X
  • #1 03 Aug 2006 11:57
    Moch
    Level 9  
    Helpful post? (0)
    Kto wie jak można ztuningować Malca 126p samodzielnie i tanio???
    Jeśli ktoś wie i mógłby się tym podzielić proszę odpisać!!! Dziękuje :D
  • #2 03 Aug 2006 12:13
    volter
    Level 19  
    Helpful post? (-4)
    Ale pytanie: po co? Malacz to nie samochód do tunongu. Nie ważne co do niego wsadzisz to i tak będzie to nadal maluch. Ja bym jedynie przyciemnił szyby folią jeśli już tuningować i tyle. Więcej tuningu w maluchu raczej śmieszy niż zachwyca.....
  • #3 03 Aug 2006 12:31
    Moch
    Level 9  
    Topic author Helpful post? (+2)
    Mnie też to śmieszy a zarazem fascynuje. Tuning powstał po to aby tuningować samochody a nie po to aby sobie było. Poprostu chce mieć szybszego i ładniejszego Malucha a ty mi gadasz że to jest bez sensu, nieobchodzi mnie to że ty nielubisz tuningowanych samochodów ja lubie i jesli ty tego nie lubisz to zamknij tą strone i nie patrz co ja pisze. :D
  • #4 03 Aug 2006 12:31
    senso
    Level 20  
    Helpful post? (0)
    Oj nie zgodze się :P nigdy nie mialem maluszka, obecnie smigam opelkiem ale maluski po tuningu mnie nadal zachwycaja.Smiech wywoluje jedynie malacz ktorym jezdzi typowy dresik wywalajacy kupe kasy chocby na przyciemnienie szyb bo ma dwie lewe rece i tyle.Ale samodzielne zmiany w maluszki rozbrajaja mnie :).Progi,spojlery :) pletwy,zderzaki,ciemnie szyby,elektryczne okna itp. cud miod i orzeszki.Wiec powodzenia w zmianach.

    Ciemne szyby to banal,folia za 40pln lub z allegro i kladziesz sam,maluszek ma w miare proste okna wiec nie powinno byc problemu.Pamietaj zeby dac duzo wody na podklad a jesli powstaja ci zlosliwe pazury na krawedziach folii to szuszarka do wlosow i glaskania na cieplo daje super efekty.Jak masz oba boczne lusterka to przyciemniej tez tylna szybe jak nie masz to policja moze sie czepiac:).

    Zderzaki to wiecej roboty,musisz ze szrotu wytargac fajny zderzaczek,potem go skracasz profilujesz mata+zywica+szpachla+full czasu i masz oryginalny zderzak.Sam sie do tego przymierzam bo nie chce miec zderzaka masowki.

    Mozesz tez kupic gotowe zestawy na malucha ale szkoda na to kasy a poza tym pewnie ktos juz takie ma wiec glupio tak na swiatlach dwa identyczne body kity spotkac.

    Musisz miec sporo wolnego czasu i troche umiejetnosci, praktyka wyjdzie w czasie pracy wiec nie boj sie.
  • #5 03 Aug 2006 12:39
    Moch
    Level 9  
    Topic author Helpful post? (0)
    Spoko snso, dzięki za rady, przynajmniej jeden który lubi tuning malca itp.
  • #6 03 Aug 2006 14:53
    lukas313
    Level 13  
    Helpful post? (+1)
    Cześć
    Kiedyś bawiłem się w tuning maluszka wałek świątka zwiększanie pojemności silnika inna skrzynia biegów to był niesamowity samochód.
    Polecam abyś zajrzał na stronę www.maluch.mgt.prv.pl mają tam wszystko czego szukasz
    Pozdrawiam.
  • #7 03 Aug 2006 15:34
    volter
    Level 19  
    Helpful post? (0)
    No dobra takie coś rozumię http://www.126fan.pl/www/images/swap/corrado_1.jpg ale większość 'tuningu' malucha to szkoda wogóle zachodu. Wadomo że czasem to fajnie wygląda ale ja wychodze z założenia że nie warto tuningować fiata 126p. Ale podziwiam zapaleńców, którzy umią robić takie cuda jak pod tym linkiem.
  • #8 03 Aug 2006 22:15
    lenin10
    Level 18  
    Helpful post? (0)
    doprowadz go do stanu idealnego i zrob swapa na 1100 od zastawy albo cc lub sc i bedziesz robil furore na ulicach swoja mini wyscigowka
  • #9 03 Aug 2006 23:24
    Roli
    Level 26  
    Helpful post? (0)
    lenin10 dobrze mówi, ponieważ przed dłubnięciem silniczka musisz zrobić jego remont, później korekta mas w układzie korbowo-tłokowym, odciążanie i wyważanie koła zamachowego, zakup "jakiegoś" sportowego wałka rorządu, planowanie głowicy i jej obróbka. A tak kupujesz silnik od SC/CC 1100 lub Zastawy 1100 robisz flansze i masz w serii 55 KM. A koszta zakupu takiego silnika jak dobrze poszukasz bedą równe tunigowi 650-tki no i niezaprzeczalnym plusem bedzie żywotność jednostki napędowej. Tylko po swapie nie zapomnij zmodować hamulców i zawieszenia bo inaczej możesz źle skończyć - czego Ci oczywiście nie życze !!!
  • #10 04 Aug 2006 11:18
    Moch
    Level 9  
    Topic author Helpful post? (0)
    Dzięki chłopaki za rady, jestem wam wdzięczny dzięki, ale jak będziecie mieć jeszcze więcej pomysłów to z przyjemnością je przeczytam. Dziękówa
  • #11 06 Aug 2006 00:06
    wauek
    Level 10  
  • #12 07 Aug 2006 12:19
    lenin10
    Level 18  
    Helpful post? (0)
    polecam ci stronki
    http://www.fiat-furious.pl/index.html
    http://www.126fan.pl/www/1100.htm

    a co do czesci potrzebnych do swapa to przyjacielem ci będzie najbliższy złom lub stacja demontażu pojazdów
    jeśli chodzi o silniki od zastawy to swap będzie łatwiejszy ponieważ odpada cała elektronika silnika (wtrysk itp)
  • #13 16 Aug 2006 18:04
    mikolaj-spec
    Level 10  
    Helpful post? (0)
    a jezeli chodzi o stylistyke to juz tylko zalezy od ciebie!! Wiele osób decyduje sie tylko na montarz sportowego wydechu i przyciemnienia szybek i twierdza ze to starczy!! szanuje takich ludzi ale ........ dla mnie to za mało!

    Ja wygładził bym tylna klape ale zaspawac(jesli masz dostep do spawarki) a nie wyszpachlowac te przetłoczenia gdyz pod wpływem temperatury i drgan szpachla odpadnie!

    czesci na szrotach do malucha sa tanie wiec jak cos nie wyjdzie zawsze mozna kupic i próbowac od nowa!
    czesto widywałem maluszki z przednim zderzakiem stworzonym przez połaczenie seryjnego i połowy drugiego zderzaka! kiedys udało nam sie ładnie połaczyc i dodatkowo wycielismy dwa małe wloty w dokładce i ładnie pomalowalismy! Wygladało bardzo ładnie(jak bede miał fotke to wrzuce)

    poszukaj pomysl i napewno stworzysz cos sam.. nie potrzebujesz duzo pieniedzy zeby porobic malucha... wystarczy troskze zapału i samozaparcia!!

    a na temat tuningu mechanicznego nie wypowiadam sie bo to mój slaby pkt ale chetnie doradze w stylistyce!! Wiec jak by co to pisz odpowiem!
  • #14 16 Aug 2006 19:00
    Roli
    Level 26  
    Helpful post? (0)
    Do tuningu mechanicznego bedzie Ci potrzebna wiedza z mechaniki płynów oraz termodynamiki, wytrzymałości materiałów i kilku innych dziedzin. Najpierw proponuje troche poczytać fachowej literatury, a nie kolorowych pisemek typu GT, Tuning czy inne pierdoły. Nieodzowna również okaże sie wiedza z obróbki metali.
  • #15 17 Aug 2006 08:14
    Moch
    Level 9  
    Topic author Helpful post? (0)
    Cześć Mikolaj-spec, przeczytałem twój artykuł o tuningu i napisałeś że możesz doradzić w stylistyce. Dzięki

    Roli możesz mi doradzić jaka to ma być literatura. Dzięki
  • #16 17 Aug 2006 17:54
    Roli
    Level 26  
    Helpful post? (0)
    Mechanika płynów - R.GRYBOSIA lub W. J. Prosnaka - PWN
    Wytrzymałość materiałów - Z. Dyląg, A. Jakubowicz, Z. Orłoś - WNT
    Termodynamika - jakąś książke z poziomu nauczania wyższego
    Do tego jakaś mechanika układów korbowo tłokowych, wałki rozrządu, smarowanie, chłodzenie, obliczanie silników spalinowych i co tam sobie zapragniesz :) A z literatury angielskojęzycznej to może:
    McGraw Hill - Cam Design Handbook - Dynamics and Accuracy
    Supercharging, Turbocharging And Nitrous Oxide Perfomance Handbook
    Race Car Vehicle Dynamics :)
    jest jeszcze wiele pozycji ale na początek to polecam te ;)
  • #17 27 Apr 2008 16:49
    adamiixx
    Level 15  
    Helpful post? (0)
    Polecam ci stronę www.fiat126p.pl
  Search 4 million + Products
Browse Products