Forum elektroda.pl

Regulamin  | Punkty  | Dodaj...  | Ostatnie  | Szukaj  | Rejestracja  | Zaloguj

Ta strona używa cookie. Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianie ustawień cookie w przeglądarce.
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.

Peugeot 206 TU1JP / HFX (L4) - szarpanie w czasie jazdy


Napisz nowy temat  Temat zablokowany      Strona Główna -> Forum elektroda.pl -> Samochody Serwis -> Samochody Elektryka i elektronika -> Peugeot 206 TU1JP / HFX (L4) - szarpanie w czasie jazdy
Autor
Wiadomość
ZBpon
Poziom 7
Poziom 7


Dołączył: 31 Maj 2006
Posty: 23
Miasto: K-n

Post#1 Post autora tematu 05 Cze 2006 14:42   

Peugeot 206 TU1JP / HFX (L4) - szarpanie w czasie jazdy


Peugot 206 1.1
silnik: TU1JP / HFX (L4)
wtysk: Magneti Marelli MM 4.8.P
cewka: Electricfil

Od kilkunastu dni mam problemy z silnikiem, odpala normalnie bez problemów, obroty biegu jałowego OK ale przerywa (szarpie) w czasie jazdy tak jakbym wyłączał na chwilę zapłon:
- auto zwalnia, obroty spadają na 2..3 sekundy
- zapalają się jednoczesnie kontrolki "Ładowanie" i " Zaciągnięty hamulec"
i po tych 2.. 3 sekundach wszystko jest normalnie do następnego razu
Nie ma jakiś konkretnych obrotów przy których to zjawiska występuje
Nie jest to usterka która pojawia się regularnie
Diagnoza w ASO : zero błędów
Każda pomoc / sugestia mile widziana.
Powrót do góry
   
zbyniuś
Poziom 20
Poziom 20


Dołączył: 01 Maj 2006
Posty: 803
Miasto: śląsk

Post#2 05 Cze 2006 18:09   

Peugeot 206 TU1JP / HFX (L4) - szarpanie w czasie jazdy


Mogą być kabelki w wiązce z prawej strony od modułu silnika w kierunku rozrusznika,pomiary nie pomogą,jedyne wyjscie wyjąć wiązkę i ciągnąć kabelek po kabelku, może któryś się urwie,ale to tylko jedna z możliwych przyczyn.
Powrót do góry
   
ZBpon
Poziom 7
Poziom 7


Dołączył: 31 Maj 2006
Posty: 23
Miasto: K-n

Post#3 Post autora tematu 05 Cze 2006 21:22   

Re: Peugeot 206 TU1JP / HFX (L4) - szarpanie w czasie jazdy


Cytat:
Mogą być kabelki w wiązce z prawej strony od modułu silnika w kierunku rozrusznika,pomiary nie pomogą,jedyne wyjscie wyjąć wiązkę i ciągnąć kabelek po kabelku, może któryś się urwie,ale to tylko jedna z możliwych przyczyn


Z modułu silnika z boku wychodza trzy wiązki
Tylko środkowa idzie "na stronę" silnika z rozrusznikiem ozn wiązki 48 MR
Czy to ta ( bo napisłeś nieprecyzyjnie)?
W wiązce są przewody od:
- sensora cisnienia wlotu powietrza
- sondy lambda tylniej i przedniej
- czujnik spalania stukowego
- cewka zapłonowa
- alternator
- czujnik temp.silnika
- i do skrzynki bezpiecznikami
razem 18 żył
Nie chcę niczego urywać !
Powrót do góry
   
Google


Google Adsense


Post# 05 Cze 2006 21:22   





Powrót do góry
   
zbyniuś
Poziom 20
Poziom 20


Dołączył: 01 Maj 2006
Posty: 803
Miasto: śląsk

Post#4 06 Cze 2006 10:10   

Peugeot 206 TU1JP / HFX (L4) - szarpanie w czasie jazdy


Przewody przecierają się w plastikowej rynience na silniku.Jednak te objawy bardziej pasują do utraty zasilania, może masz jakieś odcięcie zapłonu?Czy wtedy silnik zgaśnie?Czy obrotomierz spada do zera?Czy pod modułem siln.jest przekażnik?Sprawdz przewody masowe.
Powrót do góry
   
ZBpon
Poziom 7
Poziom 7


Dołączył: 31 Maj 2006
Posty: 23
Miasto: K-n

Post#5 Post autora tematu 06 Cze 2006 11:38   

Re: Peugeot 206 TU1JP / HFX (L4) - szarpanie w czasie jazdy


1. Sprobuję przedzwonic przewody miernikiem
(i poszarpać nimi trochę)
sprawdzie masy tych przewodów w wiązce
2. Odcięcia zapłonu nie mam
2. Silnik nie gaśnie
3. Obrotomierz spada do zera i wraca na obroty
(tak mi się wydaje bo to trwa 2..3 sekundy)
4. Przekaźnik główny zasilania systemu wtryskowo zapłonowego
( ten z dioda - o to chodzi?) jest "w skrzynce bezpieczników"
ozn. BM 34 sterowany z BSI i jest "po drugiej stronie"silnika
w stosunku do modułu sterownia silnikiem

Załączniki:
Powrót do góry
   
Usunięty






Post#6 06 Cze 2006 11:46   

Peugeot 206 TU1JP / HFX (L4) - szarpanie w czasie jazdy


Wygląda na uszkodzoną cewkę,wzglednie delongator,lub świecę.
Generalnie za słaby odbiór WN z cewki.
Powrót do góry
   
ZBpon
Poziom 7
Poziom 7


Dołączył: 31 Maj 2006
Posty: 23
Miasto: K-n

Post#7 Post autora tematu 06 Cze 2006 14:21   

Re: Peugeot 206 TU1JP / HFX (L4) - szarpanie w czasie jazdy


elektrit
Cytat:
,wzglednie delongator,


Elektrit a możesz podać jakąś mniej "slangową" nazwa "delongator-a"
bo nazwa delongator nic mi nie mówi.
Powrót do góry
   
Usunięty






Post#8 06 Cze 2006 15:49   

Peugeot 206 TU1JP / HFX (L4) - szarpanie w czasie jazdy


tak to zwą francuzi.
Delongatory ( przedłużacze) do sa te gumowe fajki ze sprężynką,które są nałożone na wypusty cewki i łaczą cewkę ze świecą.
Czasami trafi się taki z ugnitą,peknięta sprężynką,względnie tak zaśniedziałą,że nie łączy w wypuście cewki.
Powrót do góry
   
zbyniuś
Poziom 20
Poziom 20


Dołączył: 01 Maj 2006
Posty: 803
Miasto: śląsk

Post#9 06 Cze 2006 18:51   

Peugeot 206 TU1JP / HFX (L4) - szarpanie w czasie jazdy


Nieprawidłową pracę ukł. zapłonowego wyłapie komputer,powinny być błędy.Ciekawe jest to że świeci kontrolka ładowania.BM34 jest zasilane z akumulatora i przez bezp. MF7 zasila stacyjkę.MF5 zasila BSI.Może tu coś nie gra.(bezpieczniki zobaczysz po wyjęciu BM34)
Powrót do góry
   
Usunięty






Post#10 06 Cze 2006 19:34   

Peugeot 206 TU1JP / HFX (L4) - szarpanie w czasie jazdy


Marelli 1AP nie rejestruje usterek w obwodzie wtórnym układu zapłonowego.
Powrót do góry
   
Google


Google Adsense


Post# 06 Cze 2006 19:34   





Powrót do góry
   
zbyniuś
Poziom 20
Poziom 20


Dołączył: 01 Maj 2006
Posty: 803
Miasto: śląsk

Post#11 06 Cze 2006 20:05   

Peugeot 206 TU1JP / HFX (L4) - szarpanie w czasie jazdy


To nie jest 1AP, auto na multipleksażu,EURO3,powinien łapać błędy np.wypadanie zapłonów.
Powrót do góry
   
Google


Google Adsense


Post# 06 Cze 2006 20:05   





Powrót do góry
   
ZBpon
Poziom 7
Poziom 7


Dołączył: 31 Maj 2006
Posty: 23
Miasto: K-n

Post#12 Post autora tematu 07 Cze 2006 00:13   

Re: Peugeot 206 TU1JP / HFX (L4) - szarpanie w czasie jazdy


zbyniuś:
Cytat:
BM34 jest zasilane z akumulatora i przez bezp. MF7 zasila stacyjkę.MF5 zasila BSI.Może tu coś nie gra.(bezpieczniki zobaczysz po wyjęciu BM34)


OK z MF5 idzie do BSI na bezp. F5 I F4
ale z bezp. MF4 w BM34 tez idzie do BSI na bezp. F12 i przez przekaźnik R3 na bezp. F11 ( sprawdzone)

Jutro zdejmę cewkę WN zajrzę do świec (przy okazji wymienię) i zobaczę te delongatory. Samej cewki przy takich objawach nie bardzo jest jak sprawdzić
chyba trzeba będzie poczekać az padnie ( oby nie w nocy i daleko od domu)

Nie daje mi spokoju zapalonie sie w trakcie "szarpnięcia" kontrolki syg. zaciągniętgo hamuleca To nie ma nic wspólnego z zapłonem i troche nie pasuje mi do diagnozy
elektrit:
Cytat:
Wygląda na uszkodzoną cewkę,wzglednie delongator,lub świecę.
Generalnie za słaby odbiór WN z cewki.

Powrót do góry
   
zbyniuś
Poziom 20
Poziom 20


Dołączył: 01 Maj 2006
Posty: 803
Miasto: śląsk

Post#13 07 Cze 2006 17:18   

Peugeot 206 TU1JP / HFX (L4) - szarpanie w czasie jazdy


Kontrolkami steruje BSI za pomocą sieci.Dziwne rzeczy dzieją się przy spadkach napięcia lub zaniku masy.Punkt masowy na tunelu przed popielniczką.Masa przy prawym reflektorze ma wpływ na BM34.
Powrót do góry
   
ZBpon
Poziom 7
Poziom 7


Dołączył: 31 Maj 2006
Posty: 23
Miasto: K-n

Post#14 Post autora tematu 07 Cze 2006 22:24   

Re: Peugeot 206 TU1JP / HFX (L4) - szarpanie w czasie jazdy


Dobra sprawdzę to jutro. Zdejmę tunel srodkowy i sprawdzę czy
mam masą BSI
ale wg mnie to że zapalają się kontrolki "LADOWANIE" i "UKLAD HAMULCOWY" jest wynikiem szarpnięcia a nie przyczyną
chyba że coś się dzieję z układem hamulcowym ( na zbiorniczku mam
czujnik poziomu płynu hamulcowego ale wtedy chyba powinna zapalić się równocześnie lampka "STOP" - a nie zapala się)

Dzisiaj kupiłem i wymieniłem swiece
Delongatory wyglądają na sprawne tzn stan wszystkich jest identyczny
Czyba zarezykuję i kupię cewkę ( zawsze sie może przydac)

Przy okazji jaka jest róznica pomiedzy cewką z gniazdem szarym a cewką
z gniazdem czarnym
Powrót do góry
   
tytan58
Poziom 15
Poziom 15


Dołączył: 05 Cze 2005
Posty: 211
Miasto: gliwice

Post#15 07 Cze 2006 22:42   

Peugeot 206 TU1JP / HFX (L4) - szarpanie w czasie jazdy


czarne gniazdo -norma spalin L3
szare gniazdo-norma spalin L4
Powrót do góry
   
ZBpon
Poziom 7
Poziom 7


Dołączył: 31 Maj 2006
Posty: 23
Miasto: K-n

Post#16 Post autora tematu 11 Cze 2006 01:14   

Re: Peugeot 206 TU1JP / HFX (L4) - szarpanie w czasie jazdy


Pożyczyłem cewkę od znajomego (szare gniazdo)
ma ten sam silnik
Jego cewkę do mojego a cewkę z mojej 206 do niego
i rundka próbna na dwa samochody
Już myslałem że jest OK ale pod sam koniec próby szarpnął na 2..3 sek
zapaliły sie kontrolki - czyli to samo co było
Poprawka próby i znów to samo
U niego z moją cewką OK zero kłopotów
Macie jakieś propozycje co by tu jeszcze posprawdzać ?
Powrót do góry
   
zbyniuś
Poziom 20
Poziom 20


Dołączył: 01 Maj 2006
Posty: 803
Miasto: śląsk

Post#17 11 Cze 2006 09:49   

Peugeot 206 TU1JP / HFX (L4) - szarpanie w czasie jazdy


Podmień na próbę BM34
Powrót do góry
   
ZBpon
Poziom 7
Poziom 7


Dołączył: 31 Maj 2006
Posty: 23
Miasto: K-n

Post#18 Post autora tematu 11 Cze 2006 13:22   

Re: Peugeot 206 TU1JP / HFX (L4) - szarpanie w czasie jazdy


Cytat:
Podmień na próbę BM34


Już o tym z nim rozmawiałem
Chciałem też podmienić czujnik cisnienia powietrza dolotowego
Nie chce się zgodzić.
Na cewkę się zgodził bo wymieniałem mu świece.
Na MB34 nie. Popracuję nad nim ale szanse są nikłe.

Może to szarpanie ma coś wspólnego z układem podawania paliwa
- pompa, filtr ( jeśli jest), wtryskiwacze
lub drugiej strony może z regulatorem napiecia
(przysiad napięcia - BSI głupieje)
To że pali sie kontrolka ładowania to mogę jeszcze zrozumieć
(obroty spadają - nie ma ładowania)
ale zapalenie się kontolki hamulca - dlaczego ?.
Żeby to szarpanie było stałe to by było łatwiej ale pojawia sie
w różnych sytuacjach przy różnych obrotach silnika i na 2..3 sek
jedyna rzecz wspólna to dzieje się to przy przyspieszaniu.
Dziś złapało mnie to przy wyprzedania przy 110 - strach w oczach.
Powrót do góry
   
zbyniuś
Poziom 20
Poziom 20


Dołączył: 01 Maj 2006
Posty: 803
Miasto: śląsk

Post#19 11 Cze 2006 17:06   

Peugeot 206 TU1JP / HFX (L4) - szarpanie w czasie jazdy


Mi też te kontrolki nie dają spokoju.Kontrolkę ładowania zapala BSI na podstawie pomiarów napięcia w instalacji dlatego w Pugu nawet przy braku ładowania kontr.nie świeci,zaświeci dopiero gdy napięcie będzie poniżej 11,5V w instalacji.Może to stacyjka?
Powrót do góry
   
ZBpon
Poziom 7
Poziom 7


Dołączył: 31 Maj 2006
Posty: 23
Miasto: K-n

Post#20 Post autora tematu 11 Cze 2006 18:53   

Re: Peugeot 206 TU1JP / HFX (L4) - szarpanie w czasie jazdy


1.Tego nie wiedziałem:
Cytat:
Kontrolkę ładowania zapala BSI na podstawie pomiarów napięcia w instalacji dlatego w Pugu nawet przy braku ładowania kontr.nie świeci,zaświeci dopiero gdy napięcie będzie poniżej 11,5V w instalacji.

Załóżmy że tak jest to by wyglądało na alternator/regulator napięcia

2.Gdzie najlepiej podłaczyć miernik cyfrowy w Pugu coby poobserwować
napięcie w czasie jazdy
w nocy będzie w sytuacji przysiadu napięcia widać przygasanie świateł
Powrót do góry
   
zbyniuś
Poziom 20
Poziom 20


Dołączył: 01 Maj 2006
Posty: 803
Miasto: śląsk

Post#21 12 Cze 2006 20:13   

Peugeot 206 TU1JP / HFX (L4) - szarpanie w czasie jazdy


Ta instalacja jest bardziej skomplikowana,możesz pomierzyć zasilania BSI i wyjścia zasilań z BM34 napewno będzie kilka kabli , masa też z instalacji.Szczgólnie z BM34,tam są przekażniki zasilające.
Powrót do góry
   
miesku
Poziom 10
Poziom 10


Dołączył: 30 Sie 2006
Posty: 58
Miasto: Brigg

Post#22 30 Sie 2006 22:32   

Re: Peugeot 206 TU1JP / HFX (L4) - szarpanie w czasie jazdy


witam serdecznie,
mam peugeota 206 1.1 z 99 roku i pojawil sie problem, otoz nie moge go odpalic, auto bylo juz w serwisie peugeota i nie wiedza co sie dzieje... ja sprawdzilem opisana wyzej wiazke kabli i jest ok, problem jets taki: auto kreci ale nie odpala- brak napiecia do pompki paliwa oraz do listwy, gdy podlacze pompke niezaleznie to i tak auto nie odpala poniewaz nie ma napiecia na listwe.. co moze byc przyczyna?gdzie szukac?wymienilem juz skrzynke elektroniki ktora znajduje sie pod kierownica ale to nic nie dalo... kolejne pytanie to czy moze ktos podpowiedziec jak zaprogramowac kluczyk?wersja z dioda...
pozdrawiam
Powrót do góry
   
Google


Google Adsense


Post# 30 Sie 2006 22:32   





Powrót do góry
   
bogdan gruchala
Poziom 13
Poziom 13


Dołączył: 21 Sie 2006
Posty: 137
Miasto: sosnowiec

Post#23 01 Wrz 2006 09:27   

Re: Peugeot 206 TU1JP / HFX (L4) - szarpanie w czasie jazdy


Napisz coś więcej to znaczy –przed autko jeździło normalnie nic się wcześniej nie psuło np. nie odpalał od pierwszego razu, szarpał podczas jazdy, mrugały jakieś lampki coś wymieniałeś, spawałeś coś w autku, czy po prostu nagle klękło.
Powrót do góry
   
miesku
Poziom 10
Poziom 10


Dołączył: 30 Sie 2006
Posty: 58
Miasto: Brigg

Post#24 01 Wrz 2006 21:39   

Re: Peugeot 206 TU1JP / HFX (L4) - szarpanie w czasie jazdy


wczesniej autko szarpalo w czasie jazdy ale zawsze jechal dalej, czy bylo spawane cos... nie mam pojecia.. ale wiem ze jest po kolizji... jestes w stanie cos pomoc? pozdrawiam
Powrót do góry
   
Napisz nowy temat  Temat zablokowany      Strona Główna -> Forum elektroda.pl -> Samochody Serwis -> Samochody Elektryka i elektronika -> Peugeot 206 TU1JP / HFX (L4) - szarpanie w czasie jazdy
Strona 1 z 1



Administrator || Moderatorzy || Regulamin forum || Regulamin ogólny || Informacja o cookies || Reklama || Kontakt

Page generation time: 0.086 seconds

elektroda.pl temat RSS 

opony