X
  • #1 28 Mar 2006 19:55
    Sumar
    Level 15  
    Helpful post? (0)
    Mam akumulator 35 Ah, kompletnie wydojony, jeśli chodzi o używanie go w samochodzie (około 11V). Z tego co wiem, to powiniennem ładować go prądem 3,5A przez 30 godzin. To prawda?

    W sumie zacząłem już ładować prądem 3,5A przy 11V na akumulatorze, ale prąd cały czas spada (widzę na amperomierzu). Po około 25 godzinach ładowania spadł do 1A. Czy wszystko jest w porządku?
  • #2 28 Mar 2006 20:05
    rafi999
    Level 16  
    Helpful post? (0)
    Witam ,
    gdy spadnie do zera to znaczy ze jest naladowany.
  • #3 28 Mar 2006 20:05
    piotrwan
    Level 12  
    Helpful post? (0)
    Witaj.Co do tego pradu ladowania to dobrze wiesz,a co do tego czasu to mysle że to przesada,wystarczyło by 10-12 godzin, np, podłaczyć "go" na noci to musi wystarczyc . Wynika z tego że juz jest dwno naladowany,możesz spokojnie zakladac go do wuzu,hm, tylko czemu tak Ci sie rozladował..? brak ładowania..?
    Sprawdz, ładowanie. pozdrawiam narka
  • #4 28 Mar 2006 20:05
    Albercik 321
    Level 25  
    Helpful post? (0)
    witam.jezeli go ladujesz pradem 3,5 ampera to powinienes go ladowac przez 10 godzin.3,5 razy 10 to 35.A co wskaznik ci pokazuje?Prad ladowania,czy stan naladowania?Mam nadzieje,ze podczas ladowania sprawdzales temperature akumulatora?Bo jak jest za cieply,to powinno soe przerwac ladowanie na jakis czas i po pewnym czasie znow zaczac ladowac.
  • #5 28 Mar 2006 20:06
    goldwinger
    VIP Zasłużony dla elektroda
    Helpful post? (0)
    jest bardzo w porządku podczas ładowania wartość prądu będzie spadać jest to oznaka że akumulator się ładuje tylko te 35h to za dużo
  • #6 28 Mar 2006 20:07
    piotrwan
    Level 12  
    Helpful post? (+1)
    Rafi999,co ty pleciesz ..? nigdy nie spadnie do zera...nie sluchaj "Go",spokojnie zakladaj go do wozu, jest ok,

    Rafi999 kto Ci takich głupot nagadał.? pozdrawiam narka
  • #7 28 Mar 2006 21:34
    Sumar
    Level 15  
    Topic author Helpful post? (0)
    Maluch stał nieużywany całą zimę, to akumulator się rozładował.

    Dziękuję wszystkim za pomoc. √
  • #8 29 Mar 2006 00:23
    Gerri
    Spec od Mercedesów
    Helpful post? (0)
    Po kolei:
    Wiele zależy od konstrukcji prostownika. Jeżeli ma stabilizację prądu, to prąd ładowania może nie spadać, i przeliczanie godzin na amperogodziny ma sens. Jeżeli jednocześnie ma ogranicznik napięcia, to po naładowaniu prąd spadnie do wartości "podtrzymującej" stan naładowania co będzie świadczyć, że ładowanie zostało zakończone, nie będzie natomiast świadczyć o tym, że akumulator został naładowany. Myślę o przypadku zasiarczenia, co najprawdopodobniej ma miejsce w tym przypadku. Najbardziej miarodajne będzie przeprowadzenie pomiaru gęstości elektrolitu areometrem (jeżeli są koreczki >i tu mamy przewagę akumulatora z koreczkami nad akumulatorem /tfu!.../ bezobsługowym, który jak się spsuje, to nawet nie wiadomo, co mu jest.
  • #9 04 Sep 2006 19:46
    marek222
    Level 10  
    Helpful post? (0)
    ja mam takie pytanko wlasnie co do czasu ladowania

    itrzeba ladowac akumulator samochodowy (rozladowaniy do zera )

    np mojj akumulator ma 36Ah 300A ni i oczywiscie 12v

    jest jakis wzor zeby obliczyc czas ladowania ?? znajlazlem na jedny forum ze mozna obliczys czas ladowania malych akumulatorkow
    bateri np aa (paluszki ) w ten sposob ale nie wydaje mi sie czy to jest prawda

    cytuje z forum
    http://www.zabawki-modele.pl/modelarstwo/sterowane_radiem_13202.htm

    pojemność akusa x 1,4 to wysztko podzielić pzrez prad ładowania
    pamiętaj żeby pojemność akusa i prad ladowania podac w tych samych jednostkach A lub mA

    to czyli:
    Pojemność Akusa = 1600 mAh
    1,4
    Prąd ładowania = 300 mAh

    (1600 * 1,4) / 300 = 7,47

    Dobrze jest to obliczone?
    Co oznacza liczba 1,4 ?


    co o tym myslicie jak obliczyc czas ladowania akumulatora samochodowego




    222222 drugie pytanie

    jak wyczytalem wyzej ktos napisal ze jak wskazania amperomierza podczas ladowania spadaja to wszystko ok akumulator sie laduje ta ?

    czyli jak to sprawdzic ?? mam amperomierz podlaczam go szeregowo do prostownika podczas ladowania ???!

    i cos wskazuje i co dalej

    sprzawdzic na poczatku ladowania i pod koniec ?? i porownac wyniki ??

    0,97 przy ustawionej funkcji na mierniku 20m
    9,7 przy 200 m

    co mi pokaze po fadowaniu jeszcze napisze bo wlasnie podlaczylem akumulator mam zamiar go poladowac z 20 godzin

    i jeszcze jak zmierzyc prad ładowania prostownika ??? to jest to 0.97 ??

    tzn prosciej mam amperomiez jak sprawdzic kiedy akumulator jest juz wystarczajaco naladowany i wsyzstko z nim ok ??


    acha mam akumulator z' koreczkami " na gorze jest ich 6

    ktos polecil zeby podczas ladowania wykrecic wszystkie tak tez zrobilem tak sie robi ???

    i po co sie wykreca podczas ladowania slyszale ze sie wydziela jakiz gaz i moze sie wytworzyc cisnienie w srodku tak jest ?? ??

    czyli wykrecac kioreczki podczas ladowania ??

    acha i jeszcze jedni moj prostownik ma 5 poziomow ladowania

    miezylem voltomierzem i tak


    1 10.2 v
    2 10.8 v
    3 11.8 v
    4 13.0 v
    5 14.0 v

    na ktorym poziomie ladowac dodam ze laduje teraz na 3 czyloi 13.0 v
  • #10 04 Sep 2006 21:26
    goldwinger
    VIP Zasłużony dla elektroda
    Helpful post? (0)
    różne sposoby są opisywane np. ładować przez 12h prądem o wartości 0,1 pojemności aku czyli w tym przypadku 3,4A
    Ale wszystkie te książkowe sposoby to są dobre jak akumulator jest nowy bo później to już nie zdaje egzaminu i trzeba po prostu ładować do oznak pełnego naładowania czyli stała nie wzrastająca wartość napięcia, stałą nie wzrastającą gęstością elektrolitu, silnym gazowaniem elektrolitu
    a miernik to ustaw na 10A bo zapewne masz taki zakres
    a co do tych korków to wykręć podczas ładowania
  • #11 17 Dec 2010 00:58
    BugiDesigner
    Level 9  
    Helpful post? (0)
    Witam

    Z jednej strony prąd ładowania powinien wynosić 0.1C z drugiej strony napięcie na aku nie powinno przekraczać 14,4 lub 15V w zależności od sposobu korzystania.

    Tu pojawia się moje pytanie bo ładuje akumulator samochodowy 12V 56Ah i jeżeli ustawie napięcie na aku 15V to prąd ładowania mam 0.009C a jak ustawie 17V to 0.005C. Dodam że akumulator jest rozładowany (3 razy musiałem pchać samochód :P ) a oczko jest koloru czarnego, po odłączeniu ładowania napięcie ustala się około 14,4V (3 razy musiałem pchać samochód :P )

    Pozdrawiam BugiDesigner
  • #12 17 Dec 2010 01:35
    amator2000
    Level 17  
    Helpful post? (0)
    W twoim przypadku są 2 mozliwości:

    - uszkodzony prostownik

    - bezpowrotnie zużyty akumulator


    Akumulator możesz sprawdzić w sposób dośc czasochłonny, podpiać pod niego zarówke, np. 55W, i czekać z zegarkiem w ręku, kiedy zacznie przygasać.
    Znając teoretyczną pojemnośc swieżo naładowanego akumulatora (jakąs sprawną ładowarką - ale musi być na 100% sprawna), określisz w dużym przybliżeniu jego faktyczną pojemnośc.
  • #13 17 Dec 2010 01:59
    BugiDesigner
    Level 9  
    Helpful post? (0)
    No to raczej zużyty akumulator bo mój prostownik to kolejno : transformator > mostek Graetza > kondensator > tranzystor 2N3055 z potencjometrem do regulacji prądu. Gdy podłącze żarowe 12V do niego to mogę płynnie regulować prądem wiec jest sprawny 100%.
    Zastanawiam się tylko czy warto próbować wypłukać go i wymienić elektrolit może pociągnąłby jeszcze parę miesięcy, kosztowałoby mnie to około 10zł, natomiast teraz przed świętami ciężko wyczarować pieniądze na nowy , no chyba że jakiś pod choinką znajdę :D .

    Pozdrawiam BugiDesigner
  Search 4 million + Products
Browse Products