Forum elektroda.pl

Regulamin  | Punkty  | Dodaj...  | Ostatnie  | Szukaj | Rejestracja | Zaloguj



Serwis Indesit włożyć między bajki


  Strona Główna -> Forum elektroda.pl -> Ogólny Techniczny ->Serwis Indesit włożyć między bajki Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu 
AutorSchowaj lewą kolumnę Wiadomość
woooojtek
Poziom 15
Poziom 15


Dołączył: 20 Kwi 2005
Posty: 268
Miasto: okolice Lublina

woooojtek
Poziom 15
Post#1 09 Maj 2006 21:07  Autor tematu   

Serwis Indesit włożyć między bajki


Nie wiem czy jest to dobre miejsce to takich uwag ale ponieważ pojawiają się na forum pytania: Indesit czy Whirpool co kupić? odpowiadam: Wszystko, ale nie Indesit; ARDO czy cokolwiek z grupy Merloni. Właśnie mija 1,5 miesiąca od zgłoszenia usterki na gwarancji i nikt nie jest w stanie ani w lokalnym serwisie w Lublinie ani w centrali w Łodzi określić terminu naprawy czy wymiany. Zanim kupicie cokolwiek z tej firmy zastanówcie się dwa razy. Jeżeli zapłacisz jesteś przegrany.
Moderowano przez TONI_2003:
Przeniesiono z Co kupić i gdzie kupić?


Oceń post: + +2 -
Powrót do góry
Google


Google Adsense


Google


Powrót do góry
samsu100
Poziom 17
Poziom 17


Dołączył: 26 Maj 2005
Posty: 366
Miasto: środek Polski

samsu100
Poziom 17
Post#2 09 Maj 2006 21:24    

Re: Serwis Indesit włożyć między bajki


Prawdopodobnie nie potrafisz wykorzystać przysługującego nabywcy prawa. W tym przypadku najlepiej skorzystać z niezgodności towaru z umową czyli: z serwisu autoryzowanego pobrać na piśmie informację o stwierdzeniu usterki i ewentualnej potrzebie wymiany części a następnie zwrócić się do sprzedawcy z kopią dowodu zakupu i tym oświadczeniem z serwisu i zarządać wymiany sprzętu na wolny od wad z tytułu jw.
Karta gwarancyjna jest pięknym dodatkiem do sprzętu, ale wcale nie koniecznym do skutecznego zareklamowania wady produktu w miejscu zakupu. Potrzebny jest tylko dowód zakupu (paragon lub faktura).
pozdr. Andrzej

a tak na marginesie, co to za różnica: Ardo, Indesit, Bosch, Whirpool, Gorenje ...
wadliwy produkt może trafić się wszędzie zaś najważniejsze aby nabywca miał satysfakcję i w Twoim przypadku ktoś tu zawiódł.

Oceń post: + 0 -
Powrót do góry
woooojtek
Poziom 15
Poziom 15


Dołączył: 20 Kwi 2005
Posty: 268
Miasto: okolice Lublina

woooojtek
Poziom 15
Post#3 10 Maj 2006 20:15  Autor tematu   

Serwis Indesit włożyć między bajki


Pomysł jest świetny i może od początku należało próbować iść tą drogą. Niestety pierwszą rzeczą jaką zrobiłem było zgłoszenie usterki w serwisie Indesit w Lublinie, który łaskawie zjawił się po tygodniu (do lodówki która nie chłodziła) i przez kolejne dwa tygodnie nie był w stanie stwierdzić kiedy będzie miał nowy agregat. Ponieważ życie na suchym prowiancie szybko się nudzi zwróciłem się do centrali Indesita w Łodzi o wymianę sprzętu zgodnie z zapisem gwarancji. No i mija już 25 dni od kiedy mam decyzję o wymianie sprzętu ale nikt nie jest w stanie określić kiedy ta wymiana nastąpi. Dlatego też pozwoliłem się przestrzec nasze forum przed firmą, która za nic ma klienta. Zgodzę się, że nie ma znaczenia marka sprzętu ale w mojej okolicy Whirpool czy Gorenje wymienia czy naprawia sprzęt praktycznie od ręki. Do pralki Whirpoola serwis przyjechał następnego dnia po zgłoszeniu a po dwóch przwywiózł potrzebne części. Pozostaje tylko życzyć przeżycia 1,5 miesiąca bez lodówki. Pozdro.

Oceń post: + 0 -
Powrót do góry
Google


Google Adsense


Google


Powrót do góry
elektryk2000
Specjalista urządzeń chłodniczych
Specjalista urządzeń chłodniczych


Dołączył: 17 Sty 2003
Posty: 4048
Miasto: Toruń

elektryk2000
Specjalista urządzeń chłodniczych
Post#4 12 Maj 2006 02:02    

Re: Serwis Indesit włożyć między bajki


Skutkuje ostrzejsze potraktowanie przy zgłaszaniu (kolejnym) usterki, najlepiej osobiście i jeszcze lepiej przy innych klientach.
Wskazane niecenzuralne słownictwo Smile

Oceń post: + 0 -
Powrót do góry
Google


Google Adsense


Google


Powrót do góry
Krop
Poziom 14
Poziom 14


Dołączył: 17 Lip 2004
Posty: 166
Miasto: Warszawa

Krop
Poziom 14
Post#5 12 Maj 2006 03:41    

Re: Serwis Indesit włożyć między bajki


Witam

Co robi sklep w tej sprawie? Jeśli posiadasz decyzje o wymianie sprzętu to dokonuje tego sklep w którym dokonałeś zakupu. Siedem lat handluje aristonem i indesitem i miałem jeden taki przypadek. Załatwiłem wszystko w 7 dni od momentu pierwszej wizyty serwisantów u klienta. W 6 dzień miałem decyzje faksem klient nie miał czasu więc w 7 dzień wymieniłem chłodziarke, uszkodzoną odebrała z mojego magazynu hurtownia z którą współpracuję. Kosztowało mnie to kilka telefonów a dzięki temu mam stałego klienta plus jego znajomi.
Ktoś nawalił, napewno serwis stąd przeciągnięcie terminu prawo masz po swojej stronie a w tym momencie obowiązek załatwienia reklamacji spada na sklep. No chyba że sklep wisi kase merloniemu i nie może wytrzasnąć sprzętu na wymiane na zasadzie "wyślemy nową chłodziarke jak zapłacicie za starą " pewnie że to nie fer ale słyszałem o takich praktykach.
Nawet jeśli udasz się do PIHu to panie skierują swoje kroki do sklepu a nie merloniego w łodzi.

Pozdrawiam to się da szybko załatwić tylko ktoś musi chcieć a sprzęt jak sprzęt, merloni produkuje dla wielu marek także prowadzenie wywodów o wyższości jednej marki nad drugą nieraz jest naprawde zabawne.

Oceń post: + 0 -
Powrót do góry
woooojtek
Poziom 15
Poziom 15


Dołączył: 20 Kwi 2005
Posty: 268
Miasto: okolice Lublina

woooojtek
Poziom 15
Post#6 26 Maj 2006 22:36  Autor tematu   

Serwis Indesit włożyć między bajki


Witam. Podsumowując temat i uwagi kolegów:
-mój błąd, że w czasie gwarancji zgłosiłem usterkę do serwisu, a nie żądałem od sprzedawcy wymiany sprzętu, być może sprawy potoczyłyby się inaczej i sklep podszedłby bardziej profesionalnie do klienta niż serwis i sam Indesit,
-do kolegi Krop: niestety decyzja jaką otrzymałem stwierdzała, że Indesit dokona wymiany sprzętu w bliżej niesprecyzowanym terminie i wymiany dokona serwis w Lublinie. Z tego co udało mi się dowiedzieć to w przypadku zgłoszenia usterki do serwisu miał on 21 dni na naprawę i po tym terminie wystawi opinię o niemożliwości naprawy w zagwarantowanym terminie. Niestety serwis stwierdził, że takie oświadczenie jest wewnętrznym dokumentem Indesitu i nie przysługuje mi kopia. Więc już wtedy nie mogłem żądać od sprzedawcy wymiany ponieważ nie miałem podstawy. I jeszcze jedno: nie prowadzę wywodów na temat wyższości sprzętu, bo ten ma prawo się zepsuć. Stwierdziłem tylko że firma INDESIT POLSKA ignoruje swoich klientów.
No ale po dwóch miesiącach PIWO chłodzi się w lodówce. Co prawda człowiek z serwisu rozbawił mnie do łez proponując odpłatne przedłużenie gwarancji tzw. paszport, no ale cóż przynajmniej miał poczucie humoru.
Dziękuję za wszelkie porady. Następnym razem postaram się je wykorzystać.

Oceń post: + 0 -
Powrót do góry
Google


Google Adsense


Google


Powrót do góry
dee jay G
Poziom 20
Poziom 20


Dołączył: 04 Lis 2004
Posty: 874
Miasto: Kłodzko/Ząbkowice śl.

dee jay G
Poziom 20
Post#7 27 Maj 2006 10:11    

Re: Serwis Indesit włożyć między bajki


Krop napisał:
No chyba że sklep wisi kase merloniemu.

Zdarzają się takie rzeczy, oj zdarzają...
Wysłałem kiedys gramofon do serwisu (poprzez sklep, w którym go zakupiłem) Czekałem miesiąć, w końcu zadzwoniłem do srewisu.
Usłyszałem, że oni sprawdzili i go nie odeślą, bo za gramofon firma nie dostała pieniążków! Jak krzyknąłem, że gów.. mnie to obchdzi, bo ja za niego zapłaciłem i powiedziałem, że wezmę paragon i zrobię z niego użytek... Sprzęt na drugi dzień był u mnie w domu!

To co się teraz wyprawia z klientem, przechodzi ludzkie pojęcie!

Pozdrawiam.

Oceń post: + 0 -
Powrót do góry
_jta_
Pomocny dla użytkowników
Pomocny dla użytkowników


Dołączył: 02 Mar 2004
Posty: 25095
Miasto: Warszawa

_jta_
Pomocny dla użytkowników
Post#8 27 Maj 2006 15:16    

Serwis Indesit włożyć między bajki


Proponuję pamiętać, że jeśli mamy dowód zakupu i pokwitowanie przyjęcia sprzętu do naprawy,
to w razie nie naprawienia sprzętu w wyznaczonym czasie można poprosić sprzedawcę o zwrot
pieniędzy, i jak nie odda od razu, to za pośrednictwem sądu - sprzedawca nie ma szans.
A czas na naprawę jest określony ustawowo, o ile pamiętam 2 tygodnie na sprzęt krajowy,
na zagraniczny nieco dłużej, ale też nie za długo, i serwisom wcale nie jest łatwo zdążyć...

Oceń post: + 0 -
Powrót do góry
Google


Google Adsense


Google


Powrót do góry
skryn
Admin grupy AGD
Admin grupy AGD


Dołączył: 28 Wrz 2004
Posty: 15028
Miasto: Pomorze Środkowe

skryn
Admin grupy AGD
Post#9 27 Maj 2006 17:07    

Re: Serwis Indesit włożyć między bajki


_jta_ napisał:
Proponuję pamiętać, że jeśli mamy dowód zakupu i pokwitowanie przyjęcia sprzętu do naprawy,
to w razie nie naprawienia sprzętu w wyznaczonym czasie można poprosić sprzedawcę o zwrot
pieniędzy, i jak nie odda od razu, to za pośrednictwem sądu - sprzedawca nie ma szans.


Amen!

_jta_ napisał:
A czas na naprawę jest określony ustawowo, o ile pamiętam 2 tygodnie na sprzęt krajowy,
na zagraniczny nieco dłużej, ale też nie za długo, i serwisom wcale nie jest łatwo zdążyć...


Czas na naprawę, zależy od warunków gwarancji producenta, a nie ustawy (dotyczy producenta).
Sprzedawca odpowiada tylko i wyłącznie za sprzęt niezgodny z umową kupna, bo sprzęt ma być sprawny w okresie dwóch lat od tej daty. I tylko on (sprzedawca) odpowiada, a nie producent ani żaden inny serwis...

A propos, to sprzedawca ma prawo/obowiązek (do wyboru) do:
1. wymiany sprzętu na wolny od wad
2. zwrot gotówki
3. zlecenia naprawy serwisowi producenta w warunkach przewidzianych umową (czytaj: warunki gwarancji)
Zazwyczaj sprzedawca i klient, korzysta z pkt. 3 Very Happy

Należy pamiętać o tym:
Albo korzysta się z GWARANCJI producenckiej (np. siedem lat), albo z umowy ze sprzedawcą (ustawowo dwa lata).
To jest do wyboru.

To tak w wielkim skrócie i praktycznie (tak to się odbywa).

A jak wymyślisz sobie pokwitowanie telefoniczne (bo to jest ciężki sprzęt i klient nie ma obowiązku dostarczenia go osobiście do serwisu)?
Zostaje jedynie ślad w komputerze serwisu, po zgłoszeniu klienta (tylko i wyłącznie!)

PS.
Aha i żadna rękojma w polskim prawie nie obowiązuje od 2004 roku... (uprzedzam pytania na wypadek tych, co się spytają o rękojmę)

Oceń post: + 0 -
Powrót do góry
_jta_
Pomocny dla użytkowników
Pomocny dla użytkowników


Dołączył: 02 Mar 2004
Posty: 25095
Miasto: Warszawa

_jta_
Pomocny dla użytkowników
Post#10 27 Maj 2006 17:35    

Serwis Indesit włożyć między bajki


skryn: "A propos, to sprzedawca ma prawo/obowiązek (do wyboru) do: ..."
Zgadza się. Ale jak naprawa się opóźni, a nie ma sprzętu na wymianę "pod ręką", to pozostaje zwrot gotówki.

Oceń post: + 0 -
Powrót do góry
skryn
Admin grupy AGD
Admin grupy AGD


Dołączył: 28 Wrz 2004
Posty: 15028
Miasto: Pomorze Środkowe

skryn
Admin grupy AGD
Post#11 27 Maj 2006 18:03    

Re: Serwis Indesit włożyć między bajki


_jta_ napisał:

Ale jak naprawa się opóźni, a nie ma sprzętu na wymianę "pod ręką", to pozostaje zwrot gotówki.

Jak z winy serwisu (umowy wewnętrzne pomiędzy serwis-producent), to i tak guzik obchodzi to zwykłego "Kowalskiego" i tutaj odpowiada sprzedawca..., bo to od niego "Kowalski" kupił sprzęt...
A potem, to serwis (o ile zawinił), kupuje wadliwy towar... od producenta, a "Kowalski" powinien się cieszyć (czyli zwrot gotówki, tudzież sprzęt wolny od wad)
Wink

Oceń post: + 0 -
Powrót do góry
Krop
Poziom 14
Poziom 14


Dołączył: 17 Lip 2004
Posty: 166
Miasto: Warszawa

Krop
Poziom 14
Post#12 27 Maj 2006 21:06    

Re: Serwis Indesit włożyć między bajki


Witam

Z tego co wiem to problematyczny jest jeden punkt.
Dla przykładu PIH w Opolu przepis interpretuje w ten sposób że klient ma prawo wyboru sposobu załatwienia reklamacji czyli wymiana towaru , zwrot gotówki lub niezwłoczne usunięcie usterki. Pih w Zabrzu prawo wyboru pozostawia sprzedawcy, czyli biurwy zabrzańskie inaczej interpretują ten sam zapis w ustawie.
Może to komplikować użeranie się z sieciówkami nie dla idiotów itp choć właściwie cały proces dokopania sprzedawcy tylko wydłuży.
Sam na codzień jestem sprzedawcą i nieraz wkurza mnie to że cała odpowiedzialność za towar jest po mojej stronie choć patrząc z drugiej strony mając w ofercie towar od sprawdzonych dostawców da się to sprawnie i szybko załatwiać. Fajnie się dopiero robi jak klient twierdzi że sprzęt jest wadliwy a serwis że sprawny. Ale to już chyba temat rzeka...

Pozdrawiam

Oceń post: + 0 -
Powrót do góry
_jta_
Pomocny dla użytkowników
Pomocny dla użytkowników


Dołączył: 02 Mar 2004
Posty: 25095
Miasto: Warszawa

_jta_
Pomocny dla użytkowników
Post#13 27 Maj 2006 22:15    

Serwis Indesit włożyć między bajki


Mam wrażenie, że to raczej sprzedawca powinien decydować o sposobie załatwienia reklamacji - inaczej
łatwo nadużyć uprawnień klienta, już ktoś mi kiedyś opowiadał, że jak towar (to był radiomagnetofon) miał
usterkę, to dał go do naprawy gwarancyjnej, i zauważył, że zapomnieli założyć plombę (czy założyli tak, że dało
się otworzyć obudowę nie naruszając plomby_ no to pokręcił rdzeniami w filtrach, zaczęło źle grać, dał znowu
do naprawy gwarancyjnej - przylutowali kondensatorki; przekręcił je z powrotem, następna naprawa - odlutowali;
jeszcze jakaś usterka - czwarty raz zgłosił wadę w okresie gwarancji, i miał prawo do zwrotu gotówki...

Jeśli klient ma wybierać, to może być sporo sytuacji, że klient powoduje jakąś usterkę, by zwrócić towar - będzie
to przecież dużo łatwiejsze, a jak widać z tej historii limit czterech napraw też umożliwił zwrot towaru.
I może serwis okazałby się zbędny? Przecież dla klienta może być korzystniej zwrócić towar i wziąć nowszy model. Wink

Słyszałem o jeszcze innym sposobie klientów na reklamację: po paru latach używania towaru, jak się już popsuje,
kupuje taki sam nowy, a po kilku dniach przynosi stary, i twierdzi, że mu się popsuł, więc chce dostać zwrot gotówki.

A Logitech nie uznaje naprawiania towaru - jak zgłosiłem, że się popsuł, to zapytali, czy jest jeszcze na gwarancji,
kilka dni sekretarka szukała kopii faktury zakupu, i znalazła w przeddzień piątej rocznicy zakupu sprzętu - gwarancja
była na pięć lat - i chyba następnego dnia dostałem nowy towar, stary poszedł do kasacji. Dlatego u nich tak drogo.

Oceń post: + 0 -
Powrót do góry
Google


Google Adsense


Google


Powrót do góry
woooojtek
Poziom 15
Poziom 15


Dołączył: 20 Kwi 2005
Posty: 268
Miasto: okolice Lublina

woooojtek
Poziom 15
Post#14 27 Cze 2006 07:06  Autor tematu   

Serwis Indesit włożyć między bajki


Witam w środku lata. Pełny sukces!!! Po miesiącu czasu pracy nowy sprzęt dokonał zgonu. Ani słowem nie wspomnę o jakości marki INDESIT:). Pytanie brzmi: czy w wypadku kiedy w gwarancji jako sprzedawca widnieje pieczątka serwisu, który dokonał wymiany sprzętu mam możliwoścć reklamowania niezgodności towaru z umową w serwisie czy w pierwszym sklepie, gdzie kupiłem tą nieszczęsną lodówkę?

Oceń post: + 0 -
Powrót do góry
Krop
Poziom 14
Poziom 14


Dołączył: 17 Lip 2004
Posty: 166
Miasto: Warszawa

Krop
Poziom 14
Post#15 27 Cze 2006 09:50    

Re: Serwis Indesit włożyć między bajki


Takiego przypadku jeszcze nie miałem. Jakoś na szczęście prawo serii mnie omijało. Niestety bo z tego co widze to lokalny serwis u Kolegi zbyt rozgarnięty nie jest ale sprawę trzeba załatwiać poprzez nich.

Oceń post: + 0 -
Powrót do góry
_jta_
Pomocny dla użytkowników
Pomocny dla użytkowników


Dołączył: 02 Mar 2004
Posty: 25095
Miasto: Warszawa

_jta_
Pomocny dla użytkowników
Post#16 29 Cze 2006 00:20    

Serwis Indesit włożyć między bajki


Czy to sprzedawca skierował do tego serwisu? Jeśli tak, to możesz u sprzedawcy, jeśli nie - tylko w serwisie.

Oceń post: + 0 -
Powrót do góry
woooojtek
Poziom 15
Poziom 15


Dołączył: 20 Kwi 2005
Posty: 268
Miasto: okolice Lublina

woooojtek
Poziom 15
Post#17 30 Cze 2006 10:12  Autor tematu   

Serwis Indesit włożyć między bajki


Nie miałem innego serwisu do wyboru. Jest to serwis producenta, który zgłasza się pod numerem infolinii Indesitu. I to Indesit skierował nowy sprzęt do tego serwisu do wymiany.

Dodano po 6 [minuty]:

I jeszcze jedna sprawa dotycząca marki INDESIT: w poprzednie gwarancji termin naprawy był określony na 14 dni plus 7 w przypadku konieczności sprowadzenia części z zagranicy. W nowej gwarancji jest napisane: usterka zostanie usunięta w terminie 14 dni, jeżeli części nie są dostępne termin może ulec wydłużeniu" TYLKO O ILE????
Mam nadzieję, żę to da do myślenia wszystkim którzy planują zakup czegokolwiek z firmy INDESIT Merlonii itp.

Oceń post: + 0 -
Powrót do góry
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu     Strona Główna -> Forum elektroda.pl -> Ogólny Techniczny -> Serwis Indesit włożyć między bajki
Strona 1 z 1
Podobne tematy
Jakie bajki oglądałeś/oglądasz? (109)



Administrator || Moderatorzy || Regulamin forum || Regulamin ogólny || Informacja o cookies || Kontakt

Page generation time: 0.047 seconds

elektroda.pl temat RSS