X
  • #1 11 Aug 2006 15:05
    jaszcz
    Level 2  
    Helpful post? (0)
    Witam posiadam Megane 1.6 8V 90km z 97 roku. Samochód nie równo pracuje na wolnych obrotach , niezależnie czy jest na gazie czy na benzynie. W serwisie ASO wszystko sprawdzili ( silniczek krokowy, czujnik tem. itp) i powiedzieli, że najprawdopodobniej mam powypalane gniazda zaworów. Czy można to jakoś sprawdzić i czy to napewno jest to?. A pozatym to już wymieniłem kompletne sprzęgło, tłoki, półosie i innych pare drobiazgów.
  • #2 11 Aug 2006 18:33
    wlods
    Level 12  
    Helpful post? (0)
    jaszcz wrote:
    Witam posiadam Megane 1.6 8V 90km z 97 roku. Samochód nie równo pracuje na wolnych obrotach , niezależnie czy jest na gazie czy na benzynie. W serwisie ASO wszystko sprawdzili.


    A czy było sprawdzane ciśnienie sprężania? Miałem takie same objawy (ten sam silnik) i regulacja zaworów załatwiła sprawę (jeden wydechowy się nie domykał).
    Ten silnik nie ma automatycznej regulacji zaworów, reguluje się śrubkami na dźwigienkach zaworowych.
  • #3 12 Aug 2006 08:58
    jaszcz
    Level 2  
    Topic author Helpful post? (0)
    Luz zaworowy był regulowany jade sprawdzić cisnienie na poszczególnych tłokach może to mi coś powie. Wymieniałem też pomke paliwową to w zbiorniku (kupiłem zamiennik) i zastanawiam się czy może mieć to cos wspólnego bo na gazie jakby troszke równiej pracował. Nadmienie, że ta nierówna praca nie jest ciagła czasmi silnik pracuje wmiare równo, a czasami jak delikatnie dam gazu to obroty skaczą w zakresie 0d 500 do 1000.
  • #4 12 Aug 2006 11:47
    grzebacz
    Level 21  
    Helpful post? (0)
    wzrosło spalanie?wygląda na nieszczelność przy kolektorze dolotowym.jak jedziesz nie szarpie,przyśpiesza ładnie?
  • #5 12 Aug 2006 23:57
    wlods
    Level 12  
    Helpful post? (0)
    jaszcz wrote:
    Luz zaworowy był regulowany jade sprawdzić cisnienie na poszczególnych tłokach może to mi coś powie. Wymieniałem też pomke paliwową to w zbiorniku (kupiłem zamiennik) i zastanawiam się czy może mieć to cos wspólnego bo na gazie jakby troszke równiej pracował. Nadmienie, że ta nierówna praca nie jest ciagła czasmi silnik pracuje wmiare równo, a czasami jak delikatnie dam gazu to obroty skaczą w zakresie 0d 500 do 1000.


    No, przyczyn może być sporo. Gniazda zaworowe - i owszem, ale to pokaże pomiar ciśnienia sprężania (o ile luzy zaworów OK). Pompa paliwa - wątpliwe, skoro działa, ale dla pewności można zrobić pomiar ciśnienia paliwa. Może być nieszczelność przy kolektorze ssącym, o czym pisał poprzednik. Trzeba sprawdzić uszczelkę i mocowanie przepustnicy, a także wyczyścić samą przepustnicę - bywa bardzo mocno zabrudzona smolistym osadem, co zakłóca jej pracę.
    Bywa nieszczelny wężyk, łączący kolektor z czujnikiem podciśnienia (map sensor - kostka na środku przegrody czołowej).
    Trzeba też sprawdzić czujnik Halla (na skrzyni biegów). Bywa zabrudzony opiłkami metalu, co może zakłócać jego pracę, zwłaszcza przy niskich obrotach.
    Warto sprawdzić zamocowanie miksera gazu - czy wszystko szczelne.
    Tak więc jest co sprawdzać, a to jeszcze nie wszystko... Powodzenia
  • #6 13 Aug 2006 00:38
    Removed
    Helpful post? (0)
    a może poprostu zacznij od prostych rzeczy, przewody zapłonowe ,świece , kopółka (chyba że to układ statyczny)te elementy też mają duży wpływ na prace silnika i spalanie
  Search 4 million + Products
Browse Products