X

Napęd bramy skrzydłowej domowej roboty za 30zł/skrzydło

04 May 2006 09:23 CIcici
  • #1 04 May 2006 09:23
    cici
    Level 17  
    Helpful post? (+4)
    Witam
    Pragne przedstawić prawdziwy hit-patent mojego pomysłu - tani prosty i niezawodny napęd do bramy skrzydłowej na pilota.
    Wykaz materiałów wraz z kosztami:
    2 silniki wycieraczek od malucha po 10 zl
    2 podnośniki od poloneza po 10 zł
    1m rurki 1/2 cala
    1m rurki aluminiowej 25mm
    2 nakrętki 6mm przedłużane po 1 zł
    4 wyłączniki krańcowe po 3 zł
    4 przekażniki po 3 zł
    kątowniki kołki śruby 10 zł
    sterowanie radiowe dowolne według uznania ( od 50zł na allegro)

    Brama chodzi super do 110 stopni otwiera sie 20 sekund (silnik podłączony na 24V).
    Poteżny zapas siły gwarantowany przez przekładnie ślimakową i śrube o nośności 700kG uciągnie każde skrzydło.
    Skok tłoka to ponad 45cm wiec siłownik może być montowany do bram z bardzo grubymi słupkami - ponad 30cm
    Schemat elektryczny jest taki jak tu:
    http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic481049.html
    Jeszcze musze zrobić małą obudowe i pomalować i bedzie lepsze niż oryginalne (cześci zamienne dostępne wszędzie i bardzo tanie)

    Polecam również inny patent - napęd bramy garażowej uchylnej
    http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic481049.html

    Na wszelkie pytania chętnie odpowiem.
    Panowie do garażu i do dzieła!!
  • #2 04 May 2006 11:42
    wekar
    Level 14  
    Helpful post? (0)
    Witam.
    Z tego co widzę jest to napęd poprzez śrubę podnośnika.
    Więc teraz sobie mysle, że jak niema napięcia to trzeba odkręcić ramię od skrzydła bramy.
    Pomysł niezły jednak.
    Gratuluje.
  • #3 04 May 2006 12:05
    cici
    Level 17  
    Topic author Helpful post? (0)
    W razie braku napiecia zasilanie przełącza się na akumulator.
    Silniki pracują wtedy na 12V i sporo wolniej ale brama się otworzy.
    To że naped jest przez śrube podnośnika ma wiele pozytwów - jet duża siła, przekładnia jest samohamowalna itd
  • #4 04 May 2006 12:50
    Radzich
    Level 12  
    Helpful post? (+3)
    Czy takie mocowanie zapewnia otworzenie bray (w kierunku silnika) 90°. nie mogę sobie tego wyobrazić, jak masz fotkę z otwartą bramą to ja bym z chęcią zobaczył.
  • #5 04 May 2006 13:27
    cici
    Level 17  
    Topic author Helpful post? (+2)
    Na razie moge tylko zapewnić że otwiera się do 110 stopni.
    Fotki załącze w miare możliwości
  • #6 04 May 2006 19:20
    cici
    Level 17  
    Topic author Helpful post? (+1)
    Szkoda że nie zrobiłem zdjęcia przed założeniem osłony na mechanizm.
    A wiec w skrócie"
    1.Wywalamy korbelke
    2.Wywalamy tryby od korbelki (duża jest wkręcona - lewy gwint)
    3.Zamieniamy łożysko oporowe na dowolne zwykłe - w środku musi mieć 17mm.
    4. Końcówke wałka lekko szlifujemu na kwadrat (chyba na 3/8 cala) by wchodził łącznik z silnikiem - klucz nasadowy 10mm
    http://www.narzedziowy.pl/product_info.php?cPath=248_250_293&products_id=2079¤cy=PLN
    5 Na silnik wkręcamy nakrętke przedłużaną 6mm 9 (dobrze jest lekko złapać spawem by sie nie odkręcała)
    6 Silnik cetrujemy w lini prostej do wałka i mocujemu do kątownika.

    Z drugiej strony do dużej nakrętki która wyszła z lewarka dospawujemy 50 cm rurki 1/2 cala na nią wkładamy 50 cm rurki aluminiowej 25mm (np. z castoramy) wszystko jest idealnie ciasno i gotowe do montazu
  • #7 04 May 2006 21:12
    Bartek_Wosik
    Level 27  
    Helpful post? (+1)
    Jeśli możesz to opisz dokładniej te połączenia (miniaturki zamieściłem w załącznikach) lub w miarę możliwości dołącz jeszcze kilka fotek.
    Gratuluje pomysłowości.

    Pozdrawiam,
    Bartek
  • #8 04 May 2006 21:50
    cici
    Level 17  
    Topic author Helpful post? (0)
    łączenie pierwsze:
    1 Nakrętka czworokątna od lewarka
    2 Spawanie z rurką 1/2 cala
    3 Rurka aluminiowa
    4 Sruba łącząca rury wykorzystana do wyłączmików krańcowych
    5 Wyłącznik krańcowy typ NC

    Łączenie drugie
    1 Element który został niepotrzebny z lewarka
    2 kawałek trójnika 1/2 (potrzebny gwint wewnętrzny do nakręcenia na rurke ona tez ma gwint )

    Dołączam zdjęcie lewarka dla tych co nie pamiętają
  • #9 05 May 2006 06:21
    DonRomano
    Level 33  
    Helpful post? (0)
    Jak długo to juz pracuje?
    Interesuje mnie czy przekładnia ślimakowa (z tworzywa) w silniku zbyt szybko się nie zużyje.
  • #10 05 May 2006 07:16
    cici
    Level 17  
    Topic author Helpful post? (+1)
    Jak sie zużyje to wymienie silnik - płaxe po 7 zł na złomie.
    Po zatym silnik wcale nie ma cieżko i chodzi bardzo krótko - myśle że w samochodzie ma znacznie gorzej
  • #11 09 May 2006 13:34
    cici
    Level 17  
    Topic author Helpful post? (0)
    Dołączam obiecane filmiki
    Attachments:
  • #12 13 May 2006 17:38
    grabek_radek
    Level 21  
    Helpful post? (+3)
    Witam!
    tak jak Radzich mnie tez ciekawi jak skrzydlo sie otwiera o 90 st. moge prosic o jakies wymiary elementu ktory sie wysuwa i elementu tego ksztaltownika


    a i jeszcze jedno czy to jest sam silnik czy jest dolaczony jeszcze ten uklad ktory powoduje w przypadku wycieraczek powrot ??
  • #13 13 May 2006 22:14
    cici
    Level 17  
    Topic author Helpful post? (0)
    Poszukajcie sobie instrukcji do montażu fabrycznych siłowników - tam jest dużo porzytecznch rzeczy
  • #14 16 May 2006 00:22
    grabek_radek
    Level 21  
    Helpful post? (0)
    heh wlasnie dzis zakupilem 2 silniki i zabieram sie do pracy ;) , nie mam jeszcze lewarkow ale poradze sobie w inny sposob posiadam bowiem drut z gwintem tylko troszke maly skok- trudno najwyzej bedzie sie popoli otwierac brama <hahaha>

    a wlasnie pomyslalem, jeszcze nad zrobieniem pilota do tego oczywiscie na kochatych atmega8 ;) tylko jeszcze nie mialem doczynienia z IR i chyba bedzie ciezko zrobic pilot aby mial zasieg kilka dobrych metrow, ale polaczy sie kilka diod nadawczych razem i moze da rade :)
  • #15 17 May 2006 23:09
    grabek_radek
    Level 21  
    Helpful post? (0)
    pewnie, ze mozna ale czesc ta powinna byc wykonana z jakiegos tworzywa, ktore nie bedzie podlegalo korozji, a jesli zastosujemy aluminium, ktore pokryje nam sie tlenkiem to juz tlenek ma takie wlasciwoscie, ze tworzy warstwe ochronna, mozna zastosowac z rurki ze stali nierdzewneij tez dobra opcja ;)
    A wlasnie jeszcze mozna wzpomniec ze mozna wstawic jakas tulejke albo uszczelke tam gdzie rozchodza sie te dwa elementy- w lato nie bedzie problemow natomiast moga sie pojawic w porze zimowej ;)
  • #16 19 May 2006 19:50
    kivalos
    Level 9  
    Helpful post? (0)
    Czy nada sie taki sterownik do bramy jak na ponizszym zdjeciu???
    Sterowbik ten posiada przekazniki to czy juz w ukladzie nie bedzie trzeba ich montowac????

    http://allegro.pl/item104991714_sterowanie_bramy_na_pilota_i_nie_tylko.html
  • #17 25 May 2006 22:05
    adampp
    Level 2  
    Helpful post? (0)
    zakupiłem takie urządzenie z myślą o tym ze z daleka bende sobie mógł otwierać i zamykać drzwi garażowe. Moje szczeście trwało jednak tylko 3 dni. Po 3 dniach zasieg zdalnego urządzenia zmalał do 10 centymetrów. Co oczywiście spędziło mi sen z powiek. W tej chwili jestem w trakcie reklamacji sprzętu. Pozdrawiam.
  • #18 25 May 2006 22:14
    pawelciech
    Level 9  
    Helpful post? (0)
    Właśnie zaczynam budowę mechanizmów. Znalazłem lewarki od fiata 125p.
    Proszę o wyjaśnienie w którym miejscu umieścić łożyska. Zdemontowałem lewarek - usunełem łożysko oporowe - i nie mogę połapać się skąd ten wewnętrzy wymiar łożyska 17 mm. które należy zastosować czy trzeba je nabić na część gwintowaną na której nakręcone było duże koło zębate???

    Może lewarek od poloneaz ma grubszą śrubę

    Pozdrawiam i gratuluję pomysłu
  • #19 26 May 2006 00:12
    kivalos
    Level 9  
    Helpful post? (+2)
    Adampp czy kupowales ten sterownik z tej firmy co podalem w linku ??? No niestety juz kupilem ten sterownik wiec zobaczymy co z tego bedzie najwyzej kupie cos nowego lepszego .Adampp zawsze chyba mozna podczepic antene do tego tak mi sie wydaje ze to zwiekszy zasieg???

    Pawelciech ja rowniez niestety nie wiem gdzie umiescic to lozysko z otworem wewnetrznym 17mm
    Czy lozysko ma wchodzic na klucz nasadowy czy jak Ale to chyba bez sensu bo by trzeba przyspawac je do lewarka zeby pelnilo swoja role.Od poloneza niestety nie ma wiekszej rury
    Moze Ty cici wypowiesz sie jak to zrobiles
    Pozdrawiam
  • #20 26 May 2006 12:04
    cici
    Level 17  
    Topic author Helpful post? (+1)
    Po odkręceniu dużego trybu powinna zostać jeszcze stalowa tulejka o średnicy zewnętrzej 16mm ( niestety niema łożysk w tym wymiarze wiec zastosowałem 17mm po uprzednim uzupełnieniu luki paskiem blaszki 0,5 mm) na nią wciskamy łożysko np 6303 kryte.
    I teraz idziemy na łatwizne ale ostożnie!!!! :
    By zamocować łożysko spawamy cześć wewnętrzną do tulei lewarka (można też złapać troszke teleje do śruby by sie nie odkręcałą)
    a cześć zewnętrzną łozyska spawamy do lerwaka tam gdzie opierało się łożysko oporowe oczywiście po uprzednim wycentrowaniu osi śruby.
    Teraz sruba sie kręci a nie przesuwa się wzdłuż osi w zadnym kierunku.

    Spawamy z rozumem by nie zaspawać łożyska ani nie zdeformować.
    Po spawaniu smarujemy łożysko i gotowe.

    Można zrobić jakąś inną metode zamocowania łożyska Np śruby, by było wymienne - mi osobiście się nie chciało
  • #21 28 May 2006 11:50
    adampp
    Level 2  
    Helpful post? (+1)
    Za mój post z góry przepraszam. Byłem troszeczkę niedysponowany. Wydaje mi się, że każdy jest tylko człowiekiem i może popełniać błędy. Mam na myśli błędy ortograficzne i życiowe.

    Dodano po 13 [minuty]:

    Kiwalos kupiłem sterownik z tej samej firmy, ale nie możesz się tym tak znowu przejmować. Mogło być tak, że ja trafiłem akurat na wadliwy egzemplarz. Każdy by tak chciał, że co kupi ma działać bez żadnych problemów. Nie łam sie i pozdrawiam.

    Dodano po 18 [minuty]:

    Jeżeli chodzi o podnośnik i stalową tulejkę, chciałem dodać, że jak jest stary podnośnik to część górna, to znaczy z trybkami, sama się oderwie od dolnej części. Po odkręceniu tego trybka może nam zostać tylko dolna część z gwintem. To właśnie jest podstawa pod łożysko.
  • #22 30 May 2006 08:49
    tonaberykuli
    Level 10  
    Helpful post? (+2)
    Quote:
    zawsze chyba mozna podczepic antene do tego tak mi sie wydaje ze to zwiekszy zasieg???

    owszem mozna podczepić kabel tylko ze to pomaga na kilka dni szczerze ubolewam nad tym urządzeniem aczkolwiek mam nadzieje ze układy które nie działały poprawnie były jedynie przypadkowymi egzemplarzami a i jeszcze jedno zeby ci nie przyszło do głowy kupowac jakiejś drogiej anteny lepiej te pieniążki zacząć składać na nowy sprzet
  • #23 01 Jun 2006 20:00
    jpkaw
    Level 11  
    Helpful post? (0)
    grabek_radek wrote:

    a i jeszcze jedno czy to jest sam silnik czy jest dolaczony jeszcze ten uklad ktory powoduje w przypadku wycieraczek powrot ??

    też miałem taki problem i teraz leża przede mną 2 silniczki od malucha - jeden ma wbudowaną przekładnie, która powoduje, że wyjście kręci się raz w lewo raz w prawo, a drugi tej przekładni nie ma i kierunek obrotu wyjścia zależny jest tylko od podłączenia kabli.
  • #24 02 Jun 2006 08:43
    cici
    Level 17  
    Topic author Helpful post? (0)
    Silniki od tylnej szyby mają wbudowane przekładnie, a od przednich raczej nigdy jej nie mają. Jeśli ma ruch raz w jedną raz w drugą to chyba silnik nie jest od malucha.
  • #25 02 Jun 2006 08:48
    jpkaw
    Level 11  
    Helpful post? (+1)
    cici wrote:
    Silniki od tylnej szyby mają wbudowane przekładnie, a od przednich raczej nigdy jej nie mają. Jeśli ma ruch raz w jedną raz w drugą to chyba silnik nie jest od malucha.

    kolega, który sprzedał mi go za całe 3 zł :-) zaklina się, że sam go z malucha wyciągał. Co więcej, był zdziwiony istnieniem silnika bez tej przekładni (kręcącego sie w jedną stronę):?:
  • #26 17 Jul 2006 20:14
    kotu
    Level 14  
    Helpful post? (0)
    Witam!
    Mam pytanie odnośnie jednej z części tego ramienia - mianowicie silnika od wycieraczki. Tak się składa że potrzebuję takiego, jednak nie mam pojęcia, jak duży moment obrotowy zwykle takie silniki posiadają, jaką mają masę i ile obrotów na minutę. Będę wdzięczny, jak ktoś, kto posiada taki silnik lub zna te parametry, podzieli się z nimi na forum.
    Pozdrawiam!
    KoTu.
  • #27 18 Jul 2006 12:04
    cici
    Level 17  
    Topic author Helpful post? (0)
    [quote="maxreif"]Witam wszystkich serdecznie
    Panowie mam ochotę zrobić dla siebie automatyczne otwieranie i zamykanie bramy garażowej dwu-skrzydłowej ale otwieranej na ZEWNĄTRZ.
    Może macie jakieś pomysły to proszę o podpowiedź. Jestem na urlopie więc mógłbym się teraz pobawić i może udałoby mi się coś zdziałać.
    Pozdrawiam
    maxreif

    Te siłowniki znakomicie nadają sie również do otwierania bram na zewnątrz. Inaczej tylko trzeba go zamocować. Przejżyj załączone PDFy tam chyba jest to pokazane a jeśli nie to pomyśl troszke
  • #28 18 Jul 2006 14:41
    kotu
    Level 14  
    Helpful post? (0)
    Czy silnik od wycieraczki wraz z przekładnią może ważyć w granicach 700-800 g i mieć bardzo duży moment obrotowy?
    Thx.
  • #29 18 Jul 2006 15:06
    cekaem
    Level 11  
    Helpful post? (0)
    Niestety, silnik do wycieraczki samochodowej moim zdaniem ma stanowczo za mały moment obrotowy niezbędny do obrócenia skrzydła bramy, a więc pokonania oporów tarcia (często np. warstwy śniegu, błota, parcia wiatru na powierzchnię skrzydła bramy (nawet ażur). Można uzyskać zwiększenie momentu obrotowego (i siły) proporcjonalnie do spowolnienia ruchu skrzydła bramy, tzn. zwiększenia przełożenia przekładni, ale ma to swoje rozsądne granice. Skrzydło powinno zamknąć się (otworzyć) w czasie moim zdaniem poniżej 10 sekund - wyższe czasy są denerwujące a czasem niezbyt bezpieczne.
    Z kolei im mniejszy żądany czas otwarcia, tym większą musimy dać przy wymaganym momencie moc silnika. Moze jutro ujme to liczbowo, dziś sorry brak czasu
  • #30 18 Jul 2006 15:11
    kotu
    Level 14  
    Helpful post? (0)
    Spoko ;-) Będę bardzo wdzięczny! W sumie silnik taki potrzebny mi jest do napędzania robota na wolnych obrotach przy bardzo dużym przełożeniu - mam 700-800g więc wybór mam dość ograniczony. Poszukuję wszędzie wartości liczbowych parametrów, więc jak masz możliwość to na pewno "pomógł" + parę punktów chętnie przekażę.
Mouser  Search 4 million + Products
Browse Products