X

Alternator od Poloneza w c-330. Jak podłączyć?

25 Jun 2006 18:45 MImieczynski
  • #1 25 Jun 2006 18:45
    mieczynski
    Level 9  
    Helpful post? (-1)
    Mam alternator od poloneza i chcę go założyć do C-330, ale nie wiem jaki zacisk przy alternatorze do czego w instalacji podłączyć, co do stacyjki a co do kontrolki ładowania. Oznaczenia zacisków to: 30- przypuszczam że to ładowanie na +, 67, i jeszcze jakiś, który nie ma oznaczenia. http://niegowa.prv.pl/allegro/foto4d.jpg -tutaj jest fotka takiego od tyłu tyle że ten jest od fiata 125p i chyba nie ma wbudowanego regulatora napięcia a mój ma. Z góry dziękuje za pomoc.
  • #2 25 Jun 2006 19:29
    waldekel
    Level 27  
    Helpful post? (+4)
    To co masz na nakrętkę to do akumulatora, a na wsuwkę to do lampki.
    (temat postu bardziej pasuje do Usterki Samochody)
  • #3 25 Jun 2006 19:47
    tytano1
    Level 11  
    Helpful post? (0)
    Nie zapomnij że c-330 ma plus na rame,wiec żeby założyć alternator od poloneza trzeba zamienić polaryzacje.
  • #4 25 Jun 2006 19:48
    jesta19
    Level 24  
    Helpful post? (0)
    trzeba pominąć cały układ regulatora w ciągniku
  • #5 25 Jun 2006 23:13
    mieczynski
    Level 9  
    Topic author Helpful post? (0)
    tak ale na tam są 2 na wsuwke i nie wiem który ale sprawadze a akumulatory tak podpiąłem że jest "-" na mase
  • #6 25 Jun 2006 23:37
    Removed
    Helpful post? (+1)
    Alternator z pojazdu Fiat 125p,Żuk,Nysa,nie wiadomo czy 6-cio czy 9-cio diodowy-wystepowały w dwu wersjach.
    Podaj oznaczenie alternatora-A53 czy A124?
  • Helpful post
    #7 25 Jun 2006 23:50
    tqmeh
    Level 18  
    Helpful post? (0)
    Witam

    W capku masz + na mase wiec po 1 zamień bieguny
    po 2 zacisk 30 to ładowanie polaczgo przewodem przynajmniej 6 kwadrat z + na rozruszniku
    po 3 teraz wzbudzenie mozesz to zrobić na 2 sposoby
    3.1 wtkorzystaj regulator z poldka --taka duza puszka zasil ja na 15 z + przez stacyjke tak zeby dostawala napiecie po włozeniu kluczyka drugi zacisk 67 polacz z 67 w alternatorze. Całosc polacz kablami od pradnicy regulator daj tam gdzie byl stary
    Została jeszcze kontrolka od ladowania potrzebny jest przekaznik z 1 stykiem NC tzn zwarty bez zasilania (tez był w poldku)
    z jednej strony dajesz na ten przekaznik "-" a z drugiej zasilanie z alternatora z tego wlasnie nie opianego styku
    Przez jego styki puszczasz kontrolke ladowania tzn dajesz jej zazilanie z + a - przez styk przekaznika
    3.2
    mozna założyc regulator elektroniczny jak w maluchu i bedzie duzo prościej pod warunkiem ze alternator ma tzw male diody czyli dodatkowe 3 diody zasilajace ta nie opisana koncowke
    zeby to sprawdzic trzeba zajzec do srodka

    Pozdrawiam
  • Helpful post
    #8 26 Jun 2006 05:42
    PICIA
    Level 33  
    Helpful post? (+1)
    zrób tak- sprawdzone
    podany przez ciebie link do obrazka to alternator bez regulatora
  • #9 26 Jun 2006 20:09
    mieczynski
    Level 9  
    Topic author Helpful post? (0)
    Założyłem i działa. Jeszcze raz dzięki za pomoc.
  • #10 08 Dec 2007 18:33
    przemek_raq
    Level 14  
    Helpful post? (0)
    Witam, mam alternator a124 6-diodowy i elektroniczny regulator, wszystko podłączone według podanego wyżej schematu i niestety problem, mam ciągle napięcie 12,8 które się nie zmienia, tak jakby altek nie ładował, napięcie na obwodzie wzbudzenia rośnie z 1,4 do 3 V na wysokich obrotach, przed założeniem rozebrałem altka i sprawdziłem ciągłość wszystkich obwodów jak i diody. Kontrolka ładowania oczywiście nie gaśnie, co może być przyczyną?
  • #11 08 Dec 2007 18:40
    viper555
    spec od auto-elektro
    Helpful post? (0)
    Jak to ma działać jak schemat jest samowzbudnego a ty masz obcowzbudny.P
  • #12 08 Dec 2007 19:00
    przemek_raq
    Level 14  
    Helpful post? (-1)
    czyli albo przerabiać go na 9-cio diodowy albo zastosować przekaźnik na lampce kontrolnej, lub też poszukać samowzbudnego z wbudowanym regulatorem...
Mouser  Search 4 million + Products
Browse Products