Forum elektroda.pl

Regulamin  | Punkty  | Dodaj...  | Ostatnie  | Szukaj  | Rejestracja  | Zaloguj

Ta strona używa cookie. Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianie ustawień cookie w przeglądarce.
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.

Ksenon, Xenon, Ksenony, Xenony - PRZERÓBKI


Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu      Strona Główna -> Forum elektroda.pl -> Samochody Eksploatacja -> Samochody Archiwum -> Ksenon, Xenon, Ksenony, Xenony - PRZERÓBKI
Autor
Wiadomość
bustarhymes
Poziom 9
Poziom 9


Dołączył: 16 Gru 2004
Posty: 38
Miasto: Wrocław

Post#1 Post autora tematu 30 Mar 2006 13:57   

Ksenon, Xenon, Ksenony, Xenony - PRZERÓBKI


Witam.

Jeżeli chcecie podzielić się bardziej zaawansowanymi uwagami na temat przeróbek na ksenon, to piszczie.

Problem granicy światła i cienia udało mi się na 80% rozwiązać. Pierwsze ksenony, które montowałem zamiast H1 (bez soczewek) miały tą granicę rozmytą i lampy oślepiały jadących z przeciwka. Teraz po ustawieniu ksenonów w ogniskowej reflektora granica światła i cienia jest wyraźna, ale w strefie cienia jest widoczna łuna minimalnego światła. Ostatnio pojawiły się na aukcjach ksenony posujące w gniazdo halogenu. Czy ktoś już zastosował to rozwiązanie i czy udało się zminimalizować poblask w strefie cienia?

pozdrawiam
Powrót do góry
   
bustarhymes
Poziom 9
Poziom 9


Dołączył: 16 Gru 2004
Posty: 38
Miasto: Wrocław

Post#2 Post autora tematu 31 Mar 2006 11:21   

Re: Ksenon, Xenon, Ksenony, Xenony - PRZERÓBKI


witam ponownie

jeszcze rozwinięcie omawianej kwestii. czy może zastosowanie ksenonu D2R coś pomoże, bo ma przesłonkę na szkle i powinien teoretycznie ograniczyć nadwyżkę światła.

pozdrawiam
Powrót do góry
   
niemownikomu
Poziom 13
Poziom 13


Dołączył: 06 Kwi 2005
Posty: 138
Miasto: Wrocław

Post#3 31 Mar 2006 11:33   

Ksenon, Xenon, Ksenony, Xenony - PRZERÓBKI


jeszcze przychodzi kwestia samopoziomowania
Powrót do góry
   
norbert.s.
Poziom 25
Poziom 25


Dołączył: 18 Lis 2005
Posty: 6930
Miasto: Gliwice

Post#4 31 Mar 2006 11:53   

Ksenon, Xenon, Ksenony, Xenony - PRZERÓBKI


i zamontowania spryskiwaczy reflektorów,bo to wymóg przy lampach xenonowych,każdy mądrzejszy gliniarz zabierze dowód bez dyskusji przy dokładanych xenonach jezeli nie ma spryskiwaczy,znam osobiście kilka takich przypadków u znajomych.
Powrót do góry
   
bustarhymes
Poziom 9
Poziom 9


Dołączył: 16 Gru 2004
Posty: 38
Miasto: Wrocław

Post#5 Post autora tematu 31 Mar 2006 13:31   

Re: Ksenon, Xenon, Ksenony, Xenony - PRZERÓBKI


Błagam!!! Przestańcie z tym samopoziomowaniem i spryskiwaczami, bo mnie trafi. Co człowiek porusza temat związany z ksenonem, to zaraz mądrości o legalności i drogówce. Każdy to wie i nie ma potrzeby pisać o tym znowu. Jeżdżę na przeróbkach 4 lata i miałem kilka kontroli w tym czasie, że o badaniach technicznych nie wspomnę. Jak ksenon jest dobrze zrobiony, to można zawsze powiedzieć, że auto jest stare, reflektory zużyte i na oryginalnych H1 świecą jak "kotowi w ślepia", więc mimo braku homologacji lampy ustawione są nisko, mają dobre widmo i nawet na megawybojach nie oślepiają.
Po założeniu ksenonów zamiast H1 mogę stwierdzić, że jakość światła jest 100% lepsza, droga jest tak dobrze oświetlona, że widać każdą dziurę, przeszkodę, pieszego z dużej odległości mimo tego samego (czy porównywalnego) zasięgu świecenia. Światło ksenonu poza tym lepiej reaguje na odblaskowe kolory i wolę podnieść reflektory ksenonowe niż zapalać halogenowe długie.
Paradoksalnie drobna łuna w strefie cienia, o której pisałem wcześniej wystarcza, żeby odblaski na radiowozie lub na mundurze były widoczne z kilkuset metrów, więc od razu noga z gazu i lampy trochę w dół.
Powrót do góry
   
niemownikomu
Poziom 13
Poziom 13


Dołączył: 06 Kwi 2005
Posty: 138
Miasto: Wrocław

Post#6 31 Mar 2006 13:46   

Re: Ksenon, Xenon, Ksenony, Xenony - PRZERÓBKI


bustarhymes napisał:
Błagam!!! Przestańcie z tym samopoziomowaniem i spryskiwaczami, bo mnie trafi. Co człowiek porusza temat związany z ksenonem, to zaraz mądrości o legalności i drogówce. Każdy to wie i nie ma potrzeby pisać o tym znowu. Jeżdżę na przeróbkach 4 lata i miałem kilka kontroli w tym czasie, że o badaniach technicznych nie wspomnę. Jak ksenon jest dobrze zrobiony, to można zawsze powiedzieć, że auto jest stare, reflektory zużyte i na oryginalnych H1 świecą jak "kotowi w ślepia", więc mimo braku homologacji lampy ustawione są nisko, mają dobre widmo i nawet na megawybojach nie oślepiają.
Po założeniu ksenonów zamiast H1 mogę stwierdzić, że jakość światła jest 100% lepsza, droga jest tak dobrze oświetlona, że widać każdą dziurę, przeszkodę, pieszego z dużej odległości mimo tego samego (czy porównywalnego) zasięgu świecenia. Światło ksenonu poza tym lepiej reaguje na odblaskowe kolory i wolę podnieść reflektory ksenonowe niż zapalać halogenowe długie.
Paradoksalnie drobna łuna w strefie cienia, o której pisałem wcześniej wystarcza, żeby odblaski na radiowozie lub na mundurze były widoczne z kilkuset metrów, więc od razu noga z gazu i lampy trochę w dół.


no tak i co z tego ze innych oslepiasz... przeciez TY dobrze widzisz... nie napisalem o samopoziomowaniu dlatego ze to jest nielegalne chociaz to jest nielegalne ale napisalem o tym dlatego ze przez takich jak ty po minieciu ciebie kierowcy maja przez kilka sekund mroczki przed oczami ale przeciez ciebie to nie obchodzi ze oni wjada w dziure albo w cos innego bo przeciez TY dobrze widzisz... pogratulowac tylko..
Powrót do góry
   
bustarhymes
Poziom 9
Poziom 9


Dołączył: 16 Gru 2004
Posty: 38
Miasto: Wrocław

Post#7 Post autora tematu 31 Mar 2006 14:41   

Re: Ksenon, Xenon, Ksenony, Xenony - PRZERÓBKI


Nikogo nie oślepiam. Jak podniosę lampy najwyżej (poziom 0), to granica światła-cienia jest poniżej linii wzroku kierowców jadących z przeciwka - więc nie ma jak go oślepić. Jeżdżę na poziomie 2 i światła świecą około 30-40m przed maską, więc mogę oślepić tylko pijanego menela leżącego na drodze. Drobna ilość światła w strefie cienia jest znikoma i porównywalna ze światłem postojówki. Poza tym jeżeli bym kogokolwiek oślapiał na pewno przez 4 lata ktoś odpowiedziałby długimi światłami, a do tej pory nikt tego nie zrobił, chyba że ostrzegał o kontroli radarowej.
Moja żona w swoim aucie ma żarówki H4 GT-150 i to potrafi oślepić na wyboistej drodze, a żarówki jak najbardziej legalne, zachwalane i jak na halogeny trochę za drogie.
Moje przeróbki mają piękną geometrię, nie walą w niebo, nie uciekają na boki i NIE OŚLEPIAJĄ!!! Problem bardziej estetyczny, to ten mały poblask, który chciałem zlikwidować, ale widzę, że fachowcy jeszcze się nie wypowiedzieli.
Pozdrawiam i czekam na ludzi, którzy dysponują jakąś wiedzą w temacie, a nie na interpretujących inne posty nie związane z zadanym tematem.

Dodano po 9 [minuty]:

dodam jeszcze, że poblask jest widoczny tylko na widmie, gdy auto stoi w ciemnym garażu, to widać na ścianie lekką poświatę w części cienia, a w innym aucie z soczewkami nie.
w aucie żony przy jakichkolwiek żarówkach taka poświata też jest, a auto ma rok i w pełni poprawne oświetlenie, więc może to tylko taka przypadłość reflektorów - jakieś wtórne, odbite światło od szkła?
Powrót do góry
   
Google


Google Adsense


Post# 31 Mar 2006 14:41   





Powrót do góry
   
norbert.s.
Poziom 25
Poziom 25


Dołączył: 18 Lis 2005
Posty: 6930
Miasto: Gliwice

Post#8 31 Mar 2006 16:37   

Ksenon, Xenon, Ksenony, Xenony - PRZERÓBKI


prawdopodobnie na tym forum ty jesteś największym fachowcem od xenonów.....

Dodano po 1 [minuty]:

cytuję twoje słowa:"
Moje przeróbki mają piękną geometrię, nie walą w niebo, nie uciekają na boki i NIE OŚLEPIAJĄ!!! Problem bardziej estetyczny, to ten mały poblask, który.....",-nic dodać nic ująć.
Powrót do góry
   
bustarhymes
Poziom 9
Poziom 9


Dołączył: 16 Gru 2004
Posty: 38
Miasto: Wrocław

Post#9 Post autora tematu 31 Mar 2006 16:56   

Re: Ksenon, Xenon, Ksenony, Xenony - PRZERÓBKI


wszystko na to wskazuje... nikt na razie nie wniósł nic konstruktywnego do dyskusji...
czekam na posty praktyków, a nie posiadaczy rowerów i darmowego dostępu do netu na zajęciach kółka informatycznego przy podmiejskiej szkole podstawowej.
Powrót do góry
   
norbert.s.
Poziom 25
Poziom 25


Dołączył: 18 Lis 2005
Posty: 6930
Miasto: Gliwice

Post#10 01 Kwi 2006 08:24   

Re: Ksenon, Xenon, Ksenony, Xenony - PRZERÓBKI


bustarhymes napisał:
wszystko na to wskazuje... nikt na razie nie wniósł nic konstruktywnego do dyskusji...
czekam na posty praktyków, a nie posiadaczy rowerów i darmowego dostępu do netu na zajęciach kółka informatycznego przy podmiejskiej szkole podstawowej.
-rozumiem,że kto nie ma xenonów albo ma w d...ich zamontowanie to posiadacz roweru?,człowieku daj sobie spokój i nie ośmieszaj się takimi tekstami,jak jesteś taki dobry to może załapiesz się do działu technicznego bmw,moze coś im podpowiesz w sprawie oświetlenia,bo jak widzisz tu się marnujesz.
Powrót do góry
   
Wtss
Poziom 10
Poziom 10


Dołączył: 29 Sie 2005
Posty: 50
Miasto: Lublin

Post#11 01 Kwi 2006 14:41   

Ksenon, Xenon, Ksenony, Xenony - PRZERÓBKI


Ja to bym zrobił inaczej.
Kupiłbym soczewki z xenonów, przetwornice i żarniki.
Wsadził wszystko pod klosz światła, wygłądził szkło reflektoru (75zł/szt) i cieszył się dobrym światłem.

I prosze nie najeżdżajdzie na autora tematu, chłopak po prostu chce mieć dobre światła.
Ja sam przerobiłe swoje (wsadziłem pod klosz soczewki, by mieć żarówki HB3 65W), nowe światła a moje stare to niebo a ziemia, nikogo nie oślepiają, maja dalej elektryczną regulacje i jak auto ma opuszczony tył, nastawiam światła na inny poziom i nikt mi nie miga.
Pozdrawiam
Powrót do góry
   
Quaki
Poziom 18
Poziom 18


Dołączył: 13 Lip 2003
Posty: 477
Miasto: Gdynia

Post#12 01 Kwi 2006 16:49   

Ksenon, Xenon, Ksenony, Xenony - PRZERÓBKI


Uwaga ja tylko dodam taka sprawe zadne samopoziomowanie nic nie daje przy stanie naszych drog (wie to kazdy kto dostal po galach od jakiegso fajenego audi czy BMW ) prawda jest taka ze samopoziomowanie dziala tylko w momencie odpalenia autka a nie w trakcie jazdy wiec poziomowanie swiatla z pozycji kierowcy nie przez automat jest rownie efektywne (nie poruszam kwestji legalnosci gdyz nie jest to faktycznie legalne)
Pozdrawiam
Powrót do góry
   
Google


Google Adsense


Post# 01 Kwi 2006 16:49   





Powrót do góry
   
bustarhymes
Poziom 9
Poziom 9


Dołączył: 16 Gru 2004
Posty: 38
Miasto: Wrocław

Post#13 Post autora tematu 03 Kwi 2006 08:59   

Re: Ksenon, Xenon, Ksenony, Xenony - PRZERÓBKI


Wtss napisał:
Ja to bym zrobił inaczej.
Kupiłbym soczewki z xenonów, przetwornice i żarniki.
Wsadził wszystko pod klosz światła, wygłądził szkło reflektoru (75zł/szt) i cieszył się dobrym światłem.


Dziękuję z odpowiedź. Napisz proszę jak technicznie podejść do tematu soczewek, bo wiem ile kosztuje montaż w warsztacie i może warto zrobić to we własnym zakresie. pozdrawiam
Powrót do góry
   
redeck
Poziom 14
Poziom 14


Dołączył: 09 Lip 2003
Posty: 197

Post#14 03 Kwi 2006 10:16   

Re: Ksenon, Xenon, Ksenony, Xenony - PRZERÓBKI


A ja mam BMW tyle tylko ze bez ksenonow ale sa soczewki z H1.Drogi byl by koszt kupienia xenonow.Iewentualnie czy mogl bym to przerobic sam??
Powrót do góry
   
Google


Google Adsense


Post# 03 Kwi 2006 10:16   





Powrót do góry
   
bustarhymes
Poziom 9
Poziom 9


Dołączył: 16 Gru 2004
Posty: 38
Miasto: Wrocław

Post#15 Post autora tematu 03 Kwi 2006 15:58   

Re: Ksenon, Xenon, Ksenony, Xenony - PRZERÓBKI


Jeżeli masz soczewki na H1, to montaż soczewek pod ksenon nie powinna być większym problemem. Jakiś czas temu trafiłem na stronę gdzie była pokazana pełna przeróbka bmw 5. Niestety "na szybko" jej nie odnalazłem.
Warto kupić soczewki z gniazdem pod D2S, zrobić raz i nie wracać do tematu.
pzdr

Dodano po 5 [godziny] 29 [minuty]:

Dla zainteresowanych tematem:
Wysłałem kilka zapytań o palniki ksenonowe pasujące pod gniazdo halogenowe (H1, H4, H7). Wszyscy, którzy odpowiedzieli są zadowoleni z efektu i geometrii widma. Jak dostanę obiecane fotki, to coś dorzucę na forum. Sam jestem ciekaw czy wyszło ok, czy to tylko efekt euforii.
pozdrawiam
Powrót do góry
   
bustarhymes
Poziom 9
Poziom 9


Dołączył: 16 Gru 2004
Posty: 38
Miasto: Wrocław

Post#16 Post autora tematu 07 Kwi 2006 13:01   

Re: Ksenon, Xenon, Ksenony, Xenony - PRZERÓBKI


Właśnie wróciłem z warsztatu, który zajmuje się przeróbkami na ksenon. Gość mówił, że ksenony z gniazdem pod halogen nie dają zadowalającego efektu. Widmo jest rozmyte szczególnie przy reflektorach ze zwierciadłem w związku z tym może oślepiać. Poza tym dostępne są tylko palniki bez przesłon (np: d2s), które nie nadają się do zwierciadeł-powinny być d2r. Jego zdaniem jedyne rozwiązanie to oryginalne soczewki od ksenonów i polerowanie szkła starego reflektora. Po moich doświadczeniach i próbach muszę przyznać mu rację. Problem samopoziomowania i spryskiwaczy... POMIJAM!!!
Powrót do góry
   
electro
Poziom 16
Poziom 16


Dołączył: 16 Mar 2003
Posty: 321
Miasto: Poznań

Post#17 06 Maj 2006 00:10   

Re: Ksenon, Xenon, Ksenony, Xenony - PRZERÓBKI


jesli chodzi o samopoziomowanie to jest lekka sciema, prawda jest taka ze wiekszosc samochodow z fabrycznymi xenonami ma samopoziomowanie dzialajace z taka szybkoscia jak w wersajach z normalnymi reflektorami, tj bardzo wolno sie przesuwajace, i tak naprawde kiedy samochod podskakuje, albo szybko rusza nie zdąrzą sie przesunac. Niektury marki, chyba mercedes, stosuje poziomowanie przy pomocy pola magnetycznego, ale to chyba tylko klasa S
Powrót do góry
   
Wtss
Poziom 10
Poziom 10


Dołączył: 29 Sie 2005
Posty: 50
Miasto: Lublin

Post#18 07 Maj 2006 23:06   

Ksenon, Xenon, Ksenony, Xenony - PRZERÓBKI


redeck napisał:
A ja mam BMW tyle tylko ze bez ksenonow ale sa soczewki z H1.Drogi byl by koszt kupienia xenonow.Iewentualnie czy mogl bym to przerobic sam??


Niestety koszt i fatyga będzie na prawie takim samym poziomie, o tyle tylko łatwiej, że jużmocowanie pod soczewki masz orygnalne (jednak nie jest powiedziane że takie same jak w soczewkach xenonowych), bo i tak byś musiał zmienić soczewki na wersje xenon. Inaczej nie byłoby różnicy a jednak istnieją 2 rodzaje soczew.



Bustharymes, Twój fachowiec ma rację, montaż zestawu do starych lamp na H1/H4 lub nawet HB3 nie będzie zbyt dobry, wystarczy spojrzeć na wygląd żarnika ksenonów a zwykłą żarówke 55W.
Co do moich soczewek to było sporo rzeźby i modzenia w starych lampach ale w końcu dałem radę. Należy wyciąć odbłyśnik reflektora i zamontować soczewkę na kątownikach w zrobionych w kloszu otworach. Jak wszystko ładnie wyjdzie zostanie też możliwość elektrycznej regulacji. W wielu kloszach reflektorów są miejsca, gdzie szkło jest gładkie, najlepiej umieścić to wszystko tak, aby snop światłą leciał właśnie przez to miejsce. Jeśli jednak cały klosz będzie karbowany, to na allegro co jakiśczas ogłasza się koleś, który wypoleruje Ci klosz. Oczywiście możesz to zrobić sam ale ze szkłem jest już niemały problem.
No i ostatni problem to uszczelnienie reflektora ale z tym jakośpowinieneś sobie poradzić.
Co do samych soczewek, mi udało się dorwać takie na żarówki HB3 65W. Powiem tylko że różnica pomiędzy starymi H4 a teraźniejszymi to niebo a ziemia.
Pozdrawiam

Ksenon, Xenon, Ksenony, Xenony - PRZERÓBKI Ksenon, Xenon, Ksenony, Xenony - PRZERÓBKI
Powrót do góry
   
piotriix
Poziom 14
Poziom 14


Dołączył: 06 Maj 2005
Posty: 159
Miasto: Lublin

Post#19 08 Maj 2006 21:11   

Re: Ksenon, Xenon, Ksenony, Xenony - PRZERÓBKI


ot nasza polska cecha co nam przepisy co nam inni tylko ja mam dobrze widziec. czy wy macie wyobraznie.watpie.zachowujecie sie jak pospolici uliczni chuligani jezdzac na takich swiatlach. ciekawe co byscie zrobili jak byscie oslepili kierowce jadacego z na przeciw a on oslepiony zabil by wam kogos z rodziny pytam CO.
Powrót do góry
   
Wtss
Poziom 10
Poziom 10


Dołączył: 29 Sie 2005
Posty: 50
Miasto: Lublin

Post#20 08 Maj 2006 21:57   

Ksenon, Xenon, Ksenony, Xenony - PRZERÓBKI


Nasza polska cecha to "co z tego, że nie widziałem, na pewno złe, groźne, niebezpieczne... i wogóle popsute".
Codziennie jak mijam kogoś nocną porą to oślepiony wpada na drzewo, ten co ma więcej szczęścia to tylko do rowu, no ale cos za coś.

Wyobraźnia... dobra rzecz. Niestety niektórzy mają jej za dużo i za często z niej korzystają.
Jakby kto miał wątpliwości to mi jej jednak troszke zostało i wystarczyło na pomyślenie o ustawieniu przesłon i zachowaniu elektrycznej regulacji świateł coby ktoś nie został oślepiony i nie zabił kogoś z mojej rodziny.

Pozdro
Powrót do góry
   
tokarz
Poziom 16
Poziom 16


Dołączył: 21 Wrz 2004
Posty: 346

Post#21 24 Lip 2006 21:53   

Re: Ksenon, Xenon, Ksenony, Xenony - PRZERÓBKI


Z przykrością muszę przyłączyć się do kolegów, którzy mają negatywne zdanie na temat takich przeróbek.
Ludzie, którzy mają samoróbki oślepiają mnie na dość długi czas. Niejednokrotnie musiałem stanąć na poboczu i odczekać pewien czas, zanim wzrok przyzwyczaił się do ciemności. Osobiście podróżuję motocyklem. Do tematu polskiej mentalności dorzucę jeszcze to, że kierowcy samochodów, na widok motocykla nie mają w zwyczaju zmieniać świateł z drogowych na mijania. To przykre, bo na pewno niejeden motocyklista się przez to zabił lub ucierpiał. Jedyna metoda na ludzi tego pokroju to "klin klinem", czyli chama trzeba potraktować odpowiednio silnym promieniem świetlnym po oczach. Tylko wtedy kierowcy ulegają olśnieniu i zmieniają światła. Nie twierdzę, że wszyscy są tacy, ale śmiało mogę powiedzieć, że większość. A co dopiero, jak gość w malarze lub poldku zakłada ksenony-samoróbki...
Tuning godny politowania -> jak naklejanie znaczka BMW na malara ;) co ostatnio jest modne.
Powrót do góry
   
goldwinger
Poziom 25
Poziom 25


Dołączył: 07 Mar 2006
Posty: 6550

Post#22 24 Lip 2006 23:33   

Re: Ksenon, Xenon, Ksenony, Xenony - PRZERÓBKI


popieram kolegę tokarza co do tych motocyklistów bo sam wiem też motocyklem jeżdżę i to fakt ludzie świateł nie zmieniają
Co do samego pomysłu założenia ksenonów do jakiegoś auta nie mam nic przeciwko bo lubię różne nietypowe przeróbki ale musi to być zrobione w pełni profesjonalnie i funkcjonować prawidłowo
Pozdrawiam goldwinger
Powrót do góry
   
carinus
Poziom 14
Poziom 14


Dołączył: 28 Wrz 2003
Posty: 185
Miasto: lubuskie/Belgia

Post#23 02 Sie 2006 22:41   

Re: Ksenon, Xenon, Ksenony, Xenony - PRZERÓBKI


Ja tez widze na drodze sieroty ktore nie moga ustawic sobie zwyklej żarowki w lampie i swiecą po oczach.Wszyscy uczepili sie osoby ktora zalozyla xenony i ma dobre swiatlo i jezeli sprawdzila ze nie oslepia to chyba nie oslepia.
Tematem wątku jest sprawa czysto techniczna a nie pyskowki na temat moralnego stosunku do sprawy zakladania xenonow.
Wiec wracajac do tematu jedynie soczewki dadza nam prawidlowe ułozenie snopa swiatla i nie ma co kombinowac z innymi sposobami bo przybedzie nam wiecej niezadowolonych ludzi.Palniki D2R mozna zalozyc do fabrycznie przystosowanych zwierciadej a te na pewno nam nie podejdą.Jezeli cos robic to robic to porzadnie.Prawda jest taka ze to kosztuje i trzeba sie z tym liczyc,wiec jezeli ktos stwierdzi ze nie wyrobi w kwocie ok.800-1000zl to lepiej dac sobie spokój.
Powrót do góry
   
Hevelian
Poziom 8
Poziom 8


Dołączył: 19 Maj 2005
Posty: 28
Miasto: Poznań

Post#24 04 Sie 2006 19:44   

Re: Ksenon, Xenon, Ksenony, Xenony - PRZERÓBKI


Witajcie!
Widzę, że temat przerodził się w bezsensowną wojnę słów osób, które są "za i przeciw". Otóż ja osobiście przerobiłem swoje reflektory na bixenonowe. O walorach świetlnych nie będę się rozpisywał, bo to jest jasne..
Dodam, że jak widać mam wypolerowane oczko na soczewkę, więc o dodatkowym rozproszeniu nie ma mowy.
Koledze Bustarhymes podpowiem, że dodatkowa łuna świetlna pojawia się dlatego, że nie jest osłonięta soczewka po bokach. Można to rozwiązać montując fragment blachy dookoła soczewki co pochłania ten zbędny promień.

Ze spryskiwaczami jeszcze się nie uporałem, ale dodam, że byłem na przeglądzie i poprosiłem o ustawienie świateł. Facet wziął sprzęt, parę razy pokręcił i wszystko zostało ustawione idealnie. Żadnego oślepiania ani dodatkowych promieni.
Za to poprawa bezpieczeństwa znaczna.

Wszystkim przeciwnikom tematu sugeruję, żeby najpierw się zapoznali z daną przeróbką, a dopiero potem głośili kazania. Znacznie więcej samochodów jeździ na zwykłych lampach a ich kierowcy nie mają zielonego pojęcia, że w ogóle trzeba je ustawiać!!! Problem nie leży w ksenonach, ale w ich użytkownikach.
Poprawnie wykonana przeróbka nie jest zagrożeniem, lecz wydajnie poprawia bezpieczeństwo!!!

Poniżej dołączam zdjęcia auta żeby pokazać, że jak się chce to można...
Ksenon, Xenon, Ksenony, Xenony - PRZERÓBKI Ksenon, Xenon, Ksenony, Xenony - PRZERÓBKI Ksenon, Xenon, Ksenony, Xenony - PRZERÓBKI
Ksenon, Xenon, Ksenony, Xenony - PRZERÓBKI Ksenon, Xenon, Ksenony, Xenony - PRZERÓBKI Ksenon, Xenon, Ksenony, Xenony - PRZERÓBKI


Jak widać nareflektorze granica jest wyraźna, nie ma mowy o żadnym rozpraszaniu. (inaczej byłyby na zdjęciu refleksy świetlne). Odcięcie jest prawidłowe, regulacja elektryczna zachowana i wszystko jest zgodnie, nie z jakimiś tam przepisami, ale z kulturą poruszania się po naszych drogach.

Więc jak się chce, to można. Bez specjalistycznego sprzętu, ale z odrobiną pomyślunku i dobrą wolą...
Pozdrawiam.
Powrót do góry
   
Google


Google Adsense


Post# 04 Sie 2006 19:44   





Powrót do góry
   
carinus
Poziom 14
Poziom 14


Dołączył: 28 Wrz 2003
Posty: 185
Miasto: lubuskie/Belgia

Post#25 04 Sie 2006 21:14   

Re: Ksenon, Xenon, Ksenony, Xenony - PRZERÓBKI


Przyznan sie ze tez mam zalozone bixenony i wszystko jest ustawione ponizej dopuszczalnej granicy linii cienia,wiec nawet przy nierownosciach jadacy z przeciwka nie zostana oslepieni.Popieram wypowiedz mojego przedmowcy ktory juz praktycznie podsumowal caly problem zwiazany z przerabianiem lampek.
Powrót do góry
   
tplewa
Poziom 22
Poziom 22


Dołączył: 01 Lip 2003
Posty: 2372
Miasto: Kamienna Góra/Warszawa

Post#26 19 Sie 2006 19:49   

Re: Ksenon, Xenon, Ksenony, Xenony - PRZERÓBKI


Odkopuje troche stary temat, niejako ze ostatnio tez wpadlem na pomysl zmiany swiatel. Oryginalne sa jak w 126p :(
Jednak jak wiele osob jestem raczej przeciwnikiem przerabiania na Xenony swiatel ktore potem tylko oslepiaja. W sumie napewno beda to soczewki bez szkla przedniego. Najciekawszym rozwiazaniem byly by Xenony hella
http://www.hella.com.pl/mainpl/shop/katalog/index.php?k=90#

Narazie nie znam ich cen (wyslalem zapytanie) jednak cena moze byc dobijajaca. Tak wiec najprawdopodobniej beda soczewki z jakiegos innego auta.

Teraz troche inna kwestja ktora wszyscy olewaja bo po co. Spryskiwacze i poziomowanie. O ile wykonanie spryskiwaczy nie stanowi wiekszego problemu i mozna je spokojnie zamontowac, to z poziomowaniem jest juz trudniej.

Jednak to forum dotyczace elektroniki i mozna spokojnie pokusic sie o wykonanie wlasnego kontrolera do poziomowania swiatel.

Praktycznie jest to zwykly sterownik silnika krokowego, czujniki to najczesciej zwykle potencjometry zaczepione do wachaczy.
Mysle ze spokojnie mozna opracowac taki uklad i wmiare bezproblemowo zamontowac w samochodzie.
Powrót do góry
   
Hevelian
Poziom 8
Poziom 8


Dołączył: 19 Maj 2005
Posty: 28
Miasto: Poznań

Post#27 19 Sie 2006 20:03   

Re: Ksenon, Xenon, Ksenony, Xenony - PRZERÓBKI


Przeróbka na te śiwatła w zasadzie niczym się nie różni od zwykłej przeróbki... Przecież i tak trzeba jakoś zamontować te soczewki. Jak spartaczysz robotę, to obojętnie czy to Hella czy inne ustrojstwo to będzie dokładnie tak samo jak na soczewkach, a koszt o wiele mniejszy...
Od strony prawnej jednak Hella ma homologację... I tu się plusy kończą.
Przecież nikt kto przerabia lampy nie buduje w domu soczewek ze szkła powiększającego... One są z lamp które mają homologację... Więc nie widzę żadnej różnicy między Hellą a soczewkami z innych aut.
Jak Cię zatrzyma policjant i się doczepi (jeśli w ogóle) to i tak mu nie udowodnisz, że Ty akurat masz Hellę i możesz jeździć... Nie uwierzy.. I po dowodzie.

I jeszcze musisz sprawdzić, czy można montować takie rzeczy bez szkła. Brud na szkle powoduje straszne rozszczepienie, a co dopiero na soczewce. Poza tym jakikolwiek kamyszek wyłupie lub zarysuje soczewkę i możesz grube pieniądze wyrzucić...

A co do samopoziomowania, to ono i tak działa z takim opóźnieniem jak zwykła elektryczna regulacja (bo do niej jest wszystko podłączone).

Można takie coś nawet zamontować z innego auta, ale dostanie kompletu graniczy z cudem...

Głównym problemem jest czujnik montowany na tylnej belce...
Powrót do góry
   
tplewa
Poziom 22
Poziom 22


Dołączył: 01 Lip 2003
Posty: 2372
Miasto: Kamienna Góra/Warszawa

Post#28 19 Sie 2006 20:54   

Re: Ksenon, Xenon, Ksenony, Xenony - PRZERÓBKI


tak tylko w moim wypadku przerobka leflektora raczej odpada. Prawde mowiac to oryginalne sa chyba takie jak w maluchu i najprawdopodobniej od malucha idzie zamontowac bez wiekszych klopotow. Moge sciagnac z USA z gladkimi szklami i przerobic jednak to juz robia mi sie koszty.

Hella jest fajna jednak zapewne cena kosmiczna na ebay-u widzialem troche inne po prawie 400 funtow 8O

Tak wiec zapewne bedzie jakis komplet soczewek z allegro.
Calosc chce zrobic tak jak na tym zdjeciu:

Ksenon, Xenon, Ksenony, Xenony - PRZERÓBKI

Ten komplet kosztuje akurat 1785$ wiec zakup raczej odpada.
Dlatego na poczatku wpadlem na pomysl soczewki i zmniejszyc otwarcie swiatel. Hevelian tudaj do ciebie pytanie jaka srednice maja najczesciej soczewki ???

Co do brudu to masz racje dlatego bede montowal spryskiwacze, sa nawet wazniejsze od poziomowania. Jednak sam uklad poziomowania jest realny do wykonania wiec nie widze problemu aby go wykonac. Czujniki mam juz zaklepane od znajomego z auta po dzwonie ktore nadaje sie tylko na zlom... Niestety przodu alto juz nie posiada tak wiec spryskiwacze i leflektory bede musial dokupic...

Co do eksperymentow to nie ma problemu, kumpel ma stacje diagnostyczna i moge na sprzecie testowac ustawienia i dzialanie ukladu poziomujacego.
Powrót do góry
   
Hevelian
Poziom 8
Poziom 8


Dołączył: 19 Maj 2005
Posty: 28
Miasto: Poznań

Post#29 19 Sie 2006 21:30   

Re: Ksenon, Xenon, Ksenony, Xenony - PRZERÓBKI


Generalnie masz rację. Ale dlaczego nie wypolerujesz szkła które masz? I nie zamontujesz pod nim soczewek?
Popatrz na moje zdjęcia. Myślisz że w 93 roku ktoś myślał o soczewkach i gładkich szkłach. Mam wypolerowane oczko, ale w poprzedniej wersji miałem wypolerowane całe szkła. Na gładko... Można je też dorobić z grubej plexi, bo ona się doskonale formuje pod perswazją opalarki :D
Kombinuj!!!

Soczewki xenonowe mają zwykle 6-7cm średnicy (dokładnie nie wiem, bo miałem do czynienia z bixenonami. A wszystkie soczewki bixenonowe to 9cm. Taki standard...

A poziomowanie jeśli możesz, to oczywiście, że lepiej mieć niż nie...
Powrót do góry
   
tplewa
Poziom 22
Poziom 22


Dołączył: 01 Lip 2003
Posty: 2372
Miasto: Kamienna Góra/Warszawa

Post#30 19 Sie 2006 21:50   

Re: Ksenon, Xenon, Ksenony, Xenony - PRZERÓBKI


Cytat:
Myślisz że w 93 roku ktoś myślał o soczewkach i gładkich szkłach.



W sumie nie chodzi do konca o gladkie szkla bo je mozna fakt wypolerowac. Bardziej o wyglad oryginalnych swiatel ktore wygladaja niezbyt ciekawie.

Ten zestaw na zdjeciu zawiera:

H9 halogen kit includes:
- (2) 90mm projector low-beams (35W D2S true-Xenon bulb)
- (2) 90mm parabolic high-beams (65W H9 bulb)

I cos w tym stylu bede chcial robic, no chyba ze nie dostane jakis ladnych soczewek na dlugie swiatla to dam bi-Xeon (tylko bede sie musial napocic z zrobieniem jakiegos ladnego designu do pojedynczych swiatel).
Powrót do góry
   
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu      Strona Główna -> Forum elektroda.pl -> Samochody Eksploatacja -> Samochody Archiwum -> Ksenon, Xenon, Ksenony, Xenony - PRZERÓBKI
Strona 1 z 14 Idź do strony 123 ... 121314  Następny

Skok:
Podobne tematy
Audi A3 model 8P XENONY KSENONY HID PROBLEM !!! (5)
Mercedes w203 2002 rok ksenony xenony zmiana (2)
citroen C4 - Xenon ksenon nie swieci (2)
Bi-xenon,BMW e46(Montaż lamp do auta w którym nie było xenon (3)
xenony xenony vw sharan (2)
vectra c zmiana na ksenon (7)
VW CADDY - BI-ksenon + led (2)
Przetwornica Astra G ( ksenon ) - kupie (1)
Ksenony do Vectry B (3)
Ksenony Golf IV (10)


Administrator || Moderatorzy || Regulamin forum || Regulamin ogólny || Informacja o cookies || Reklama || Kontakt

Page generation time: 0.082 seconds

elektroda.pl temat RSS 

opony