Forum elektroda.pl

Regulamin | Punkty | Dodaj... | Ostatnie | Szukaj | Rejestracja | Zaloguj

Ta strona używa cookie. Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianie ustawień cookie w przeglądarce.
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.

Serwis Indesit włożyć między bajki


Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu      Strona Główna -> Forum elektroda.pl -> Ogólny Techniczny -> Serwis Indesit włożyć między bajki
Autor
Wiadomość
woooojtek
Poziom 15
Poziom 15


Dołączył: 20 Kwi 2005
Posty: 268
Miasto: okolice Lublina

Post#1 Post autora tematu 09 Maj 2006 21:07   

Serwis Indesit włożyć między bajki


Nie wiem czy jest to dobre miejsce to takich uwag ale ponieważ pojawiają się na forum pytania: Indesit czy Whirpool co kupić? odpowiadam: Wszystko, ale nie Indesit; ARDO czy cokolwiek z grupy Merloni. Właśnie mija 1,5 miesiąca od zgłoszenia usterki na gwarancji i nikt nie jest w stanie ani w lokalnym serwisie w Lublinie ani w centrali w Łodzi określić terminu naprawy czy wymiany. Zanim kupicie cokolwiek z tej firmy zastanówcie się dwa razy. Jeżeli zapłacisz jesteś przegrany.
Moderowano przez TONI_2003:
Przeniesiono z Co kupić i gdzie kupić?

Powrót do góry
   
samsu100
Poziom 17
Poziom 17


Dołączył: 26 Maj 2005
Posty: 364
Miasto: środek Polski

Post#2 09 Maj 2006 21:24   

Re: Serwis Indesit włożyć między bajki


Prawdopodobnie nie potrafisz wykorzystać przysługującego nabywcy prawa. W tym przypadku najlepiej skorzystać z niezgodności towaru z umową czyli: z serwisu autoryzowanego pobrać na piśmie informację o stwierdzeniu usterki i ewentualnej potrzebie wymiany części a następnie zwrócić się do sprzedawcy z kopią dowodu zakupu i tym oświadczeniem z serwisu i zarządać wymiany sprzętu na wolny od wad z tytułu jw.
Karta gwarancyjna jest pięknym dodatkiem do sprzętu, ale wcale nie koniecznym do skutecznego zareklamowania wady produktu w miejscu zakupu. Potrzebny jest tylko dowód zakupu (paragon lub faktura).
pozdr. Andrzej

a tak na marginesie, co to za różnica: Ardo, Indesit, Bosch, Whirpool, Gorenje ...
wadliwy produkt może trafić się wszędzie zaś najważniejsze aby nabywca miał satysfakcję i w Twoim przypadku ktoś tu zawiódł.
Powrót do góry
   
woooojtek
Poziom 15
Poziom 15


Dołączył: 20 Kwi 2005
Posty: 268
Miasto: okolice Lublina

Post#3 Post autora tematu 10 Maj 2006 20:15   

Serwis Indesit włożyć między bajki


Pomysł jest świetny i może od początku należało próbować iść tą drogą. Niestety pierwszą rzeczą jaką zrobiłem było zgłoszenie usterki w serwisie Indesit w Lublinie, który łaskawie zjawił się po tygodniu (do lodówki która nie chłodziła) i przez kolejne dwa tygodnie nie był w stanie stwierdzić kiedy będzie miał nowy agregat. Ponieważ życie na suchym prowiancie szybko się nudzi zwróciłem się do centrali Indesita w Łodzi o wymianę sprzętu zgodnie z zapisem gwarancji. No i mija już 25 dni od kiedy mam decyzję o wymianie sprzętu ale nikt nie jest w stanie określić kiedy ta wymiana nastąpi. Dlatego też pozwoliłem się przestrzec nasze forum przed firmą, która za nic ma klienta. Zgodzę się, że nie ma znaczenia marka sprzętu ale w mojej okolicy Whirpool czy Gorenje wymienia czy naprawia sprzęt praktycznie od ręki. Do pralki Whirpoola serwis przyjechał następnego dnia po zgłoszeniu a po dwóch przwywiózł potrzebne części. Pozostaje tylko życzyć przeżycia 1,5 miesiąca bez lodówki. Pozdro.
Powrót do góry
   
Google


Google Adsense


Post# 10 Maj 2006 20:15   





Powrót do góry
   
elektryk2000
Poziom 23
Poziom 23


Dołączył: 17 Sty 2003
Posty: 3822
Miasto: Toruń

Post#4 12 Maj 2006 02:02   

Re: Serwis Indesit włożyć między bajki


Skutkuje ostrzejsze potraktowanie przy zgłaszaniu (kolejnym) usterki, najlepiej osobiście i jeszcze lepiej przy innych klientach.
Wskazane niecenzuralne słownictwo :)
Powrót do góry
   
Krop
Poziom 14
Poziom 14


Dołączył: 17 Lip 2004
Posty: 166
Miasto: Warszawa

Post#5 12 Maj 2006 03:41   

Re: Serwis Indesit włożyć między bajki


Witam

Co robi sklep w tej sprawie? Jeśli posiadasz decyzje o wymianie sprzętu to dokonuje tego sklep w którym dokonałeś zakupu. Siedem lat handluje aristonem i indesitem i miałem jeden taki przypadek. Załatwiłem wszystko w 7 dni od momentu pierwszej wizyty serwisantów u klienta. W 6 dzień miałem decyzje faksem klient nie miał czasu więc w 7 dzień wymieniłem chłodziarke, uszkodzoną odebrała z mojego magazynu hurtownia z którą współpracuję. Kosztowało mnie to kilka telefonów a dzięki temu mam stałego klienta plus jego znajomi.
Ktoś nawalił, napewno serwis stąd przeciągnięcie terminu prawo masz po swojej stronie a w tym momencie obowiązek załatwienia reklamacji spada na sklep. No chyba że sklep wisi kase merloniemu i nie może wytrzasnąć sprzętu na wymiane na zasadzie "wyślemy nową chłodziarke jak zapłacicie za starą " pewnie że to nie fer ale słyszałem o takich praktykach.
Nawet jeśli udasz się do PIHu to panie skierują swoje kroki do sklepu a nie merloniego w łodzi.

Pozdrawiam to się da szybko załatwić tylko ktoś musi chcieć a sprzęt jak sprzęt, merloni produkuje dla wielu marek także prowadzenie wywodów o wyższości jednej marki nad drugą nieraz jest naprawde zabawne.
Powrót do góry
   
woooojtek
Poziom 15
Poziom 15


Dołączył: 20 Kwi 2005
Posty: 268
Miasto: okolice Lublina

Post#6 Post autora tematu 26 Maj 2006 22:36   

Serwis Indesit włożyć między bajki


Witam. Podsumowując temat i uwagi kolegów:
-mój błąd, że w czasie gwarancji zgłosiłem usterkę do serwisu, a nie żądałem od sprzedawcy wymiany sprzętu, być może sprawy potoczyłyby się inaczej i sklep podszedłby bardziej profesionalnie do klienta niż serwis i sam Indesit,
-do kolegi Krop: niestety decyzja jaką otrzymałem stwierdzała, że Indesit dokona wymiany sprzętu w bliżej niesprecyzowanym terminie i wymiany dokona serwis w Lublinie. Z tego co udało mi się dowiedzieć to w przypadku zgłoszenia usterki do serwisu miał on 21 dni na naprawę i po tym terminie wystawi opinię o niemożliwości naprawy w zagwarantowanym terminie. Niestety serwis stwierdził, że takie oświadczenie jest wewnętrznym dokumentem Indesitu i nie przysługuje mi kopia. Więc już wtedy nie mogłem żądać od sprzedawcy wymiany ponieważ nie miałem podstawy. I jeszcze jedno: nie prowadzę wywodów na temat wyższości sprzętu, bo ten ma prawo się zepsuć. Stwierdziłem tylko że firma INDESIT POLSKA ignoruje swoich klientów.
No ale po dwóch miesiącach PIWO chłodzi się w lodówce. Co prawda człowiek z serwisu rozbawił mnie do łez proponując odpłatne przedłużenie gwarancji tzw. paszport, no ale cóż przynajmniej miał poczucie humoru.
Dziękuję za wszelkie porady. Następnym razem postaram się je wykorzystać.
Powrót do góry
   
dee jay G
Poziom 20
Poziom 20


Dołączył: 04 Lis 2004
Posty: 874
Miasto: Kłodzko/Ząbkowice śl.

Post#7 27 Maj 2006 10:11   

Re: Serwis Indesit włożyć między bajki


Krop napisał:
No chyba że sklep wisi kase merloniemu.

Zdarzają się takie rzeczy, oj zdarzają...
Wysłałem kiedys gramofon do serwisu (poprzez sklep, w którym go zakupiłem) Czekałem miesiąć, w końcu zadzwoniłem do srewisu.
Usłyszałem, że oni sprawdzili i go nie odeślą, bo za gramofon firma nie dostała pieniążków! Jak krzyknąłem, że gów.. mnie to obchdzi, bo ja za niego zapłaciłem i powiedziałem, że wezmę paragon i zrobię z niego użytek... Sprzęt na drugi dzień był u mnie w domu!

To co się teraz wyprawia z klientem, przechodzi ludzkie pojęcie!

Pozdrawiam.
Powrót do góry
   
_jta_
Poziom 26
Poziom 26


Dołączył: 02 Mar 2004
Posty: 22137
Miasto: Warszawa

Post#8 27 Maj 2006 15:16   

Serwis Indesit włożyć między bajki


Proponuję pamiętać, że jeśli mamy dowód zakupu i pokwitowanie przyjęcia sprzętu do naprawy,
to w razie nie naprawienia sprzętu w wyznaczonym czasie można poprosić sprzedawcę o zwrot
pieniędzy, i jak nie odda od razu, to za pośrednictwem sądu - sprzedawca nie ma szans.
A czas na naprawę jest określony ustawowo, o ile pamiętam 2 tygodnie na sprzęt krajowy,
na zagraniczny nieco dłużej, ale też nie za długo, i serwisom wcale nie jest łatwo zdążyć...
Powrót do góry
   
Google


Google Adsense


Post# 27 Maj 2006 15:16   





Powrót do góry
   
skryn
Poziom 26
Poziom 26


Dołączył: 28 Wrz 2004
Posty: 13763
Miasto: Pomorze Środkowe

Post#9 27 Maj 2006 17:07   

Re: Serwis Indesit włożyć między bajki


_jta_ napisał:
Proponuję pamiętać, że jeśli mamy dowód zakupu i pokwitowanie przyjęcia sprzętu do naprawy,
to w razie nie naprawienia sprzętu w wyznaczonym czasie można poprosić sprzedawcę o zwrot
pieniędzy, i jak nie odda od razu, to za pośrednictwem sądu - sprzedawca nie ma szans.


Amen!

_jta_ napisał:
A czas na naprawę jest określony ustawowo, o ile pamiętam 2 tygodnie na sprzęt krajowy,
na zagraniczny nieco dłużej, ale też nie za długo, i serwisom wcale nie jest łatwo zdążyć...


Czas na naprawę, zależy od warunków gwarancji producenta, a nie ustawy (dotyczy producenta).
Sprzedawca odpowiada tylko i wyłącznie za sprzęt niezgodny z umową kupna, bo sprzęt ma być sprawny w okresie dwóch lat od tej daty. I tylko on (sprzedawca) odpowiada, a nie producent ani żaden inny serwis...

A propos, to sprzedawca ma prawo/obowiązek (do wyboru) do:
1. wymiany sprzętu na wolny od wad
2. zwrot gotówki
3. zlecenia naprawy serwisowi producenta w warunkach przewidzianych umową (czytaj: warunki gwarancji)
Zazwyczaj sprzedawca i klient, korzysta z pkt. 3 :D

Należy pamiętać o tym:
Albo korzysta się z GWARANCJI producenckiej (np. siedem lat), albo z umowy ze sprzedawcą (ustawowo dwa lata).
To jest do wyboru.

To tak w wielkim skrócie i praktycznie (tak to się odbywa).

A jak wymyślisz sobie pokwitowanie telefoniczne (bo to jest ciężki sprzęt i klient nie ma obowiązku dostarczenia go osobiście do serwisu)?
Zostaje jedynie ślad w komputerze serwisu, po zgłoszeniu klienta (tylko i wyłącznie!)

PS.
Aha i żadna rękojma w polskim prawie nie obowiązuje od 2004 roku... (uprzedzam pytania na wypadek tych, co się spytają o rękojmę)
Powrót do góry
   
_jta_
Poziom 26
Poziom 26


Dołączył: 02 Mar 2004
Posty: 22137
Miasto: Warszawa

Post#10 27 Maj 2006 17:35   

Serwis Indesit włożyć między bajki


skryn: "A propos, to sprzedawca ma prawo/obowiązek (do wyboru) do: ..."
Zgadza się. Ale jak naprawa się opóźni, a nie ma sprzętu na wymianę "pod ręką", to pozostaje zwrot gotówki.
Powrót do góry
   
skryn
Poziom 26
Poziom 26


Dołączył: 28 Wrz 2004
Posty: 13763
Miasto: Pomorze Środkowe

Post#11 27 Maj 2006 18:03   

Re: Serwis Indesit włożyć między bajki


_jta_ napisał:

Ale jak naprawa się opóźni, a nie ma sprzętu na wymianę "pod ręką", to pozostaje zwrot gotówki.

Jak z winy serwisu (umowy wewnętrzne pomiędzy serwis-producent), to i tak guzik obchodzi to zwykłego "Kowalskiego" i tutaj odpowiada sprzedawca..., bo to od niego "Kowalski" kupił sprzęt...
A potem, to serwis (o ile zawinił), kupuje wadliwy towar... od producenta, a "Kowalski" powinien się cieszyć (czyli zwrot gotówki, tudzież sprzęt wolny od wad)
:wink:
Powrót do góry
   
Krop
Poziom 14
Poziom 14


Dołączył: 17 Lip 2004
Posty: 166
Miasto: Warszawa

Post#12 27 Maj 2006 21:06   

Re: Serwis Indesit włożyć między bajki


Witam

Z tego co wiem to problematyczny jest jeden punkt.
Dla przykładu PIH w Opolu przepis interpretuje w ten sposób że klient ma prawo wyboru sposobu załatwienia reklamacji czyli wymiana towaru , zwrot gotówki lub niezwłoczne usunięcie usterki. Pih w Zabrzu prawo wyboru pozostawia sprzedawcy, czyli biurwy zabrzańskie inaczej interpretują ten sam zapis w ustawie.
Może to komplikować użeranie się z sieciówkami nie dla idiotów itp choć właściwie cały proces dokopania sprzedawcy tylko wydłuży.
Sam na codzień jestem sprzedawcą i nieraz wkurza mnie to że cała odpowiedzialność za towar jest po mojej stronie choć patrząc z drugiej strony mając w ofercie towar od sprawdzonych dostawców da się to sprawnie i szybko załatwiać. Fajnie się dopiero robi jak klient twierdzi że sprzęt jest wadliwy a serwis że sprawny. Ale to już chyba temat rzeka...

Pozdrawiam
Powrót do góry
   
_jta_
Poziom 26
Poziom 26


Dołączył: 02 Mar 2004
Posty: 22137
Miasto: Warszawa

Post#13 27 Maj 2006 22:15   

Serwis Indesit włożyć między bajki


Mam wrażenie, że to raczej sprzedawca powinien decydować o sposobie załatwienia reklamacji - inaczej
łatwo nadużyć uprawnień klienta, już ktoś mi kiedyś opowiadał, że jak towar (to był radiomagnetofon) miał
usterkę, to dał go do naprawy gwarancyjnej, i zauważył, że zapomnieli założyć plombę (czy założyli tak, że dało
się otworzyć obudowę nie naruszając plomby_ no to pokręcił rdzeniami w filtrach, zaczęło źle grać, dał znowu
do naprawy gwarancyjnej - przylutowali kondensatorki; przekręcił je z powrotem, następna naprawa - odlutowali;
jeszcze jakaś usterka - czwarty raz zgłosił wadę w okresie gwarancji, i miał prawo do zwrotu gotówki...

Jeśli klient ma wybierać, to może być sporo sytuacji, że klient powoduje jakąś usterkę, by zwrócić towar - będzie
to przecież dużo łatwiejsze, a jak widać z tej historii limit czterech napraw też umożliwił zwrot towaru.
I może serwis okazałby się zbędny? Przecież dla klienta może być korzystniej zwrócić towar i wziąć nowszy model. ;)

Słyszałem o jeszcze innym sposobie klientów na reklamację: po paru latach używania towaru, jak się już popsuje,
kupuje taki sam nowy, a po kilku dniach przynosi stary, i twierdzi, że mu się popsuł, więc chce dostać zwrot gotówki.

A Logitech nie uznaje naprawiania towaru - jak zgłosiłem, że się popsuł, to zapytali, czy jest jeszcze na gwarancji,
kilka dni sekretarka szukała kopii faktury zakupu, i znalazła w przeddzień piątej rocznicy zakupu sprzętu - gwarancja
była na pięć lat - i chyba następnego dnia dostałem nowy towar, stary poszedł do kasacji. Dlatego u nich tak drogo.
Powrót do góry
   
woooojtek
Poziom 15
Poziom 15


Dołączył: 20 Kwi 2005
Posty: 268
Miasto: okolice Lublina

Post#14 Post autora tematu 27 Cze 2006 07:06   

Serwis Indesit włożyć między bajki


Witam w środku lata. Pełny sukces!!! Po miesiącu czasu pracy nowy sprzęt dokonał zgonu. Ani słowem nie wspomnę o jakości marki INDESIT:). Pytanie brzmi: czy w wypadku kiedy w gwarancji jako sprzedawca widnieje pieczątka serwisu, który dokonał wymiany sprzętu mam możliwoścć reklamowania niezgodności towaru z umową w serwisie czy w pierwszym sklepie, gdzie kupiłem tą nieszczęsną lodówkę?
Powrót do góry
   
Krop
Poziom 14
Poziom 14


Dołączył: 17 Lip 2004
Posty: 166
Miasto: Warszawa

Post#15 27 Cze 2006 09:50   

Re: Serwis Indesit włożyć między bajki


Takiego przypadku jeszcze nie miałem. Jakoś na szczęście prawo serii mnie omijało. Niestety bo z tego co widze to lokalny serwis u Kolegi zbyt rozgarnięty nie jest ale sprawę trzeba załatwiać poprzez nich.
Powrót do góry
   
Google


Google Adsense


Post# 27 Cze 2006 09:50   





Powrót do góry
   
_jta_
Poziom 26
Poziom 26


Dołączył: 02 Mar 2004
Posty: 22137
Miasto: Warszawa

Post#16 29 Cze 2006 00:20   

Serwis Indesit włożyć między bajki


Czy to sprzedawca skierował do tego serwisu? Jeśli tak, to możesz u sprzedawcy, jeśli nie - tylko w serwisie.
Powrót do góry
   
woooojtek
Poziom 15
Poziom 15


Dołączył: 20 Kwi 2005
Posty: 268
Miasto: okolice Lublina

Post#17 Post autora tematu 30 Cze 2006 10:12   

Serwis Indesit włożyć między bajki


Nie miałem innego serwisu do wyboru. Jest to serwis producenta, który zgłasza się pod numerem infolinii Indesitu. I to Indesit skierował nowy sprzęt do tego serwisu do wymiany.

Dodano po 6 [minuty]:

I jeszcze jedna sprawa dotycząca marki INDESIT: w poprzednie gwarancji termin naprawy był określony na 14 dni plus 7 w przypadku konieczności sprowadzenia części z zagranicy. W nowej gwarancji jest napisane: usterka zostanie usunięta w terminie 14 dni, jeżeli części nie są dostępne termin może ulec wydłużeniu" TYLKO O ILE????
Mam nadzieję, żę to da do myślenia wszystkim którzy planują zakup czegokolwiek z firmy INDESIT Merlonii itp.
Powrót do góry
   
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu      Strona Główna -> Forum elektroda.pl -> Ogólny Techniczny -> Serwis Indesit włożyć między bajki
Strona 1 z 1
Podobne tematy
Jakie bajki oglądałeś/oglądasz? (109)


Administrator || Moderatorzy || Regulamin forum || Regulamin ogólny || Informacja o cookies || Reklama || Kontakt

Page generation time: 0.055 seconds

elektroda.pl temat RSS