Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Kategoria: Kamery IP / Alarmy / Automatyka Bram
Montersi
Kategoria: Akumulatorki / Baterie / Ładowarki
  • #1 11 Sie 2006 15:05
    jaszcz
    Poziom 2  

    Witam posiadam Megane 1.6 8V 90km z 97 roku. Samochód nie równo pracuje na wolnych obrotach , niezależnie czy jest na gazie czy na benzynie. W serwisie ASO wszystko sprawdzili ( silniczek krokowy, czujnik tem. itp) i powiedzieli, że najprawdopodobniej mam powypalane gniazda zaworów. Czy można to jakoś sprawdzić i czy to napewno jest to?. A pozatym to już wymieniłem kompletne sprzęgło, tłoki, półosie i innych pare drobiazgów.

  • #2 11 Sie 2006 18:33
    wlods
    Poziom 12  

    jaszcz napisał:
    Witam posiadam Megane 1.6 8V 90km z 97 roku. Samochód nie równo pracuje na wolnych obrotach , niezależnie czy jest na gazie czy na benzynie. W serwisie ASO wszystko sprawdzili.


    A czy było sprawdzane ciśnienie sprężania? Miałem takie same objawy (ten sam silnik) i regulacja zaworów załatwiła sprawę (jeden wydechowy się nie domykał).
    Ten silnik nie ma automatycznej regulacji zaworów, reguluje się śrubkami na dźwigienkach zaworowych.

  • #3 12 Sie 2006 08:58
    jaszcz
    Poziom 2  

    Luz zaworowy był regulowany jade sprawdzić cisnienie na poszczególnych tłokach może to mi coś powie. Wymieniałem też pomke paliwową to w zbiorniku (kupiłem zamiennik) i zastanawiam się czy może mieć to cos wspólnego bo na gazie jakby troszke równiej pracował. Nadmienie, że ta nierówna praca nie jest ciagła czasmi silnik pracuje wmiare równo, a czasami jak delikatnie dam gazu to obroty skaczą w zakresie 0d 500 do 1000.

  • #4 12 Sie 2006 11:47
    grzebacz
    Poziom 21  

    wzrosło spalanie?wygląda na nieszczelność przy kolektorze dolotowym.jak jedziesz nie szarpie,przyśpiesza ładnie?

  • #5 12 Sie 2006 23:57
    wlods
    Poziom 12  

    jaszcz napisał:
    Luz zaworowy był regulowany jade sprawdzić cisnienie na poszczególnych tłokach może to mi coś powie. Wymieniałem też pomke paliwową to w zbiorniku (kupiłem zamiennik) i zastanawiam się czy może mieć to cos wspólnego bo na gazie jakby troszke równiej pracował. Nadmienie, że ta nierówna praca nie jest ciagła czasmi silnik pracuje wmiare równo, a czasami jak delikatnie dam gazu to obroty skaczą w zakresie 0d 500 do 1000.


    No, przyczyn może być sporo. Gniazda zaworowe - i owszem, ale to pokaże pomiar ciśnienia sprężania (o ile luzy zaworów OK). Pompa paliwa - wątpliwe, skoro działa, ale dla pewności można zrobić pomiar ciśnienia paliwa. Może być nieszczelność przy kolektorze ssącym, o czym pisał poprzednik. Trzeba sprawdzić uszczelkę i mocowanie przepustnicy, a także wyczyścić samą przepustnicę - bywa bardzo mocno zabrudzona smolistym osadem, co zakłóca jej pracę.
    Bywa nieszczelny wężyk, łączący kolektor z czujnikiem podciśnienia (map sensor - kostka na środku przegrody czołowej).
    Trzeba też sprawdzić czujnik Halla (na skrzyni biegów). Bywa zabrudzony opiłkami metalu, co może zakłócać jego pracę, zwłaszcza przy niskich obrotach.
    Warto sprawdzić zamocowanie miksera gazu - czy wszystko szczelne.
    Tak więc jest co sprawdzać, a to jeszcze nie wszystko... Powodzenia

  • #6 13 Sie 2006 00:38
    Usunięty
  Szukaj w 4mln produktów
Przeglądaj produkty