X

Ursus C-330/C-360 stacyjka/alternator

16 Jan 2007 16:01 PIpilot_hsc
  • #31 16 Jan 2007 16:01
    pete71
    Level 2  
    Helpful post? (0)
    poszukuje schematu elektryki do ursusa C-385
  • #32 19 Feb 2007 22:57
    kalinr
    Level 2  
    Helpful post? (+1)
    Zamierzam podłączyć alternator do c330, z pewnych względów postanowiłem nie zmieniać biegunowości(zostawić + na masie). Dokonałem stosownej przeróbki alternatora (odpowiednio zamieniłem diody prostownicze). Zastanawiam się czy konieczne jest przelutowywanie na odwrót diód wzbudzenia? Podejrzewam ,że nie trzeba ich wykorzystywać po podłączeniu do oryginalnego regulatora elektromechanicznego. Zamieszczam schemat instalacji jaką zamierzam wykonać. Przewody linią ciągłą to oryginalna instalacja C330 natomiast przerywaną moja propozycja:)
  • #33 20 Feb 2007 07:44
    viper555
    spec od auto-elektro
    Helpful post? (0)
    Całkowicie błędna koncepcja patrząc na schemat.P
  • #34 20 Feb 2007 09:24
    Henry12
    Level 17  
    Helpful post? (0)
    Regulator do prądnicy i do alternatora jest inny ,jeśli chcesz zastosować alternator to musi byc dostosowany do niego regulator ,zmiana biegunowości alternatora nie jest dobrym pomysłem lepiej przełożyć klemy jak radzili poprzednicy .
  • #35 20 Feb 2007 19:38
    Stary Brat
    Specjalista - Samochody Ciężarowe
    Helpful post? (0)
    Dla rozrusznika polaryzacja zasilania jest obojętna i tak kręci się w tą samą stronę.

    Dodano po 9 [minuty]:

    Jeżeli chcesz podłączyć alternator to NIE MOŻESZ wykorzystywać regulatora do prądnicy. Alternator musi być na stałe podłączony wyjściem do bieguna akumulatora, bo uszkodzą się diody w mostku prostowniczym. Regulator musi być dobrany do alternatora pod względem systemu regulacji prądu wzbudzenia i polaryzacji. Najlepiej podaj typ lub fotkę alternatora, to podam Ci schemat połączenia.
  • #36 05 Mar 2007 00:12
    dell
    Level 1  
    Helpful post? (0)
    mam pytanie co do tego schematu z instalacją elektr. c-330 ,dlaczego jest tam narysowany plus na rozrusznik a minus na mase,pzeciesz powinien byc plus na masie ??
  • #37 11 Mar 2007 01:00
    kalinr
    Level 2  
    Helpful post? (0)
    Zainstalowałem alternator od poldka z regulatorem, zmieniłem biegunowosć (dałem minus na masę). Przewód ładowania podłączyłem do rozrusznika(omijając stacyjkę żeby sie nie przegrzała:) ). Wszystko działa jest 14V2 na akumulatorach:)
  • #38 21 Mar 2007 19:02
    Paweł34
    Level 11  
    Helpful post? (0)
    witam prawdopodobnie masz wypalone styki na elektromagnesie w tym rozruszniku wystarzyło by wymienić elektromagnes
  • #39 26 Mar 2007 14:03
    chicken19
    Level 9  
    Helpful post? (+2)
    witam panowie.mam pytanie.kupiłem nowy alternator do c -360 firmy Korurs(zamiennik wg katalogu cześći zamiennych N-9515281) 14V/45A.jakich zmian należy dokonac by prawidłowo go podłączyc?sprzedawca w Agromie kazał wyjąć standardowy regulator napiecia (wcześniej ładowanie było z prądnicy).podłączyłem + od akumulatora do zasilenia i brązowy kabel do odbioru pradu.odpalam traktor to lampka ładowania gasnie,ale alternator grzeje sie dosc mocno.co robic?? (instalacja jest nowa)
  • #40 30 Mar 2007 20:27
    szostakad
    Level 9  
    Helpful post? (0)
    ja mam odobny problem. Jak podlanczam alternator bez zadnej kontroli to wszystko jest ok. Ale wystarczy tylko podlaczyc kontrolke ladowania i alternator jest strasznie cieply.
    Ma ktos schemat jak podlaczyc ten alternator?
  • #41 30 Mar 2007 21:52
    viper555
    spec od auto-elektro
    Helpful post? (0)
    Nie rozumiem o czym piszesz jest logiczne że jak nie podłączyłeś kontrolki to alternator nie ładuje i jest zimny a jak połączysz kontrolkę to ładuje i jest gorący.P
  • #42 01 Apr 2007 18:33
    Henry12
    Level 17  
    Helpful post? (0)
    Alternator może się grzać jeśli podłączymy wzbudzenie bezpośrednio pod 12 V lub uszkodzony jest regulator ,wtedy bez potrzeby pracuje na maxa co może spowodować nawet jego uszkodzenie .Najprościej zmierzyć napięcie ladowania ,rozumiem że regulator jest dostosowany do pracy z danym alternatorem .
  • #43 02 Apr 2007 19:51
    cosar
    Level 2  
    Helpful post? (+1)
    a jeżeli rozrusznik niechce kręcića sąnowe akumulatory i nowy rozrusznik to na to można poradzić?? juz niemam siły do tego c-360...pomocy
  • #44 02 Apr 2007 23:05
    hasiek
    Level 14  
    Helpful post? (0)
    Jeśli rozrusznik i akumulatory są nowe to połącz to wszystko dobrymi przewodami najlepiej nowymi i wszystko powinno grać.
  • #45 03 Apr 2007 09:44
    viper555
    spec od auto-elektro
    Helpful post? (0)
    W C-360 częstą przyczyną jest uszkodzenie przycisku do startowania lub zanik napięcia na ten przycisk z stacyjki, zakładając że rozrusznik pali przysłowiowo na krótko.P
  • #46 03 Apr 2007 12:36
    cosar
    Level 2  
    Helpful post? (0)
    na krótko niechciał zapalić... to dzisiaj sprawdze te wszytskie pzrewody... dzieki za te rady i jak coś to piszcie bo mam urwanie głowy z tym ;)
  • #47 03 Apr 2007 13:05
    Błażej
    VIP Zasłużony dla elektroda
    Helpful post? (0)
    Przede wszystkim panowie, z waszych wypowiedzi widać, że nie macie o tym zbyt dużej wiedzy. I wywnioskować można też, że większość tych napraw/przeróbek próbujecie dokonać metodami chałupniczymi, tnąc przy tym maksymalnie koszty. A to sie zemści. Przed wymianą alternatora radze zaopatrzyć się w najprostszy miernik elektroniczny. To koszt około 10 zł. Na pewno też w wielu przypadkach konieczna będzie wymiana okablowania i jego części (np. klemy). Zaopatrzcie się w schematy. Rozłóżcie je na stole i pokolorujcie sobie odpowiednie przewody (to nie żart - to strasznie potem pomoże w pracy).
    Przy montażu alternatora w miejsce prądnicy musicie pamiętać:
    1. regulator prądnicy NIE WSPÓŁPRACUJE z alternatorem - potrzebny jest nowy regulator.
    2. alternator MUSI być bardzo solidnie podłączony do akumulatora - czy to bezpośrednio, ze swojego wyprowadzenia prądowego (najczęściej śruba M6), czy też do przewodu idącego od akumulatora do rozrusznika. Połączenia MUSZĄ być czyste i nie skorodowane. A połączenie alternator akumulator poprowadzić przewodem minimum 4 mm kwadrat (nawet 6 mm kw)
    3. Alternator MUSI mieć dobrą masę, czyli obudowa alternatora musi być połączona elektrycznie z minusem akumulatora. Jeśli podejrzewamy jakieś problemy, to można do obudowy alternatora przykręcić przewód masowy.
    4. Jeśli alternator nie posiada wbudowanego już regulatora napięcia, to należy podłączyć regulator, który pasuje do danego typu . Regulator też musi być dobrze przykręcony do masy!
    5. Oznaczenia na alternatorach to typowo: B+ lub 30 lub po prostu śruba odizolowana od obudowy - wyjście prądowe alternatora - połączyć bezpośrednio z akumulatorem. Nie używać jakiś dodatkowych wyłączników, stacyjek, przekaźników. W alternatorze są diody i jeśli jest on sprawny to przy wyłączonym silniku nie będzie tamtędy płynął żaden prąd.
    DF lub 67 - tu podłączamy regulator napięcia. Regulator ma odpowiednio oznaczone styki: 67 i 15 (typowe dla polskich produktów). 67 do 67 na alternatorze, a 15 na zasilanie załączane stacyjką.
    D+ to wyjście na kontrolkę ładowania, którą z drugiej strony podłącza się do plusa po stacyjce (do tego samego punktu, co zasilanie regulatora). To w alternatorach dziewięciodiodowych. W sześciodiodowych do sterowania lampką kontrolną używa się dodatkowo SPECJALIZOWANY przekaźnik. Ma on wyprowadzenia: 87, 86 (mogą być zwarte razem i wyprowadzone jako pojedyncze), 85 i 30/51. Podłączenie takiego przekaźnika: 86 i 86 do masy, 85 do wyprowadzenia niepisanego na alternatorze (w polskich alternatorach było to pojedyncze złącze w plastikowej kwadratowe obudowie), 30/51 do żarówki, a żarówka z drugiej strony do plusa po stacyjce.
    Jak się uporacie z montażem i uruchomieniem alternatora, to dobrze jest jako kontrolę ładowania wmontować sobie jakiś zegar pokazujący czy to napięcie (woltomierz - wpina sie za stacyjką tam, gdzie pojawia sie napięcie - pokazuje stan napięcia w instalacji) lub wskaźnik prądu - amperomierz. Tez za to wpina sie SZEREGOWO z wyjściem prądowym alternatora. Czyli cały prąd z alternatora przepływa przez ten zegar i potem idzie na akumulator. Amperomierz pokaże wielkość prądu jakim jest doładowywany akumulator.
  • #48 04 Apr 2007 09:24
    Henry12
    Level 17  
    Helpful post? (0)
    cosar wrote:
    na krótko niechciał zapalić... to dzisiaj sprawdze te wszytskie pzrewody... dzieki za te rady i jak coś to piszcie bo mam urwanie głowy z tym ;)
    Witam !Trzeba uzupełnić czy nie może przekręcić rozrusznik gdyż ma za ciężko czy słychać trzask elektromagnesu lub brak jakichkolwiek objawów ,przy tym ostatnim wystarczy żarówka 12V do sprawdzenia czy dochodzi prąd kolejno od akumulatorów aż do rozrusznika jeśli jest wszystko nowe to musi kręcić .
  • #49 04 Apr 2007 10:11
    cosar
    Level 2  
    Helpful post? (0)
    Heny12 wrote:
    cosar wrote:
    na krótko niechciał zapalić... to dzisiaj sprawdze te wszytskie pzrewody... dzieki za te rady i jak coś to piszcie bo mam urwanie głowy z tym ;)
    Witam !Trzeba uzupełnić czy nie może przekręcić rozrusznik gdyż ma za ciężko czy słychać trzask elektromagnesu lub brak jakichkolwiek objawów ,przy tym ostatnim wystarczy żarówka 12V do sprawdzenia czy dochodzi prąd kolejno od akumulatorów aż do rozrusznika jeśli jest wszystko nowe to musi kręcić .
    rozrusznik kręci... tylko coś szybko pzrestaje kręcić... trzasków niesłychać. To jest efekt jakby go coś blokowało i niemogł dalej kręcić
  • #50 20 Apr 2007 00:09
    woytekp
    Level 25  
    Helpful post? (0)
    Błażej wrote:
    67 do 67 na alternatorze, a 15 na zasilanie załączane stacyjką.
    D+ to wyjście na kontrolkę ładowania, którą z drugiej strony podłącza się do plusa po stacyjce (do tego samego punktu, co zasilanie regulatora). To w alternatorach dziewięciodiodowych.



    67 do 67 <-- zgadza sie, ale 15 do D+ i do tych dwóch połączonych razem kontrolka podłączona z drugiej strony do plusa po stacyjce - prawda?
  • #51 21 May 2007 12:15
    krzycho385
    Level 9  
    Helpful post? (0)
    Do elektr.sa może masz walnięte diody wzbudzenia i stąd lekkie przyświecanie kontrolki ładowania.
  • #52 11 Jul 2007 18:15
    mariusz_ko
    Level 11  
    Helpful post? (0)
    tak rozrusznik działa normalnie jak pisze wyżej karol 99

    ups. nie widziałem ,że jest 2 strona
  • #53 11 Jul 2007 19:16
    ANDYW6
    Level 24  
    Helpful post? (0)
    Rozrusznik będzie kręci dobrze nizależnie od biegunowości. sorry jak wyżej.
  • #54 10 Aug 2007 00:12
    opel_vectra
    Level 10  
    Helpful post? (0)
    Witam
    Czy może mi ktoś napisać/narysować jak powinien być podłączony alternator w Białoruśce, oraz jaki można tam dać regulator napiecia?
    (Na alternatorze są tylko ruskie jakieś oznaczenia)
  • #55 15 Aug 2007 21:30
    opel_vectra
    Level 10  
    Helpful post? (0)
    chyba jednak kupie alternator z poloneza
  • #56 06 Sep 2007 15:03
    plewek
    Level 2  
    Helpful post? (0)
    potrzebuje schematu do c-4011
  • #57 07 Sep 2007 18:53
    ANDYW6
    Level 24  
    Helpful post? (0)
    To samo co C-60.
  • #58 13 Sep 2007 14:52
    Marcin13736
    Level 14  
    Helpful post? (0)
    Założyłem alt od FSO do "30" i regulator mechaniczny od skody 105- bo akurat taki leżał u mnie w garażu( z drugiego autka taty) i śmiga, aż miło. Napięcie na wyjściu rośnie do 14,2V. Alternator kosztował 40zł i 9 zł nowe szczotki. Mała inwestycja, a ile radości. Przeróbka mocowania zajęła mi tylko trochę czasu, ale to nic, jak umie się trochę spawać. I już zabieram się do odbudowy całej instalacji elektrycznej.
  • #59 16 Sep 2007 12:38
    zbirczak
    Level 1  
    Helpful post? (0)
    U mnie na przekaźniku sa połaczone 86 i 30/51 do masy, co wy na to?
  • #60 16 Sep 2007 12:57
    viper555
    spec od auto-elektro
    Helpful post? (0)
    Nie wiem co w tym dziwnego skoro masz przekaźnik 4-ro stykowy to sterując kontrolkę masą musisz mieć takie połączenie. Gdybyś miał przekaźnik 3-stykowy połączenie jest wykonane w środku.P
Mouser  Search 4 million + Products
Browse Products