X

Ursus C-330/C-360 stacyjka/alternator

09 Oct 2013 22:13 PIpilot_hsc
  • #211 09 Oct 2013 22:13
    mtracz
    Level 29  
    Helpful post? (0)
    Diody wzbudzenia masz na 100% widoczne nawet na zdjęciu które zamieściłeś.
    Widać typowy pierścień wokoło gniazda łożyska do którego podłączony jest przewód czerwony. Diody ukrywają się pod przewodem od diod plusowych.
    Plecionkami od diod głównych bym się nie przejmował, a bardziej połączeniami diod z cewką stojanu, czyli te 3 skorodowane nakrętki. Rozkręć, przeczyść, zabezpiecz przed ponownym zabrudzeniem.

    A po czym poznajesz, że alternator kolegi falcon17 jest akurat 6 diodowy?
  • #212 09 Oct 2013 22:44
    Randall_
    Level 10  
    Helpful post? (0)
    Kolego mtracz, tylko tu jest problem co do tych 3 skorodowanych nakrętek, one nie chcą się odkręcić, a się boję żeby nie pourywać tych śrubek, bo wtedy będzie problem :/ nie wiem spróbuje to spryskać WD-40 może wtedy odpuści, hmm ale co będzie jeśli ja to wszystko wyczyszczę idealnie na błysk, a usterka będzie nadal ta sama, czyli różnica napięć na zacisku 30 i na szczotko trzymaczu, a co do plecionek od diod głównych, to skoro tak mówisz, to nie będę ruszał. Tylko powiedz mi czym zabezpieczyć przed ponownym zabrudzeniem ?

    A co do Alternatora u kolegi falcon17 to akurat poznałem po diodach głównych, wyraźnie widać na fotce że siedzi 6, ale jeśli wlicza się do tego te 3 małe diody. No to przepraszam bardo, ale wtedy wychodzi że jest 9 diodowy.
  • #213 09 Oct 2013 23:07
    mtracz
    Level 29  
    Helpful post? (0)
    To co, że się urwą te śrubki, dasz nowe. :-)
    To są zwykłe śrubki, to ich lepki widoczne są z tyłu alternatora w gniazdach z izolatorem.
    Nie namawiam, ale ja bym do tych połączeń zajrzał, niejedno wyglądało ładnie z zewnątrz, ale po rozkręceniu nigdy nie żałowałem.
    Zabezpieczyć np.: farbą.
  • #214 09 Oct 2013 23:16
    Randall_
    Level 10  
    Helpful post? (0)
    Ok tak zrobię, śrubki zawsze jakieś znajdę :) a farby mam pod dostatkiem :)
  • #215 10 Oct 2013 00:00
    mtracz
    Level 29  
    Helpful post? (0)
    Zapomniałem napisać. Jak będziesz miał rozkręcone diody to obowiązkowo sprawdź je na obciążeniu.
  • #216 10 Oct 2013 01:53
    Randall_
    Level 10  
    Helpful post? (0)
    aha, to trochę za późno napisałeś, bo już zrobiłem, to wszystko co mi kazałeś, oprócz sprawdzenia diod, i złożyłem alternator :)
  • #217 10 Oct 2013 07:52
    falcon17
    Level 9  
    Helpful post? (0)
    Gdzieś tu na forum czytałem, że jeśli na oryginalnym regulatorze (a w tym przypadku na 99% jestem pewien, że to komplet) jest oznaczenie 12B to altek jest 6-cio diodowy, ktoś to potwierdzi? To ten wcześniejszy schemat jest prawidłowy jeśli ten mój alternator nie jest 6-cio a 9-cio diodowy jak piszecie, czy coś należy zmienić w instalacji??
  • #218 10 Oct 2013 12:24
    mtracz
    Level 29  
    Helpful post? (+1)
    Masz miernik?
    Ustaw go na test diod i zmierz między łebkiem jednej z 3 śrub widocznych z tyłu alternatora a wsuwką obok szczotkotrzymacza. Testu dokonaj w obydwie strony. Jeśli w obydwie strony jest przejście to jest on 6 diodowy. Natomiast jeśli w jedną stronę jest przejście, a w drugą nie to alternator 9 diodowy.
    Jeśli jest 6 diodowy to przydało by się założyć przekaźnik kontrolki ładowania. Ale na upartego w tedy bez niego podłączasz tak: http://img186.imageshack.us/img186/2703/alternatorc330wn0.jpg z obecnie posiadanym regulatorem. A najprościej to dołożyć diody wzbudzenia i będzie 9 diodowy z kontrolką ładowania.

    Natomiast jeśli jest 9 diodowy to tak: http://obrazki.elektroda.net/20_1260284936.jpg z obecnie posiadanym regulatorem.
    Jeśli zmienisz regulator to tak jak schemat podany wcześniej przez kolegę.

    Randall_ i jak działa?
    No to widzę, że robiłeś na nocną zmianę. :-)
  • #219 10 Oct 2013 19:37
    Randall_
    Level 10  
    Helpful post? (0)
    mtracz wrote:
    Masz miernik?
    Ustaw go na test diod i zmierz między łebkiem jednej z 3 śrub widocznych z tyłu alternatora a wsuwką obok szczotkotrzymacza. Testu dokonaj w obydwie strony. Jeśli w obydwie strony jest przejście to jest on 6 diodowy. Natomiast jeśli w jedną stronę jest przejście, a w drugą nie to alternator 9 diodowy.
    Jeśli jest 6 diodowy to przydało by się założyć przekaźnik kontrolki ładowania. Ale na upartego w tedy bez niego podłączasz tak: http://img186.imageshack.us/img186/2703/alternatorc330wn0.jpg z obecnie posiadanym regulatorem. A najprościej to dołożyć diody wzbudzenia i będzie 9 diodowy z kontrolką ładowania

    Ten post tyczy się mnie, czy kolegi falcon17 bo już się pogubiłem ;p

    Dodano po 1 [minuty]:

    mtracz wrote:

    Randall_ i jak działa?
    No to widzę, że robiłeś na nocną zmianę. :-)

    Hehe, pewnie że robiłem na nocną zmianę. Tak działa miałeś racie z tym stykiem między zaciskiem 30 a mostkiem prostowniczym, zrobiłem dokładnie tak jak mi kazałeś :) napięcie na styku 30 a szczotko trzymaczu jest prawie identyczne :)
  • #220 10 Oct 2013 22:53
    bodzio0123
    Level 2  
    Helpful post? (0)
    Witam ma podobny problem założyłem do esa alternator z dużego fiata.Dzisiaj kupiłem regulator rnc-12 i podłączyłem według schematu który był wcześniej i nie mam ładowania. Alternator wzbudza sie na 24v 21w żarówce i daje na szczotkach 30v .W czym może być problem ?
  • #221 10 Oct 2013 23:00
    Błażej
    VIP Zasłużony dla elektroda
    Helpful post? (0)
    Kupiłeś alternator z dużego fiata, tak? Ilu diodowy? Bo w tym aucie występowały oba rodzaje. I czemu kupiłeś regulator do zupełnie innego alternatora? Mało tutaj informacji o tym, jaki regulator do jakiego alternatora i czym się poszczególne różnią?
    Jakim cudem chcesz do alternatora, który ma jedną szczotkę na masie podłączać regulator do całkiem innej konfiguracji?
  • #222 10 Oct 2013 23:03
    bodzio0123
    Level 2  
    Helpful post? (0)
    Alternator miałem a dokupiłem regulator .
  • #223 10 Oct 2013 23:08
    Błażej
    VIP Zasłużony dla elektroda
    Helpful post? (0)
    Ręce opadają...
    JAKI miałeś alternator?
    JAKI TYP??
    ILE DIOD??
    JAKIE podłączenie szczotek??
    Dlaczego nie kupiłeś WŁAŚCIWEGO dla tego alternatora regulatora napięcia?
  • #224 11 Oct 2013 12:05
    falcon17
    Level 9  
    Helpful post? (0)
    "Jeśli jest 6 diodowy to przydało by się założyć przekaźnik kontrolki ładowania." Kolego mtracz, czyli bez odpowiedniego przekaźnika lampka ładowania nie będzie pokazywać prawidłowo ładowania?? Jaki przekaźnik byłby zatem potrzebny i w jaki sposób go podpiąć??
  • #225 11 Oct 2013 13:30
    Błażej
    VIP Zasłużony dla elektroda
    Helpful post? (0)
    To są specjanle przekaźniki rozwierne, różniące się parametrami pracy od typowych samochodowych.
    Albo przerobić na 9 diodowy.
  • #226 11 Oct 2013 15:48
    falcon17
    Level 9  
    Helpful post? (0)
    Przeróbka odpada. To w sklepie z auto częściami da radę dostać takowy, ktoś mi coś bliżej podpowie, żebym potrafił wyjaśnić w sklepie jaki mi ten przekaźnik potrzebny?? A bez przekaźnika lampka nie będzie prawidłowo wskazywać ładowania?
  • #227 11 Oct 2013 16:11
    Randall_
    Level 10  
    Helpful post? (0)
    W moim przypadku, wszystko jest git Kolega mtracz mi bardzo pomógł i dziękuję mu za to :) ale co do kontrolki to może jednak i u mnie trzeba też ten przekaźnik, bo ja jak włączam światła to jednak kontrolka ładowania, zaczyna naprawdę ale to naprawdę minimalnie się zażyć jak to nazwę.
  • #228 11 Oct 2013 17:33
    mtracz
    Level 29  
    Helpful post? (0)
    Randall_ w twoim przypadku nic więcej do szczęścia nie jest Ci potrzebne. Układ jest kompletny, to nie alternator 6 diodowy by był przekaźnik kontrolki ładowania.
    Minimalne żarzenie nie jest problemem, występuje często, ale przeważnie jest nie zauważalne. U Ciebie może występować spadek napięcia na przewodzie zasilającym stacyjkę, zwłaszcza przy większym obciążeniu jej i dla tego żarzenie jest bardziej widoczne.

    Falcon17 bez przekaźnika kontrolki ładowania w układzie alternatora 6 diodowego kontrolka nie będzie działać. Gdyby została wpięta jak w układzie z 9 diodowym alternatorem to nie zgaśnie. Nie będzie informacji zwrotnej dla użytkownika.
  • #229 11 Oct 2013 17:50
    Randall_
    Level 10  
    Helpful post? (0)
    Aha spoko, jeszcze raz wielkie wielkie dzięki Kolego mtracz :) :spoko: pss bym ci postawił dobrego browara tylko szkoda że tak daleko :)
  • #230 11 Oct 2013 19:43
    falcon17
    Level 9  
    Helpful post? (0)
    Chcę zamontować ten przekaźnik tak żeby ładowanie było sygnalizowane, tylko proszę o podpowiedź kogoś kto się na tym dobrze zna, skąd wziąć odpowiedni i jaki będzie dobry bo nie znam się na tym zupełnie??
  • #231 11 Oct 2013 20:20
    Błażej
    VIP Zasłużony dla elektroda
    Helpful post? (0)
    To ciężko sobie wpisać w google "przekaźnik lampki kontrolnej ładowania"? I dowiesz się, jak wygląda, jakie ma parametry i gdzie można kupić.
  • #232 11 Oct 2013 20:23
    Randall_
    Level 10  
    Helpful post? (0)
    Co racja to racja, tego jest pełno, nie trudno znaleźć :)
  • #233 13 Oct 2013 14:03
    bizon_126
    Level 27  
    Helpful post? (0)
    Z tym przekaźnikiem to jak chcesz ale ja tez walczyłem jak montowałem do c 330 i taniej wyszło 3 diody 3A i koszulka termo kurcz. i działa chyba 4 lata,
    wcześniej zamontowałem diody 1A ale sie po paliły
    Wszystko regulowanie jest regulatorem napięcia od 126p
    Ładowanie mam 14,2 przy jak najmniejszej ilości kabli
  • #234 28 Jun 2015 00:19
    Randall_
    Level 10  
    Helpful post? (0)
    Witam wszystkich ponownie :) Zacznę w tym temacie, bo to też dotyczy podłączenia Alternatora, tylko że tym razem w c 330 a Alternator jest z Mitsubishi 1.8 gsl. Największym problemem jest, jak już pewnie sami wiecie, Alternator ma + na ładowanie a w c 330 jest + na masę i tu jest problem, jak to podłączyć żeby było dobrze, do tego dorzucam fotkę Alternatora na której są oznaczenia S L i jeszcze śruba z oznaczeniem B+. I teraz co i gdzie podłączyć, latałem po innych forach że niby S ma być połączone razem z B+ i do Akumulatora na +, a natomiast L pod lampkę kontrolną, ale czy na pewno nie wiem :/
  • #235 28 Jun 2015 10:03
    jarekstryszawa
    Level 17  
    Helpful post? (0)
    Możesz zmienić biegunowość bezproblemowo- dajesz minus na masę i podłączasz altek standardowo.
  • #236 28 Jun 2015 15:24
    Randall_
    Level 10  
    Helpful post? (0)
    Napewno i nic więcej nie będę musiał grzebać w instalacji oprócz zmiany biegunów na akumulatorze ?, bo wiadomo w instalacji wszystko jest podłączone + na - jak to typowo w C 330, no ale co do samego Alternatora jak go podłączyć, gdzie ma iść S a gdzie L bo B+ to do Akumulatora na + ale S i L nie wiem.
  • #237 28 Jun 2015 15:33
    KIEROWCA_VW
    Level 34  
    Helpful post? (0)
    Ten napis, ten pod nazwą użytkownika, widoczny przy każdej wypowiedzi na forum, co on oznacza?
    Czyż nie wskazuje na osobę, która posiada wiedzę na poziomie wysokim graniczącym prawie z prawem noszenia tytułu specjalisty, wręcz fachowca w dziedzinie?
  • #238 28 Jun 2015 15:57
    Randall_
    Level 10  
    Helpful post? (0)
    Tak ten napis może oznaczać poziom wiedzy aczkolwiek też zainteresowanie. Ale kolego KIEROWCA_VW jak sam widzisz ten temat nie dotyczy napisów pod nazwą użytkownika, więc nie wiem po co zadajesz takie pytanie, w temacie nie związanym w ogóle z informacjami na temat opisów, jeśli chcesz coś więcej wiedzieć, proszę skieruj te pytanie w odpowiednim temacie.
  • #239 28 Jun 2015 16:06
    KIEROWCA_VW
    Level 34  
    Helpful post? (0)
    Nie zrozumiał...

    Co zaś tyczy się owego alternatora, jesteś pewny, że jest on sprawny?
  • #240 28 Jun 2015 16:39
    Randall_
    Level 10  
    Helpful post? (0)
    Tak jestem pewny w 200% wyciągałem go z samochodu w którym ten alternator ładował aż do wyciągnięcia go przez mnie bo samochód poszedł na złom, a Alternator został wyciągnięty z niego. I żeby nie było to jest Japoński Alternator solidnie wykonany.
Mouser  Search 4 million + Products
Browse Products