X

Seat Ibiza 96-rok, 1.4 - "zapala"i gasnie ???

17 Sep 2006 23:08 GRgrejfrutek
  • #1 17 Sep 2006 23:08
    grejfrutek
    Level 16  
    Helpful post? (0)
    Samochod - seat ibiza, 96 rok, silnik 1.4 na jednopunktowym wtrysku. Samochod podczas rozruchu zapala i gasnie po niecalej sekundzie. Po kilku probach (5-10) w koncu zapali i nie zgasnie. I wtedy silnik pracuje rownomiernie, "nie zrywa" podczas jazdy. Czasami pali bez problemu.

    Gdzie tkwi przyczyna?

    Samochod byl u mechanika, ktory wymienil wszystkie filtry (oleju, powietrza, benzyny) myslalem ze moze tu tkwi przyczyna, podstawe gaznika, gdyz "dochodzilo lewe powietrze". Dalej to samo!

    Kolejnym razem stwierdzil, ze pompa paliwa daje zbyt male cisnienie, wiec zostala wymieniona pompa.
    NIC NIE POMOGLO!

    "Urzadzenie Halla", nie wiem jak sie dokladnie nazywa, tez zostalo sprawdzone i jest dobre.

    Dodam ze podczas przekrecenia stacyjki slychac jak sie pompa zalacza i po momencie wylacza, nastepnie, gdy silnik odpala, po czym momentalnie gasnie i ZNOW SLYCHAC POMPE!

    Juz nie mam sil powoli, za naprawe dalem 500zł i nic. Nie jestem mechanikiem, ale wiem ze jest takie cos jak modul :), czy moze to byc cos z tym zwiazane?

    Prosze o pomoc lub ewentualne sugestie! Z gory dziekuje za jakiekolwiek wskazówki! Swiece tez sa dobre (tak stwierdzil mechanik)
    POST DLATEGO WTYM DZIALE GDYZ MOZE PROBLEM TKWI W ELEKTRONICE. PROSZE O NIE USUWANIE POSTU
  • #2 17 Sep 2006 23:14
    grzestv
    Level 28  
    Helpful post? (0)
    moim zdaniem to problem z immo
  • #3 17 Sep 2006 23:15
    sigi
    Spec od samochodów
    Helpful post? (0)
    Możliwe, że imm lub pompa.

    Pozdrawiam
  • #4 17 Sep 2006 23:25
    markusek
    Level 15  
    Helpful post? (+1)
    Witam

    Mam Ibize 1.0 na jednopunkcie i mialem kiedyś podobny problem i go rozwiązałem. Czy może jechałeś po kałużach i mogłeś zalać komorę silnika ? lub czy problem się pojawił po długotrwałej wilgoci, po paru dniach deszczowych ?

    pozdrawiam
  • #5 18 Sep 2006 17:11
    grejfrutek
    Level 16  
    Topic author Helpful post? (0)
    pompa zostala wymieniona i nie pomoglo. nie dzialo sie to po dniach deszczowych, choc nie moge tego okreslic do konca. Wiem ze jak byl upal, to rowniez nie chcial odppalic, dopiero za ktoryms razem.

    ??
  • #6 18 Sep 2006 20:28
    markusek
    Level 15  
    Helpful post? (0)
    U mnie były w zasadzie dwa problemy i do teraz nie wiem który problem.

    1. Mam silnik VW 1.0 i tam pod filtrem powietrza jest układ wtryskowy do którego dochodzą przewody. W gumowej koszulce od tch przewodów przy układzie wtryskowym zebrała się wilgoć.

    2 W skrzynce bezpieczników pod kierownicą nie stykał jeden bezpiecznik.

    pozdrawiam
    [/url]
  • #7 18 Sep 2006 21:05
    Removed
    Helpful post? (0)
    Bezapelacyjnie zablokowany sterownik
  • #8 19 Sep 2006 17:49
    grejfrutek
    Level 16  
    Topic author Helpful post? (0)
    elektrit wrote:
    Bezapelacyjnie zablokowany sterownik


    Hmm, a mozna troche jasniej :D
    To dlaczego raz pali dobrze, a raz zle? Jaki sterownik? :?:
  • #9 22 Sep 2006 07:39
    Joel1
    Level 11  
    Helpful post? (0)
    witam ja mam podobny problem ibiza 2000 gasnie zapala za ok 3 razem
    mam ibize 2000r z gazem sekfencja 1.4mpi problem polega na tym ze samochod jak jest zimny to odpala zawsze za ok 3 razem.tzn za pierwszym odpala pochodzi ok 15s i gasnie za drugim to samo dopiero za 3 wszystko dziala. nie wie co to moze byc macie moze jakies pomysly? nawet jak go przygazuje to i tak zgasnie wypala tylko mieszanke ktora mu zostala ..
  • #10 24 Oct 2006 22:26
    gmail
    Level 16  
    Helpful post? (0)
    Miałem kiedyś podobny problem w Ibizie z 96r 1.0 AAU,silnik zapalał i po kilku sek. gasł. Po kilku odpaleniach pracował normalnie. Problem udało mi sie rozwiązać z pomocą urzytkowników elektrody.pl przyczyną był immobilaizer.

    http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic365316-30.html
  • #11 25 Oct 2006 10:48
    wojtekryba
    Level 32  
    Helpful post? (0)
    Joel1 wrote:
    witam ja mam podobny problem ibiza 2000 gasnie zapala za ok 3 razem
    mam ibize 2000r z gazem sekfencja 1.4mpi problem polega na tym ze samochod jak jest zimny to odpala zawsze za ok 3 razem.tzn za pierwszym odpala pochodzi ok 15s i gasnie za drugim to samo dopiero za 3 wszystko dziala. .


    konieczna zmiana oprogramowania sterownika
  • #12 25 Oct 2006 15:00
    marek1pl
    Level 14  
    Helpful post? (0)
    Mam toledo i było podobnie z tą tylko różnicą że na jednym kluczyku palił bez problemu a na drugim zagadał i gasł.Okazało się że winę za stan rzeczy ponosił kluczyk spróbuj drugim jak masz może też tak jest i w tym przypadku.

    Pozdrawiam
  • #13 26 Oct 2006 11:51
    Joel1
    Level 11  
    Helpful post? (0)
    no i nie wytrzymalem tego i pojechalem do autoryowanego serwisu SEATA.. wg nich diagnoza to zapchana przepustnica.. przeciscili mi przepustnice i bylo ok... przez ok 6 dni ale teraz znow mam to samo... co do kluczykow to zmienialem je by zobaczyc czy jest jakas roznica ale nie ma na obu kluczykach jest tak samo......

    ktos napisal ze zmiana sterownika ale nie wiem o co chodzi ?!
  • #14 26 Oct 2006 19:29
    teges
    Level 21  
    Helpful post? (0)
    Do Joel1 dzieje się to tak na zimnym czy ciepłym silniku?
  • #15 26 Oct 2006 20:33
    Trawik
    Level 23  
    Helpful post? (0)
    zdejmij obudowe stacyjki i poruszaj cewką immobilayzera i wtedy sprubuj
  • #16 26 Oct 2006 23:09
    Joel1
    Level 11  
    Helpful post? (0)
    silnik nie chce mi zapalic tylko i wylacznie na zimnym silniku jak jest rozgrzany nigdy tak sie nie dzialo...
  • #17 27 Oct 2006 10:19
    waldi73
    Level 12  
    Helpful post? (0)
    Witam, dołącze się do tematu żeby nie zakładać nowego. Mam dokładnie taką samą ibizę (1,4 silnik ABD) która nie pracuje prawidłowo na 4-ty cylinder. Po dopaleniu nie pracuje na nim wcale ale po zwiększeniu obrotów na około 2,5 tyś. nagle ożywa i pracuje na wszystkie, po puszczeniu pedału gazu dalej to samo. Vag nie wykazuje żadnych błędów w elektronice silnika, ciśnienie w cylindrach prawidłowe, zmieniona kopułka i palec no i świece z fajkami zamieniałem z innych cylindrów i dalej to samo na tym jednym :(
    Help
  • #18 27 Oct 2006 14:53
    Janmar1
    Level 9  
    Helpful post? (0)
    Podobne objawy mogą dawać zabrudzone wtryski. Można dolać do benzyny płyn do czyszczenia wtrysków benzynowych STP ca 13 zł. U mnie pomogło.

    Dodano po 1 [minuty]:

    Dodam jeszcze, że poprawa nastąpiła po przejechaniu około 100 km po dodaniu środka do benzyny.
  • #19 27 Oct 2006 16:11
    waldi73
    Level 12  
    Helpful post? (0)
    waldi73 wrote:
    Witam, dołącze się do tematu żeby nie zakładać nowego. Mam dokładnie taką samą ibizę (1,4 silnik ABD) która nie pracuje prawidłowo na 4-ty cylinder. Po dopaleniu nie pracuje na nim wcale ale po zwiększeniu obrotów na około 2,5 tyś. nagle ożywa i pracuje na wszystkie, po puszczeniu pedału gazu dalej to samo. Vag nie wykazuje żadnych błędów w elektronice silnika, ciśnienie w cylindrach prawidłowe, zmieniona kopułka i palec no i świece z fajkami zamieniałem z innych cylindrów i dalej to samo na tym jednym :(
    Help


    :D pomimo zamiany fajek na świecach problem występował na tym samym cylindrze za każdym razem. Dostałem komplet używanych fajek od jakiegoś audi, wymieniłem je i mruczy aż miło na wszystkich garach :D
  • #20 29 Oct 2006 01:35
    Joel1
    Level 11  
    Helpful post? (0)
    Janmar1 wrote:
    Podobne objawy mogą dawać zabrudzone wtryski. Można dolać do benzyny płyn do czyszczenia wtrysków benzynowych STP ca 13 zł. U mnie pomogło.

    Dodano po 1 [minuty]:

    Dodam jeszcze, że poprawa nastąpiła po przejechaniu około 100 km po dodaniu środka do benzyny.



    niestety ja probowalem z domieszniczka do benzyny ale nie pomaga.. wyczyszczone przez serwis korpusu przepustnicy pomoglo na tydzien i problem znow wraca.. maktos jakies jeszcze pomysly?
  • #21 29 Oct 2006 09:23
    jannaszek
    Level 39  
    Helpful post? (0)
    taki prosty chłopski sposób ,to zdejmij kapturek z jednej świecy i załóż na jakąś świece ,pozwoli ci to na zdjagnozowanie czy przyczyną jest zanik iskry w momencie gaśnięcia
    wtedy będziesz mógł się skupić na 100% na sterowniku,czy immo
  • #22 29 Oct 2006 20:38
    Joel1
    Level 11  
    Helpful post? (0)
    jannaszek wrote:
    taki prosty chłopski sposób ,to zdejmij kapturek z jednej świecy i załóż na jakąś świece ,pozwoli ci to na zdjagnozowanie czy przyczyną jest zanik iskry w momencie gaśnięcia
    wtedy będziesz mógł się skupić na 100% na sterowniku,czy immo



    przepraszam ale mozesz mi powiedziec dokladnie co mam robic bo jestem laikiem i nie rozumiem....

    dzis znow to samo zgasl za 1 razem pozniej za 2 i za trzecim sie wkurzylem i ruszylem zaczol pare razy szarpac nie mial sily wogole wogole ale jakosc ruszyl i wszystko wrocilo do normy i ruszyl... i tak sie ddzieje za kazdym razem kiedy nie zapali mi za 1 tak jakkby nie bylo paliwa albo cos odcinalo prad :( sam juz nie wiem

    a jeszcze mam pytanie czy w przypadku uszkodzenie tej cewki imobilaizera to tak samo gasl zawsze na zimnym silniku?
  • #23 29 Oct 2006 23:13
    pontuś
    Level 17  
    Helpful post? (0)
    Witam!
    Odp. do Joel1. W twoim przypadku uszkodzony czujnik temperatury silnika. Częsty przypadek.
    Odp. do grejfrutek Tak jak parę postów wyżej - usterka immobilisera. Sprawdzić połączenie cewki z modułem immo.
  • #24 30 Oct 2006 10:14
    Joel1
    Level 11  
    Helpful post? (0)
    pontuś wrote:
    Witam!
    Odp. do Joel1. W twoim przypadku uszkodzony czujnik temperatury silnika. Częsty przypadek.
    .


    czujnik temperatury wymienialem komputer juz nie pokazuje bledu czujnika (wczesniej tak bylo) chyba ze jest uszkodzony ale watpie w to bo byl nowy... zauwazylem jedna rzecz ze jak odpalam samochod to obroty sa ok 9tys i wtedy gasnie a nieraz sa 11tys i raczej nie gasnie... ale to nie jest regółą. niestety nie mam zadnego testera zeby sprawdzic ten czujnik w kazdym razie normalnie pokazuje mi temperature i zawsze mi ja wskazuje
  • #25 30 Oct 2006 10:25
    wojtekryba
    Level 32  
    Helpful post? (0)
    przecież już napisalem że nie pomoże nic jak tylko FLASCH ECU
  • #26 30 Oct 2006 11:33
    Joel1
    Level 11  
    Helpful post? (0)
    wojtekryba wrote:
    przecież już napisalem że nie pomoże nic jak tylko FLASCH ECU


    ale czym skad i jak mam wgrac ten flash?
  • #27 30 Oct 2006 12:58
    wojtekryba
    Level 32  
    Helpful post? (0)
    V.A.S. + plyta flaschowa, lub magik od komputerów
  • #28 30 Oct 2006 18:22
    jannaszek
    Level 39  
    Helpful post? (0)
    przyczyną jest brak wtrysku ,lub iskry,lub jednego i drugiego - po prostu zapalasz silnik na trzech świecach ,czwarta świeca jakaś tam przyłożomna do masy pozwoli na monitorowanie obecności iskry w czasie gdy silnik zgaśnie
    jeśli iskra jest ,to zn, że nie ma wtrysku-trzeba by wtedy sprawdzić impulsy z ecu ,czy dochodzą do wtryskiwacza-ale jeśli nie masz pojęcia ,to strata czasu -faktycznie może być to immo-trzeba by z tym podjechać do kogoś obrytego
  • #29 05 Nov 2006 01:42
    Joel1
    Level 11  
    Helpful post? (0)
    czy jest mozliwe ze jest to wina swiec??? podobno do seata numsza byc platynowe? to prawda ja takich nie mam mam zwykle do gazu... wczesniej samochod tez je mial i nie bylo problemu
  • #30 05 Nov 2006 04:40
    marek1pl
    Level 14  
    Helpful post? (0)
    a kto ci takich pierdół naopowiadał że do seatów trzeba platynki wkładać?
Mouser  Search 4 million + Products
Browse Products