujnika sa zle , sprawdz tez palec rozdzielacza i kopulke, pozdrawiam Zdzislaw ps czujnik kosztuje ok 20 pln, az szkoda sie denerwowac...

  • #19 19 Mar 2006 21:55
    talasiek
    Poziom 11  

    No własnie mam parametry i czujnik jest z nimi zgodny. A rozdzielacz i kopułka są sprawne i czyste,wiec raczej to nie ich wina... Wiec chyba rzeczywiście coś z pompką?!

  • #20 19 Mar 2006 22:10
    Artwin
    Poziom 15  

    Nie wiem czy przeoczyłem coś z postów.Ale spróbuj wymienić najpierw filtr paliwa,bo to banał.Powodzenia!

  • #21 19 Mar 2006 22:15
    talasiek
    Poziom 11  

    No własnie przeoczyłeś ;-)) Filtro jest nowy-no prawie ;-))

  • #22 19 Mar 2006 22:34
    spth
    Poziom 10  

    witam !
    Jeżeli to co sugerowałem jest ok. to pozostaje, moim zdaniem, czepić sie modułu w aparacie zapłonowym. Kupowałem kiedyś moduły z tajwanu trzy mi padły po ok. 100km. Kupiłem potem oryginał GM (cena podobna) wyprodukowany w singapurze i było w porządku. Lub zawór EGR - ten najlepiej zaślepić.
    pozdro

  • #23 19 Mar 2006 22:40
    talasiek
    Poziom 11  

    Jeśli winny byłby moduł,to chyba byłoby wiecej objawów?? A co do EGR to jak najlepiej go zaślepić?? Moze poprostu zdjąć z niego wężyk podciśnienia??

  • #24 20 Mar 2006 12:37
    spth
    Poziom 10  

    witam !
    Spotkałem się, że przy padniętym modułe silnik nie chciał zapalić. Dopiero zaskakiwał przy odpaleniu na pych - dlaczego tak - nie wiem. EGR - zamiast fabrycznej uszczelki wycina się np. z blaszki miedzianej uszczelkę bez otworów do kolektorów.
    pozdro

  • #25 20 Mar 2006 12:47
    pawelsiara74
    Poziom 22  

    witam jak by padał moduł to wogóle by Ci autko nie zapaliło ewentualnie na pych tak jak pisał kolega spth a co do zaworu to samo zdjęcie wezyka może nie pomódz z tego wzgldu ze jak sam zawór będzie nieszczelny to bedzie przepuszczał... najlpiej to wykręcić zawór zeszlifować lub zciąć grzybek... nastepnie wyciąć blaszkę najlepiej chyba wziąść wzór z uszczelki która znajduje sie pod zaworem.... póxniej tą blaszkę dac pod zawór i zakręcić zawór... oczywiście pierwsza idzie uszczelka później blaszka a na końcu zawór.....
    Pozdrawiam

  • #26 20 Mar 2006 18:30
    talasiek
    Poziom 11  

    Zaślepiłem EGR-a i autko jakby lepiej chodzi-wzrosła nieznacznie moc,ale problem cieżkiego odpalania pozostał ;-( A przy okazji mam inne pytanie - czym sterowane jest w tym silniku podciśnienie? W obudowie filtra powietrza jest taka klapka-sterowana podcisnieniem,która przełącza miedzy zimnym na ciepłym powietrzem - problem w tym,że u mnie ciagle ciągnie gorące powietrze,a chyba po nagrzaniu silnika powinien "łykać" zimne powietrze? Wie ktoś co z tym zrobić?

  • #27 20 Mar 2006 20:20
    spth
    Poziom 10  

    witam !
    Powinien po nagrzaniu ciągnąć zimne. Z dwojga złego dla silnika korzystniejsze jest zimne powietrze (więcej tlenu). Z boku filtra powietrza masz taki "dyngs" z bimetalem w środku, który jest odpowiedzialny za przełączanie klapy. Stosowano to by przy dużej prędkości powietrza w gardzieli zespołu wtryskiwacza nie zamarzało tam powietrze.
    Jeszcze jedno czy masz na przewodach wysokiego napięcia przy głowicy takie sprężynki. Jeżeli je masz to je ściągnij. Sprawdź też luz na wałku palca rozdzielacza w aparacie - może obciera i traci impuls.
    pozdro

  • #28 20 Mar 2006 20:34
    talasiek
    Poziom 11  

    Tylko co zrobić,żeby przełączał na zimne powietrze?? Tam jest jakbym pompka,którą steruje podciśnienie-jesli silnik sie wyłaczony klapka jest po środku miedzy ciepłym a zimnym wlotem,a na zapalonym od razu zamyka zimmy i tak już zostaje. A sprężynki na kabla są-mogą powodowac przebicia? Wiec sie zdejmę... Prosze o porade co z tym ciepłym/zimnym powietrzem, z góry dziękuje za pomoc

  • #29 21 Mar 2006 19:55
    spth
    Poziom 10  

    Witam !
    Ten "dyngs" jest nierozbieralny. Jest tam regulacja na takiej mosiężnej śrubie(rzadko się udaje). W środku jest bimetal i kulka. Przy zamkniętym zaworze podciśnienie przechodzi dalej do siłownika i zamyka klapę. Przy otwartym podciśnienie ciągnie z filtra i siłownik jest otwarty. Pozostaje wymienić ten zawór albo coś pokombinować z klapą. Jeszcze jedno, miałem kiedyś przypadek w bmw, że przewód wys. napięcia między cewką a kopułką był przy końcówce zwęglony. Na zimnym też palił kiepsko, na ciepłym mu przechodziło. Zobacz oporność przewodu - może to to ?
    pozdro

  • #30 21 Mar 2006 20:18
    matekobl
    Poziom 1  

    witaj
    miałem podobny problem , u mnie felerna okazała się uszczelka pod głowicą
    sprawdz stopień sprężania na zimnym i czy nie robi się ciśnienie w zbiorniku wyrównawczym płynu chłodzącego powodzenia

  Szukaj w 4mln produktów
Przeglądaj produkty