| Author |
kris_hilife Poziom 5

|
30 May 2006 01:13 Jaki zestaw Development Kit do nauki FPGA i VHDL? |
|
|
|
Witam wszystkich, którzy tu zajrzeli.
Zainteresowałem się trochę układami FPGA i chciałbym się dowiedzieć czegoś więcej na ich temat (tak, tak, wiem o linkach i już je mam).
Na początek może kilka słów o sobie... Z zawodu jestem informatykiem, ale z charakteru wykonywanej pracy, raczej nie przez duże "I". To znaczy zajmuję się komputerami i czasami coś sklecę tu i tam, ale nie są to jakieś wielkie projekty, ot dla ułatwienia sobie życia w pracy. Na hardware znam się chyba całkiem całkiem, ale nie wiem na ile to może pomóc w tym, czego szukam. Znam Visual Basic, Access, trochę Delphi i jeszcze kilka spraw związanych z tworzeniem WWW (również tych dynamicznych). Z elektroniką miałem do czynienia daaaaawno temu, a potem dłuuuuga przerwa. Ostatnio jednak coś mnie znowu ciągnie, żeby spróbować tego i owego. To tak dla waszego zorientowania się, jakie mam szanse na to, na co się zapatruję.
Ostatnio przymierzam się do maszyny CNC, i tu chciałbym spróbować pierwszych kroków związanych z układami logicznymi (czyt. stepper motor controller). Są już gotowe sterowniki do silników krokowych na rynku, ale ja chciałbym zrobić coś podobnego sam, i później zwiększać możliwości tych sterowników. Nie odsyłajcie mnie do tematów związanych z gotowymi schematami na jakimś L298 itp, bo te już przejrzałem.
Mnie interesuje zrobienie czegoś samemu na CPLD/FPGA i VHDL. O mikrokontrlerach mam pojęcie powiedziałbym, takie sobie. A teraz według waszego doświadczenia, ile może zająć mi czasu osiągnięcie pierwszych efektów?
Tutaj dochodzimy do pytania początkowego, jaki polecacie Development Kit na początek? Moje kryteria przy wyborze platformy są następujące:
- popularność platformy
- jakość softwaru dołączonego do zaprogramowania tego mikrokontrolera
- cena (tu również kwestia licencji)
- dostępność kości