X

Żarówki xenon w samocodzie

04 Jul 2006 10:54 KRkriskolo
  • #1 04 Jul 2006 10:54
    kriskolo
    Level 11  
    Helpful post? (0)
    Coraz więcej pojawia się pojazdów wyposażonych (fabrycznie bądź w warsztacie samochodowym) w światła gdzie elementem źródła światła są żarówki xenonowe. Z rozmów z różnymi ludźmi wiem, że wiedza wsród użytkowników dróg jest conajmniej niewielka i kończy się zwykle na tym, że te żarówki mocniej świecą. Nie jestem expertem w tej dziedzine i chciałbym pogłębić swoją wiedzę. Proszę odpowiedzieć jak jest z żywotnością takich rozwiązań (żarówka i odbłyśnik) jakie powinny być zasady montażu,eksploatacji itp.
  • #2 06 Jul 2006 21:33
    maxmax77
    Level 23  
    Helpful post? (0)
    witam .do układu xenonowego musisz mieć układ samopoziomujący i spryskiwacze na lampy bo każdy lepij kumaty policjnt zabierze dowód co do odblasków to nie wiem ale temperatury będą podobne oczywiście przy czystych kloszach.
  • #3 06 Jul 2006 21:41
    Błażej
    VIP Zasłużony dla elektroda
    Helpful post? (0)
    Temat już pojawiał się na elce. Generalnie wszelkie przeróbki typu: instalowanie sobie wkładów xenonowych do zwykłego auta jest zabronione. Grozi to oślepianiem innych użytkowników dróg. I w razie kontroli możemy pożegnać się z dowodem. Nie wspominając już o kolizji, gdzie bedziemy mieli marne szanse na wybronienie się.
  • #4 07 Jul 2006 07:32
    kriskolo
    Level 11  
    Topic author Helpful post? (0)
    a co z normalną eksploatacją , jaka jest żywotność żarówek, odbłyśników
  • #5 07 Jul 2006 18:43
    Błażej
    VIP Zasłużony dla elektroda
    Helpful post? (0)
    Chodzi ci o normalną ekploatację w autach wyposażonych fabrycznie w ksenony... Żarówka ksenonowa, a właściwie palnik, jest znacznie trwalsza od zwykłej włóknowej. Przetwornice natomiast potrzebują stabilnego napięcia zasilania. Odbłyśniki pewnie żuja tak samo długo jak przy żarówce H7, bo w sumie to podobne obudowy. Jednak strumień świetlny jest na tyle silny, że pewnie lekkie zmatowienie nie jest odczuwalne.
    Jeszce raz odsyłam cię do przeszukania archiwum elektrody. Było już o tym wszystkim pisane. Poza tym pogooglaj się trochę. W necie jest kilka stron poświęconych technice oświetleniowej i samym ksenonom.
  • #6 07 Jul 2006 22:36
    kriskolo
    Level 11  
    Topic author Helpful post? (0)
    dzięki wielkie pojaśniłeś mi sprawę a co w temacie usterek, jeden z leflektorów czasami po włączeniu mruga ostrym światem i się wyłącza . Po ponownym włączeniu wszystko jest ok, co to może być.
  • #7 08 Jul 2006 10:37
    Błażej
    VIP Zasłużony dla elektroda
    Helpful post? (0)
    Może palnik się kończy i ma problemy z zapłonem. Metoda sprawdzenia jest prosta. Zamieniasz palniki miejscami. Jak "zjawisko" podąży za palnikiem, to jasne. JAk zostanie po tej samej stronie, to przetwornica szaleje. Niestety ich naprawy są mi obce.
  • #8 10 Jul 2006 09:05
    kriskolo
    Level 11  
    Topic author Helpful post? (0)
    Trywialnie proste, że na to nie wpadłem - może strach przed kwotą nowego palnika - żarówki ay pogżebać. Wielkie dzięki - niech ci Bozia w zdrowiu i pieniądzach wynagrodzi.
  • #9 25 Nov 2006 01:29
    kriskolo
    Level 11  
    Topic author Helpful post? (0)
    Powracam znów do tematu żarówek typu xenon - o symbolu D2S.
    Na allegro sporo jest osób sprzedających wyżej wymienione żarówki po atrakcyjnych cenach. Jednakże zaznaczają że nowa żarówka na początku świeci kolorem żółtym a dopiero później po około 20-60 godzinach osiąga swoją temperaturę światła około 4000K. Czy jest to prawda czy "kolesie" opychają wadliwy towar. Może ktoś kupował takie żarówki na allegro i ma jakieś doświadczenie w tej kwestii.
    Proszę pomóżcie - na pewno takich jak ja jest więcej.

    Dodano po 1 [minuty]:

    A jeszcze jedno bo bym zapomniał - wielkie dzięki dla Błażeja - miałeś rację żarówki mi się kończą.

    Dodano po 1 [minuty]:

    Powracam znów do tematu żarówek typu xenon - o symbolu D2S.
    Na allegro sporo jest osób sprzedających wyżej wymienione żarówki po atrakcyjnych cenach. Jednakże zaznaczają że nowa żarówka na początku świeci kolorem żółtym a dopiero później po około 20-60 godzinach osiąga swoją temperaturę światła około 4000K. Czy jest to prawda czy "kolesie" opychają wadliwy towar. Może ktoś kupował takie żarówki na allegro i ma jakieś doświadczenie w tej kwestii.
    Proszę pomóżcie - na pewno takich jak ja jest więcej.
  • #10 25 Nov 2006 23:09
    amre
    Level 14  
    Helpful post? (0)
    Tylko żarówka firmowa jest wstępnie wyżarzna i ma właściwe światło po zamontowniu nowej.
  • #11 25 Nov 2006 23:59
    kriskolo
    Level 11  
    Topic author Helpful post? (0)
    sprzedają żarówki firm osram i philips - są to chyba znane firmy, więc skąd potrzebny czas na wyżarzenie
  • #12 27 Nov 2006 10:32
    neo-77
    Level 2  
    Helpful post? (0)
    Jeśli chodzi o kolor świecenia w początkowej fazie (nowy palnik ksenonowy) to nie powninna być niższa niż 4000K producent Philips podaje 4100K a Osram 4050K dla D2S, D2R mają troszkę nizszą temperature barwową o około 100K. Jeśli chodzi o osiągnięcie optymalnych parametrów pracy w naszym przypadku temperatury barwowej na poziomie 4300K tak do końca nie jest określony podaje się go w granicach od 150 nawet do 500 godzin, czasami nawet więcej. Należy pamietać o tym, że palniki w czasie swej pracy wypalają się i objawem tego jest zmiana koloru z początkowo białego z lekko zółtawą poswiatą (tzw. światło białe ciepłe), poprzez czysto białe neutralne światło (diamentowo białe) ok. 4300K, światło białe zimne ok. 4500K (1500 godzin wypalania), do światła białego z błekitną poswiatą ok. 4800 (po 2000 godzinach) a czasami osiąga nawet posiwatę błekitną ok. 5000K (2500 godzin)choć nie wszystkie palniki dochodzą do takiego poziomu ;). Natomiast na koniec żywota palnik zaczyna świecić z różową poswiatą i to są objawy jego kresu, barwa różowa jest coraz mocniej zauważalna i wtedy czas najwyższy wymienić palniki (pamiętajmy o tym by palniki ksenonowe wymienisć parami, nie tylko dla estetyki choć i to jest ważne ale dla własnego i innych bezpieczeństwa światła ciągłe świecące w różnych barwach dużo bardziej męczą wzrok zarówno kierowcy jak i pozostałych uczestników ruchu, których mijamy). Oczywiście cały czas piszę tutaj o standardowych palnikach ksenonowych (temperatura 4300K) bo są odmiany o wyższych temperaturach (5000K, 5800K, 6000K, 6500K, 7000K, 7500k, 8000K, 8300K az do 12000K), choć należy tutaj wspomnieć o tym, iż wyższa temperatura okupiona jest słabszym strumieniem świetlnym (w przyrodzie nic nie ma za darmo) ;) i tak przykładowo palnik Philips Ultinion D2S o temperaturze 5800K ma strumień świetlny 2400 lm +- 250lm, w D2S o temperaturze barwowej 4300K strumień świetlny ma warność 3200lm +- 450 lm tak więc różnice są znaczne :) Tak więc życie palnika ksenonowego usłane jest różnymi barwami ;)
    Tak więc zakup palników na Allegro wcale nie znaczy, że są one wyeksploatowane lub w inny sposób wadliwe, zazwyczaj nie posiadają one opakowań są w opakowaniach zastepczych zbiorczych i czasami są dobrą alternatywą dla zakupu w sklepie, gdzie ich cena wynosi około 150-200 zł za palnik, na Allegro można kupić za 60 zł więc róznica znaczna. Oczywiście nie namawiam do kupna tylko piszę o faktach w sklepie również można kupić uszkodzone modele. Bardzo ważny jest transport palników muszą posiadać specjalne opakowania bo zawijanie w gazetę nie pomoże ;) (poczta raczej odpada) no i obchodzenie się z nimi w czasie montażu nie wolno wychwytać palcami za bańkę jedynie za korpus. Reszta to już po prostu szczescie :)

    Dodano po 2 [minuty]:

    Przepraszam za trzy razy tak więc - przeoczenie
  • #13 27 Nov 2006 11:02
    kriskolo
    Level 11  
    Topic author Helpful post? (0)
    Jakie występują uszkodzenia żarników (pomijam stłuczenie bańki), które mogą wystąpić przy niewłaściwym opakowaniu i transporcie. Na co zwrócić uwagę, kupując takie żarniki, po otrzymaniu przesyłki?
  • #14 27 Nov 2006 11:21
    Rysiek49
    Level 24  
    Helpful post? (0)
    Czy ktoś z uczestników dyskusji próbował naprawic przetwornicę do wyżej wymienionych żarówek xenonowych ? Może podzielił by się uwagami ,zdobytym doświadczeniem .Pozdrawiam !
  • #15 27 Nov 2006 11:55
    kriskolo
    Level 11  
    Topic author Helpful post? (0)
    Osobiście nie naprawiałem takich przetwornic.
    Jeżeli nie ma się odpowiedniego zaplecza - odradzałby naprawę. Lepiej powierzyć naprawę osobie, która zajmuje się tym zawodowo. koszt takiej naprawy może być czasami niższy :D . Na allegro swojego czasu ogłaszał sie facet - specjalizujący się w tego typu naprawach, jak znajdę link to podeślę.

    Dodano po 27 [minuty]:

    link do aukcji
    nie reklamuję ich - nie mam z nimi nic wspólnego!
    chcę tylko pomóc
    To view the material on this forum you must be logged in.

    samemu proszę zdecydować co jest lepsze. Może ktoś z osób na elektrodzie zajmuje się profesjonalnie naprawą?
    Pozdrawiam
  • #16 05 Dec 2009 23:11
    Bartto
    Level 2  
    Helpful post? (0)
    czesc

    mam problem z ksenonami, wyglada na to ze slabo swieca

    czy znacie jakies miejsce w Warszawie lub Krakowie gdzie mozna porzadnie naprawic takie ksenony?

    mam Toyote Avensis kombi z 2004 a wyczytalem ze to chyba problem niestety nagminny w tych rocznikach

    dzieki
    Bartek
  • #17 06 Dec 2009 10:21
    kriskolo
    Level 11  
    Topic author Helpful post? (0)
    Co Masz na myśli pisząc - słabo świecą. może żarówki Ci się wyeksploatowały - wtedy trzeba wymienić na nowe.
    Pozdrawiam
  • #18 10 Oct 2011 22:09
    kriskolo
    Level 11  
    Topic author Helpful post? (0)
    nic nowego od kilku miesięcy - to zamykam temat.
  Search 4 million + Products
Browse Products