Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Kategoria: Kamery IP / Alarmy / Automatyka Bram
Montersi
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Wzmacniacz 2 x 300 ;)

adamp359 30 Paź 2006 20:34 4575 18
  • Witam wszystkich
    Chciałbym zaprezentować Wam mój wzmacniacz 2 x 300 mW jest to bardzo prosta konstrukcja zawiera tylko dwa układy scalone i parę kondensatorów i rezystorów. Układ działa na wzmacniaczach operacyjnych LM386N-1 czyi najsłabsza wersja tego wzmacniacza. W nim można regulować wzmocnienie od 20 do 200 razy i nawet kolumny 40-50 wat grały na tym wzmacniaczu :) i bardzo mnie to zdziwiło jest jedna wada jego ponieważ przy największym wzmocnieniu występują duże zniekształcenia dźwięku ale jeżeli ktoś sobie chce zrobić wzmacniacz do odtwarzacza mp3 to bardzo polecam.
    niżej zamieszczam zdjęcia tego wzmacniacza


    Fajne!
  • #2 30 Paź 2006 21:50
    Hansol2_pl
    Poziom 20  

    Fajny wzmacniaczyk. Ile wyniosla Cie ta konstrukcja?

  • #3 30 Paź 2006 22:05
    wow
    Poziom 27  

    fajny opis 2 razy 300 :P hehe trochę mnie zmyliło to ale po jednostak się skapałem! Konstrukcja fajna! Ile całość? Może jakiś kosztorys?

  • #4 30 Paź 2006 22:18
    adamp359
    Poziom 14  

    dokładnie nie wiem ile mnie to wyniosło bo dużo rzeczy miałem w domu w starych zbiorach ale scalaki to 2.5zł za sztukę obudowa pewnie koło 5 zł kondensatory to drobne i miałem z odzysku w sumie to tak ze 20-25 zł to wyniesie

  • #5 30 Paź 2006 23:38
    Tajoka
    Poziom 20  

    :cry: A ja myślałem, że to jakiś 2*PA300. A tu lipa. Ale po obejżeniu zdjęć, ładne zgrabne, takie ala słuchawkowe. :D Pozdrwiam!!

  • #6 31 Paź 2006 18:20
    Gibon007er
    Poziom 22  

    zrobione otwory na przewody dla zasilania i sygnalu IN i OUT a lutawales i tak od strony sciezek :(

    no ale nic..male zastosowanie ma cos takiego..

    jakas syrena w alarmie domowym :)

    ale Plus za konstrukcje :)

    pozdrawiam

  • #7 02 Lis 2006 21:24
    lewytolewy
    Poziom 19  

    a czy moglbyś zapodać schemat i inne parametry znaczy sie zasilanie itd

  • #9 03 Lis 2006 21:10
    Mariuszek15
    Poziom 24  

    Bardzo fajny wzmacniacz:)Właśnie poszukuje wzmacniacz z regulacją siły głosu i właśnie znalazłem to, czego szukałem:) Co do konstrukcji to tylko te kabelki mógłbyś poukładać staranniej;)Pozdrawiam Moja ocenka 5-/6

  • #10 03 Lis 2006 23:54
    chaka
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Co daje podlaczenie tego cudaka do mp3? :P

  • #11 04 Lis 2006 11:01
    adamp359
    Poziom 14  

    no ja na pracowniach podłączałem ten wzmacniacz do odtwarzacza mp3 no grać gra ale nie jest to zbyt dobry wzmacniacz a mianowicie mało jest basu przydał by sie jeszcze do niego jakiś korektor żeby sobie wyregulować jak komu się podoba jeżeli ma się ustawione małe wzmocnienie to jeszcze jest całkiem dobrze ale jak sie ustawi wzmocnienie 200 razy to przy bardzo dużej głośności następują duże zniekształcenia dźwięku

  • #13 08 Lis 2006 16:49
    adamp359
    Poziom 14  

    Hefajstos napisał:
    300mW to trochę mało (chyba, że do słuchawek). Ja mogę natomiast polecić układ KA2206 ( http://www.elektroda.net/audio/ka2206.html ). Miałem takie cudo zasilane 4 bateriami AA.


    --
    pozdrawiam
    Hefi


    niestety ja już widziałem ten układ i u mnie w mieście nie wiedzieli co to jest za scalak w ogóle :D straszne zacofanie u mnie jest

  • #14 11 Lis 2006 14:55
    Usunięty
  • #15 17 Lis 2006 10:34
    kivlov
    Poziom 26  

    nom opis jest niezly ale jak sie wedzje do srodka to widac w opsie cos innego:) heheheh bardoz fajny nom tylko wukonczyc elegancko i gitara

  • #16 19 Lis 2006 23:14
    macio8888
    Poziom 22  

    Miło wspominam ten układzik - na nim zbudowałem swójpierwszy wzmacniacz:D
    a Twój ukłądzik ładnie zrobiony, tylko, czy chciało Ci sie bawić w tak niewielkie moce?
    4/6
    pozdrawiam macio8888

  • #17 20 Lis 2006 20:36
    adamp359
    Poziom 14  

    macio8888 napisał:
    Miło wspominam ten układzik - na nim zbudowałem swójpierwszy wzmacniacz:D
    a Twój ukłądzik ładnie zrobiony, tylko, czy chciało Ci sie bawić w tak niewielkie moce?
    4/6
    pozdrawiam macio8888


    no ten wzmacniacz to był tylko do celów szkolnych czyli żeby coś zrobić w parę godzin i dostać ocenę i był tani w złożeniu bo dużo części już miałem a dwa scalaki to koszt 3,5zł wiec mi sie to opłacało ale sor z pracowni postawił za niego tylko piątkę wiec powiedziałem ze więcej już nie bede sie tak starał i obudowę zrobiłem a inni nie mieli straszenie sie zawiodłem na nim e tam

  • #18 03 Gru 2006 19:22
    miszkoo
    Poziom 28  

    a ja wchodziłęm na ten temat myśląc że oglodne sobie jakiś fajny zmak do estrady a ty czybko moje marrzenia ostudziłeś

  • #19 03 Gru 2006 21:32
    macio8888
    Poziom 22  

    Miszkoo, nieprzejmuj się, chyba większość z taką nadzieją wchodziła;)

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME