X

Daewoo Tico - gaśnie silnik na wolnych obrotach

epolet1 26 Apr 2006 10:20
  • #1 26 Apr 2006 10:20
    epolet1
    Level 2  
    Helpful post? (0)
    Może komuś już to się przytrafiło?
    Sillnik po rozgrzaniu się do właściwej temperatury (czyli po wyłączeniu się automatycznego ssania) po każdym zdjęciu nogi z "gazu" wyłącza się. Potem bez żadnego problemu zapala znowu, ale jak tylko wyłączę bieg i zdejmę nogę z "gazu" silnik gaśnie. Jest strasznie wkurzające, a poza tym wzrosło zużycie paliwa o jakieś 20%. Spec od diagnostyki gaźnika za samą diagnozę chce prawie 200zł, niezależnie od kosztów usunięcia przyczyny. Jeśli ktoś ma jakieś wskazówki, byłbym bardzo wdzięczny. Pozdrawiam
  • #2 26 Apr 2006 10:35
    andk1eltd
    Level 35  
    Helpful post? (0)
    Wymień filtr paliwa, zajrzyj też do filtru powietrza, sprawdź czy coś się nie przytkało w układzie zasilania. Może być również banalna sprawa z linką gazu. Jeśli nic nie znajdziesz to nie żałuj tych 200 zł. Uszkodzenie raczej nieelektryczne.
  • #3 26 Apr 2006 10:49
    Albercik 321
    Level 25  
    Helpful post? (0)
    Witam.Mialem malo do czynienia z Fiatem Uno,wiec nie pamietam czy masz na gazniku elektrozawor,choc powinien byc.Jezeli tak jest,sprawdz czy dziala.Sprawdz tez jego bezpiecznik.
  • #4 26 Apr 2006 21:24
    Heroses
    Level 24  
    Helpful post? (0)
    Co prawda z włoch do korei jest kawałek drogi ale może tico z uno ma coś wspólnego.

    Zrób jak radzą koledzy najpierw filtry ew później regulacja na gaźniku.

    Temat poruszany na forum.
  • #5 02 May 2006 23:04
    Mare61
    Level 9  
    Helpful post? (-2)
    Tico ma kanal wolnych obrotow w kolektorze ssacym .Mialem przypadek ze sie przytkal. Auto mialo przejechane 145000 tys. Musialem zdjac gaznik i kolektor.Ale najpierw sprawdz luz zaworowy ,punkt zaplonu,regulacje skladu mieszanki.
  • #6 03 May 2006 10:27
    Slawek J
    Level 30  
    Helpful post? (+1)
    Gaznik do regulacji. Jestem prawie w 100% pewien ze on jest winny calego zamieszania.
    Pozdrawiam.
  • #7 03 May 2006 10:51
    woooojtek
    Level 18  
    Helpful post? (0)
    Polecałbym zacząć od kopułki rozdzielacza i wyczyszczeniu styków. Świetnie śniedzieją szczególnie w nieorginalnych kopułkach. Miałem to samo sprzęt palił OK a po nagrzaniu gasł i był problem żeby zatrybił. Regulacja gaźnika przy sterowaniu podciśnieniowym odradzałbym na własną rękę. Można mu podnieść obroty ale to też ostateczność. Proponuję zacząć od układu zapłonowego.
  • #8 16 Jul 2006 12:31
    Vinicjusz
    Level 13  
    Helpful post? (+2)
    Miałem to samo.
    Na przyszłość:
    Jedna osoba niech zatka ręką wlot powietrza.
    Druga osoba niech ze trzy razy mocno przegazuje.
    Kanał wolnych obrotów zostanie przedmuchany.
    Po co rozbierać gaźnik ?????

    Szkoda że mu nie poradziliście, żeby zmienił samochód he he he.
  • #9 16 Jul 2006 21:20
    looco5
    Level 16  
    Helpful post? (+3)
    dobre tico nie jest złe a z tym przedmuchaniem to popieram umnie terz pomodło
  • #10 31 Jul 2006 18:49
    Vinicjusz
    Level 13  
    Helpful post? (0)
    Miałem jeszcze jeden przypadek:

    Koło śruby do regulacji niskich obrotów znajduje się kostka z trzema przewodami. Dwa czerwone i jeden czarny (ale tego ostatniego koloru nie jestem pewien). Otóż jeden z czerwonych, od czujnik podciśnienia miał przerwę i silnik gasł na niskich obrotach. Nie pomagało przedmuchiwanie zaworu wolnych obrotów, bo ten był sprawny. Dopiero zarobienie tego czerwonego przewodu pomogło - jak ręką odjął. Silnik chodził wzorowo na niskich obrotach. Te przewody są bardzo cienkie i stąd łatwość ich uszkodzenia.
    Pozdrawiam
  • #11 16 Aug 2006 19:16
    Yupikayey
    Level 13  
    Helpful post? (+1)
    Vinicjusz, jak możesz zrobić foto tej kostki to umieść na forum, ja też mam podobny problem z Tico, dodatkowo podczas jazdy (od czasu do czasu) też mi nierówno pracuje jakby chciał zgasnąć, ale głównie gaśnie na luzie.
  • #12 17 Aug 2006 19:04
    Yupikayey
    Level 13  
    Helpful post? (+1)
    Dziś mi mechanik powiedział, że przyczyną tego gaśnięcia jest silnik krokowy. Czy ktoś to może potwierdzić? Do czego służy ten silniczek? W którym miejscu jest umieszczony i czy trudno go wymontować samemu?
  • #13 19 Aug 2006 08:13
    ANDRZEJ R
    Level 16  
    Helpful post? (0)
    zmien mechanika w tico niema zadnego silnika krokowego a pozatym to nie forum od gaznikow
  • #14 19 Aug 2006 16:16
    Yupikayey
    Level 13  
    Helpful post? (0)
    Ok, silnika krokowego nie ma w TICO. Ale coś jest, co jest zepsute i nie podtrzymuje obrotów jałowych, zarówno na ssaniu jak i już podczas normalnej jazdy kiedy silnik się nagrzeje.
  • #15 21 Aug 2006 08:40
    ANDRZEJ R
    Level 16  
    Helpful post? (0)
    pisales ze na ssaniu chdzil wiec sprawdz jak Ci juz koledzy sugerowali wolne obroty nie piszesz czy sprawdziles zawor wolnych i jego zasilanie a zregulacjami si wstrzymaj takie moje skromne zdanie. mam tez ticolca i przez 90000 regulowalem tylko zawory. pozdrawiam
  • #16 21 Aug 2006 13:44
    Yupikayey
    Level 13  
    Helpful post? (+2)
    A gdzie jest ten zawór wolnych i jego zasilanie ?
  • #17 21 Aug 2006 22:18
    woooojtek
    Level 18  
    Helpful post? (0)
    Zawór wolnych obrotów jest podciśnieniowy. Polecam poszukać klubu TICO. Widziałem dość dokładne opisy gaźników do Tico jak miałem podobny problem. Ale u mnie padał rozdzielacz zapłonu. Polska podróbka.
  • #18 23 Aug 2006 20:38
    Yupikayey
    Level 13  
    Helpful post? (0)
    Dzięki woooojtek
    Nie mogę Ci dać pkt bo to nie mój wątek ale pomogłeś.
    W klubie Tico (zlosnik.pl) jest coś takiego, co idealnie pasowało do mojej sytuacji i się potwierdziło:
    Niejaki modo pisze: "Witam wszyskich bardzo serdecznie.
    Chciałbym opisać pewną przygode jaką miałem z moim Tictakiem w tydzień po jego zakupie.Z początku chodził pięknie.Później-raz na jakiś czas - zaczął gasnąć na wolnych obrotach.Na światłach,przy wjeździe w boczną uliczke itp.Ale co najfajniejsze tak zdiało się tylko na trasie.W garażu mogłem go nie wiem jak sprawdzać i za każdym razem zchodził z wysokich obrotów i spokojnie sobie chodził na wolnych.Z czasem działo się tak coraz częściej do tego stopia,że przy zmianie biegu z IV na V też gasł.Jeździłem po kilku warsztatach serwiowych których adresy znalazłem w książce od Tico.Za każdym razem(słono za to płacąc) ustawiali mi mieszanke ,wymieniali świece a w jednym już prawie rozkręcili gaźnik na czynniki pierwsze-i nic to nie pomagało.Wszystko działało do pierwszego skrzyżowania.W końcu ktoś polecił mi jednego mechanika.Facetmieszka na peryferiach wioski naprawia auta w starym garażu i nie ma nic wspólnego z serisem jakiejkolwiek marki.Podniusł maske popatrzył i spokojnie powiedział "tu jest usterka" Urwał się przewód od elektrodyszy od wolnych obrotów.Założył nową wsówke i wszystko DZIAŁA SUPER -Pozdrawiam zatem wszystkie warsztaty serwisowe.

    Sorrka że się tak rozpisałem. "

    Od siebie dodam, że majster w warsztacie oczywiście usterki nie potrafił zlokalizować, i wymyślił wymianę uszczelek, jakiś przewodów, bo pewnie gdzieś lewe powietrze szło. Z drugiej strony się nie dziwię mu bo to bardzo trywialna usterka.
  • #19 13 Nov 2007 16:52
    kamrat27
    Level 1  
    Helpful post? (0)
    mam taki problem z tico i nie wiem co jest grane gdy jest zimny i odpalam go to pali od razu ale chodzi z 10 sek i gasnie a jak daje mu gaz zaraz po odpaleniu to dławi sie tak jak by nie dostawal paliwa taka sytuacja jest na gazie i benzynie powymienialem filtry kable WN, swiece i dalej to samo.Miał moze ktos podobny przypadek?
  • #20 13 Nov 2007 21:36
    Yupikayey
    Level 13  
    Helpful post? (0)
    Mi się zawsze dławi TICO po odpaleniu jak jest zimny silnik. Ale nie gaśnie.
  • #21 14 Nov 2007 20:25
    looco5
    Level 16  
    Helpful post? (0)
    Możliwe że ssanie sie wam przycina albo kturoś z podćićnień jest neszczelne lub membranka przepuszcza, Ale powiem tak że we waszych przypadkach to nie jest raczej problem z WN czy zapłonem ale raczej z zasilaniem silnika tzn gaźnikiem , sprawdz cie też te przewody od podciśnień.
    pozdrawiam
  • #22 09 Feb 2008 12:22
    wot2007
    Level 9  
    Helpful post? (0)
    kamrat27 wrote:
    mam taki problem z tico i nie wiem co jest grane gdy jest zimny i odpalam go to pali od razu ale chodzi z 10 sek i gasnie a jak daje mu gaz zaraz po odpaleniu to dławi sie tak jak by nie dostawal paliwa taka sytuacja jest na gazie i benzynie powymienialem filtry kable WN, swiece i dalej to samo.Miał moze ktos podobny przypadek?


    Polecam sprawdzenie styków w kopułce i palec rozdzielacza w jakim są stanie.Jeżeli są mocno wypalone to spróbować przeczyścić , ale jeżeli jeden jest tylko wypalony to problem tkwi jeszcze w przewodach wysokiego napięcia.Konieczna będzie wymiana kopułki, palca
    .
  • #23 10 Sep 2009 08:30
    stefans100
    Level 9  
    Helpful post? (0)
    Vinicjusz tak u mnie było to.. z tym kabelkiem przy kostce , super trafienie . płaciłem mechanikom i nic nie pomagało dalej gasł . Żaden nie sprawdził tych kabli ...to gałgany.
  Search 4 million + Products
Browse Products