X

Renault Laguna '95 2.0

22 Jul 2006 11:59 DAdarioosh
  • #1 22 Jul 2006 11:59
    darioosh
    Level 14  
    Helpful post? (0)
    Witam. Niedawno kupiłem renault laguna rok 1995 silnik 2.0 8v benzyna. Jest taki problem nie zawsze ale bardzo często się zdarza że obroty skaczą od jakichś 500 do 1500-2000, podczas jazdy lubi sobie "szarpać", a do tego jeszcze przy dojeździe do skrzyżowania gaśnie - nie zawsze ale parę razy się to zdarzyło. Zmieniłem krokówkę i dalej nic. Prawdopodobnie uszkodzony jest TPS. Więc moje pytanko jest takie czy i jak można go sprawdzić najprostszym sposobem.
    Jak falują obroty to miga kontrolka układu wtrysku (taki kwadracik z taką łamaną w środku). Czasem zaświeci się do tego również SERV.
  • #2 22 Jul 2006 15:36
    domex32
    Moderator Samochody
    Helpful post? (+1)
    Sprawdz Cisnienie paliwa jesli jest to monowtrysk powinno wyc powyzej 1mPa, przeczysc styk od komputera z doświadczenia wiem zew renia czesto sniedzieją... Ostatnio miałem podobny problem z laguna 96 z gazem.. na gazie szła jak przecinak a na benzynie przerywala... okazało sie ze padł komputer... pozdrawiam
  • #3 22 Jul 2006 17:54
    momik12
    Level 31  
    Helpful post? (0)
    Niebyło 2.0 mono powinna być MPI.Tylko 8v czy 16v ????????
  • #4 22 Jul 2006 18:07
    NitroMCZ
    Level 15  
    Helpful post? (0)
    jak zapala sie kontrolka wtrysku,to może podjedz gdzies na diagnoze...
  • #5 22 Jul 2006 19:20
    darioosh
    Level 14  
    Topic author Helpful post? (0)
    Jest to silnik 8 zaworowy, 2 litry 115 KM. Diagnostyka silnika troszkę kosztuje ale chyba tak trzeba będzie zrobić. Ale na pewno nie ma sposobu by sprawdzić czujnik położenia przepustnicy (TPS), bo jestem prawie pewny że on jest uszkodzony. Czasem jak falują obroty wystarczy dotknąć pedał gazu i wszystko wraca do normy.
  • #6 22 Jul 2006 22:21
    Sady
    VIP Zasłużony dla elektroda
    Helpful post? (0)
    Diagnoza w zakładzie wyjdzie taniej niż wymiana kilku elementów - jak się może okazać nie potrzebnie wymienionych.
  • #7 23 Jul 2006 10:54
    darioosh
    Level 14  
    Topic author Helpful post? (0)
    Wiem że diagnostyka bedzie tańsza i prostsza. Ale pytam panów mechaników, którzy prawdopodobnie są tutaj, w jaki sposób sprawdzić TPS innym sposobem niż diagnostyka komputerowa np. przy pomocy miernika.
  • #8 23 Jul 2006 12:20
    NitroMCZ
    Level 15  
    Helpful post? (0)
    czy ok. 60PLN za odczytanie kodów/diagnozę to tak duzo???
  • #9 23 Jul 2006 12:30
    darioosh
    Level 14  
    Topic author Helpful post? (0)
    Masz racje 60 zł to nie dużo tylko że w okolicy nie znam nikogo kto ma sprzęt by to zrobić, a w ASO napewno za te pieniądze tego nie zrobią.
  • #10 23 Jul 2006 12:50
    momik12
    Level 31  
    Helpful post? (0)
    Można za pomocą miernika,sprawdz napięcia na włączonym zapłonie,powinno być 5v- masa sygnał.Płynnie otwierać i zamykać przepustnicę i obserwować czy niema przerw,skoków napięcia.Uważam jednak,że najlepszy do tego pomiaru jest oscyloskop.
  • #11 23 Jul 2006 13:20
    darioosh
    Level 14  
    Topic author Helpful post? (0)
    momik12 wrote:
    Można za pomocą miernika,sprawdz napięcia na włączonym zapłonie,powinno być 5v- masa sygnał.Płynnie otwierać i zamykać przepustnicę i obserwować czy niema przerw,skoków napięcia.Uważam jednak,że najlepszy do tego pomiaru jest oscyloskop.


    Sprawdzałem miernikiem cyfrowym więc może być trochę niewiarygodne ale jest tak:
    - po włączeniu zaplonu jest napięcie po 5,60 V na dwóch pinach, trzeci masa
    - po zapaleniu samochodu i pracy na wolnych obrotach na jednym pinie jest 5,80V, drugi 0,17V trzeci masa
  • #12 29 Jul 2006 16:11
    darioosh
    Level 14  
    Topic author Helpful post? (0)
    Zrobiłem diagnostyke silnika no i jest to co myślałem - TPS uszkodzony. Podobno nie można wymienić samego czujnika więc trzeba kupić razem z przepustnicą, najlepiej z oryginalnymi plombami. Cena 150-200 zł za używke, o nowym szkoda nawet myśleć. Narazie jeżdże jak było, czasem szarpie, dopóki nie kupie. Dzięki wszystkim za pomoc. Zamykam temat.
  • #13 05 Feb 2010 21:25
    marcineq11
    Level 8  
    Helpful post? (0)
    !!KOLEDZY POTRZEBUJE POMOCY !!! mam lagune 2.0 8v 115 kucyków , problem wyglada na tym ze mam ciagle ponad 1000 obrotów , wymieniłem przepustnice , silniczek krokowy , sprawdzałem wszystkie przewody czy nie łapie lewego powietrza i jest ok ale jak i na benzynie tak i na gazie jest to samo nie spadaja ponizej 1100-1400 , byłem na komp. i nic nie wykazało .... co to moze byc ?? prosze o szybka i konkretna odp. co mam jeszcze sprawdzic ???
  • #14 05 Feb 2010 21:29
    dudekm
    Level 9  
    Helpful post? (0)
    Sprawdź czujnik temperaturu może być padnięty i nie wyłączać "ssania"
  • #15 10 Feb 2010 22:30
    marcineq11
    Level 8  
    Helpful post? (0)
    czujnik sprawdzony i wszytsko jest ok juz nie wiem co dalej robic ......
Mouser  Search 4 million + Products
Browse Products