Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Kategoria: Kamery IP / Alarmy / Automatyka Bram
Montersi
Kategoria: Akumulatorki / Baterie / Ładowarki
  • #1 06 Lip 2006 11:56
    medicb
    Poziom 28  

    W sklepie poprosiłem o smar do przegubów to sprzedali mi "smar grafitowy" puszka 2,50zł ... troche poczytałem na google i wydaje mi się że chyba nie bardzo się nadaje. Co sądzicie?

    PS. W sklepie z kosiarkami widziałem smar do przekładni kątowych ale do wykaszarek ... może ten się nada?
    Kosztuje 17,80zł 250g -30`C do 100`C Husqvarna

  • #2 06 Lip 2006 12:01
    tarzan107
    Poziom 20  

    Witam.
    Zmieniałe "przygup" w Oplu, nowy był wypełniony smarem grafitowym.
    Pozdrawiam.

  • #3 06 Lip 2006 23:54
    kw48
    Poziom 25  

    Do przegubów kulowych, zwłaszcza zużytych, stosuje się smar molibdenowy (z dwusiarczkiem molibdenu). Wygląda jak grafitowy, bo dwusiarczek molibdenu jest czarny, ale ma lepsze własności smarujące niż grafitowy. Nie znam konkretnych nazw oprócz jednego, którego kiedyś stosowałem do Audi. To był MobilGrease Special.

  • #4 07 Lip 2006 00:14
    dual
    Poziom 21  

    Do miejsc narażonych na działanie wilgoci i wymywanie smaru stosuje się smary litowe n.p. ŁT-43S . Są one odporne na znaczne zmiany temperatur i wymywanie dlatego często mają zastosowanie do elementów podwoziowych i łożysk . Smary grafitowe czy molibdenowe stosuje się do wysokoobciążonych , wolnobieżnych elementów nie narażonych na wilgoć i temperaturę . Jeśli przeguby o których piszesz to przeguby kulowe w układzie kierowniczym to smar ŁT-43S będzie odpowiedni .

  • #5 07 Lip 2006 00:17
    Usunięty
  • #6 07 Lip 2006 03:07
    kw48
    Poziom 25  

    Przegub kulowy to właśnie element wysokoobciążony i wolnoobrotowy. Smar molibdenowy MobilGrease Special polecił mi ekspert z CPN. Obecnie mam Fiata Palio i wg danych fabrycznych (mam książkę przed oczami) do przegubów homokinetycznych jest zalecany smar TUTELA MRM2 na bazie mydeł litowych z dwusiarczkiem molibdenu. Uważam, że nie powinno się stosować smarów ŁTxx ani grafitowych.

  • #7 07 Lip 2006 07:48
    mczapski
    Poziom 38  

    Jakoś nie chcesz zdradzić o jakie przeguby chodzi. A tymczasem tyle zdań ile porad. Ja też mam wątpliwość czy chcesz konserwować kosiarkę czy też samochód. Chociażby z powodu owej odporności na zalewanie. Jakoś mie wyobrażam sobie zalewania przegubu półosi napędowej samochodu (osłona). W każdym razie pomysł zastosowania smaru grafitowego nie jest zły. Jednak jego własności (poza kolorem) są zbliżone do smaru molibdenowego , który jest uważany za bardziej właściwy a napewno przyjemniejszy przy aplikowaniu. Ale jeśli mowa o innych przegubach to może się okazać, że smar np litowy jest zupełnie wystarczający.

  • #8 07 Lip 2006 09:04
    rasty
    Poziom 27  

    Napisane jest:

    Cytat:
    Pytanie z innej beczki ... Jaki smar do przegubu w aucie?

    Chodzi o przegub przy przednim kole ?
    Jak się kupuje osłonę gumową, to w pudełku jest też tuba ze smarem. I jest to smar molibdenowy.
    Smar grafitowy jest smarem ciężkim, nadaje się do smarowania suwnic, siodeł TIR-ów itp. elementów a nie do łożysk w aucie.
    Najlepiej zerknąć do książki napraw samochodu , nie kombinować .

    pozdr.

  • #9 07 Lip 2006 11:13
    medicb
    Poziom 28  

    No widzicie :) każdy ma inne zdanie ... a smar to ważna sprawa. Smaru w pudełku nie było więc pytam, w sklepie zrobili wielkie oczy jak zapytałem o takowy i dali grafitowy. PS. Tak, to przegub w przednim kole.

  Szukaj w 4mln produktów
Przeglądaj produkty