Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Kategoria: Kamery IP / Alarmy / Automatyka Bram
Montersi
Kategoria: Akumulatorki / Baterie / Ładowarki

Ursus C-330/C-360 stacyjka/alternator

pilot_hsc 19 Lip 2006 21:56
  • #1 19 Lip 2006 21:56
    pilot_hsc
    Poziom 14  

    Ponizej schemat elektryczny niecalej deski rozdzielczej od C-330. Po środku jest stacyjka. Chodzi mi o to ktore piny z ktorymi sie zwieraja, a które rozwieraja jesli:
    1. wcisniemy kluczyk do stacyjki
    2. zaczniemy nim krecic (wlaczamy wtedy swiatla)...

    Ursus C-330/C-360 stacyjka/alternator

  • Pomocny post
    #2 19 Lip 2006 22:17
    mikidj
    Poziom 11  

    helo

    30 prąd stały obydwa zwarte
    po wciśnięciu kluczyka do 30 dołączone zostaje 15 i 54
    w pozycji 1 połączone są 15/54 i osobnym obwodem 58/57
    w pozycji 2 15/54 58 odłączone zostaje 57 a dołączone 56a
    pozycja 3 15/54 58 odłącza 56a a łączy 56 b

    i opis
    30 + stały
    15/54 + za kluczykiem
    58 pozycyjne tył
    57 pozycyjne przód
    56a mijania
    56b drogowe

    pozdrawiam

  • #3 19 Lip 2006 22:21
    pilot_hsc
    Poziom 14  

    Wielkie dzieki - poszly punkty. A tak na marginesie to skad o tym wiesz? bo ze schematu raczej tego nie mozna wywnioskowac...

    I jeszcze jedno pytanko co oznaczaja litery przy przewodach. Bo nie pasuja mi zeby to byly nazwy kolorow...

  • Pomocny post
    #4 19 Lip 2006 22:36
    henx
    Poziom 20  

    oznaczenia kolorów:
    c - czarny, k - czerwony, n - niebieski, o - brązowy, s - szary, t - zielony, z - żółty
    tak jest w legendzie do schematu

    Niestety nie każda instalcja jest tak wykonana, że są kolory zgodne ze schematem. Nowa zakupiona do wymiany może mieć inne kolory poszczególnych kabli.

  • #5 20 Lip 2006 11:19
    pilot_hsc
    Poziom 14  

    A jest mozliwe zeby przy zamontowanym alternatorze w C-330 "+" byl dalej na obudowie?
    Standardowo w starszych C-330 z pradnicą "+" byl na masie, ale z tego co wiem to przy zamontowaniu alternatora nalezy zmienic biegunowosc. Koledze ktos przerobil instalacje na alternator i sprawdzalem ze nie ma zmienionej biegunowosci - dalej ma "+" na masie... mozliwe jest to?

  • Pomocny post
    #7 20 Lip 2006 12:42
    dasko
    Poziom 19  

    Z tego co sie orientuje byly wersje z alternatorem i z (+) na masie tak ze nie do konca pewne ze musi byc minus to zalezy od wersji alternatora bo dla rozrusznika jest wszystko jedno czy bedzie plus czy minus na masie.

  • #8 20 Lip 2006 20:45
    pilot_hsc
    Poziom 14  

    henx napisał:
    przeanalizuj schemat z tego tematu
    http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.php?t=72995&highlight=
    widzisz, że masz masę na obudowie alternatora i jak chcesz podpiąc plus akumulatora do masy altenatora?
    zmień biegunowość


    no ok, ale koledze ktos robil instalacje i wlasnie ma zalozony alternator i "+" na masie. Wynika z tego ze musi miec taki alternator ze plus jest na obudowie tak jak pisze w poprzednim poscie dasko... spotkal sie ktos jeszcze z takimi alternatorami ??

  • #9 20 Lip 2006 23:44
    karol99
    Poziom 13  

    Wystarczy zmienić biegunowość aku i wszystko będzie ok.Rozrusznik kręci normalnie.
    Ja tak zrobiłem i jest ok.
    Dałem alternator od poldka z wbudowanym regulatorem do trzydiestki.

  • #10 22 Lip 2006 10:24
    pilot_hsc
    Poziom 14  

    Zamieszczam schemat elektryczny do C-330 oraz do C-360 bo otrzymalem kilkanascie maili z prosba o podeslanie...

    1. Schemat elektryczny Ursus C-330

  • Pomocny post
    #12 22 Lip 2006 10:29
    Mireq
    Poziom 13  

    mikidj napisał:
    helo
    30 prąd stały obydwa zwarte
    po wciśnięciu kluczyka do 30 dołączone zostaje 15 i 54
    w pozycji 1 połączone są 15/54 i osobnym obwodem 58/57
    w pozycji 2 15/54 58 odłączone zostaje 57 a dołączone 56a
    pozycja 3 15/54 58 odłącza 56a a łączy 56 b

    i opis
    30 + stały
    15/54 + za kluczykiem
    58 pozycyjne tył
    57 pozycyjne przód
    56a mijania
    56b drogowe
    pozdrawiam

    piszesz ze 57 to pozycyjne przód, a zauważ że 57 na schemacie nie jest do niczego podpiety... jak to w koncu jest ?

  • #13 22 Lip 2006 20:45
    mikidj
    Poziom 11  

    nie jest on podpięty ponieważ w większości instalacji jest on nieużywany
    jest to styk na którym zasilanie znajduje się tylko w pozycji 1 po przełączeniu na inną pozycje jest on odłączany jest on uzywany tylko w fabrycznie zamontowanej instalacji

  • #14 23 Lip 2006 13:31
    pilot_hsc
    Poziom 14  

    Jeszcze mam pytanko odnosnie rozrusznika w C-330. Jak probuje zapalic to slychac stukniecie (wyglada na to ze automat zatrybil), ale rozrusznik nie kreci. Dopiero co którąś tak samo wyglądającą próbe udaje sie zakrecić rozrusznikiem i opdalić ciagnik. Akumulator jest naladowany. Co jest nie tak?

  • #15 23 Lip 2006 15:40
    szymtro
    Poziom 30  

    Jak słychać stukniecie to jeszcze nic nie świadczy. Czy jak odpalasz z tzw klucza (zwarcie elektromagnesu) to kręci zawsze?

  • #16 23 Lip 2006 22:14
    romoo
    Użytkownik obserwowany

    W alternatorze wystarczy zamienić diody z obudowy na diody z tarczy i wzbudzenia odwrotnie wlutować i elektroniczne regulatory odpadają pozostają mechaniczne. Ale lepiej zmienić bieguny akku na bardziej LUDZKIE to i radio można podpiąć!

  • #17 24 Lip 2006 22:02
    pilot_hsc
    Poziom 14  

    Mam jeszcze pytanie odnosnie tego wlacznika podgrzewania swiec i odpalania w trzydziestce. Otoz sa tam 3 styki oraz pod spodem ta krzywa wajcha, ktora mozna krecic na dwie pozycje. Moglby mi ktos powiedziec ktore styki sa zwarte w pierwszej, ktore w drugiej pozycji. Mam swoje podejrzenia i wydaje mi sie ze u mnie ten wylacznik jest uszkodzony, ale wole sie upewnic, ktore on styki zwiera w danej pozycji...

  • #18 25 Lip 2006 09:47
    zetorek
    Poziom 10  

    Do Fachmana.
    W jednej ze swych wypowiedzi mówiłeś coś o alternatorach białoruskich. Ja mam T25 Władimirec (rosyjski ciągnik rolniczy) z rosyjskim alternatorem a alternator nie ma w swej konstrukcji szczotek. Nie ma też na nim oryginalnego regulatora napięcia .Załączony jest regulator chyba od 125p RC12 . zacisk 67 tego regulatora jest połączony z zaciskiem altern. do którego jest doprowadzony przewód z zacisku zasilającego przekaźnik rozrusznika i podłączony jest przewód wychodzący z wnętrza alternatora. Zacisk 15 regulatora jest dołączony do zacisku alter. gdzie podłączone są dwa przewody z wnętrza alternatora. Nie wiem czy jest to włąściwe połączenie lampka kontrolna gaśnie tak jak trzeba , amperomierz też wychyla się na +, ale mnie się wydaje, że coś jest nie tak, gdyż akumulatory są niedołaodowane. Czy aby stwierdzić ile diod ma ten alternator to muszę go rozebrać na elementy pierwsze ? Załłożyłem do tego alternatora regulator elektroniczny na 6 diod to aby lampka gasła musiałem zamienić miejscami zaciski 15 i 67 na regulatorze, jakiś czas to pracowało ale w końcu regulator wysiadł. Czy czeka mnie wymiana alternatora na polski ?

  • #19 25 Lip 2006 09:53
    romoo
    Użytkownik obserwowany

    Mam od Białoruśki i tam z tyłu są diody widoczne i nie trzeba go rozbabrywać do goła , podchodzi regulator elektroniczny od 126p. Alternator długi czerwony. W białoruśce pracuje teraz od 125p i jest dużo wydajniejszy prądowo od oryginalnego ruska.

  • #20 26 Lip 2006 17:03
    pilot_hsc
    Poziom 14  

    szymtro napisał:
    Jak słychać stukniecie to jeszcze nic nie świadczy. Czy jak odpalasz z tzw klucza (zwarcie elektromagnesu) to kręci zawsze?

    tez nie kreci zawsze...

  • #21 26 Lip 2006 19:41
    szymtro
    Poziom 30  

    To by znaczyło że zawieszaja się szczotki komutatora labo jedna z nich. Tak czy tak rozebrać, wyczyścić i obejrzeć co się zużyło.

  • #22 27 Lip 2006 09:01
    Henry12
    Poziom 17  

    W wypadku jak rozrusznik nie kręci za każdym razem przyczyną może być zawieszanie szczotek jak napisał poprzednik ,a także nadpalone lub zabrudzone styki wyłącznika elektromagnetycznego .Na szczotki z reguły wystarcza w celu sprawdzenia lekkie ostukanie trzonkiem młotka ,a najlepiej rozebrać .Zacisk stacyjki 57 był potrzebny gdy światła pozycyjne były tylko w przednich lampach np 40 po włączeniu mijania nie były potrzebne . Lampy pozycyjne na błotnikach muszą świecić cały czas i są podłączone tak jak tylne .Uszanowanie !

  • #23 27 Lip 2006 09:12
    pilot_hsc
    Poziom 14  

    Heny12 napisał:
    W wypadku jak rozrusznik nie kręci za każdym razem przyczyną może być zawieszanie szczotek jak napisał poprzednik ,a także nadpalone lub zabrudzone styki wyłącznika elektromagnetycznego .Na szczotki z reguły wystarcza w celu sprawdzenia lekkie ostukanie trzonkiem młotka ,a najlepiej rozebrać .Zacisk stacyjki 57 był potrzebny gdy światła pozycyjne były tylko w przednich lampach np 40 po włączeniu mijania nie były potrzebne . Lampy pozycyjne na błotnikach muszą świecić cały czas i są podłączone tak jak tylne .Uszanowanie !

    Dzisiaj zwrocilem uwage, ze przy naciskaniu na starter lekko przygasaja kontrolki, ale nie gasna...

  • #24 27 Lip 2006 13:57
    Henry12
    Poziom 17  

    Jeśli na przygasanie lampek nie mają wpływu świece żarowe to przyczyną może być ; -komutator przybrudzony z wystającą izolacją lub nadpaleniami -tulejki wirnika który może obcierać o stojan .Trzeba rozebrać i sprawdzić .W niektórych wypadkach może być uszkodzona izolacja styków głównych w elektromagnesie ,wtedy najlepiej spróbować na sprawnym lub odłączyć a przewodem z akumulatora dotknąć do odłączonego przewodu lub płaskownika łączącego elektromagnes z rozrusznikiem .Nie dotknąć do masy ! Powodzenia !

  • #25 06 Sie 2006 13:11
    Mireq
    Poziom 13  

    pilot_hsc napisał:
    2. Schemat elektryczny Ursus C-360

    czemu na tym schemacie od C-360 polaczenie od rozrusznika do regulatora i do pradnicy jest narysowane przerywana linia?

  • #26 27 Paź 2006 22:37
    IREKG
    Poziom 19  

    Sciągnołem schemat c330 wrzucony tu przez pilot_hsc a tam jest do c-360, czy ktoś ściągał ten drugi plik do c-360 co tam jest ? bo niechcę znów tracić 2 punkty

  • #27 12 Lis 2006 00:03
    elektr.sa
    Poziom 15  

    fajne są te ruskie alternatory,dobrze chodzą na regulatorze od maluszka i bardzo mało awaryjne.jedyna niedogodność to jest to że lekko się jzrzy kontrolka ładowania przy założeniu regulatora elekronicznego

  • #28 15 Sty 2007 00:12
    kropunia2
    Poziom 2  

    jak podłączyć prądnice i regulator napięcia w c-330z plusem na mase ściągnołem stąd schematy ale każdy ma minus na masie i nie wiem

  • #29 15 Sty 2007 10:07
    kropunia2
    Poziom 2  

    dziękuję ale czy rozrusznik będzie działał normalnie po przełączeniu biegunów

  • #30 15 Sty 2007 10:14
    PICIA
    Poziom 33  

    kropunia2 napisał:
    dziękuję ale czy rozrusznik będzie działał normalnie po przełączeniu biegunów

    tak będzie działał bez problemów-taki sam kierunek obrotów
    ps
    obroty by się zmieniły wtedy jakbyć poprzekładał uzwojenia w środku rozrusznika

  Szukaj w 4mln produktów
Przeglądaj produkty