Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Kategoria: Kamery IP / Alarmy / Automatyka Bram
Montersi
Kategoria: Akumulatorki / Baterie / Ładowarki
  • #1 12 Maj 2006 08:48
    ziutek2002
    Poziom 20  

    Witam!
    W moim oplu od jakiegoś czasu po dłuższej jeżdzie zapala się (nie wiem czy to dobrze opisze) żółta kontrolka z rysunkiem silnika i piorunem. Samochód zachowuje się normalnie, żadnych zmian ale nie wiem co to oznacza. Zdarzyło mi się to dopiero 2 razy i przy większych prędkościach. Ponieważ nie czuję się w tym temacie mocny proszę o jakąś radę, wskazówkę.

  • #3 12 Maj 2006 09:09
    bobbik
    Poziom 17  

    Kontrolka "check engine" oznacza niesprawnośc w układzie sterowania silnikiem. Musisz pojechać do najbliższego warsztatu dysponującego odpowiednim sprzętem pozwalającym na odczytanie błędów w twoim aucie, oraz wiedzą do interpretacji tego odczytu. "Diagnostyka" na włąsną rękę bez znajomości zasad działania diagnozowanego układu skutkuje masą bzdurnych postów na tym i innych forach.

  • #4 12 Maj 2006 09:33
    ziutek2002
    Poziom 20  

    Dziękuję bardzo za rady kolegów, szczególnie Wincio;wi za fajną dokumentację. Zacznę od oględzin połączeń. O rezultatach poinformuję...

  • #5 12 Maj 2006 10:15
    Slawek J
    Poziom 30  

    Czy jest w tym samochodzie instalacja gazowa?

  • #6 15 Maj 2006 08:20
    ziutek2002
    Poziom 20  

    Nie, auto nie posiada instalacji gazowej.

  • #7 15 Maj 2006 10:19
    kordel
    Poziom 25  

    Podlacz piny 5 i 6 wg. schematu i odczytaj kody. W tym silniku nie ma kodu 12 (procedury rozpoczecia i zakonczenia diagnozy), poprostu odrazu wyswietlaja sie kody bledow i dodatkowo sa to kody cztero cyfrowe. Podaj te kody po odczytaniu to napisze co to jest.

    Pozdrawiam.

  • #8 15 Maj 2006 14:13
    ziutek2002
    Poziom 20  

    Ok, dziś odczytam. Co do silnika zapomniałem jeszcze napisać, że jest to ECOTEC.

  • #9 15 Maj 2006 14:16
    kordel
    Poziom 25  

    Popatrz sie dobrze na kostke bo czasami jest odwrocona o 180 stopni i zamiast pinow 5 i 6 mozna polaczyc 11 i 12.

  • #10 16 Maj 2006 08:12
    ziutek2002
    Poziom 20  

    Witam!
    Sprawa wygląda tak. Złącze w moim aucie, to złącze 10 pin’owe. Niestety nie odważyłem się wykonać zwory ponieważ nie byłem pewien które to piny. Wolę poczekać jeszcze jeden dzień i poradzić się kolegów od której strony wykonać zworę. Rys. poniżej przedstawia to złącze. Zamalowane kwadraty oznaczają w których pinach znajdują się metalowe wkładki. Nr zostały naniesione przeze mnie domyślnie. Proszę o jakąś sugestię.

  • Pomocny post
    #11 16 Maj 2006 08:33
    leinadzs
    Poziom 27  

    Robisz zworę na pin 1 i 2 przekręcasz stacyjkę i liczysz mignięcia. W tym systemie występuje kod 12 i nim się nie przejmuj

  • Pomocny post
    #12 16 Maj 2006 11:26
    kordel
    Poziom 25  

    Tak jak kolega napisal. Stare zlacze to bedzie kod 12x3 i kody bledow i na koncu ponownie kod 12.

    Pozdrawiam.

  • #13 17 Maj 2006 08:17
    ziutek2002
    Poziom 20  

    Witam ponownie.
    Zgodnie z zaleceniami zwarłem pin 1 i 2 i tak jak koledzy piszą: 3x12
    a następnie nr błedu. Ten nr to 47 i jest to jedyny nr alarmu. Jak dobrze odczytałem: zawór recyrkulacji spalin. Co to może oznaczać, jakie podjąć kroki?
    --------------------------------------------------------------------------------------
    No i dałem radę. Rozebrałem pozornie nierozbieralny układ recyrkulacji, wyczyściłem ( a było co ) i od tej pory wszystko gra. Kontrolka po przejechaniu jak narazie 300 km jeszcze się nie zapaliła. Dzięki wszystkim za pomoc i pozdrawiam...

  Szukaj w 4mln produktów
Przeglądaj produkty