Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Kategoria: Kamery IP / Alarmy / Automatyka Bram
Montersi
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Hybrydowe monitory !rona MHR2D30/8V1.0

!ron 03 Lip 2006 19:11 4701 15
  • Witam wszystkich,

    Pewne osoby pewnie czekaly na ta konstrukcję, zapowiadałem ją juz dawno temu ale zwlekałem z zamieszczeniem tutaj z powowdu kończenia kształcenia w szkole średniej itp.

    Z góry przepraszam za jakośc zdjęć, chwilowo zrobione komórka ale za niedługo doczekacie się normalnych jakościowo fotek.

    Na poczatek chciałem powiedzieć, że jest to prototypowa konstrukcja, która w niedługim czasie doczeka się następcy. Zrobiłem te kolumny by sprawdzić dziwny rodzaj obudowy, ktorej konstrukcja pozwala uzyskac dobry bas z taniutkich glosniczków.

    Obudowa:
    A więc na pierwszy rzut oka jest to zwykły bass-reflex, ale gdyby zajrzec do środka to pierwsze spojrzenia odchodzą w zapomnienie. Pudło składa się z dwuch komór podzielonych w stosunku 2 do 3. W mniejszej komorze znajduje się głosnik i zwrotnica, większa natomiast to dodatkowe pudło rezonansowe. Komory łaczy otwór o średnicy około 7 cm, wylot drugiej komory kończy rura o średnicy 5,5cm i długości 4 cm. Powietrze jest sprężane podwójnie w tego typu obudowie, najpierw podbijana jest częstotliwośc 80 do 90 Hz a nastepnie jakieś 50Hz, w wyniku czego uzyskuje się podwujne podbicie czyli większe natężenie basu. Ze spraw technicznych i wykonania to standard, płyta 18mm, wkety regipsowe, vicol i pare godzin :-)

    Zwrotnica:
    Tutaj była pewnego rodzaju prowizorka za czasów testowania i przerabiania jeszcze surowych obudów, mianowicie 6db/okt dla Niskotonowca i obcięcie przy 7kHz a na sopran 12dB/okt przy 8kHz. Głośniki sprtawują się dobrze, nic nie kłuje w ucho, słyszalnych dziur nie odnotowalem więc mysle ze powinno zostać... i tak tez sie stalo.

    Glosniki:
    Jak przystalo na prototyp, głosniki bardzo tanie, z maksymalnie zjechanymi parametrami i cieniutkim brzmieniu. Czyli:
    a) Sistek 999 13cm - w sumie to raczej średniotonowy niż bas ale...
    b) Prosonic - jakiś glośnik po 10zł sztuka na sopran

    Napęd:
    Jak przystalo na prowizorko, prototypowo testową konstrukcję Aiwa NSX-R71 o poborze mocy 100VA....

    Odsłuch:
    Zaskakujący! Sopran to kicha totalna (ale czego się tu spodziewac po 10zł) Ale za to bas jest monstrualny jak na takie male kolumny BA! jak na taki mały głośnik (również za 10zl sztuka). Trochę na marginesie powiem że przeprowadzałem juz testy kiedy w teych obudowach siedziała ARN 150 i z poczatku Sistek go gromił ale po odpowiednim wydłużeniu wylotu BR Tesla zagorowała, a co jest najlepsze ARNka w tej obudowie w porównaniu do 10L BR gra o wiele potężniej. Ale skoror tu jest juz Sisek to niech zostanie. Podsumowując, ten typ obudowy jest świetny do odtwarzania może nei tak głębokiego ale masakrycznie głośnego basu.



    W tej chwili pracuję nad subem i kolejnymi kolumnami z tą hybrydowa konstrukcją, zaznaczam że w subie uzyje STXa 20cm a w kolumnach Tesli, po to by sprtawdzic czy rózne rodzaje głosnikow grają słyszalnie głosniej w porownaniu do standardowych obudów. Poza tym bede też badał wpływ dostarajania przegród, otworow i wytłumień na te podbicia basu.

    A tu są foty


    Fajne!
  • #2 03 Lip 2006 19:18
    SaYruS1
    Poziom 23  

    po pierwsze zlikwiduj prowizje zmiejszając zdjęcia bo w tym dziale prowizji się nie daje.

  • #3 03 Lip 2006 19:32
    przemo-lukas
    VIP Zasłużony dla elektroda

    taa, ja czekałem.
    Ale mam kilka uwag.
    1. Po tym jak opisałeś wcześnie tą obudowę to albo wtedy albo teraz nie zrozumiałem. Czy to nie jest obudowa typu bandpass ?
    2. podbicie nie bardzo jest wskazane, no chyba że jest to subwoofer, który działa w węzszym zakresie częstotliwości, a właśnie obudowy bandpass stosuje się do wooferów(albo stosowało bo z tego co wiem to maksymalne ciśnienie akustyczne jakie można osiągnąć jest niższe niż w przypadku obudów closed czy b-r).

    Zmniejsz zdięcia :D

  • #4 03 Lip 2006 20:00
    !ron
    Poziom 21  

    Zdjęcia usune wogole bo jutro juz chyba bede miał cyfrówke więc zrobie lepsze.

    To nie do końca jest band-pass bo w BP głośnik jest w środku obudowy, a tutaj glosnik jest montowany normalnie to obudowa jest dwukomorowa za glosnikiem. Przedstawie to na rysunku:

  • #5 03 Lip 2006 21:27
    mr_nuke
    Poziom 17  

    Witam

    Hmm... co dała ci ta obudowa? Ja robiłem coś podobnego, lecz gdy wywaliłem tą pierwszą przegrode uzyskałem znacznie lepszy bas niż z nią.
    Może słuchałeś tych kolumn bez tej przegrody?

    Pozdrawiam

  • #6 03 Lip 2006 22:07
    !ron
    Poziom 21  

    tak słuchałem i róznica była duża, z ta przegrodą uzyskalem duzo większy bas.

    Jaki głośnik miałes w takiej obudowie?

    Zauważ, że ja mam pierwszą dziure mniejszą niż tunel BR, czyli powietrze spręża się dośc mocno do drugiej komory..

    PS
    poprawiłem fotki troche ale i tak kiszna jakość

  • #7 03 Lip 2006 22:33
    morfi020
    Poziom 20  

    a ja mam pytanie czy przypadkiem quadral nie budowal takich kolumn ?? bo kiedys widzialem w quadralach b-r na samej gorze za sopranem

  • #8 03 Lip 2006 22:40
    !ron
    Poziom 21  

    uuuuuu tego to ja nie wiem....

    ale jakby ktos wiedział czy taka konstrukcja juz kiedys powstała na skale produkcji seryjnej to prosze powiadomic!

  • #9 04 Lip 2006 08:49
    Nevon
    Poziom 21  

    bardzo ciekawy pomysł.
    także wyciągam jak najwięcej basu z małych głośników, tylko używam wylotów tubowych.
    a jak z świstami powietrza??? mnie zawsze denerwowały świsty w monitorkach BR - u Ciebie jak to wygląda ?

    kolejna sprawa jak impuls ?

    pochwalam eksperymentowanie ale niestety ameryki nie odkryłeś - już gdzieś na zagraniczny forum widziałem ten typ obudowy i były nawet wzory do strojenia otworów

    Pozdrawiam

  • #10 04 Lip 2006 19:52
    !ron
    Poziom 21  

    Kurde a tak sie cieszyłem... :-p

    No więc tak, co do świstów to wystepowały jak tunel bass-reflex byl zbyt krótki. Ale to i tak był bardzo wąski przedział częstotliwości to bylo jakieś 90 do 100Hz nie więcej. Natomiast po wydłużeniu tuneli świsty zniknęły jak rosa z siana w lecie o 15. Mozolnie to dostrajałem, praktycznie co 5mm i wreszcie uzyskałem żądany efekt. świsty były już zniwelowany kiedy BR miał długość około 2,5cm.

    Impuls- całkiem dobry. Ale to oczywiście zależy od komory zaraz za glosnikiem (V).

  • #11 05 Lip 2006 13:32
    crazy_88
    Poziom 42  

    jak na poczatek calkiem spoko oceniam to na male 5:P

  • #12 05 Lip 2006 13:49
    DEMON-FX
    Poziom 22  

    Co do konstrukcji wewnetrznej i technicznej to ^ ale wyglad zewnetrzny moglby byc troszeczkę lepszy okolnie na 5-

  • #13 05 Lip 2006 17:59
    !ron
    Poziom 21  

    Wiem zpierniczyłem troche ta okleine, ale zaraz jak skończe jedne kolumny to poprawiam te... wiec prosze o cierpliwość

  • #14 05 Lip 2006 23:37
    cursor
    Poziom 30  

    Dlaczego hybrydowe kolumny? To jest zwykła obudowa band-pass robiona na oko. Zajrzyj do bassbox'a, jest tam obudowa "band-pass series double-tuned box" czyli szeregowy band-pass 6th.

    Napewno coś podobnego zastosował tannoy z jednej z droższych podłogówek. Jak znajdę czas to zrobie skan przekroju tej obudowy. Było to połączenie br z właśnie szeregowym band-passem.
    Model tych tannoyów to D500

  • #15 07 Lip 2006 21:37
    !ron
    Poziom 21  

    znalazłem te kolumny na necie (tannoy) ale nie ma nigdzie ich przekroju..

    A teraz operuje tym workshopem i staram sie tego doszukac
    ale mam chyba starsza jakąś wersje:/

  • #16 31 Sie 2006 09:53
    kborowiec
    Poziom 17  

    morfi020 napisał:
    a ja mam pytanie czy przypadkiem quadral nie budowal takich kolumn ?? bo kiedys widzialem w quadralach b-r na samej gorze za sopranem


    To był prawdopodobnie wylot linii transmisyjnej, którą Quadral stosował w droższych modelach, a nie BR.

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME