Forum elektroda.pl

Regulamin  | Punkty  | Dodaj...  | Ostatnie  | Szukaj  | Rejestracja  | Zaloguj

Ta strona używa cookie. Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianie ustawień cookie w przeglądarce.
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.

Zawór EGR w silnikach VW 1,9 TD AAZ i ABL. Jak sprawdzić czy działają?


Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu      Strona Główna -> Forum elektroda.pl -> Samochody Serwis -> Samochody Elektryka i elektronika -> Zawór EGR w silnikach VW 1,9 TD AAZ i ABL. Jak sprawdzić czy działają?
Autor
Wiadomość
snajper_80
Poziom 4
Poziom 4


Dołączył: 14 Lis 2005
Posty: 8

Post#1 Post autora tematu 30 Maj 2006 09:03   

Zawór EGR


Witam!

Poszukuje informacji na temat działania zaworu EGR w silnikach VW 1,9TD AAZ i ABL, jak najprościej sprawdzić czy działają, ponieważ zauważyłem że u mnie te zawory nic sie nie ruszają, niezależnie od obrotów silnika. Na złącze elektrozaworu sterującego podcisnieniem nie dochodzi żadne napięcie, w jakiej pozycji zawór jest otwarty a w jakiej zamknięty?
Powrót do góry
   
Google


Google Adsense


Post# 30 Maj 2006 09:03   





Powrót do góry
   
wojtekryba
Poziom 22
Poziom 22


Dołączył: 21 Lut 2006
Posty: 1955
Miasto: tarnowskie góry

Post#2 30 Maj 2006 10:40pomocny post - solucja   

Re: Zawór EGR


zawór EGR jest normalnie zamknięty,zadzialanie zaworu sterującego powoduje podanie podciśnienia a co za tym idzie podniesienie grzybka zaworu,
sam zawór EGR sprawdza się popmpką podciśnienia,
zawór sterujący można sprawdzić przez test el. wykonawczych
(niezbędny V.A.G , V.A.S.) bądż normalnie podając napięcie (12v)
Powrót do góry
   
Google


Google Adsense


Post# 30 Maj 2006 10:40pomocny post - solucja   





Powrót do góry
   
snajper_80
Poziom 4
Poziom 4


Dołączył: 14 Lis 2005
Posty: 8

Post#3 Post autora tematu 30 Maj 2006 14:15   

Re: Zawór EGR


No to fajnie, bo już myślałem że jest otwarty na stałe :)
Powrót do góry
   
Google


Google Adsense


Post# 30 Maj 2006 14:15   





Powrót do góry
   
wloc
Spec od samochodów
Spec od samochodów


Dołączył: 24 Paź 2003
Posty: 2386
Miasto: Włocławek

Post#4 30 Maj 2006 21:23   

Zawór EGR


jak by był otwarty na stałe to by zaświeciła kontrolka awarii wtrysku
Powrót do góry
   
snajper_80
Poziom 4
Poziom 4


Dołączył: 14 Lis 2005
Posty: 8

Post#5 Post autora tematu 31 Maj 2006 05:47   

Re: Zawór EGR


O ile się orientuje w tych autach z elektroniki to tylko radio :)
Powrót do góry
   
Jacek79
spec od auto-elektro
spec od auto-elektro


Dołączył: 11 Sie 2005
Posty: 3111
Miasto: Pekin

Post#6 31 Maj 2006 06:56pomocny post - solucja   

Zawór EGR


ręczną pompką podciśnieniową możesz go wysterować , a wakuometrem sprawdz czy dochodzi podcisnienie (odpowiednie) do zaworu
Powrót do góry
   
wojtekryba
Poziom 22
Poziom 22


Dołączył: 21 Lut 2006
Posty: 1955
Miasto: tarnowskie góry

Post#7 31 Maj 2006 08:46   

Re: Zawór EGR


snajper_80 napisał:
O ile się orientuje w tych autach z elektroniki to tylko radio :)



ale dałem d, to święta racja
Powrót do góry
   
Google


Google Adsense


Post# 31 Maj 2006 08:46   





Powrót do góry
   
snajper_80
Poziom 4
Poziom 4


Dołączył: 14 Lis 2005
Posty: 8

Post#8 Post autora tematu 31 Maj 2006 20:02   

Re: Zawór EGR


Jak ściągne przewody podcisnienia z elektrozaworu i spotkam je ze sobą to zawór sie rusza, chciałem sie upewnić w którym położeniu zawór otwiera, a w którym zamyka spaliny, zauważyłem że normalnie przy pracującym silniku przy swobodnym przyspieszaniu obrotów, zawór nie rusza sie ani trochę czyli wniosek taki że zawór stale jest chyba zamknięty, co jest pewnie mniejszym złem :) moze zablokować to na stałe? Ponadto w silniku ABL (VW T4) jest jakiś czujnik na lince gazu oprócz tego stycznika na pompie, może ktoś ma jakis schemat jak to ma być właściwie podłączone? i jest tam jakiś rozbudowany przekażnik świec żarowych do którego jest podłączony m.in. zawór od podciśnienia ERG, a w zasadzie chyba jego (-). Rozumiem że podanie napięcia na cewkę elektrozaworu powoduje jego zadziałanie i puszcza podciśnienie na ERG, czyli wpuszcza spaliny do kolektora ssącego, przy wyższych prędkościach silnika, prąd jest wyłączany. Dobrze kombinuje?
Powrót do góry
   
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu      Strona Główna -> Forum elektroda.pl -> Samochody Serwis -> Samochody Elektryka i elektronika -> Zawór EGR w silnikach VW 1,9 TD AAZ i ABL. Jak sprawdzić czy działają?
Strona 1 z 1
Podobne tematy
Opel VectraB - jak sprawdzić zawór EGR? (2)
EGR Tigra 1.4 - jak zaślepić zawór EGR? (4)
Ford Mondeo mk2 - Czy w silnikach zetec 1,6 byl EGR ? (8)
zawór pompy CR Mondeo 2.0TDCi - jak sprawdzić czy jest sprawny? (2)
Golf IV zawór EGR - czy można zaślepić? (2)
Opel Corsa C 1.0 - czy to na 100 % zawór EGR (3)
Volvo S40 98r. 1.9TD 90KM Zawór EGR i zawór pompy (4)
Czy w Astrze 2.0 16V c20xe jest zawór egr? (1)
Czy to jest zawór EGR? Można tak jeździć? (5)
Renault Master zawór EGR czy warto wymieniać ? (14)


Administrator || Moderatorzy || Regulamin forum || Regulamin ogólny || Informacja o cookies || Reklama || Kontakt

Page generation time: 0.055 seconds

elektroda.pl temat RSS 

opony