Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Kategoria: Kamery IP / Alarmy / Automatyka Bram
Montersi
Kategoria: Akumulatorki / Baterie / Ładowarki
  • #1 26 Kwi 2006 10:20
    epolet1
    Poziom 2  

    Może komuś już to się przytrafiło?
    Sillnik po rozgrzaniu się do właściwej temperatury (czyli po wyłączeniu się automatycznego ssania) po każdym zdjęciu nogi z "gazu" wyłącza się. Potem bez żadnego problemu zapala znowu, ale jak tylko wyłączę bieg i zdejmę nogę z "gazu" silnik gaśnie. Jest strasznie wkurzające, a poza tym wzrosło zużycie paliwa o jakieś 20%. Spec od diagnostyki gaźnika za samą diagnozę chce prawie 200zł, niezależnie od kosztów usunięcia przyczyny. Jeśli ktoś ma jakieś wskazówki, byłbym bardzo wdzięczny. Pozdrawiam

  • #2 26 Kwi 2006 10:35
    andk1eltd
    Poziom 35  

    Wymień filtr paliwa, zajrzyj też do filtru powietrza, sprawdź czy coś się nie przytkało w układzie zasilania. Może być również banalna sprawa z linką gazu. Jeśli nic nie znajdziesz to nie żałuj tych 200 zł. Uszkodzenie raczej nieelektryczne.

  • #3 26 Kwi 2006 10:49
    Albercik 321
    Poziom 25  

    Witam.Mialem malo do czynienia z Fiatem Uno,wiec nie pamietam czy masz na gazniku elektrozawor,choc powinien byc.Jezeli tak jest,sprawdz czy dziala.Sprawdz tez jego bezpiecznik.

  • #4 26 Kwi 2006 21:24
    Heroses
    Poziom 24  

    Co prawda z włoch do korei jest kawałek drogi ale może tico z uno ma coś wspólnego.

    Zrób jak radzą koledzy najpierw filtry ew później regulacja na gaźniku.

    Temat poruszany na forum.

  • #5 02 Maj 2006 23:04
    Mare61
    Poziom 9  

    Tico ma kanal wolnych obrotow w kolektorze ssacym .Mialem przypadek ze sie przytkal. Auto mialo przejechane 145000 tys. Musialem zdjac gaznik i kolektor.Ale najpierw sprawdz luz zaworowy ,punkt zaplonu,regulacje skladu mieszanki.

  • #6 03 Maj 2006 10:27
    Slawek J
    Poziom 30  

    Gaznik do regulacji. Jestem prawie w 100% pewien ze on jest winny calego zamieszania.
    Pozdrawiam.

  • #7 03 Maj 2006 10:51
    woooojtek
    Poziom 18  

    Polecałbym zacząć od kopułki rozdzielacza i wyczyszczeniu styków. Świetnie śniedzieją szczególnie w nieorginalnych kopułkach. Miałem to samo sprzęt palił OK a po nagrzaniu gasł i był problem żeby zatrybił. Regulacja gaźnika przy sterowaniu podciśnieniowym odradzałbym na własną rękę. Można mu podnieść obroty ale to też ostateczność. Proponuję zacząć od układu zapłonowego.

  • #8 16 Lip 2006 12:31
    Vinicjusz
    Poziom 13  

    Miałem to samo.
    Na przyszłość:
    Jedna osoba niech zatka ręką wlot powietrza.
    Druga osoba niech ze trzy razy mocno przegazuje.
    Kanał wolnych obrotów zostanie przedmuchany.
    Po co rozbierać gaźnik ?????

    Szkoda że mu nie poradziliście, żeby zmienił samochód he he he.

  • #9 16 Lip 2006 21:20
    looco5
    Poziom 16  

    dobre tico nie jest złe a z tym przedmuchaniem to popieram umnie terz pomodło

  • #10 31 Lip 2006 18:49
    Vinicjusz
    Poziom 13  

    Miałem jeszcze jeden przypadek:

    Koło śruby do regulacji niskich obrotów znajduje się kostka z trzema przewodami. Dwa czerwone i jeden czarny (ale tego ostatniego koloru nie jestem pewien). Otóż jeden z czerwonych, od czujnik podciśnienia miał przerwę i silnik gasł na niskich obrotach. Nie pomagało przedmuchiwanie zaworu wolnych obrotów, bo ten był sprawny. Dopiero zarobienie tego czerwonego przewodu pomogło - jak ręką odjął. Silnik chodził wzorowo na niskich obrotach. Te przewody są bardzo cienkie i stąd łatwość ich uszkodzenia.
    Pozdrawiam

  • #11 16 Sie 2006 19:16
    Yupikayey
    Poziom 13  

    Vinicjusz, jak możesz zrobić foto tej kostki to umieść na forum, ja też mam podobny problem z Tico, dodatkowo podczas jazdy (od czasu do czasu) też mi nierówno pracuje jakby chciał zgasnąć, ale głównie gaśnie na luzie.

  • #12 17 Sie 2006 19:04
    Yupikayey
    Poziom 13  

    Dziś mi mechanik powiedział, że przyczyną tego gaśnięcia jest silnik krokowy. Czy ktoś to może potwierdzić? Do czego służy ten silniczek? W którym miejscu jest umieszczony i czy trudno go wymontować samemu?

  • #13 19 Sie 2006 08:13
    ANDRZEJ R
    Poziom 16  

    zmien mechanika w tico niema zadnego silnika krokowego a pozatym to nie forum od gaznikow

  • #14 19 Sie 2006 16:16
    Yupikayey
    Poziom 13  

    Ok, silnika krokowego nie ma w TICO. Ale coś jest, co jest zepsute i nie podtrzymuje obrotów jałowych, zarówno na ssaniu jak i już podczas normalnej jazdy kiedy silnik się nagrzeje.

  • #15 21 Sie 2006 08:40
    ANDRZEJ R
    Poziom 16  

    pisales ze na ssaniu chdzil wiec sprawdz jak Ci juz koledzy sugerowali wolne obroty nie piszesz czy sprawdziles zawor wolnych i jego zasilanie a zregulacjami si wstrzymaj takie moje skromne zdanie. mam tez ticolca i przez 90000 regulowalem tylko zawory. pozdrawiam

  • #16 21 Sie 2006 13:44
    Yupikayey
    Poziom 13  

    A gdzie jest ten zawór wolnych i jego zasilanie ?

  • #17 21 Sie 2006 22:18
    woooojtek
    Poziom 18  

    Zawór wolnych obrotów jest podciśnieniowy. Polecam poszukać klubu TICO. Widziałem dość dokładne opisy gaźników do Tico jak miałem podobny problem. Ale u mnie padał rozdzielacz zapłonu. Polska podróbka.

  • #18 23 Sie 2006 20:38
    Yupikayey
    Poziom 13  

    Dzięki woooojtek
    Nie mogę Ci dać pkt bo to nie mój wątek ale pomogłeś.
    W klubie Tico (zlosnik.pl) jest coś takiego, co idealnie pasowało do mojej sytuacji i się potwierdziło:
    Niejaki modo pisze: "Witam wszyskich bardzo serdecznie.
    Chciałbym opisać pewną przygode jaką miałem z moim Tictakiem w tydzień po jego zakupie.Z początku chodził pięknie.Później-raz na jakiś czas - zaczął gasnąć na wolnych obrotach.Na światłach,przy wjeździe w boczną uliczke itp.Ale co najfajniejsze tak zdiało się tylko na trasie.W garażu mogłem go nie wiem jak sprawdzać i za każdym razem zchodził z wysokich obrotów i spokojnie sobie chodził na wolnych.Z czasem działo się tak coraz częściej do tego stopia,że przy zmianie biegu z IV na V też gasł.Jeździłem po kilku warsztatach serwiowych których adresy znalazłem w książce od Tico.Za każdym razem(słono za to płacąc) ustawiali mi mieszanke ,wymieniali świece a w jednym już prawie rozkręcili gaźnik na czynniki pierwsze-i nic to nie pomagało.Wszystko działało do pierwszego skrzyżowania.W końcu ktoś polecił mi jednego mechanika.Facetmieszka na peryferiach wioski naprawia auta w starym garażu i nie ma nic wspólnego z serisem jakiejkolwiek marki.Podniusł maske popatrzył i spokojnie powiedział "tu jest usterka" Urwał się przewód od elektrodyszy od wolnych obrotów.Założył nową wsówke i wszystko DZIAŁA SUPER -Pozdrawiam zatem wszystkie warsztaty serwisowe.

    Sorrka że się tak rozpisałem. "

    Od siebie dodam, że majster w warsztacie oczywiście usterki nie potrafił zlokalizować, i wymyślił wymianę uszczelek, jakiś przewodów, bo pewnie gdzieś lewe powietrze szło. Z drugiej strony się nie dziwię mu bo to bardzo trywialna usterka.

  • #19 13 Lis 2007 16:52
    kamrat27
    Poziom 1  

    mam taki problem z tico i nie wiem co jest grane gdy jest zimny i odpalam go to pali od razu ale chodzi z 10 sek i gasnie a jak daje mu gaz zaraz po odpaleniu to dławi sie tak jak by nie dostawal paliwa taka sytuacja jest na gazie i benzynie powymienialem filtry kable WN, swiece i dalej to samo.Miał moze ktos podobny przypadek?

  • #20 13 Lis 2007 21:36
    Yupikayey
    Poziom 13  

    Mi się zawsze dławi TICO po odpaleniu jak jest zimny silnik. Ale nie gaśnie.

  • #21 14 Lis 2007 20:25
    looco5
    Poziom 16  

    Możliwe że ssanie sie wam przycina albo kturoś z podćićnień jest neszczelne lub membranka przepuszcza, Ale powiem tak że we waszych przypadkach to nie jest raczej problem z WN czy zapłonem ale raczej z zasilaniem silnika tzn gaźnikiem , sprawdz cie też te przewody od podciśnień.
    pozdrawiam

  • #22 09 Lut 2008 12:22
    wot2007
    Poziom 9  

    kamrat27 napisał:
    mam taki problem z tico i nie wiem co jest grane gdy jest zimny i odpalam go to pali od razu ale chodzi z 10 sek i gasnie a jak daje mu gaz zaraz po odpaleniu to dławi sie tak jak by nie dostawal paliwa taka sytuacja jest na gazie i benzynie powymienialem filtry kable WN, swiece i dalej to samo.Miał moze ktos podobny przypadek?


    Polecam sprawdzenie styków w kopułce i palec rozdzielacza w jakim są stanie.Jeżeli są mocno wypalone to spróbować przeczyścić , ale jeżeli jeden jest tylko wypalony to problem tkwi jeszcze w przewodach wysokiego napięcia.Konieczna będzie wymiana kopułki, palca
    .

  • #23 10 Wrz 2009 08:30
    stefans100
    Poziom 9  

    Vinicjusz tak u mnie było to.. z tym kabelkiem przy kostce , super trafienie . płaciłem mechanikom i nic nie pomagało dalej gasł . Żaden nie sprawdził tych kabli ...to gałgany.

  Szukaj w 4mln produktów
Przeglądaj produkty