X

Climatronic w Passacie B5 zamarza

zygmunt dziuk 29 Apr 2006 19:00
  • #1 29 Apr 2006 19:00
    zygmunt dziuk
    Level 9  
    Helpful post? (0)
    Witam. Mam problem z moją klimą w passacie z 97 1.9 TDI. Po jej włączeniu wszystko jest ok ale po pewnym czasie przestaje działać...okazuje sie że zamarza parownik. Klima nadal pracuje ale do kabiny nie jest tłoczone zimne powietrze. Po wyłączeniu klimy i odczekaniu minuty wszystko wraca do normy...do czasu kiedy parownik znów pokrywa się lodem. Jaki element climatronica odpowiedzialny jest za nie-zamarzanie parownika? Układ jest świeżonabity, wymieniono również zawór rozprężny i odwadniacz. O co tu chodzi?
  • #2 29 Apr 2006 20:24
    adamjur1
    Level 39  
    Helpful post? (0)
    A drożność oprowadzania skroplonej wilgoci ( wody) do środowiska ( pod samochód) ?
    Pozdr.J.
  • #3 29 Apr 2006 20:30
    zygmunt dziuk
    Level 9  
    Topic author Helpful post? (0)
    ...tak sprawdzałem drożność. Jest ok...niestety...
  • #4 29 Apr 2006 21:05
    bandi21
    Level 28  
    Helpful post? (0)
    w okolicy parownika powinien być czujnik temperatury który wyłącza kompresor klimy przy ok.+4 stopni ,moze to on padł lub coś w okolicy.Klima nie powinna schładzać niżej niż punkt rosy ponieważ pojawią się takie problemy
  • #5 29 Apr 2006 21:36
    zygmunt dziuk
    Level 9  
    Topic author Helpful post? (0)
    też mi się tak wydawało, że powinien być termostat lub jakiś czujnik, który regulowałby temp. parownika i nie dopuszczał do jego zamrożenia. Ale gdzie on jest? Rozebrałem schowek wymonowałem dmuchawę no z przodu go nie widać ani żadnych kabelków z czujnika. Za parownikiem...ale tam sie dostać to trzeba całą deskę zdemontować! Wcześniej więc chciałbym mieć pewność że to tam jest.
  • #6 29 Apr 2006 23:41
    grzestv
    Level 28  
    Helpful post? (+1)
    hmm...
    niema żadnego czujnika temp. przy parowniku
    podłącz pod tester zdiagnozuj climatronik a uzyskasz odpowiedz
  • #7 30 Apr 2006 10:20
    zygmunt dziuk
    Level 9  
    Topic author Helpful post? (0)
    wcześniej byłem już mechanika. Podpięliśmy climatronica pod komputer i...wszystko w porządku. Może ktoś wcześniej spotkał się z takim przypadkiem?
  • #8 30 Apr 2006 11:03
    szogun0
    Specjalista grupy V.A.G.
    Helpful post? (0)
    Ja spotkałem przypadek, że po spawaniu chłodnicy klimy rozprężał się gaz i zamrażał ją podczas pracy układu. Spawanie spowodowało przewężenie przewodu i w konsekwencji za przewężeniem następowało rozprężenie gazu i efekt taki jak opisałem.
    Nie wiem czy w twoim przypadku ci to pomoże, ale warto czasem zwrócić uwagę na takie szczegóły.
  • #9 30 Apr 2006 11:32
    zygmunt dziuk
    Level 9  
    Topic author Helpful post? (0)
    Chłodnica klimy nie wydaje się żeby była spawana chociaż auto było po wypadku-układ był jednak zamknięty bez wycieków. U mnie zamrożenie następuje od zaworu rozprężnego poprzez parownik aż po sprężarkę. Na przewodach tworzy się półcentymetrowa warstwa lodu a parownik jest tak zlodowacony ze nie przepływa przez niego powietrze...
  • #10 30 Apr 2006 12:00
    Sławek62
    Level 17  
    Helpful post? (0)
    Sądzę, że nie działa czujnik ciśnienia i nie wyłącza sprężarki.
  • #11 30 Apr 2006 12:19
    zygmunt dziuk
    Level 9  
    Topic author Helpful post? (0)
    Slawek62: a gdzie się ten czujnik znajduje? CZy mogę go samodzielnie wymienić?
  • #12 30 Apr 2006 13:08
    Sławek62
    Level 17  
    Helpful post? (0)
    Zazwyczaj w okolicach sprężarki przy zaw. rozprężnym.Co do sprawdzenia i ewentualnej wymiany to jedź tam gdzie Tobie nabijali.[może za mocno nabita i nie wyłącza?]
  • #13 30 Apr 2006 13:15
    zygmunt dziuk
    Level 9  
    Topic author Helpful post? (0)
    Sławek62: klima jest dobrze nabita bo sprawdzałem to w dwóch miejscach. A z tym zaworem to sprawdzę bo narazie nie mam innego pomysłu. Dzięki za zainteresowanie.
  • #14 30 Apr 2006 15:03
    bandi21
    Level 28  
    Helpful post? (0)
    klimatyzacja po załączeniu powinna sie wyłączać i włączać(sprężarka) .Za te funkcje odpowiadają czujniki ciśnienia(za niskiego i za wysokiego,często to jeden czujnik)oraz czujnik temperatury który jest bezpośrednio przy parowniku i jak już pisałem nie dopuszcza do spadku temp. poniżej +4 stopni.Ja nigdy w swojej praktyce nie spotkałem się z tym że go nie ma (chyba że za krótko żyję).W japończykach to jest termistor na kabelku a w VW była to zawsze spora kostka z rurką taka jak w lodówce.Nie twierdzę że to jest przyczyna usterki ale należy to sprawdzić.VW ma regulację temp. w tym pudełeczku więc może ktoś to pokręcił i dlatego teraz mrozi.
  • #15 01 May 2006 09:59
    zygmunt dziuk
    Level 9  
    Topic author Helpful post? (0)
    bandi21: jak pisałem wcześniej dostałem się do parownika od strony kabiny (po wymontowaniu wentylatora) ale żadnych kabelków ani czujników tam nie znalazłem. Z drugiej strony?...ale dojscia nie ma żeby to sprawdzić. Trzeba by rozmontować pół deski. Oczywiście można to zrobić...ale gdy będzie pewność że to tam jest. Może ktoś wie lu posiada jakieś schematy z których to by winikało?...
  • #16 01 May 2006 18:43
    ax
    Level 1  
    Helpful post? (0)
    witam
    Ja stawialbym na zawor rozprezny-wymiana
  • #17 01 May 2006 21:15
    bandi21
    Level 28  
    Helpful post? (0)
    Nie znam klimy w tym aucie ale czujnik jest zawsze za parownikem czyli po przeciwnej stronie co wentylator czyli mierzy temp. po przejściu przez parownik.Moze to ci coś pomoże.
  • #18 01 May 2006 21:22
    zygmunt dziuk
    Level 9  
    Topic author Helpful post? (0)
    ax: hej. jeżeli miałby to być faktycznie zawór rozprężny z tego wynika że "fachowcy" włożyli mi niewłaściwy (świeżo wymieniony). Czy zawór taki w climatronic-ku może pełnić również funkcje regulatora przepływu czynnika (czy jest regulowany)? Czy ktoś wie gdzie można sprawdzić jaki powinien być faktycznie?
  • #19 03 May 2006 09:35
    bandi21
    Level 28  
    Helpful post? (0)
    zawór rozprężny ma za zadanie zredukować ciśnienie z ok.12-16 atm do 1-3 atm i nie ma wnim żadnej regulacji.Cała regulacja polega na uruchamianiu i wyłączaniu sprężarki jesli wysokie ciśnienie dojdzie do max wartości.Im większy jest odbiór ciepła z wnętrza samochodu tym częściej włączona sprężarka.Układ elektroniczny ogranicza spadek temp ]. przy parowniku do +4 stopni po to aby nie zamarzł(twój problem)Jeśli temp schodzi poniżej+4 to sprężarka powinna się wyłączyć,a jak sam widzisz wymiana zawory niczego nie zmieniła.Myślę że brniesz z tym zaworem w ślepy zaułek.Pozdro
  • #20 03 May 2006 11:49
    Sławek62
    Level 17  
    Helpful post? (0)
    Sprawdź czujnik ciśnienia.Jest on odpowiedzialny za włączanie i wyłączanie sprężarki. Jeśli on nie będzie funkcjonował ,to sprężarka się nie wyłączy.
  • #21 05 Jul 2012 06:58
    homer00
    Level 13  
    Helpful post? (0)
    Witam sorry za odgrzanie kotleta ale czy ktos doszedl dlaczego ta rurka tak zamarza?
  • #22 30 Apr 2016 10:38
    mlinda94
    Level 9  
    Helpful post? (0)
    Witam!
    Chciałbym odgrzać temat. W moim Passacie mam problem z zamarzającą klimatyzacją. Chodzi o kimatronik. Po włączeniu na auto przy temperaturze zewnętrznej około 10 stopni ostatnio klimatyzacja mi dosłownie zamarzła, świeże powietrze nie miało się praktycznie jak przedostać do wnętrza. Wentylator startuje od razu i pracuje cały czas bez przerwy razem z kompresorem, a wszystkie węże łącznie z osuszaczem pokrywają się grubą warstwą szronu. Ktoś mógłby opisać jak prawidłowo powinien się zachowywać układ w passacie b5?
  • #23 30 Apr 2016 19:00
    bandi21
    Level 28  
    Helpful post? (0)
    Odnośnie wcześniejszych wpisów to w Passacie B5 nie ma zaworu rozprężnego tylko dysza dławiąca.
  Search 4 million + Products
Browse Products