Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Kategoria: Kamery IP / Alarmy / Automatyka Bram
Montersi
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Standy !rona i monitorki under construction

!ron 22 Mar 2006 20:30 4670 20
  • Standy, które widzicie na fotkach zostały zrobione po to by umilic czas spędzony przed komputerem. Lubie słuchac muzyki kiedy serfuje i pracuje na kompie, ale żeby efekt odsłuchu był w miare dobry postanowiłem zrobić te standy. Sopran powinien być na wysokości uszu więc podstawka ma 80cm wysokości. Całość zrobiona z płyty meblowej juz oklejonej fabrycznie. Skręcone paroma konfirmatami ale przedewszystkim kołkami i sklejone wikolom. Efekt końcowy zadowalający. U spodu są plastikowe nózki.

    Kosztowały mnie one pare złotych i muszępowiedziec,ze sie opłacało.

    Te monitorki które widzicie na standach to moja kolejna konstrukcja, narazie powiem tyle, że to bedzie niezła hybryda, Jeśli pytania to piszcie, chetnie odpowiem.


    Fajne!
  • #2 22 Mar 2006 20:49
    conQeror
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Witam

    Prosty, dobrze wykonany, ładny kształt i funkcjonalność. Bardzo fajnie, chociaż ja osobiście takie rzeczy wole robić z naturalnego drewna i polakierować bezbarwnym lakierem. po prostu lubię wygląd naturalnego drewna.

    Pozdrawiam

  • #3 22 Mar 2006 22:56
    qujtek
    Poziom 11  

    to nie standy tylko stojaczki-standy muszą byc ciężki-a one wiele nie ważą -spróbuj je jakoś dociążyć-jak są sztywne to przykręc cekon s spód

  • #4 23 Mar 2006 10:44
    Erwin
    Poziom 15  

    Ja swoje standy zorbilem w formie mini-regalu na ksiazki wiec nie ma problemu z dociazeniem:))

  • #5 23 Mar 2006 13:39
    przemo-lukas
    VIP Zasłużony dla elektroda

    jeśli chodzi o prace stolarskie to super, mi nie podoba się to, że górna pułka jest większa od podstawy monitora, ale jeżeli dojdziesz do tego samego wniosku to łatwo to zmienić, jak dla mnie to brakuje kolców.

  • #6 23 Mar 2006 16:09
    !ron
    Poziom 21  

    Kolce są zbyt drogie, bo miała to być niskobudrzetowa konstrukcja, co do tego, że podstawa jest za mała względem monitora to ja mam troche inne zdanie. Zawsze jest większe pole manewru jesli sie chce obrucić kolumienke, a nózki beda się stykały z podstawą.

    Dodam jeszcze pare fotek monitorów.

  • #7 23 Mar 2006 17:03
    przemo-lukas
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Nie nie,może źle się wyraziłem, moim zdaniem doł monitora powinien być równy bądź więkrzy od elementu na którym stoi.
    pozdrawiam

  • #8 25 Mar 2006 16:16
    Eliminator
    Poziom 24  

    Mnie sie podoba ten zestaw . A najbardziej podstawki pod monitory :) i nawet o ile mi sie nie zdaje to cos z przodem robiłes . Tak dalej pokaz fotki jak beda skonczone monitorki :)

  • #9 25 Mar 2006 20:23
    !ron
    Poziom 21  

    Z przodem podstawek czy przodami monitorków?

  • #10 27 Mar 2006 14:02
    przemo-lukas
    VIP Zasłużony dla elektroda

    przody monitorów mają fazkę do ok połowy i pewnie !ron położy na to fornir.I już mi się to podoba(wysiliłem swoją wyobraźnię i tak się rozmażyłem). A może czarny lakier?

  • #11 28 Mar 2006 19:21
    !ron
    Poziom 21  

    Forniru mam ale probowałem go polozyc na te zaokraglenia i nie idzie za bardzo. Więc w takim wypadku jednak skuszę sie na lakierek czarny ładnie polozony:-)

    No chyba że zaproponujecie mi coś lepszego?

  • #12 29 Mar 2006 08:56
    przemo-lukas
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Jeśli ma to pasować do tych podłogówek, to chyba nie ma co kombinować.

  • #13 29 Mar 2006 09:55
    takero
    Poziom 31  

    Standy jak standy - nic specjalnego...
    Pochwal się lepiej co to za monitorki.
    A co do drogich kolcy - w elektrolandzie kosztują już od 1zł /szt więc nie przesadzaj że takie drogie...
    Co to za różnowa szpachla ? :)

  • #14 29 Mar 2006 16:29
    !ron
    Poziom 21  

    No więc uchyle rombka tajemnicy i powiem ze te monitory to bedzie taka hybrydowa z podwujnym rezonansem, z czego pierwszy bedzie wewnątrz kolumny drugi w systemie bass-reflex, wewnątrz obudowy jest poprzeczka z pozostawionym miejscem wolnym, ma to pelnic funkcje, linii transmisyjnej, obudowy z otworem stratnym i bass-reflex, wszystko w jednej obudowie, wszystko razem. Głośnik to ARN 150 znana i lubiana. narazie robiłem testy wstępnyobudów: zamkniętej, bass-reflex i tej hybrydy. I muszę powiedzieć ze ta ostatnia to masarnia, tak ajkkbyscie slychali glośnika 25cm. Ale wszystko dokładnie przybliże jak ukończe projekt.

  • #15 29 Mar 2006 16:39
    przemo-lukas
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Stary, to co wyskakujesz ze standami? Już się nie moge doczekać twojej konstrukcji, a raczej opisu i schematu komór rezonansowych(dwóch,chyba dobrze zrozumiałem? )Tylko intruguje mnie ten otwór stratny.No ale nie będe nalegał. Miłej pracy i odsłuchu!

  • #16 29 Mar 2006 18:06
    !ron
    Poziom 21  

    No sa dwie komory rezonansowe. Zwykły bass-reflex tylko ma jedną częstotliwośc podbijania, ja postanowiłem zrobić eksperyment i za głośnikiem zrobić jeden rezonans z którego wyciągnąc kolejny heh i udało się :-)

    A standy to tak pokazałem bo sie mi spodobaly i może ktoś sie zainteresuje i też postanowi zrobić podobne.

  • #17 02 Kwi 2006 09:58
    gdL
    Poziom 27  

    Z drugiego rezonansu nic nie wyjdzie. Nie ma czary mary. Nie wyciągnie się z tego więcej energii. Chyba, że kosztem zawężenia pasma. Chcesz więcej energii to zrób tubę. Ale wtedy możesz wyrzucić podstawki.

  • #18 04 Kwi 2006 20:36
    !ron
    Poziom 21  

    Może źle to nazwałem "podwujny rezonans", ale myśle ze sie mylisz, zrób prosty test (i polecam go kazdemu kto nie chce wydac za wiele na kolumny a chce otrzymać super efekt).

    Test polega na tym:
    Kup 2 głośniki 16cm Sisteka (999). Do tego syki Alpharda (npTW401). Zwrotnica będzie pierwszego rzędu z częstotliwością podziału około 7kHz. Nie spodziewaj się super średnicy, bo jej nie uświadczysz, ale za to bas Cie zetnie z nóg. A cała magia polegac bedzie na obudowie.

    wykonaj ją ze płyty meblowej 15mm starczy a jak masz 18 tym lepeij. Wymiary to 45cmx21cmx25cm. Sisteka umieśc na samej górze, gdzieś centymetr od krawedzi górnej, pod nim w odległości około 1,5 do 2cm syka. Całą kolumne przedziel od frontu do tylnej ścianki na takiej wysokości gdzie kończy Ci się otwór na Sisteka czyli jakieś 16cm od górnej krawedzi. W poprzeczce tej wytnij jajowaty otwór na około 6 do 7cm. Z tyłu u samego dołu wypuśc tunel bass-reflex o fi=5cm i długości około 7cm. Całośc wytłum na wszystkich ściankach gabką albo watą o grubości 2 cm. Chyba wszystko powiedziałem, jedna taka kolumna cie wyniesie max 50zł.

    Oczywiście wstaw tylko jednego Sisteka na kolumne.

    A jesli mi nie dowierzasz, że z takiego pudła uzyskasz bass na miare dobrej podłogówki to zrób to i sie przekonaj, a potem sobie wyobraź co potrafiłaby zrobić ARNka w obudowie tego typu.

    Jak zrobisz coś takiego to sie odezwij na PW.

  • #19 04 Kwi 2006 22:05
    Caleb_
    Poziom 33  

    !ron: a teraz zatkaj w takiej hybrydzie BR - jest roznica?

  • #20 05 Kwi 2006 07:27
    !ron
    Poziom 21  

    odp. Różnica jest ogromna!

  • #21 09 Kwi 2006 20:43
    !ron
    Poziom 21  

    Kolejne testy odsluchowe zakonczyly się czyms niespodziewanym.

    Powiedzialby ktoś, że glośnik Sistek 999 za 10zl zabra od markowego ARN'a za 30zl?

    No wlasnie! Z czystej ciekawości skoczylem w sobote do "elektronika" i kupilem taki badziew zeby porownac sobie mozliwości ARNki z szitem za 10zl sztuka.

    Po pierwsze bylem zaskoczony, po drugie wkurw... bo sie okazalo że Tesla sie kryje...

    Sisteki kupilem bo nie dowierzalem ze kumplowi tak grały, okazalo sie ze tak jest z tym ze on mial 16tki ja mam 13tki.

    Sprawa ma sie nie tylko do basu ale i średnica jest glosniejsza.

    Do kompa bede mial jak znalazl te cudaki.

 
Promocja -20%
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
tme