X

Mercedes VITO 99/2.2 CDI brak mocy

zair 20 Jul 2006 00:35
  • #1 20 Jul 2006 00:35
    zair
    Level 14  
    Helpful post? (+2)
    Witam, usterka objawia się w sposób sporadyczny, efekt jest taki jak kręcimy silnik na postoju - można tylko do 3 tys. A w praktyce - ruszamy na zimnym jest ok, potem 10 min jazdy i jak ruszamy z pod swiateł to juz zero przyspieszenia, zmniejszona dawka, auto jak bez turbiny.Po wyłaczeniu i włączeniu zapłonu jedziemy dalej do następnych świateł lub odpuszczenia pedału gazu. Podejrzewam przetwornik ciśnienia lub pedał gazu. Turbina nowa (stara pękła) i przewody dolotowe szczelne.Prosze o pomoc, gdyz nie mam jak wykonac testu.
  • #2 20 Jul 2006 08:18
    grzebacz
    Level 21  
    Helpful post? (0)
    sprawdz czy nie pękł kolektor dolotowy!
    czy dobrze odpala?
  • #3 20 Jul 2006 18:21
    zair
    Level 14  
    Topic author Helpful post? (0)
    witam, kolektor jest cały, silnik nie odpala od strzału, trzeba go pokręcic ze trzy sekundy, ale tak jest zawsze na zimnym i goracym. Pracuje równo na wszystkich cylindrach. Szukam tu usterki elektronicznej. Dodam że dla znawców tematu jest to typowa usterka. tyle że pisze tego posta bo niestety nie mogę sobie z tym poradzić. A zalezy mi na czasie.
  • #4 20 Jul 2006 18:34
    NitroMCZ
    Level 15  
    Helpful post? (0)
    To,ze na postoju do 3tys,to tak on ma(ale nie o to chodzi). Podłączałeś go pod coś(diagnoza komp.)? problem jest z ciśnieniem doładowania,które nie mieści się w normie.Sprawdz podciśnienia(wężyki) , szczelność na wężach ciśnieniowych i intercooler. I sprawdz wężyki,ktore idą do reflektorów przednich(to tez podciśnienie,ktore może tam uciekać)...
  • #5 20 Jul 2006 22:00
    elektronika5
    Level 15  
    Helpful post? (+1)
    Mercedes tak ma jak jest błąd to ogranicza do 3000 tys. obrotów.
    Po skasowaniu można znowu gazować do oporu aż nie złapie błędu.

    Pozdrawiam
  • #6 20 Jul 2006 22:46
    NitroMCZ
    Level 15  
    Helpful post? (0)
    to nie błąd na postoju vito nie pójdzie wyżej niż te ok.3000obrt.
  • #7 21 Jul 2006 06:36
    elektronika5
    Level 15  
    Helpful post? (0)
    To dziwne bo robiłem testy na roczniku 1997.
    Był błąd i mogłem przygazować do 3500,skasowałem
    i przez chwilę gazowałem do 5500 aż znowu nie załapał.
    No chyba,że taki model.
  • #8 21 Jul 2006 08:56
    camel09
    Level 19  
    Helpful post? (0)
    może jakiś model ma ograniczenie obrotów na postoju do 3tyś. i teraz wszyscy doradzają że to norma. ja próbowałem w jednym i też idzie powyżej . ile więcej nie wiem bo mi skóra się jeży żeby takie głupie testy robić. a wracając do tematu jak jest muł do wyłączenia zapłonu tzn. że tryb serwisowy i trzeba usunąć usterkę. nie z pamięci kompa tylko wyeliminować powód jej powstawania. Potrzebna DIADNOZA!
  • Helpful post
    #9 21 Jul 2006 18:10
    jajasiu
    Level 15  
    Helpful post? (0)
    Ograniczenie do 3000 obr mają wszystkie CDI z mechaniczną skrzynią, a jeżeli chcesz wkręcić na postoju silnik powyżej tych obrotow to wystarczy przed dodaniem gazu 2 razy nacisnąć pedał sprzęgła.Odnośnie sprawdzenia zaworu sterującego turbiną (przetwornika ciśnienia)to potrzebna jest druga osoba -1 kładzie się pod samochod i obserwuje siłownik turbiny;2 uruchamia silnik:po zapaleniu w ciągu 2 sekund siłownik powinien wciągnąć trzpień.Napisz czy to CDI wyposażone jest w
    EGR i przepływomierz.
  • #10 22 Jul 2006 07:52
    Jacek79
    spec od auto-elektro
    Helpful post? (0)
    a jakie kody błedów masz zarejestrowane w ECU?
  • #11 26 Sep 2006 11:30
    salwador
    Level 16  
    Helpful post? (-1)
    nie macie racji vito 2.2.cdi kręci sie do 5500 a ten kto pisze że na postoju kręci sie do 3000 to vito widzial tylko na plakacie
  • #12 26 Sep 2006 16:19
    camel09
    Level 19  
    Helpful post? (0)
    po pierwsze to stary post i to auto na bank jeździ.
    po drugie napisalem że jakieś modele tak miały a nie konkretnie silnik 2,2 cdi. czytaj uważnie i mniej się mądruj.
    pozdroo
  • #13 26 Nov 2006 21:35
    zair
    Level 14  
    Topic author Helpful post? (+1)
    Jajasiu - dokladnie tak jak piszesz, problem rozwiązałem trochę wcześniej, kod usterki w sterowniku ECU dotyczył EGR a uszkodzony był siłownik przepustnicy ukłasu EGR(z tyłu po lewej za kolektorem ssącym). Pękła membrana i nie otwierała się przepustnica w kolektorze, resztą zajął się ECU i wciskanie sprzęgła nic nie dawało. Aby silnik wkręcić na wyższe obroty należy nacisnąć pedał sprzęgła kilka razy.Koszt siłownika 105PLN w ASO Mercedes.Szczelność układu sprawdzałem i sprawdzam pompką podcisnieniową z manometrem.
  Search 4 million + Products
Browse Products