Forum elektroda.pl

Regulamin  | Punkty  | Dodaj...  | Ostatnie  | Szukaj  | Rejestracja  | Zaloguj

Ta strona używa cookie. Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianie ustawień cookie w przeglądarce.
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.

Przeróbka PALNIKA XENON D2S NA H1 - JAK??


Napisz nowy temat  Temat zablokowany      Strona Główna -> Forum elektroda.pl -> Samochody Eksploatacja -> Samochody Archiwum -> Przeróbka PALNIKA XENON D2S NA H1 - JAK??
Autor
Wiadomość
damkoz
Poziom 17
Poziom 17


Dołączył: 19 Kwi 2004
Posty: 401
Miasto: Szczecin

Post#1 Post autora tematu 24 Maj 2006 19:45   

Przeróbka PALNIKA XENON D2S NA H1 - JAK??


Witam
Na rynku dostępne są palniki xenonowe przystosowane to lamp h1, chodzi mi nie tak bardzo o geometrie świecenia, ale o samo mocowanie palnika. Kupiłem zestaw xenonów ale niestety z uniwersalnymi palnikami, jak je przerobić żeby pasowały do h1???
Powrót do góry
   
adamjur1
Poziom 24
Poziom 24


Dołączył: 12 Maj 2004
Posty: 4899
Miasto: Swarzędz

Post#2 24 Maj 2006 19:58   

Re: Przeróbka PALNIKA XENON D2S NA H1 - JAK??


A do czego chcesz to zamocować- mam nadzieję że nie do świateł mijania
tam geometria lusta jest bardzo ważna, to coś nawet jak się da zamocować ( i dopasowac do niego przetwornicę) to będzie "dawało" głównie po oczach kierowców.
Te niby ksenony na H1 ( mam tekie w światłach mijania to trochę lepsze halogeny ( wypełnione ksenonem pod duzym cisnienem wiec nie powinny się nazywac halogeny) Źródłem światła jest tam włókno żarowe, działają na normalne 12V. Swiecą do 50% mocniej...
Pozdr.J.
Powrót do góry
   
Google


Google Adsense


Post# 24 Maj 2006 19:58   





Powrót do góry
   
damkoz
Poziom 17
Poziom 17


Dołączył: 19 Kwi 2004
Posty: 401
Miasto: Szczecin

Post#3 Post autora tematu 24 Maj 2006 20:18   

Re: Przeróbka PALNIKA XENON D2S NA H1 - JAK??


ojej, nie chcem słuchać o tym ze nie wolno oślepia itd nie chodzi mi o xenony typu super power white xenon 55/60W h4 tylko o palnik d2s, widziałem auto przerobione w ten sposób nawet mijałem się z nim kilkakrotnie i mnie nie oślepiał. Pozatym reflektor h1 ma już przesłony do geometrii i jeżeli zamontuje się palnik w ten sposób aby punkt emisji światła był w tym samym miejscu co punkt emisji światła zwykłej żarówki to na bank nikogo się nie oślepi.

PS
Auto w którym chcem to zamontować to calibra i ma być przeznaczona głównie jako auto demonstracyjne i o to ze kogoś na drogach oślepi się nie martwcie, nie bedzie nawet zarejestrowana.
Powrót do góry
   
adamjur1
Poziom 24
Poziom 24


Dołączył: 12 Maj 2004
Posty: 4899
Miasto: Swarzędz

Post#4 24 Maj 2006 20:35   

Re: Przeróbka PALNIKA XENON D2S NA H1 - JAK??


Od tego należało zacząć :D
Ja raczej sugerowałbym przerobienie wlotów luster bo obsłużenie napięcia występującego na wyjściu przetwornicy za pomocą standardu H1 może być trudne. Oryginalne palniki i tylko dopasowane wejście w lustrze reflektora. A z tym spasowaniem optyki to troche nie tal bo ksenony mają troche inny rozniar samego punktu świetlnego....
Pozdr.J.
Powrót do góry
   
damkoz
Poziom 17
Poziom 17


Dołączył: 19 Kwi 2004
Posty: 401
Miasto: Szczecin

Post#5 Post autora tematu 24 Maj 2006 20:57   

Re: Przeróbka PALNIKA XENON D2S NA H1 - JAK??


Nie chciał bym za bardzo przerabiać samego reflektora jeżeli to nie jest konieczne. Na allegro sprzedają zestawy które niby pasują do h1 i nic nie trzeba przerabiać. niestety ja kupiłem okazyjnie przetwornice już z palnikami oryginalnymi (nieprzerobionymi) i nie ma sensu kupować drugiego przerobionego palnika jak juz jeden mam a taki zakup przekroczył by koszt który ponieosłem do tej pory.
Powrót do góry
   
Google


Google Adsense


Post# 24 Maj 2006 20:57   





Powrót do góry
   
szkodniczek
Poziom 15
Poziom 15


Dołączył: 16 Kwi 2004
Posty: 212
Miasto: Wrocław

Post#6 24 Maj 2006 21:13   

Przeróbka PALNIKA XENON D2S NA H1 - JAK??


Wszystko ok, tylko z tego co mi wiadomo to zwykłe oprawki przystosowane do żarówek serii H nie wytrzymają zbyt długo xenonów z powodu temperatury która jest emitowana, jest wyższa i niektóre plastiki potrafią się nawet topić pod jej wpływem, niewiem jak tam w calibrze ale ostrzegam tylko przed taką ewentualnością.

Jeżeli to ma być democar, to w sumie można by się pokusić o spolerowanie szkieł reflektorów i zamontowanie soczewek, nawet wziętych z tanich halogenów(rozumiem że oszczędności niezaszkodzą).
Powrót do góry
   
damkoz
Poziom 17
Poziom 17


Dołączył: 19 Kwi 2004
Posty: 401
Miasto: Szczecin

Post#7 Post autora tematu 24 Maj 2006 21:22   

Re: Przeróbka PALNIKA XENON D2S NA H1 - JAK??


ale tam są soczewki i gładkie szkła seryjnie, a pozatym o ile pamietam wiekszosć elementów w lampie to szkło(soczewki) metal i jakiś kompuzyt który jest niezwykle odporny na temperaturę.
Powrót do góry
   
Google


Google Adsense


Post# 24 Maj 2006 21:22   





Powrót do góry
   
szkodniczek
Poziom 15
Poziom 15


Dołączył: 16 Kwi 2004
Posty: 212
Miasto: Wrocław

Post#8 25 Maj 2006 22:39   

Przeróbka PALNIKA XENON D2S NA H1 - JAK??


A jak tak to raczej żadnego problem nie powinno być, szczerze mówiąc niewiedziałem jakie są lustra i optyka w calibrze, sugerowałem się typowymi lampami obsługującymi H1. Mysle że jeżeli ma to byc tylko democar to moze postaraj się tak umieścić palniki aby to osłonka od H1 je przytrzymywała i wcale chyba nie trzeba będzie kalibrować zabardzo bo to efektu niezmieni zauważalnie. Ale o chłodzeniu to bym jakimś jednak pomyślał nawet pasywnym, chyba że naprawde materiały wyglądają solidnie.
Powrót do góry
   
damkoz
Poziom 17
Poziom 17


Dołączył: 19 Kwi 2004
Posty: 401
Miasto: Szczecin

Post#9 Post autora tematu 25 Maj 2006 22:54   

Re: Przeróbka PALNIKA XENON D2S NA H1 - JAK??


demo car demo carem ale auto i tak bede musiał zarejestrować i w raziw wystąpienia konieczności przejazdu z punktu a do b to zeby te lampy świeciły mniej więcej na droge a nie w kosmos.
Powrót do góry
   
kramarek
Poziom 2
Poziom 2


Dołączył: 05 Paź 2005
Posty: 2
Miasto: Gdańsk

Post#10 18 Paź 2006 01:39   

Re: Przeróbka PALNIKA XENON D2S NA H1 - JAK??


Palniki wkleja się na klej - starczają na conajmniej 3 lata, a póżniej wymienia się na nowe łącznie z soczewkami.
Powrót do góry
   
wektor1981
Poziom 10
Poziom 10


Dołączył: 26 Cze 2006
Posty: 47

Post#11 18 Paź 2006 10:33   

Re: Przeróbka PALNIKA XENON D2S NA H1 - JAK??


Kilka razy przerabialem rozne lampy na xenony i moge Ci dac kilka podpowiedzi.
1. Nie martw sie o temperature i plastiki. Xenon ma o wiele nizsza temperatre. Po pierwsze palnik ma o wiele wieksza sprawnosc a po drugie ma tylko 35W a nie 55W jak zwykla zarowka.
2. Przerabialem lampy zarowno za pomoca palnikow D2s i D2r jak i za pomoca gotowych zestawow. W przypadku palnikow D2S (lampy soczewkowe) zawsze dokupywalem do swiatel inne soczewki z lampy ktora byla przeznacza do xenonow. Z montazem nigdy nie bylo problemow. W przypadku gotowych zestawow H7, H1 to tez sa problemy. Tak jak juz tu napisano palnik ten ma punkt swiecenia w tym samym miejscu co zwykla zarowka ale ten punkt ma inna wielkosc. Jedyna rada przy kazdych przerobkach to stanac autem pred duza sciana np 20m od niej wlaczyc zwykla swiatla (wieczorem) i dokladnie sobie zaznaczyc na scianie poziom swiatel i linie odciecia. Po przerobce - auto w to samo miejsce i regulacja.
3. Trzecia i dosc zapominana sprawa to przeglad samochodu.
a. Lama jast homologowana do zwyklych zarowek. Z xenonem maz swiatla bez homologacji. Policja tego nie sprawdza ale upierdliwy diagnosta moze sie przyczepic.
b. wszystkie samochody po 1995 z xenonami musza miec spryskiwacze i uklad samopoziomowania swiatel. Z doswiadczenia wiem ze co do samopoziomowania to nie slyszalem zeby ktos sprawdzal ale do spryskiwaczy juz wiele razy diagnosci sie przyczepiali - porada - moga byc nawet atrapy.
c. Jeszcze male spostrzezenia. Policja a w szczegolnosci stacje diagnostyczne bardzo chetnie sie czepiaja xenonow jesli widza auto z bardzo duza temperatura barwna xenonow (10000k - 12000K) Z kilometra widac ze to nie jest oryginal.
Dwa rozwiazania. Albo zakladamy sprytskiwacze i samopoziomowanie i jestesmy bardziej legalni niz kwasniewski (no moze poza homologacja lamp) albo ustawiamy idealnie swiatla a na przeglad zawsze mozna na chwile zalozyc zwykle zarowki :)

Ufff
Powrót do góry
   
mareckii
Poziom 11
Poziom 11


Dołączył: 18 Lut 2003
Posty: 61
Miasto: Kraków

Post#12 19 Paź 2006 11:45   

Re: Przeróbka PALNIKA XENON D2S NA H1 - JAK??


Witam
Pozwólcie że i ja dorzucę swoje trzy grosze.
Jeśli chodzi o temperaturę barwy światła to nie ma co z tym przesadzać,założenie jest przecież takie, żeby jak najlepiej oświetlić drogę,a więc potrzebujemy światła możliwie zbliżonego do dziennego czyli możliwie ciepłego białego(coś około 4700K) tak że w mojej ocenie 10000K lub 12000K nie ma sensu.Dla mnie 6000K to max.pamiętajmy,że idąc w kierunku światła niebieskiego (zimnego) postrzeganie barw będzie troszkę gorsze bynajmniej w mojej ocenie tak jest.Co do oślepiania innych kierowców, jeżeli przeróbka zostanie dokonana dokładnie a nie "na odwal się" to wszystko będzie OK, co do samopoziomowania na polskich drogach to czysta teoria,ilekroć widzę auto z xenonami (i nie tylko) podskakujące na dziurach zawsze walnie po oczach na to nie ma siły.Tak ,więc proszę nie piszcie że to jest nie legalne, o tym wszyscy wiemy,najważniejsze jest to żeby było to zrobione dokładnie.Nielegalne to jest tak naprawdę większość rzeczy w naszym kraju do tego absurdalne.


Pozdrawiam Mareckii.
Powrót do góry
   
Google


Google Adsense


Post# 19 Paź 2006 11:45   





Powrót do góry
   
wektor1981
Poziom 10
Poziom 10


Dołączył: 26 Cze 2006
Posty: 47

Post#13 19 Paź 2006 14:13   

Re: Przeróbka PALNIKA XENON D2S NA H1 - JAK??


Samopoziomowanie to jest wogle jakis chory wymysl. Dziala z takim opoznieniem ze zdaje egzamin tylko w przypadku jak zaladujemy 300kg do bagaznika i caly samochod sie przechyli na tyl. Na rzadne dziury to nie pomoze. Ale takie mamy chore prawo. Jesli ktos zeczywiscie zwraca uwage by nie oslepiac innych to zawsze moze recznie obnizyc poziom swiatel gdyz take regulacje posiada wiekszosc samochodow za pomoca regulatora w kabinie. A takiego ciezaru z tulu raczej nie wozimy za czesto.
Powrót do góry
   
mareckii
Poziom 11
Poziom 11


Dołączył: 18 Lut 2003
Posty: 61
Miasto: Kraków

Post#14 19 Paź 2006 20:07   

Re: Przeróbka PALNIKA XENON D2S NA H1 - JAK??


...a co do oślepiania, to przypatrzcie się drodzy panowie ile samochodów z tradycyjnym oświetleniem ma źle ustawione światła, urwany jakiś zaczep w lampie (wtedy tak fajnie lampa drga) lub źle włożoną żarówkę...


Pozdrawiam Mareckii.
Powrót do góry
   
enjoy83
Poziom 4
Poziom 4


Dołączył: 09 Sie 2008
Posty: 9
Miasto: Bydgoszcz

Post#15 25 Paź 2008 13:20   

Re: Przeróbka PALNIKA XENON D2S NA H1 - JAK??


Samopoziomowanie to nie jest jakiś wybryk natury, większość pojazdów oryginalnie wyposażonych jest w ten układ. Działa on z dużą zwłoką, ponieważ nie służy on do reagowania na jakiekolwiek zmiany położenia, lecz na zmiany związane z obciążeniem tyłu pojazdu, kierowca w takim przypadku już nie ma pokrętła wysokości świateł. Według waszych teorii jadąc z górki nie oświetlam sobie drogi, a wale reflektorami poziomo do poziomu morza, czy ziemi; jadąc pod górę świeciłbym pod koła, a nie oświetlał drogę przed sobą, oczywiście mówię to przesadnie, ale taka jest rzeczywistość... zamontowane gidroskopy reagują z dużym opóźnieniem.
Pan enjoy zabawił się w archeologa , poza tym temat w dziale caraudio nieodpowiedni dlatego przenoszę . [Sylwek]
Powrót do góry
   
Napisz nowy temat  Temat zablokowany      Strona Główna -> Forum elektroda.pl -> Samochody Eksploatacja -> Samochody Archiwum -> Przeróbka PALNIKA XENON D2S NA H1 - JAK??
Strona 1 z 1
Podobne tematy
Które żarniki wybrać Philips D2S Standard czy Philips D2S Xenon Vision? (2)
Jak podłączyc palnik D1S do przetwornicy od palnika D2S (2)
montaż adaptera do palnika d2s (1)
Adapter H7 pod Xenon D2S (2)
zmian z xenon d2s na zwykłe żarówki halogenowe (10)
Xenony D2S jak to podpiąć. Poprawna podpowiedź warta 100 pkt (3)
Bi-xenon,BMW e46(Montaż lamp do auta w którym nie było xenon (3)
Przetwornica xenon jak podłączyć (2)
Xenon wtyczka jak rozłożyć? (4)
Przetwornica xenon jak rozebrać? (3)


Administrator || Moderatorzy || Regulamin forum || Regulamin ogólny || Informacja o cookies || Reklama || Kontakt

Page generation time: 0.051 seconds

elektroda.pl temat RSS 

opony