Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Kategoria: Kamery IP / Alarmy / Automatyka Bram
Montersi
Kategoria: Akumulatorki / Baterie / Ładowarki

jak działa silnik od wycieraczek??

szymonek 05 Paź 2006 18:26
  • #1 05 Paź 2006 18:26
    szymonek
    Poziom 9  

    dostałem prace domową aby wytłumaczyć zasade działania wycieraczki samochodowej dlaczego sie zatrzymuje, zmienia predkość i zmienia kierunki. tak mniej wiecej no to wiem z własnych doświadczeń ale jak to napisać prosze o pomoc

  • #2 05 Paź 2006 18:45
    Błażej
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Tam jest zwykły silnik elektryczny ze stałymi magnesami. To jest napęd. Napędza on przekładnię ślimakową, która redukuje obroty, a równocześnie siłę na osi. Na osi zamontowana jest krótka dźwignia, która wykonuje ruch obrotowy i łączy się z długą dźwignią, która to już wykonuje ruch posuwisto zwrotny. Zasada taka sama jak w korbowodzie w silniku spalinowym. Tylko to nie tłok napędza wał, a wał (wyjście z przekładni ślimakowej) napędza tłok (wycieraczkę).
    To zasada mechaniczna.
    Elektrycznie w mechanizmie jest zrobiony ciekawy myk. Zasilanie idzie przez przełącznik, gdzie masz na wejściu dwa styki: jeden podłączony do stałego zasilania, a drugi do zasilania, które włączasz przełącznikiem pod kierownicą. I teraz załączasz prąd wyłącznikiem, mechanizm robi obrót o pewien kąt i przełącza się na podtrzymanie na zasilanie stałe. Dlatego też wycieraczki wykonają pełny ruch mimo ich wyłączenia pod kierownicą. Dodatkowo wyłącznik pod kierownicą w momencie wyłączenia zwiera styk z masą i tam gdzie silnik był zasilany do pobudzenia pojawia sie masa. I kiedy silnik przechodzi przez punkt wyjściowy i z powrotem zwiera z pierwszym stykiem, to jest na nim masa i wyjścia silnika zostają zwarte. Indukuje sie wtedy w nim SEM przeciwne do biegunowości magnesów i silnik jest dodatkowo wyhamowywany.

  Szukaj w 4mln produktów
Przeglądaj produkty