Forum elektroda.pl

Regulamin  | Punkty  | Dodaj...  | Ostatnie  | Szukaj | Rejestracja | Zaloguj



Czym zrobić dziure ogragłą w metalu??


  Strona Główna -> Forum elektroda.pl -> Komputery użytkowy ->Czym zrobić dziure ogragłą w metalu?? Napisz nowy temat  Temat zablokowany. 
AutorSchowaj lewą kolumnę Wiadomość
victrex
Poziom 18
Poziom 18


Dołączył: 02 Sie 2005
Posty: 573

victrex
Poziom 18
Post#1 Post autora tematu 28 Mar 2006 16:14   

Czym zrobić dziure ogragłą w metalu??


Siemano wszystkim,
musze wywierdzić dziure w blasze od kompa tj. 1mm chyba zwykle wierciłem otwornicą do drewna;)))) ale mi sie stępiła.

Pozdro.

Czy wiadomość jest pomocna? + +1 -
Powrót do góry



Google Adsense



Post# 28 Mar 2006 16:14   



Powrót do góry
PAULIN
Poziom 13
Poziom 13


Dołączył: 01 Sty 2004
Posty: 147
Miasto: Pyrzyce

PAULIN
Poziom 13
Post#2 28 Mar 2006 16:20pomocny post - solucja   

Czym wydziergać dziure ogragłą w metalu????????


nielepiej wziąźć zwykłe wiertło do metalu?

Czy wiadomość jest pomocna? + 0 -
Powrót do góry



Google Adsense



Post# 28 Mar 2006 16:20pomocny post - solucja   



Powrót do góry
_PREDATOR_
Konto firmowe
Moderator
Moderator


Dołączył: 17 Sie 2004
Posty: 27509
Miasto: Olesno Śląskie

_PREDATOR_
Konto firmowe
Moderator
Post#3 28 Mar 2006 16:21pomocny post - solucja   

Czym wydziergać dziure ogragłą w metalu????????


Witam
Małe wiertełko, wiercisz dokładnie na około, póżniej pilniczek i 'heja' dookoła, troszku pracy, ale efekt murowany Razz

Czy wiadomość jest pomocna? + 0 -
Powrót do góry
lucyferus23
Poziom 14
Poziom 14


Dołączył: 27 Lip 2003
Posty: 171

lucyferus23
Poziom 14
Post#4 28 Mar 2006 17:46pomocny post - solucja   

Czym wydziergać dziure ogragłą w metalu????????


chlopie idz sobie ziomek na warsztaty praktyczno-techniczne tam ci powiedza czym sie robi otwory w blachach jak sie je obrabia, jak sie to robi z drewnem i innymi materialami.


a najszybciej bedzie jak wezmiesz sobie wiertelo 1mm do metalu wiertarke tam zamontujesz wiertlo i poprostu wiercisz tylko na wolniutkich obrotach a przed samym koncu zwiekszasz prawie na maxa zeby wiertla nie zlamac i uwazaj zeby nie wygiac wiertarki za bardzo bo polamiesz wiertlo. aha i uwazaj zeby sie wiertlo nie rozgrzalo za bardzo bo sie stepi Razz


milej pracy Very Happy

Czy wiadomość jest pomocna? + 0 -
Powrót do góry



Google Adsense



Post# 28 Mar 2006 17:46pomocny post - solucja   



Powrót do góry
bonanza
Spec od Falowników
Spec od Falowników


Dołączył: 17 Lip 2003
Posty: 2635

bonanza
Spec od Falowników
Post#5 28 Mar 2006 18:07pomocny post - solucja   

Re: Czym wydziergać dziure ogragłą w metalu????????


Jedynka bez sensu, co najmniej trójka i potem pilnik.
Są wiertła stożkowe 4...30 mm za jednym przystawieniem. drogie - 100 zł.
Są też matryce, które się skręca z 2 stron blachy śrubami i ta siła wycina otwór. Też drogie.

Czy wiadomość jest pomocna? + 0 -
Powrót do góry
victrex
Poziom 18
Poziom 18


Dołączył: 02 Sie 2005
Posty: 573

victrex
Poziom 18
Post#6 Post autora tematu 28 Mar 2006 18:32   

Czym wydziergać dziure ogragłą w metalu????????


no dobra dziura wywiercona, ale niestety nastepne problemy czym moge zamaskować rysy?

Czy wiadomość jest pomocna? + 0 -
Powrót do góry
siwy144
Poziom 17
Poziom 17


Dołączył: 21 Sie 2004
Posty: 374
Miasto: Sulechów i z alfy 33 :D

siwy144
Poziom 17
Post#7 28 Mar 2006 21:22pomocny post - solucja   

Czym wydziergać dziure ogragłą w metalu????????


Zależy jakie te rysy są bo jak małe to tempo i jazda bo jak głębokie to jedynie malowanko.

Czy wiadomość jest pomocna? + 0 -
Powrót do góry
marpiasek
Poziom 20
Poziom 20


Dołączył: 29 Gru 2004
Posty: 892
Miasto: Warszawa

marpiasek
Poziom 20
Post#8 28 Mar 2006 21:41   

Czym wydziergać dziure ogragłą w metalu????????


Jaka średnica otworu ?
Jest taki przyrząd - punktak!
Pilnik-też-jeszcze jest.
To w czym problem?

Czy wiadomość jest pomocna? + 0 -
Powrót do góry
bogdand
Poziom 16
Poziom 16


Dołączył: 05 Sty 2006
Posty: 278
Miasto: Dydnia

bogdand
Poziom 16
Post#9 28 Mar 2006 22:28pomocny post - solucja   

Czym wydziergać dziure ogragłą w metalu????????


Można wywiercić taki otwór wiertłem piórkowym do drewna, tani komplet bodajże sześciu wierteł można kupic w granicach 10 zł. rozmiary wierteł od 10 do 25mm. Zakładasz do wiertarki i heja, fajnie wychodzi.

Czy wiadomość jest pomocna? + 0 -
Powrót do góry
victrex
Poziom 18
Poziom 18


Dołączył: 02 Sie 2005
Posty: 573

victrex
Poziom 18
Post#10 Post autora tematu 29 Mar 2006 11:32   

Czym wydziergać dziure ogragłą w metalu????????


no dziura juz jest. pilnikiem poprawki zrobie, ale czym te rysy zamaskowac sa one srednio głębokie, myslałem nad taką kredka do karoserii.

Czy wiadomość jest pomocna? + 0 -
Powrót do góry
bogdand
Poziom 16
Poziom 16


Dołączył: 05 Sty 2006
Posty: 278
Miasto: Dydnia

bogdand
Poziom 16
Post#11 29 Mar 2006 23:37pomocny post - solucja   

Czym wydziergać dziure ogragłą w metalu??


Może naklej jakąś folię. Ja jak robię przodni panel do jakiegoś urządzenia, to najpierw drukuję co trzeba na samoprzylepnym papierze, to kleję na panel a później na to naklejam bezbarwną folie, wtedy napisy się nie ścierają a papier nie brudzi.

Czy wiadomość jest pomocna? + 0 -
Powrót do góry
victrex
Poziom 18
Poziom 18


Dołączył: 02 Sie 2005
Posty: 573

victrex
Poziom 18
Post#12 Post autora tematu 30 Mar 2006 10:34   

Czym wydziergać dziure ogragłą w metalu??


a gdzie ta folie kupie?

Czy wiadomość jest pomocna? + 0 -
Powrót do góry
marpiasek
Poziom 20
Poziom 20


Dołączył: 29 Gru 2004
Posty: 892
Miasto: Warszawa

marpiasek
Poziom 20
Post#13 30 Mar 2006 17:20pomocny post - solucja   

Czym wydziergać dziure ogragłą w metalu??


Tak z ciekawości, skąd te rysy-chyba robiłeś otwór ?, czy coś z metaloryt itp.(rodzaj grafiki).

Czy wiadomość jest pomocna? + 0 -
Powrót do góry
robert45
Poziom 18
Poziom 18


Dołączył: 24 Gru 2004
Posty: 522
Miasto: Kraków

robert45
Poziom 18
Post#14 30 Mar 2006 17:27pomocny post - solucja   

Re: Czym wydziergać dziure ogragłą w metalu??


marpiasek napisał:
Tak z ciekawości, skąd te rysy-chyba robiłeś otwór ?, czy coś z metaloryt itp.(rodzaj grafiki).


To już czyste lenistwo,żeby nie przeczytać kilku postów wyżej.Wstyd.

Czy wiadomość jest pomocna? + 0 -
Powrót do góry
marpiasek
Poziom 20
Poziom 20


Dołączył: 29 Gru 2004
Posty: 892
Miasto: Warszawa

marpiasek
Poziom 20
Post#15 30 Mar 2006 19:45pomocny post - solucja   

Czym wydziergać dziure ogragłą w metalu??


Właśnie, czytałem,czytam i nic nie rozumie - jakie rysy i skąd się wzięły- czy dzieci porysowały?

PS: robert45, czy Tobie wywiercenie otworu, też sprawia trudności.

Czy wiadomość jest pomocna? + 0 -
Powrót do góry
robert45
Poziom 18
Poziom 18


Dołączył: 24 Gru 2004
Posty: 522
Miasto: Kraków

robert45
Poziom 18
Post#16 30 Mar 2006 20:11pomocny post - solucja   

Czym wydziergać dziure ogragłą w metalu??


Śrubokrętem w blasze gr.5mm zdecydowanie tak.Very Happy
No masz rację kolega najpierw pisze ,że chce wywiercić dziurę w obudowie komputera o średnicy 1 mm,a później dopisuje,że dziura jest i poprawił ją pilnikiem.Ciekawe jeszcze nie widziałem takiego małego pilnika (chyba,że u złotnika).
Ale ręce chyba mu się trzęsły bo porysował obudowę. ,ciekawe dlaczego mu się trzęsły.

Czy wiadomość jest pomocna? + 0 -
Powrót do góry
bogdand
Poziom 16
Poziom 16


Dołączył: 05 Sty 2006
Posty: 278
Miasto: Dydnia

bogdand
Poziom 16
Post#17 30 Mar 2006 21:18pomocny post - solucja   

Czym wydziergać dziure ogragłą w metalu??


Folie kupisz w sklepie papierniczym, ja przynajmniej w takim kupuje. Format A0 kosztuje ok 6zł, w niektórych sklepach można kupić mniejsze formaty.

Czy wiadomość jest pomocna? + 0 -
Powrót do góry
Krzylu
Poziom 12
Poziom 12


Dołączył: 14 Lut 2005
Posty: 103
Miasto: Jurata

Krzylu
Poziom 12
Post#18 10 Kwi 2006 21:22pomocny post - solucja   

Czym wydziergać dziure ogragłą w metalu??


Jeśli mała dziurka to wiertło, ale jęśli chodzi o otwory na wentylatory to polecam sklep /po uprzednim sprawdzeniu/ który sprzedaje zlewozmywaki. Tam mają otwornice do wycinania otworów w zlewach / nie wszystkie mają a akurat klient sobie w takim życzy/. sprawdzić, dogadać się z fach majstrem / na dobre piwo/ i otworek jak z pod lasera.
Warto przemyśleć tą kwestię. Osobiście tak zrobiłem.

Czy wiadomość jest pomocna? + 0 -
Powrót do góry
Platon
Spec od komputerów
Spec od komputerów


Dołączył: 05 Wrz 2002
Posty: 9254
Miasto: Białystok

Platon
Spec od komputerów
Post#19 10 Kwi 2006 22:02pomocny post - solucja   

Re: Czym wydziergać dziure ogragłą w metalu??


Nie ma sensu wiertarka dziobac sie dookola. Ja mam w domu jakas taka otwornice. Nie taka jak do drewna, ze jest wiertlo i niedomkniety cylinder dookola z zabkami. Tylko wiertło i na ramieniu zamontowany noz (podobny jak to takich w tokarkach). Troche bije, ale blache tnie.

Co do zamaskowania ladnego pozostalosci po otworze - jak to zrobilem w ten sposob, ze czarny kabla o srednicy jakies 5mm przecialem wzdluz, wyjalem zyły, a taka rozcieta izolacje zalozylem na krawedz, dociałem i chyba nie przykleilem solidnie, bo na zdjeciu po lewej widac, ze koncowki nie zbiegaja sie rowno. Inna sprawa, ze to ma juz ze 2 lata, wiec jak bylo klejone to moglo juz puscic.

Załączniki:

Czy wiadomość jest pomocna? + 0 -
Powrót do góry



Google Adsense



Post# 10 Kwi 2006 22:02pomocny post - solucja   



Powrót do góry
victrex
Poziom 18
Poziom 18


Dołączył: 02 Sie 2005
Posty: 573

victrex
Poziom 18
Post#20 Post autora tematu 13 Kwi 2006 14:35   

Czym zrobić dziure ogragłą w metalu??


a teraz nowy wątek też mi potrzebny: czym zrobić okrągłą dziurę ale w pleksie:/ ?

Czy wiadomość jest pomocna? + 0 -
Powrót do góry
lucyferus23
Poziom 14
Poziom 14


Dołączył: 27 Lip 2003
Posty: 171

lucyferus23
Poziom 14
Post#21 13 Kwi 2006 15:03pomocny post - solucja   

Czym zrobić dziure ogragłą w metalu??


na moj chlopski rozum to poprostu przeczytaj caly watek i tam gdzie jest ze w metalu zamien na plexi i masz juz jak ja zrobic

Czy wiadomość jest pomocna? + 0 -
Powrót do góry
Termitx
Poziom 12
Poziom 12


Dołączył: 07 Maj 2004
Posty: 87
Miasto: Katowice

Termitx
Poziom 12
Post#22 13 Kwi 2006 18:11pomocny post - solucja   

Re: Czym zrobić dziure ogragłą w metalu??


Zgadza sie można podobnie jak w przypadku blachy tylko że radziłbym wziaśc wiekszy zapas jesli chodzi o margines błedu przy robieniu koła. Plexa jak wiadomo lubi sie deformowac pod wpływełm ciepła (wiercenie, szlifowanie multiszfielierką) Ale zdecydowanie łatwiejsza jest w obróbce. Tylko trzeba troche uważać. A taka rada zauważyłem ze przy wycinaniu otworu w blasze, porobiły Ci sie rysy, wiec podobnie mozesz miec przy obróbce plexy wiec najlepiej miejsce wokoło obklej taśmą malarska a jeśli nie zerwałes jeszcze ochronnej foli która jest naklejana na plexe to pozostaw ją az do wyciecia otworu Smile

Czy wiadomość jest pomocna? + 0 -
Powrót do góry



Google Adsense



Post# 13 Kwi 2006 18:11pomocny post - solucja   



Powrót do góry
laser53
Poziom 12
Poziom 12


Dołączył: 05 Kwi 2006
Posty: 96
Miasto: Żychlin

laser53
Poziom 12
Post#23 14 Kwi 2006 11:07pomocny post - solucja   

Czym zrobić dziure ogragłą w metalu??


Warunek: wiercić należy na bardzo wolnych obrotach, i będzie Ok.
- blachę, porysowały wióry (duże obroty, źle naostrząne wiertło)
-pleksa, duże obroty powodują topienie się pleksi (ale wióry nie porysują)
PS:wiertarka musi być na statywie, z ręki nie gwarantuje nic.
Wesołych Świąt.

Czy wiadomość jest pomocna? + 0 -
Powrót do góry
victrex
Poziom 18
Poziom 18


Dołączył: 02 Sie 2005
Posty: 573

victrex
Poziom 18
Post#24 Post autora tematu 14 Kwi 2006 22:08   

Czym zrobić dziure ogragłą w metalu??


wszystkie dziury wywiercone temat zamykam:}

Czy wiadomość jest pomocna? + 0 -
Powrót do góry
Napisz nowy temat  Temat zablokowany.     Strona Główna -> Forum elektroda.pl -> Komputery użytkowy -> Czym zrobić dziure ogragłą w metalu??
Strona 1 z 1
Podobne tematy
jakis sposob na dziure w warstwie aluminium na cd (14)
Prezentacja na CD - czym zrobić. (6)
Czym zrobić obraz systemu? (2)
Czym zrobić taki efekt?? (4)
co zrobić? czym wyczyścić potencjometr (8)
Iso - czym zrobić obraz CD (8)
Tworzenie partycji. Czym to zrobić? (5)
Aplikacja windows - W czym to zrobić? (4)
Czym zrobić konwersję z bin do avi? (6)
Czym zrobić obraz XPProf w RAID 0 (2)



Administrator || Moderatorzy || Regulamin forum || Regulamin ogólny || Informacja o cookies || Kontakt

Page generation time: 0.153 seconds

elektroda.pl temat RSS