X

Skoda fabia kontrolka sterowania silnikiem

16 Jun 2006 13:16 PHphoenixgold
  • #1 16 Jun 2006 13:16
    phoenixgold
    Level 9  
    Helpful post? (0)
    witam jak w temacie skoda 1.2 12V 64KM rok 2003 grudzien + inst. gazowa zakladana w skodzie wymienione wszystkie mozliwe filtry swiece plyny itd. i pojawila miesie ostatnio w trasie kontrolka sterowania silnikiem. wyczytalem w instrukcji ze moze to byc zle paliwo i przez to spaliny. mam kilka pytan do forumowiczow :

    - czy to prawda ze jesli sporadycznie zapalila sie ta kontrolna to zgasnie dopiero po 20 prawidlowych odpaleniach (jesli usterni juz nie ma)
    - jak podepne waga to gdzie szukac informacji na temat tego co jest nie tak, oczywiscie wiem ze blad sie pojawi ale ktore testy sa kluczowe i jak rozpoznac co jest nie tak, kupielm ostatnio urzadzonko i srednio sobie z nim radze testuje rozne rzeczy i jest ok ale tw wykresy malo mi mowia
    - gdzie znajduje sie wejscie diagnostyczne w fabia bo do tej pory w polo i golfie sprawdzalem
  • #2 17 Jun 2006 10:40
    Jozef199
    Level 19  
    Helpful post? (0)
    Pod kierownica jest schowek Otworz go tam jest zaczep Nacisnij go i otworz calkiem schowek Zanim jest zlacze
  • #3 17 Jun 2006 13:36
    maciekstyczen
    Level 10  
    Helpful post? (0)
    witam.to jest całkiem naturalny objaw.może nie naturalny ale tak sie często zdarza że przy autach z gazem swieci chech engine.np w oplach to norma prawie w 100 %.nic tylko jeżdzić pozdrawiam :)
  • #4 17 Jun 2006 13:44
    mateo027
    Level 25  
    Helpful post? (0)
    no popatrz, czego to sie dowiedziec mozna??to chyb ja szczesciarz jestem,ze w ostatnich autach mi sie nie palila...KOLEGO nie wprowadzaj w blad, kontrolka silnika nie powinna sie palic jesli wszystko jest dobrze.zczytac bledy i naprawic...
  • #5 18 Jun 2006 21:56
    phoenixgold
    Level 9  
    Topic author Helpful post? (0)
    heh wiecie co mysle ze to bylo paliwo a wlascie gaz vageim zczytalem cos takiego :

    Chassis Type: 6Y - Skoda Fabia
    Scan: 01,02,03,08,09,15,17,19,44,46,56,69

    Address 01 -------------------------------------------------------
    Controller: 03E 906 033 F
    Component: 1.2l/4V SIMOS3 00HS4673
    Coding: 00061
    Shop #: WSC 13765
    TMBPY16Y243899183 SKZ7Z0C2043655
    3 Faults Found:
    17911 - Load Signal from Alternator Term. DF: Implausible Signal
    P1503 - 35-10 - - - Intermittent
    17925 - Shareware Version. To Decode all DTCs
    P1517 - 35-10 - Please Register/Activate - Intermittent
    16555 - Shareware Version. To Decode all DTCs
    P0171 - 35-00 - Please Register/Activate
    Readiness: 0000 0000

    i niestety probowalem innymi ale pokazywalo ci innego i niemoge znalezc nigdzie czego to sa blade ale w kazdym badz razie bledy skasowalem bo zatankowalem na stacji na ktorej zawsze tankuje i jest ok nie zapala sie jezdze na tym juz 3 dni i jest ok

    jesli ktos wie co to za bledy i czy jeden mogl ciagnac za soba nastepny bo sa az 3 to bede wdzieczny pozdrawiam
  • #6 18 Jun 2006 22:49
    krbl
    Level 16  
    Helpful post? (+1)
    Witam
    no niestety diagnoza Twoim wagiem niewiele pomogła
    musisz mieć pełną wersję

    Ale mam pytanie
    Czy coś z samochodem jest nie tak?
    Czy tylko świeci lampka
    POZDRAWIAM
  • #7 19 Jun 2006 01:06
    phoenixgold
    Level 9  
    Topic author Helpful post? (0)
    samochod jak narazie chodzi ok dlatego pomysl z paliwem jakiems cienkim, vag vagiem ale kody bledow pokazal tylko ja nie mam tych akurat w dokumentacji moze ktos ma ??
  • #8 15 Jul 2006 16:05
    Tichy
    Level 11  
    Helpful post? (+1)
    Witam!

    Będę polemizował odnośnie lampki "check engine", choć wiem, że to się trochę kłóci ze zdrowym rozsądkiem i wiedzą fachową, ale... doświadczenie życiowe podpowiada mi coś innego.

    Mam Fabię 1,2 HTP (najsłabszy silnik w Fabii, 3 cylindry) z 2005 r. i od razu zamontowałem gaz (wtrysk sekwencyjny) w Skodzie. Od czasu do czasu bez żadnej widocznej przyczyny włącza się pomarańczowa kontrolka silnika, po jakimś (zazwyczaj niedługim) czasie gaśnie (nie sprawdziłem niestety, czy to zależy od czasu, przejechanych km czy ilości rozruchów auta). Zdarzyło mi się to 3 razy w roku (mam teraz 10000 km). Nie wspomniałem o tym w serwisie przy przeglądzie gwarancyjnym, ale na wszelki wypadek pojechałem do innej stacji obsługi Skody niż ta, w której kupiłem auto i zakładałem gaz :-) W ramach płatnego przeglądu gwarancyjnego rutynowo wykonują sprawdzenie komunikatów z komputera, w moim przypadku nic nie stwierdzili. Wszelkie analizy spalin i pomiary diagnostyczne wyszły im OK.

    Co ciekawe, auto chodzi świetnie, spalanie nie wzrosło w czasie, gdy świeciła się kontrolka (a raz było to podczas jazdy znad morza na południe, ok. 700 km, a więc dość długa trasa). Obstawiam, że jakość tankowanego gazu ma tu wielkie znaczenie - przy okazji odradzam Statoil, sorki, ale gdy tam zatankowałem gaz, auto straciło z 5% mocy, co przy moim słabiutkim silniku i włączonej klimie powodowało, że czułem się, jakbym jechał maluchem ;-)

    Mój Tato w Nubirze ma od wielu lat gaz i raz w roku zdarza mu się zobaczyć "check engine" - absolutnie nic w aucie nie jest źle, spalanie nie wzrasta, moc nie maleje. Sądzę, że przy nowoczesnych, skomputeryzowanych silnikach i przy oszukiwanym paliwie czasem minimalna anomalia w spalaniu prowadzi do panicznych reakcji elektroniki.

    Kolega miał Fabię z mocnym silnikiem (nie wiem, jakim) i gaz, w jego Fabii były 2 sondy lambda i mimo wielokrotnych regulacji (że też mu się chciało tak jeździć do mechaników!) co jakiś czas i tak włączała mu się wiadoma kontrolka, a auto chodziło jak złoto.

    Z praktyki wynika mi więc, że to się może zdarzać :-)

    Pozdrawiam!
  • #9 18 Jul 2006 17:32
    phoenixgold
    Level 9  
    Topic author Helpful post? (0)
    hmm ciekawy temat. U mnie nie zgasla po przejechaniu nawet 400 km wiec musialem przeciwcdzialac temu, nie wime czy to ma jakies zdazenie ale od czasu do czasu ale zadko przu okolo 2500 obr/min zdaza sie ze samochod tak jakby na sekunde tracil moc a pozniej takie lekkie szarpniecie i jest ok nie wiem z czego to jest.
  • #10 25 Apr 2007 13:26
    mimimimi1
    Level 9  
    Helpful post? (+1)
    Ja mam Fabie 2003 1,2 HTP 12V nie mam instalacji gazowej a również mam problem z tą kontrolką. Nie wiem co jest grane ale nie zauważam żadnych nieprawidłowości w pracy silnka.
  • #11 25 Apr 2007 13:53
    zbyha
    Level 16  
    Helpful post? (0)
    Dorzucę swoje trzy grosze. Mi jeszcze na gwarancji w silniku 1.2 HTP dwukrotnie zaświecała sie kontrolka silnika. Serwis nie znalazł powodu tego zaświecenia. Zmienili więc soft w sterowniku na nowszy, bo jak powiedzieli to może być przyczyną. I rzeczywiście - problem ustąpił.
  • #12 25 Apr 2007 16:21
    Sady
    VIP Zasłużony dla elektroda
    Helpful post? (0)
    Nie raz wystarczy wsiąść od klienta 50pln to też pomaga na "świecenie" się kontrolki.
  • #13 26 Apr 2007 14:25
    zbyha
    Level 16  
    Helpful post? (+1)
    Jak już to "wziąć" :)
  • #14 26 Apr 2007 16:15
    Sady
    VIP Zasłużony dla elektroda
    Helpful post? (0)
    Nie - mylisz się - od takich klientów co wyczytali na forum, że to robi się tym interfejskiem - i że można z internetu "wziąść" programik - dlatego należy od takich wziąść.
  • #15 22 Feb 2009 20:04
    Tichy
    Level 11  
    Helpful post? (0)
    Jako ciekawostkę (może się komuś przyda) dorzucę, że od czasu mojego poprzedniego postu w tym temacie NIGDY nie zaświeciła mi się już wspomniana kontrolka. Albo się coś "ułożyło" albo zależy to jednak od paliwa - od tego czasu ani benzyny, ani gazu nie tankowałem na "podejrzanych" stacjach, tylko na sprawdzonych lub (w trasie) - wybranych, dużych koncernów.
Mouser  Search 4 million + Products
Browse Products