Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Kategoria: Kamery IP / Alarmy / Automatyka Bram
Montersi
Kategoria: Akumulatorki / Baterie / Ładowarki

Skuter i dziwny czujnik obrotów

techrys 29 Kwi 2006 20:04
  • #1 29 Kwi 2006 20:04
    techrys
    Poziom 28  

    Nie jestem specem od elektryki "pojazdowej", więc mam pytanie co to jest, co znajduje się na zdjęciach nad wentylatorem. To coś posiada jeden przewód (drugi to pewnie masa skuta). Na kole znajduje się jeszcze jakaś blaszka (chyba magnes), ale ta duża czarna kostka raczej nie wygląda na czujnik halla...

    Skuter i dziwny czujnik obrotów

    Skuter i dziwny czujnik obrotów

  • #2 29 Kwi 2006 20:50
    smyk01
    Poziom 10  

    ta czarna kostka razem z tą blaszką na magneto odgrywa rolę przerywacza (takiego co jest np w motorynce :)...... tzn. daje w odpowiednim momencie iskrę...
    pozdro...

  • #3 29 Kwi 2006 21:03
    oloolo
    Poziom 24  

    Potwierdzam , Standartowe rozwiązanie w moto , takze japońskich dużych ścigaczy np. Kawasaki GPZ500, ZZR600 i wielu innych
    To nie jest czujnik obrotów

  • #4 29 Kwi 2006 21:09
    techrys
    Poziom 28  

    A dokładniej co to jest i jak to działa (tzn. wiem jak działa przerywacz, ale jak działa to cudo)? I tam jest magneto a nie alternator?(to 4suw)

  • #5 29 Kwi 2006 22:04
    oloolo
    Poziom 24  

    Nieszkodzi że czterosuw , te moto co wspomniałem to też czterosuwy i też mają magneta.
    Ten czujnik ma w sobie magnes , powinien przyciągać metal (przyłóż srubokręt) a blaszka na wentylatorze czy na magnecie kręcąć sie i przechodząć minimalnie od czujnika powoduje w nim impuls który jest przekazywany na cewke a potem na swiece i przeskakuje iskra.

    W moto dwucylindrowym jest dwa takie czujnki , a w czterocylindrowym cztery umieszczone w odpowiednich miejscach na deklu od prądnicy. Na magnecie jest taka wypustka (zgrubienie) z metalu i ona powoduje wytworzenie sie w nich impulsu.

  • #6 02 Maj 2006 20:40
    techrys
    Poziom 28  

    Zgadza się, przyciąga metal. Interesuje mnie jak to dokładnie działa - jak wygląda ten impuls itd., bo jak rozumiem, jeśli wychodzi z tego jeden przewód, który idzie do modułu zapłonowego, to jako drugi robi masa skuta? Ew. gdzie można poczytac o tym ustrojstwie - potrzebne mi te informacje bo chcę sobie sam zrobić nieblokowany moduł zapłonowy :)

  • #7 02 Maj 2006 21:23
    oloolo
    Poziom 24  

    Jeśli jest jeden kabel to masa jest na deklu. Ja w kawie miałem 2 kable od czujnika, gdzie można poczytać nie wiem , popytać mozna na forach motocyklowej braci, wyczuwam że kolega kombinuje żeby jakiś tuning skuterka zrobić :D

  Szukaj w 4mln produktów
Przeglądaj produkty