X

Ursus C-330/C-360 stacyjka/alternator

pilot_hsc 23 Dec 2011 22:30
  • #181 23 Dec 2011 22:30
    Grzegorz_madera
    Level 30  
    Helpful post? (0)
    rysio-82 wrote:
    aku mam podpięte z plusem na masie,

    No to coś już masz pokombinowane z instalacją, bo C-360 nie miały "+" na korpusie.
  • #182 24 Dec 2011 16:38
    rysio-82
    Level 8  
    Helpful post? (0)
    alternator który chce podłączyć pod c 360 to: Alternator A120E-40A firmy elmot. czy wiecie coś na temat tego altka?

    Dodano po 2 [minuty]:

    a tak wyglada
  • #183 24 Dec 2011 16:40
    rysio-82
    Level 8  
    Helpful post? (0)
    i jeszcze jeden rzut,
  • #184 14 Jan 2012 09:00
    karola44-81
    Level 27  
    Helpful post? (0)
    To nie jest czasami alternator do instalacji 24V ?
  • #185 14 Jan 2012 12:38
    Zico63
    Level 37  
    Helpful post? (0)
    karola44-81 wrote:
    To nie jest czasami alternator do instalacji 24V ?

    No, brawo! Nikt wcześniej tego nie zauwarzył, a nawet (po obróbce zdjęcia) widać odlany napis 28V/40A. Jest od Bizona.
    Czyli nie nadaje się.

    Moderated By Błażej:

    Czemu mieliśmy gotować ten alternator? (warzyć - staropolskie "gotować", jakby ktoś nie mógł się domyślić).

  • #186 22 Feb 2012 17:34
    marcinr26
    Level 1  
    Helpful post? (0)
    witam
    od pewnego czasu mam problem ze stacyjka (spaliły mi sie już 3) o co chodzi pali mi sie wejscie nr 15 przy stacyjce czy przyczyna moze byc zepsuty rozrusznik.
    po wsadzeniu kluczyka i załączeniu startera idzie dym z 15.
    prosze o pomoc
  • #187 04 Oct 2013 20:30
    Randall_
    Level 10  
    Helpful post? (0)
    Witam podepnę się do tematu. Otóż zamontowałem w c360 alternator od Poloneza, podłączyłem go identycznie jak kolega fenomagik przedstawił to na zdjęciu, tylko że oczywiście u mnie zacisk 30 na alternatorze jest podpięty pod +, tylko akurat w moim alternatorze niema kondensatora, ale to mniejsza z tym. Problem jest taki że po wsadzeniu kluczyka, kontrolka przy zgaszonym silniku się nie świeci, nie mam pojęcia dlaczego :| fakt Alternator leżał bardzo długo nie ruszany, wszystkie podpięcia na wsuwki na nim czyściłem. Czyżby wina była w środku :?:
  • #188 04 Oct 2013 21:01
    Grzegorz_madera
    Level 30  
    Helpful post? (0)
    Niekoniecznie. Może być też na zewnątrz. Np. w regulatorze. Aha, zmień podpis. Elektromechanika jakoś nie bardzo pasuje.
  • #189 05 Oct 2013 14:12
    Randall_
    Level 10  
    Helpful post? (0)
    Kolego Grzegorz_madera wiesz Elektromechanika to jest moje zainteresowanie, i nic tu nie będę zmieniał. A co do mego pytania to dzięki za odpowiedź, oczywiście sprawdzę to, bo mam jeszcze taki sam regulator napięcia nowy RN-C12 14V, Po sprawdzeniu się odezwę, i podam resztę informacji na ten temat, a na razie dzięki :)

    Dodano po 1 [godziny] 17 [minuty]:

    Witam ponownie, sprawdzałem regulator napięcia i jak się okazało masa na nim była zaśniedziała, oczyściłem miejsce masy na Alternatorze i założyłem nowy regulator napięcia, po wsadzeniu kluczyka jak się okazało zaświeciła się kontrolka:) odpaliłem ciągnik i kontrolka zgasła, czyli ładuje. A jak ładuje to już podaję parametry przy minimalnych obrotach, tylko podkreślam że nie mam pewności co do prawidłowego pomiaru swego miernika, bo na zgaszonym silniku pokazuje mi 14,50V. Więc minimalne obroty tak gdzieś 500obr/min napięcie 15,05V na maksymalnych obrotach 2,400obr/min napięcie wzrasta do 15,08V. I tu moje pytanie czy to są prawidłowe wartości, bo nigdy wcześniej nie miałem alternatora w ciągniku.
  • #190 05 Oct 2013 15:37
    Błażej
    VIP Zasłużony dla elektroda
    Helpful post? (0)
    Coś ci chyba kłamie trochę ten miernik. Po chwili od wyłączenia silnika, napięcie powinno się ustabilizować na poziomie 12.6 V (w pełni naładowany akumulator) do około 12V. Sprawdź z innym miernikiem. Te odczyty masz na górnym progu . Powinno być minimalnie niżej.
  • #191 05 Oct 2013 18:54
    Randall_
    Level 10  
    Helpful post? (0)
    Witam ponownie dzięki Błażej za tak wyrozumiałą odpowiedź :) ale ok wszystko pięknie ładnie, tylko jest problem, i to chyba dosyć popularny problem z tego co mi wiadomo nagrzewania się alternatora od Poloneza w C360. Po pięciu minutach pracy nagrzewa mi się alternator, pomyślałem niema chłodzenia, no dobra ok, przystawiłem dłoń do wiatraczków Alternatora, jak się okazało zimne powietrze podawały one nie na Alternator tylko w drugą stronę myślałem że to to, przerobiłem wiatraczki tak że zaczęły dawać powietrze na Alternator, ale on mi wszystko jedno się nagrzewa :| co to może być za przyczyna :?: łożysko jest dobre, nie piszczy, i brak na nim luzów. Więc co jest :?:
  • #192 05 Oct 2013 21:44
    mtracz
    Level 29  
    Helpful post? (0)
    Jak bardzo się nagrzewa? Ciepły, gorący, parzący?
    Nie powiedział bym, że to popularny problem bo ja z nimi nie mam takiego problemu.
    Powietrze chłodzące jest przeciągane przez alternator od tylu i wydostaje się przy wentylatorze. Dzięki temu chłodzone są elementy wewnętrzne. Więc popraw to co popsułeś.
    W alternatorze możesz mieć zwarcie między zwojowe lub do masy co powoduje nagrzewanie się go.
  • #193 06 Oct 2013 00:50
    Randall_
    Level 10  
    Helpful post? (0)
    No tak, sorry Kolego mtracz, nie określiłem dokładnie tego czy on jest zimny czy gorący czy ciepły :| powiem tak, po dwóch minutach pracy silnika na wolnych obrotach Alternator robi się ciepły, a po pięciu, temperatura jego minimalnie wzrasta gdzieś tak o 1°c i przy takiej temperaturze zostaje, co prawda nie patrzyłem po dłuższym czasie jaką będzie miał temperaturę, bo się boję żeby nie zjarać Alternatora. A co do tych wiatraków, no to zawaliłem sprawę, ale naprawię to. Nie wiem może regulator szwankuje pomimo tego że jest nowy, bo z tym to różnie bywa :|. Ale rozebrać ten Alternator to chyba rozbiorę i przejrzę czy wszystko gra. A czy on w ogóle powinien być ciepły to nie wiem :|. A jeszcze dodam, nie miejcie mnie za jakiegoś bezmózga jak to się mówi, bo co do Alternatorów, to jestem w tym zielony, fakt tam nieraz grzebałem przy Alternatorach w samochodach, ale to były tylko takie powierzchowne usterki.
  • #194 06 Oct 2013 00:56
    Błażej
    VIP Zasłużony dla elektroda
    Helpful post? (0)
    Przecież alternator będzie się w pewnym stopniu grzał. Choćby mostek prostowniczy wydziela ciepło. Jest to zupełnie normalne. Poza tym, w komorze silnika alternator jest przez niego podgrzewany, więc pracuje w dość ciężkich warunkach. Jakby był bardzo gorący lub parzył, to byłby powód do zmartwień.
  • #195 06 Oct 2013 09:41
    Randall_
    Level 10  
    Helpful post? (0)
    Witam ponownie, kolego Błażej, sprawdziłem dziś jedną rzecz, i po tym chyba zupełnie z tobą się zgodzę, sprawdzałem w samochodzie stopień nagrzania się Alternatora, i muszę powiedzieć że Alternator mi w samochodzie osiąga tą samą temperaturę :) to najwyraźniej to jest normalne, w Poniedziałek zobaczymy czas pokaże :wink: potem opiszę co i jak, tylko jeszcze muszę sprawdzić jakimś innym miernikiem jakie jest ładowanie, a czy jest możliwość przestawienia w jakiś sposób tego miernika że będzie podawał niewłaściwe parametry, bo z tego co wiem, to sąsiad przy nim grzebał. U mnie miernik to typowy Master M830BUZ, tak pytam z ciekawości:)
  • #196 06 Oct 2013 10:14
    13adam13
    Level 29  
    Helpful post? (0)
    U mnie też alternator się nagrzewał, jak założyłem od żuka, do c-330M, ale potem problem znikł.
    Nie wiem co było przyczyną problemu i nie wiem co go wyjaśniło, nie wnikam, ale teraz już jest OK, mam już go ok. 3 lata. Nie ma żadnego problemu, teraz nic się nie nagrzewa. :D
    Napięcie ładowania u mnie to 14,4 V, jak będziesz miał takie to będzie dobre . :wink:

    Ustaw miernik na napięcie stałe zakres 20 V, i napisz co pokaże, przy tym sprzęcie raczej nie jest możliwe rozkalibrowanie, to miernik techniczny, o wiadomej klasie dokładności. :D
    Przy jakich obrotach, silnika alternator zaczyna ładować (kiedy gaśnie kontrolka ładowania) . :?:
  • #197 06 Oct 2013 12:01
    Randall_
    Level 10  
    Helpful post? (0)
    Na 500obr/min kontrolka ładowania gaśnie, a właśnie sprawdzałem miernikiem na tej pozycji co napisałeś, napięcie stałe zakres 20V, i na zgaszonym silniku mi miernik pokazuje 14,50V. Na zapalonym jak wcześniej wspomniałem 500obr/min Alternator zaczyna ładować, napięcie wzrasta do 15,05V na obrotach 2,400obr/min napięcie wzrasta do 15,08V.
  • #198 06 Oct 2013 12:06
    Błażej
    VIP Zasłużony dla elektroda
    Helpful post? (0)
    Randall_ wrote:
    sąsiad przy nim grzebał

    Stąd pewnie zafałszowane wyniki. Porównaj z odczytami ze sprawnego i będziesz wiedział.
    13adam13 wrote:
    U mnie też alternator się nagrzewał, jak założyłem od żuka, do c-330M, ale potem problem znikł.

    Pewnie doładował puste akumulatory i prąd zmalał, więc i grzanie zmalało. Prosta sprawa.

    Jak komuś bardzo zależy, to wstawić woltomierz lub amperomierz w obwód i będzie ciągły monitoring.
  • #199 06 Oct 2013 12:10
    Randall_
    Level 10  
    Helpful post? (0)
    Wiesz Błażej, ja właśnie zaraz się wybieram do kolegi, wezmę od niego miernik i powiem jakie mam dokładnie napięcie, a z wskaźnikiem stanu naładowania akumulatora to już wcześniej myślałem:)
  • #200 06 Oct 2013 12:52
    13adam13
    Level 29  
    Helpful post? (0)
    Quote:
    Pewnie doładował puste akumulatory i prąd zmalał, więc i grzanie zmalało. Prosta sprawa.

    Też tak pomyślałem Błażeju, może u kolegi to samo. :D
  • #201 06 Oct 2013 15:08
    Randall_
    Level 10  
    Helpful post? (0)
    Witam ponownie mam już Miernik który pokazuje wartości prawidłowo :) i powiem tak, kolego 13adam13 bym nie powiedział że to samo jest u mnie :) silnik zgaszony podłączyłem miernik i mi parametry pokazało takie 12,50V uruchomiłem silnik ustawiłem go na 800obr/min parametry uzyskałem takie 13,60V ustawiłem obroty silnika na 1,600obr/min tu parametry znów uzyskałem takie 13,62V. I jest problem po 10 minutach pracy Alternator się nagrzewa tak że obudowa zwojów Alternatora jest prawie gorąca, ale najśmieszniejsze jest to że jak tuman tego nie zauważyłem. Kolego Błażej pomógł mi w tym jeden z twoich postów, na temat dobrego połączenia Alternatora z całą instalacją, i myślę że na pewno to jest wina, grzania się Alternatora, sprawdziłem miernikiem główne połączenie na Alternatorze z oznaczeniem 30 śrubka M6, dotknąłem kabelkiem miernika bezpośrednio do kabla plusowego który jest podłączony do tego połączenia z oznaczeniem 30 i parametry miałem 13,60V po czym dotknąłem kabelkiem bezpośrednio do śruby tego łącza parametry jakie uzyskałem to 0,00V czyli ostra lipa :?
  • #202 08 Oct 2013 15:10
    Randall_
    Level 10  
    Helpful post? (0)
    Witam ponownie, po rozebraniu i wyczyszczeniu Alternatora, nastąpiła zmiana, otóż przestał mi się grzać ten Alternator :) tylko jest taka rzecz nie wiem czy to są właściwe parametry na odpalonym silniku sprawdzałem teraz, to na szczotko trzymaczu otrzymałem napięcie przy obrotach 1,600obr/min 14,46V a na zacisku z oznaczeniem 30 na Alternatorze otrzymałem napięcie 13,78V i właśnie nie wiem czy to są właściwe parametry :|
  • #203 08 Oct 2013 20:31
    mtracz
    Level 29  
    Helpful post? (0)
    Obydwa pomiary powinny być praktycznie identyczne i nie przekraczać 14,5V.
    Akumulator masz w pełni naładowany?
    Jak dla mnie czeka cię ponowne rozbieranie i poprawienie styku między mostkiem prostowniczym +, a śrubą styku 30.
  • #204 08 Oct 2013 22:22
    Randall_
    Level 10  
    Helpful post? (0)
    Akumulator raczej nie jest w pełni naładowany, ale niewiele mu brakuje, mówisz żebym dobrze wyczyścił styk między mostkiem prostowniczym +, a śrubą styku 30 hmm no oki, ale teraz pojawił mi się taki problem ja to zauważyłem dopiero w nocy, gdy włączam światła to kontrolka ładowania zaczyna mi się tak minimalnie zażyć jak to nazwę, i Alternator wtedy się nagrzewa tak że prawie nie mogę dotknąć ręką, pytałem się jeszcze znajomego elektromechanika, to mi powiedział że akumulator jak nie jest doładowany dobrze, to będzie się tak nagrzewał. A co wy na to powiecie, bo mi się wydaje no że nie powinien aż się tak nagrzewać, a co do tej kontrolki no to nie wiem o co kaman :?
  • #205 08 Oct 2013 23:55
    mtracz
    Level 29  
    Helpful post? (0)
    Alternator nagrzewa się od obciążenia. Obciążeniem dla niego jest ładowanie akumulatora(Prawdopodobnie nienaładowany) i światła które włączyłeś, najwidoczniej była to praca bliska maksymalnej wydajności alternatora skoro tak się zagrzał. Wartości napięcia, które podałeś wykluczają uszkodzenia- zwarcia powodujące nadmierne nagrzewanie, było by ono nawet przy pracy bez obciążenia.

    A mierzyłeś napięcie ładowania przy większym obciążeniu-włączone światła?

    W twoim przypadku żarząca się kontrolka to typowy objaw spowodowany różnicą napięć które zmierzyłeś w tych dwóch punktach, a dodatkowo różnica powiększała się w momencie zwiększenia obciążenia powodującego spadek napięcia w punkcie 30.
    Więc zrób to co opisałem w poście powyżej i objaw zniknie. Możesz pokusić się o całkowite rozebranie i oczyszczenie mostków z brudu i poprawienie styków oraz ich zabezpieczenie przed korozją. Jak masz pod ręka diody np: 1N4001 - 7 to podmień diody wzbudzenia.

    Kiedy uporasz się ze spadkiem napięcia w alternatorze i uzyskasz właściwe napięcie na jego wyjściu dokonaj pomiaru napięcia ładowania na słupkach akumulatora, bo tam powinieneś uzyskać właściwe dla zdrowotności akumulatora. Na alternatorze często jest właściwe, a do akumulatora przez połączenia niestety nie dociera odpowiednia wartość.
    Miłej pracy.
    Pozdrawiam.
  • #206 09 Oct 2013 00:26
    Randall_
    Level 10  
    Helpful post? (0)
    dzięki mtracz za tak szczegółową odpowiedź :) co do napięcia przy włączonych światłach, to nie było żadnego spadku bez różnicy czy miałem włączone światła czy nie to napięcie miałem takie same, czyli jednak rozbiorę i zrobię to co mówiłeś. Jak to wykonam to dam znać :)
  • #207 09 Oct 2013 18:50
    falcon17
    Level 9  
    Helpful post? (0)
    Panowie, potrzebuję pomocy przy podłączeniu alternatora z mechanicznym regulatorem (oba chyba pochodzące z Tarpana na zdjęciach w załączniku) do Ursusa c-360. Nie mam pojęcia czy jest to alternator 6-cio czy 9-cio diodowy. Jaki będzie odpowiedni schemat podłączenia???
  • #208 09 Oct 2013 20:10
    Randall_
    Level 10  
    Helpful post? (0)
    Proszę tu na fotce masz schemacik jak to podłączyć, a z tym regulatorem mechanicznym daj sobie spokój, bo nie masz stu procentowej gwarancji że on działa, a z tego co widzę to twój Alternator jest 6 diodowy. Podłącz ten regulator napięcia co jest na fotce czyli RNC-12 14V.
    Ursus C-330/C-360 stacyjka/alternator

    Dodano po 9 [minuty]:

    Kolego mtracz jest taki problemik, ja dziś rozebrałem ten Alternator wyczyściłem ten zacisk z oznaczeniem 30 ale nie jestem pewien co do przewodów które są zaznaczone czerwonymi strzałkami na fotce, bo one są skorodowane i nie wiem czy jest dobra przepustowość prądu. A jeśli chodzi o diody wzbudzenia to nie posiadam takich i nie mam pojęcia gdzie tego szukać, bo nigdzie nie mogę znaleźć te diody wzbudzenia, jedynie tylko mi na necie wyszukuje diody prostownicze.
    Ursus C-330/C-360 stacyjka/alternator
  • #209 09 Oct 2013 21:12
    falcon17
    Level 9  
    Helpful post? (0)
    Dzięki wielkie kolego Randall_! Przekonałeś mnie z tym regulatorem, wiesz może ile taki regulator elektroniczny może kosztować i co oznacza na schemacie podpis "szczotka odłączona od masy", coś muszę odłączyć bo jestem raczej laikiem w tym temacie??? I czy przed kontrolką nie potrzeba żadnego dodatkowego przekaźnika, żeby lampka poprawnie wskazywała ładownie??
  • #210 09 Oct 2013 21:26
    Randall_
    Level 10  
    Helpful post? (0)
    Szczotka odłączona od masy, to znaczy to że na szczotko trzymaczu tą blaszkę która jest przykręcona śrubką do masy musisz odkręcić i odgiąć, a śrubkę wkręcić żeby szczotko trzymacz się trzymał :) i wtedy do tej blaszki podepnij zielony kabel od regulatora napięcia jego cena żeby nie skłamać to jakieś 25zł bo na przykład mechaniczny do c360, to kosztuje 75zł niedawno kupowałem to wiem. I niepotrzebnie kupowałem, bo teraz do Alternatora on mi się nie nada. A w twoim przypadku podłączenie, dokładnie ma wyglądać tak jak na fotce. Co do przekaźnika, to nie trzeba, przynajmniej ja nie stosowałem. Tylko pamiętaj że w c360 zacisk z oznaczeniem 30 na Alternatorze ma zostać podpięty pod +

    Ursus C-330/C-360 stacyjka/alternator
  Search 4 million + Products
Browse Products