Forum elektroda.pl

Regulamin | Punkty | Dodaj... | Ostatnie | Szukaj | Rejestracja | Zaloguj

Ta strona używa cookie. Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianie ustawień cookie w przeglądarce.
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.

uziemienie jak??

Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu      Strona Główna -> Forum elektroda.pl -> Początkujący Serwisanci -> uziemienie jak??
Autor
Wiadomość
mwbl
Poziom 2
Poziom 2

Miasto: Stalowa Wola

Post#1 Post autora tematu 13 Lip 2006 14:19   

uziemienie jak??

Mam mały problem, jestem kopany przez komputer chciałbym go uziemić ale nie wiem jak jestem laikiem w tych sprawach. Mam bolec i 2 dziurki wiem że trzeba zmostkować bolec z jedną dziurką ale nie wiem z którą. Bardzo proszę o pomoc. PZDR
Powrót do góry

mietex
Poziom 19
Poziom 19

Miasto: Lublin

Post#2 13 Lip 2006 14:51pomocny post - solucja   

Re: uziemienie jak??

Uziemienie bolców powinno być wykonane w sieci zasilającej. Jeśli sieć jest dwuprzewodowa to uziemienie trzeba wykonać w gniazdku zasilającym - nie w komputerze, nie w listwie zasilającej, nie we wtyczce sznura. W gniazdku przy pomocy próbnika ( neonówki ) ustalić gdzie jest zero i zmostkować go z bolcem uziemienia. Uwaga w przypadku pomyłki możemy podać fazę 230V na obudowę.
Po sprawdzeniu gdzie jest faza a gdzie zero prace wykonuj przy wyłączonych bezpiecznikach sieciowych.

Powrót do góry

Google

Google Adsense

Post# 13 Lip 2006 14:51pomocny post - solucja   

Powrót do góry

mwbl
Poziom 2
Poziom 2

Post#3 Post autora tematu 13 Lip 2006 15:02   

Jak sprawdzić czy sieć jest dwu przewodowa i czy jak dotknę próbnikiem zero to wtedy on sie nie zaświecie, czy sie ma zaświecić??

Dodano po 3 [minuty]:

mietex napisał: