X
  • #1 30 Sep 2006 13:03
    aro84
    Level 14  
    Helpful post? (0)
    W połowie sierpnia podpisałem umowę na Internet drogą radiową.
    Płacę za prędkość 512 kbps lecz takiej prędkości nigdy nie doświadczyłem, jak juz jest 128 kbps to jest dobrze, bo często nawet strony się nie otwierają tylko działa sam komunikator.
    To pierwszy problem, a drugi to taki że praktycznie co 4-5 dni wcale nie ma Internetu przez jeden dzien.
    Nie pomagają telefony do operatora, wszystko się notorycznie powtarza. Zapłaciłem 350 zł za instalacje.
    Czuje się oszukany.
    Czy w związku z nie wywiązywaniem się z umowy przez operatora, mogę ją z nim zerwać w trybie natychmiastowym i żądać zwrotu kosztów instalacyjnych?

    Z góry dziękuje za odpowiedź.
  • #2 30 Sep 2006 13:11
    trocse
    VIP Zasłużony dla elektroda
    Helpful post? (-1)
    Wspolprace mozesz zakonczyc z tym "dostawca" ale na zwrot kwoty instalacyjnej bym nie liczyl, zalezy jak dokladnie jest umowa spisana i czy wogole jest to jakas wiazaca umowa. Najlepsza droga to pojsc do operatora powiedziec ze nie tedy droga i ze jak tak bedzie dalej to rezygnujesz z ich uslug.
  • #3 30 Sep 2006 13:13
    Tdv
    Level 34  
    Helpful post? (0)
    Przeczytaj umowę, jak znam życie jest w nim zapisane, że łącze jest 512kb ale gwarantowane nie ma nic...
    Ja bym na Twoim miejscu umowę wypowiedział ale z odzyskaniem kosztów instalacji możesz mieć kłopot.
    Przeczytaj umowę, mogę Ci podpowiedzieć, że jest coś takiego jak odpowiedzialność sprzedawcy za produkt i na tym można się oprzeć. W skrócie chodzi o to, że jeżeli coś kupisz, a okaże się, że nie można tego używać do celu, w którym zostało zakupione to możesz towar zwrócić i rządać zwrotu pieniędzy.
    Obawiam się jednak, że dostawca bez wizyty w sądzie może nie chcieć pieniędzy zwrócić.
  • #4 30 Sep 2006 13:21
    aro84
    Level 14  
    Topic author Helpful post? (0)
    W umowie jest cos takiego:
    Pararaf 1. Na mocy niniejszej umowy operator zobowiązuje się do świadczenia usług zgodnych z poniższą specyfikacją;
    1. Uruchomienie i utrzymanie łącza internetowego w lokalizacji jw.(...)

    Moim zdaniem jeżeli operator nie utrzymuje łącza internetowego to umowa jest nie ważna, a opłata instalacyjna jest napisana na umowie, wiec także powinna być nie ważna.
  • #5 30 Sep 2006 13:22
    gregorio27
    Level 31  
    Helpful post? (0)
    Tak masz takie prawo. Lecz znając życie spotkasz się z kolosalnymi trudnościami. Firmy takie mają tak pokrętnie sformułowane umowy i jest w nich zastosowane tyle kruczków że będzie naprawdę ciężko. Wystarczy żę:
    1. w umowie będzie zapis prędkość 512kbps [/b]MAX[b] wtedy nawet przy realnym transferze 12kbps operator jest kryty:)
    2.Będzie zapis że z przyczyn niezależnych może być przerwa konserwacyjna / lub czas na usunięcie awarii netu i tu podany czas jakim będzie usunięta usterka bez następstw prawnych.
    3. Czy w ogóle dostałeś jakieś poświadczenie ( rachunek ) na montaż?? raczej nie jak już to opłata za przyłączenie do sieci:))) itp.
    No i najważniejsze!!!!!!!!!!!!! Trzeba wszystko udowodnić operatorowi a to już nie jest tak proste.
    Znająć życie to prościej będzie ich nachodzić/ zrzędzić:) aż polepszą parametry obsługi.
    W moim przypadku pomogła dopiero ANTYREKLAMA wśród nowych-chętnych na net i to że nie otrzymywałem faktury na usługę co miesiąc a wymagano bym płacił oraz moje nachalne wizyty i telefony i od tego momentu dla świętego spokoju operatora mam łącze ustawione tak że nie można mieć zastrzeżeń:):)

    Quote:
    oim zdaniem jeżeli operator nie utrzymuje łącza internetowego to umowa jest nie ważna, a opłata instalacyjna jest napisana na umowie, wiec także powinna być nie ważna.

    Tego nie jesteś pewien, wystarczy że ma urzymane łącze radiowe z bazą i jeszcze jedna sztuczka "internet" a nie INTERNET jak powinno być w umowie. Druga sprawa wystarczy że ma łącze z drugą po łączach netowych bazą i Twoim domem i juz jest to sieć INTERNET
    ...a opłata instalacyjna - a czy nasza kochan Tp.....zwraca opłatę instalacyjną po rezygnacji z abonentu??
  • #6 30 Sep 2006 13:40
    de_mon
    Level 13  
    Helpful post? (0)
    Witam

    Prędkość transmisji, która podawana jest w zawartej umowie, najczęściej nie jest prędkością gwarantowaną a maksymalną możliwą do osiągnięcia (włączając w to nałożone przez providera ograniczenia). W związku z tym często drugim parametrem umowy jest gwarantowana minimalna prędkość transmisji (ale dotyczy to zazwyczaj ok 20% zawieranych umów), jednak ta prędkość ma być spełniona do punktu węzłowego providera, dalej, czyli już poza jego siecią (sieci szkieletowe, internet itp, na które nie ma wpływu operator) prędkość może być niższa i zazwyczaj nie podlega to reklamacji. Więc jeśli chodzi o prędkość transmisji ciężko jest to reklamować.
    Łatwiej jest jeśli chodzi o zupełny brak usług wynikający z winy operatora (np niedziałający internet lub zupełny brak połączenia z siecią), wtedy za każdy pełny dzień przerwy w usłudze, provider powinien odliczyć odpowiednią kwotę z abonamentu miesięcznego.
    W kwestii rozwiązania umowy z tytułu niewywiązywania się operatora z zawartej umowy, możliwe by to było gdyby w określonym terminie nie przyłączył Cię do swojej sieci już po zawarciu umowy. W momencie gdy już zostałeś przyłączony zazwyczaj pozostają reklamacje.
    Brak dostępu do usługi, bądź niskie jej parametry wynikają z tego, że sieci radiowe budują często wręcz amatorzy niemający pojęcia o radiotechnice i sieciach komputerowych, którzy nastawieni są na szybki zysk przy minimalnym nakładzie finansowym. Zdarza sie tak, że jeden AP obsługuje kilkudziesięciu czasami nawet do 200 klientów. Wystarczy wtedy aby klika osób uruchomiło programy typu p2p i większość ruchu w sieci jest zablokowana, co wiąże się z niskimi parametrami transmisji w sieci (a nawet zupełną niemożliwością połączenia się z siecią dostawcy) dla pozostałych jej użytkowników.

    Generalnie zasada w takich przypadkach jest jedna. Od operatora należy bezwzględnie wymagać tego co jest zawarte w umowie, a w przypadku niewywiązywania się z umowy wręcz zastraszać instytucjami broniącymi praw konsumentów. Zazwyczaj skutkuje to poprawą działania sieci lub możliwością rozwiązania umowy bez sankcji.

    Pozdrawiam i życzę powodzenia
  • #7 30 Sep 2006 14:16
    aro84
    Level 14  
    Topic author Helpful post? (0)
    No wlasnie to są "amatorzy" ktorzy pewnie też nie mają pojęcia o prawie.
    Bo w umowie nie ma, żadnych "kruczków", jest bardzo prosta.
  • #8 30 Sep 2006 14:20
    trocse
    VIP Zasłużony dla elektroda
    Helpful post? (0)
    I zapewne umowa ta nie ma zadnych konsekwencji prawnych, jak chcesz znich zrezygnowac poprostu przestan wnosic oplaty, sami cie odlacza, zreszta jak sa slabi to podlaczyc sie do nich i tak mozesz po swojemu :), czy w umowie jest cos napisane o zaleglosciach w oplatach itd ? moze to jest droga do zakonczenia wspolpracy z nimi.
  • #9 30 Sep 2006 14:23
    aro84
    Level 14  
    Topic author Helpful post? (0)
    Jest napisane o płatnościach, na tym skupili się najbardziej. Umowa jest zawarta na czas 12 miesięcy, ale to nie problem się od nich odłączyć.
    Ja chce wyrwać moje 350 zł

    PS. Z Orange udało mi się wygrać więc postaram się też z nimi.
  • #10 30 Sep 2006 15:32
    Tdv
    Level 34  
    Helpful post? (0)
    aro84 wrote:
    No wlasnie to są "amatorzy" ktorzy pewnie też nie mają pojęcia o prawie.
    Bo w umowie nie ma, żadnych "kruczków", jest bardzo prosta.


    Skoro taki z Ciebie prawnik to po co zadajesz takie pytania na forum?
    Przepisz może tę umowę na forum albo zeskanuj i załącz bez danych adresowych i osobowych.
  • #11 30 Sep 2006 19:43
    Removed
    Helpful post? (0)
    Jeszcze jest taka instytucja jak rzecznik praw konsumenta, a z doświadczenia praktycznego wiem, że oni świetnie sobie radzą z tego typu problemami :) .
  • #12 30 Sep 2006 22:26
    paawel
    Level 21  
    Helpful post? (0)
    Sorki ale puściłem hafcika czytając ten temacik a juz niejaki de-mon to przesadził swoim pościkiem.
    Nasz klient nasz pan--- nie podoba Ci sie w tej sieci?? idź do innej --sprzęt napewno Ci nie zginie i możesz go spoko wykożystać u innego operatora, a z tym operatorem rozwiąż umowę i finito.
    Nie wiem jak inni ale ja bym temacik zamknął-- pozdrowionka.
  • #13 01 Oct 2006 08:20
    Tdv
    Level 34  
    Helpful post? (0)
    paawel wrote:
    Sorki ale puściłem hafcika czytając ten temacik a juz niejaki de-mon to przesadził swoim pościkiem.
    Nasz klient nasz pan--- nie podoba Ci sie w tej sieci?? idź do innej --sprzęt napewno Ci nie zginie i możesz go spoko wykożystać u innego operatora, a z tym operatorem rozwiąż umowę i finito.
    Nie wiem jak inni ale ja bym temacik zamknął-- pozdrowionka.


    A możesz sprecyzować o czym Ty piszesz? Po pierwsze karta z anteną nie kosztuje 350zł, za te pieniądze można miec trzy takie zestawy, więc pisanie, że sprzęt nie zginie jest głupotą.
    Co do rezygnacji z usług to 99% providerów pisze umowy tak, żeby maksymalnie ograniczyć swoją odpowiedzialność, to jest fakt i twój"hafcik" nic tu nie zmieni.
    Zrezygnować z usług to jedno, a zrezygnować i odzyskać pieniądze za instalację to zupełnie inna sprawa.
  • #14 01 Oct 2006 10:00
    arti140
    Level 17  
    Helpful post? (0)
    ja troche nie na temat napisze...ale moze ktos zamiescic tutaj taka umowe?
  • #15 01 Oct 2006 21:21
    aro84
    Level 14  
    Topic author Helpful post? (0)
    oto ta umowa

    Rezygnacja z umowy o świadczenie usług dostępu do internetu
  • #16 02 Oct 2006 07:51
    Tdv
    Level 34  
    Helpful post? (0)
    Panie prawniku profesjonalisto, a gdzie ten regulamin?
    Amatorzy Ci muszą doradzać, że jak umowa się odwołuje do regulaminu, cytat:
    "...Regulaminie Świadczenia Usług który jest integralną częścią niniejszej umowy..."
    to żeby cokolwiek powiedzieć na jej temat, trzeba brać pod uwagę ten regulamin?
    Nie widzę go tu...
  • #17 02 Oct 2006 14:14
    gregorio27
    Level 31  
    Helpful post? (0)
    Właśnie:) Regulamin, który był pewno podsunięty na osobnej kartce a instalatorom się spieszyło z finalizacją umowy:)
    Jak na razie widzę dwie taktyki do zastosowania.
    1. Złożyć wypowiedzenie umowy ( traktować ją jak na czas nieokreślony
    ) bo nie ma wyraźnie zaznaczonego okresu tylko podkreślone jakąś nędzną kreską, bez infa przy paragrefie w jaki sposób oznaczyć okres. Np notka nieporzeben skreślić.
    2. Twierdzić że nie dostałem do podpisu regulaminu jak nie był podpisywany z datą - można się upierać że operator dowolnie zmienia regulamin w trakcie trwania usługi
    Dobra umowa powinna mieć wykaz załączonych dokumentów.
    No i najważniejsze Czy kolega ma?? otrzymuje fakturki za abo?? (przyda się przy odliczeniach) no i fakturę za aktywacje!!! bo jeśli nie to kierunek skarbóweczka a oni się nie pie.........................z takimi płatnikami:)
    PS. Dla mnie cena dostępu na tej umowie jest chora.............
  • #18 02 Oct 2006 17:02
    aro84
    Level 14  
    Topic author Helpful post? (0)
    A więc tak, żadnego regulaminu nie widziałem na oczy, nie otrzymuje żadnych faktur za abonament i nie dostałem faktury za aktywację.
    A wiec co mam zrobić, na czym stoję?
    Mi chodzi tylko o wyciągnięcie od nich kasy i zerwanie umowy, chce ich postraszyć, tylko nie wiem czym...
  • #19 02 Oct 2006 17:23
    Tdv
    Level 34  
    Helpful post? (0)
    Niczym ich nie postraszysz. Przeczytaj sobie paragraf 4 tej umowy.
    Poszukaj tego regulaminu (choćby na stronie operatora) i tu wstaw, wtedy zobaczymy co można, a co nie.
    Co do faktur, to wielu providerów robi tak, że faktury wysyła zbiorczo raz do roku i przypuszczam, że w tym wypadku będzie podobnie, co prawdopodobnie będzie uwzględnione w regulaminie.
  • #20 02 Oct 2006 17:56
    aro84
    Level 14  
    Topic author Helpful post? (0)
    Na tej stronie jest regulamin, ale link do niego jest nie aktywny.
    To co czyli jednym słowem w świetle prawa, można sobie tak postępować z klientem jak oni?
  • #21 02 Oct 2006 18:17
    Tdv
    Level 34  
    Helpful post? (0)
    W świetle prawa ten regulamin przeczytałeś i zaakceptowaleś, co potwierdziłeś składając swój podpis na umowie.
    Podpisując umowę, nie przeczzytawszy uprzednio jej warunków sam się wpędziłeś w kłopoty, nikt z karabinem nad Tobą nie stał, kiedy ją podpisywałeś.
    Proponuję jednak dokładniej poszukać tego regulaminu. W międzyczasie proponuję wysłać reklamację na piśmie, najlepiej listem poleconym lub w inny dopuszczony umową/regulaminem sposób (czasami można mailem, ale do trgo trzeba znać regulamin).
  • #22 02 Oct 2006 21:37
    aro84
    Level 14  
    Topic author Helpful post? (0)
    a czy to tez jest ok w swietle prawa ze tak mi net dziala ze place za 512kbps a dziala mi tylko gg, nawet stron nie moge otwierac??!
  • #23 02 Oct 2006 22:08
    arti140
    Level 17  
    Helpful post? (0)
    w swietle prawa wedlug tej umowy DLA MNIE PRZYNAJMNIEJ jest...bo nigdzie nie masz napisane czarne na bialym ze lace bedzie utrzymane na poziomie 512
  • #24 03 Oct 2006 07:43
    Tdv
    Level 34  
    Helpful post? (0)
    Wybacz ale nie dziwi mnie to co Cie spotkało...
    Albo nie chce Ci się przeczytać, tego co już zostało napisane w tym wątku albo masz kłopoty z czytaniem ze zrozumieniem.
    Prawdopodobnie w regulaminie jest napisane, że łącze ma nominalnie 512kb ale gwarantowane będzie albo nic albo bardzo mała wartość.
    Wszędzie wszyscy trąbią, że przed podpisaniem jakiejkolwiek umowy, należy się z nią dokładnie zapoznać. Jak ktoś podpisuje w ciemno to potem ma problemy.
  • #25 03 Oct 2006 16:15
    arti140
    Level 17  
    Helpful post? (0)
    Tdv dla mnie nawet to, ze lacza ma nominalnie 512kb nie jest napisane...tylko to ze w nawiasie jest dopisane 512 ale dla mnie to moze duzo oznaczac
  • #26 03 Oct 2006 21:33
    aro84
    Level 14  
    Topic author Helpful post? (0)
    Narazie swoje wywalczylem, internet teraz chodzi na maxa (ciekawe jak długo) i mam miesiac abonamentu gratis.
    Wystarczył jedna ostrzejsza rozmowa przez telefon.
  Search 4 million + Products
Browse Products