Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Kategoria: Kamery IP / Alarmy / Automatyka Bram
Montersi
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Subwoofer Aktywny na Tonsil GDN 25/80/1

sublove 18 Cze 2006 14:00 10224 20
  • Subwoofer Aktywny na Tonsil GDN 25/80/1
    Witam

    Przedstawiam moją kontrukcję - Subwoofer na głośniku fimry Tonsil.

    Krótko i zwięźle:
    Głośnik: Tonsi GDN 25/80/1 8Ω
    Obudowa 56 litrów netto, 2xBR Φ=7cm, dł=16cm
    Wzmacniacz TDA7294 + Filtr aktywny z Norda,

    Obudowa wykonana bez szczególnych odejść od zwyczajów :D
    Płyta wiórowa 18mm klejona na wikol i skręcana wkrętami do karton-gipsu. Na całości okleina drewnopodobna, w kolorze jak poniżej.
    Głośnik na boku paczki, na froncie po między dwoma BR, panel z blachy
    grubości 1mm, na którym znajduje się regulacja głośności, odcięcie, włącznik i dioda sygnalizacyjna LED. Całość stoi na 5cm mosiężnch kolcach.

    Brzmienie jak dla mnie idealne. To co potrafi oddać taki przetwornik jakim jest Tonsil nie wymaga komentarzy. Przy 56l obudowie BR zestojony jest na 44Hz co jest wg. mnie dobrym kompromisem. Bas jest przede wszystkim -uwaga!- niski. Głośnik pracuje przy tym bardzo dynamicznie i bez większych problemów. Polecam :D

    Parę fotek, niestety miałem do dyspozycji jedynie telefon komórkowy...

    Subwoofer Aktywny na Tonsil GDN 25/80/1

    Subwoofer Aktywny na Tonsil GDN 25/80/1

    Subwoofer Aktywny na Tonsil GDN 25/80/1

    Subwoofer Aktywny na Tonsil GDN 25/80/1

    Subwoofer Aktywny na Tonsil GDN 25/80/1

    Subwoofer Aktywny na Tonsil GDN 25/80/1

    Subwoofer Aktywny na Tonsil GDN 25/80/1

    Subwoofer Aktywny na Tonsil GDN 25/80/1

    ostatecznie przewody uporządkowałem i pospinałem opaskami...

    Subwoofer Aktywny na Tonsil GDN 25/80/1

    Subwoofer Aktywny na Tonsil GDN 25/80/1

    Subwoofer Aktywny na Tonsil GDN 25/80/1

    Subwoofer Aktywny na Tonsil GDN 25/80/1

    Subwoofer Aktywny na Tonsil GDN 25/80/1

    ...to wszystko, pozdrawiam! :D


    Fajne!
  • #2 18 Cze 2006 14:45
    Jareen
    Poziom 21  

    konstrukcja fajna, dobry przetwornik. Kwestie stylistyki mozna bylo rozwiazac troche innaczej ale Ty tak chciales i Tobie ma sie podobac. 5/6. Pozdrawiam i milego słuchania:)

  • #3 18 Cze 2006 15:36
    seal_1
    Poziom 11  

    śmiesznie to wygląda takie duże pudło a głośnik wydaje sie taki mały. Ogólnie mi sie podoba 5/6. Pozdrawiam

  • #4 18 Cze 2006 15:41
    żarówka rtęciowa
    Poziom 36  

    Konstrukcja tego subwoofera jest bardzo dobrze wykonana, estetyka też jest na wysokim poziomie.

    Moja ocena 5.

  • #5 18 Cze 2006 16:13
    mlody_elektronik
    Poziom 27  

    Dziwnie wyglada ale wykonanie super. Tylko nie widze srob ktore trzymaja glosnik. Czyzby jakis ciekawy sposob montownaia glosnika czy aparat nie wychwycil ??

  • #6 18 Cze 2006 16:14
    crazy_88
    Poziom 42  

    wykonanie jak najbardziej w porzadku moja ocenka to 5

  • #7 18 Cze 2006 16:35
    luki233
    Poziom 18  

    Wszystko ok według mnie - 5/6 ;)

  • #8 18 Cze 2006 22:28
    elektronik_lol
    Poziom 16  

    Bardzo fajna konstrukcja. Estetyka ok. I tak trzymać.
    pozdrawiam.:d

  • #9 18 Cze 2006 22:44
    sublove
    Poziom 15  

    Dzięki za miłe słowa :)

    Faktycznie, na zdjęciach głośnik wydaje się być mały w stosunku do obudowy. Pierwotnie miałem zamontować go na froncie ale jakoś "gryzł" mi się z dwoma BR :)

    Z tymi śrubami to mam taki patent, że przykręcam głośnik na zwykłe wkręty do karton-gipsu. Trzymają bardzo mocno, używam krótrszych niż do skręcania płyt, są w kolorze czarnym więc tym samym są mało widoczne. Dodatkowo wogół dziury w pod głośnik podkładam samoprzylepną uszczelkę do okien, co dodatkowo uszczelnia powierzchnię.

  • #10 18 Cze 2006 22:57
    chaka
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Niezly kolos:) Ja uzyskalem jakies 30hz w 25L:) i straaasznie mloci ale pozbywam sie go:)

  • #11 18 Cze 2006 23:17
    oleczek1988
    Poziom 21  

    konstrukcja wykonana naprawde ladnie. Jedynie czego bym sie przyczepil to do stylu zamontowanego glosnika. Rzecz gustu5/10

  • #12 18 Cze 2006 23:41
    sublove
    Poziom 15  

    Niech mnie ktoś poprawi jeśli się mylę, ale odnoszę pewne wrażenie związane z głośnikiem na boku. Otóż, wiadomo, że stawiając suba w rogu pokoju uzyskujemy dodatkowe podbicie, nie wiem czy przypadkiem stawiając suba z głośnikiem po jedej stronie paczki, a z wylotami po drugiej, nie uzyskamy (przynajmniej takiego wrażenia) minimalnie głośniejszego podbicia... poprawcie mnie, być może to autosugestia :)

    Pozdrawiam

  • #13 19 Cze 2006 08:49
    nerevarine
    Poziom 21  

    Całkiem niczego sobie subik :) Bardzo fajnie wygląda :)
    Pomysł i wykonanie jak dla mnie to 5 :)
    Aż mnie korci aby sobie takiego złożyć :P Tylko jak dla mnie to trochę za duży - brak miejsca :P

    Pozdrawiam

  • #14 19 Cze 2006 20:10
    gregor10
    Poziom 27  

    extra sub , juz wyobrazam sobie jaki ma szybki i w miare niski bas , do muzy idealny

  • #15 20 Cze 2006 22:36
    micho a
    Poziom 35  

    nom jeden sub który pisze na tonsilu nie na 12234335646 stxie więc +

    wykończenie super też :D

    dla mnie minus za proporcje obudowy nie podoba mi sie płaska i szeroka (takie mają być telewizory nie suby :D:D:D:D:D:D)

    no i ten tadek droche drażni jak bym mu skonstruował coś solidnego 100/8 np jakiś prosty mos na IRF choćby.........

    ale w sumie rispekt :D wiem co to potrafi ten tonsil :D:D tak nie obraż sie ale 5/6 bo drażni mnie ten TDA ;p;p

  • #16 21 Cze 2006 00:35
    sublove
    Poziom 15  

    Dzięki,

    Faktycznie patrząc z boku to troszkę jak TV :D Jednak założenia miałem takie, żeby za front uznawać tą mniejszą ściankę... :) :) :)
    Też miałem początkowo obiekcje co do tadeusza, ale q mojemu rozczarowaniu daje on sobie radę. Być może nie przeszkadza mi to, bo nie słyszałem jakby to na lampie grało... :)

    ps. czy ktoś może już coś budował na tym Tonsilu? Ciekaw jestem jakichś innych konstrukcji - mógłbym porównać.

    pozdrawiam!

  • #17 22 Cze 2006 16:40
    Caleb_
    Poziom 33  

    po pierwsze duzy plus za to ze to tonsil.
    okleina ladna. troche jednak nei podobaja mi sie proporcje obudowy, ale to kwestia gustu. ogolnie konstrukcja raczej dobra ;)

  • #18 24 Cze 2006 23:13
    synbmx
    Poziom 20  

    sublove napisał:
    Niech mnie ktoś poprawi jeśli się mylę, ale odnoszę pewne wrażenie związane z głośnikiem na boku. Otóż, wiadomo, że stawiając suba w rogu pokoju uzyskujemy dodatkowe podbicie, nie wiem czy przypadkiem stawiając suba z głośnikiem po jedej stronie paczki, a z wylotami po drugiej, nie uzyskamy (przynajmniej takiego wrażenia) minimalnie głośniejszego podbicia... poprawcie mnie, być może to autosugestia :)

    Pozdrawiam


    kiedy masz br z tej samej strony gdzie głośnik i jak masz to przed soba to br koordynuje że tak powiem swoje dmuchanie z głosnikiem przez co takjakby wzmacniał się lekko dźwięk niskiej częstotliwości
    nie wiem czy to oby napewno jest słuszne wytłumaczenie ale cos takiego obiło mi się kiedyś o uszy

    co do konstrukcji to bardzo ciekawa, bardzo oryginalnie to wygląda i nareszcie jakiś głosnik inny od STX, 6/10

  • #19 24 Cze 2006 23:21
    AVG
    Poziom 30  

    ładny subek gratuluje :D
    w jakim pomiesczeniu on gra i czy nisko schodzi??

  • #20 25 Cze 2006 02:02
    kpodolak
    Poziom 15  

    Mógłbyś udostepnic schemat filtra na forum?

  • #21 06 Lip 2006 17:19
    sublove
    Poziom 15  

    Hej!

    Subik póki co "dławi się" (mam nadzieje:) ) w pokoju 9m2.
    Schodzi bardzo nisko, zaskakująco wręcz.

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME