X
  • #1 30 May 2006 10:03
    snajper_80
    Level 9  
    Helpful post? (0)
    Witam!

    Poszukuje informacji na temat działania zaworu EGR w silnikach VW 1,9TD AAZ i ABL, jak najprościej sprawdzić czy działają, ponieważ zauważyłem że u mnie te zawory nic sie nie ruszają, niezależnie od obrotów silnika. Na złącze elektrozaworu sterującego podcisnieniem nie dochodzi żadne napięcie, w jakiej pozycji zawór jest otwarty a w jakiej zamknięty?
  • Helpful post
    #2 30 May 2006 11:40
    wojtekryba
    Level 32  
    Helpful post? (+1)
    zawór EGR jest normalnie zamknięty,zadzialanie zaworu sterującego powoduje podanie podciśnienia a co za tym idzie podniesienie grzybka zaworu,
    sam zawór EGR sprawdza się popmpką podciśnienia,
    zawór sterujący można sprawdzić przez test el. wykonawczych
    (niezbędny V.A.G , V.A.S.) bądż normalnie podając napięcie (12v)
  • #3 30 May 2006 15:15
    snajper_80
    Level 9  
    Topic author Helpful post? (0)
    No to fajnie, bo już myślałem że jest otwarty na stałe :)
  • #4 30 May 2006 22:23
    wloc
    Spec od samochodów
    Helpful post? (0)
    jak by był otwarty na stałe to by zaświeciła kontrolka awarii wtrysku
  • #5 31 May 2006 06:47
    snajper_80
    Level 9  
    Topic author Helpful post? (0)
    O ile się orientuje w tych autach z elektroniki to tylko radio :)
  • Helpful post
    #6 31 May 2006 07:56
    Jacek79
    spec od auto-elektro
    Helpful post? (0)
    ręczną pompką podciśnieniową możesz go wysterować , a wakuometrem sprawdz czy dochodzi podcisnienie (odpowiednie) do zaworu
  • #7 31 May 2006 09:46
    wojtekryba
    Level 32  
    Helpful post? (0)
    snajper_80 wrote:
    O ile się orientuje w tych autach z elektroniki to tylko radio :)



    ale dałem d, to święta racja
  • #8 31 May 2006 21:02
    snajper_80
    Level 9  
    Topic author Helpful post? (+1)
    Jak ściągne przewody podcisnienia z elektrozaworu i spotkam je ze sobą to zawór sie rusza, chciałem sie upewnić w którym położeniu zawór otwiera, a w którym zamyka spaliny, zauważyłem że normalnie przy pracującym silniku przy swobodnym przyspieszaniu obrotów, zawór nie rusza sie ani trochę czyli wniosek taki że zawór stale jest chyba zamknięty, co jest pewnie mniejszym złem :) moze zablokować to na stałe? Ponadto w silniku ABL (VW T4) jest jakiś czujnik na lince gazu oprócz tego stycznika na pompie, może ktoś ma jakis schemat jak to ma być właściwie podłączone? i jest tam jakiś rozbudowany przekażnik świec żarowych do którego jest podłączony m.in. zawór od podciśnienia ERG, a w zasadzie chyba jego (-). Rozumiem że podanie napięcia na cewkę elektrozaworu powoduje jego zadziałanie i puszcza podciśnienie na ERG, czyli wpuszcza spaliny do kolektora ssącego, przy wyższych prędkościach silnika, prąd jest wyłączany. Dobrze kombinuje?
  Search 4 million + Products
Browse Products