Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Kategoria: Kamery IP / Alarmy / Automatyka Bram
Montersi
Kategoria: Akumulatorki / Baterie / Ładowarki

Opel Vectra 2.2 DTH - błąd P1220

ziarus1 01 Lis 2006 13:13
  • #1 01 Lis 2006 13:13
    ziarus1
    Poziom 22  

    Witam waszystkich mam problem z opelkiem vectrą 2.2 dth a mianowicie objawy są takie zimny zapala i w miarą dobrze się zachowuje ,po nagrzaniu silnik zaczyna przerywac i kopcic poczym gasnie i juz jest problem z ponownym uruchomieniem , ale po przestygnieciu daje sie uruchomić / błąd to P1220 który na gorącym silniku nie daje sie skasować a na zimny bez problemu.
    Sprawdziłem szczelnosc ukł paliwowego i jest ok, moje podejrzenie pada na na pompę wtryskową .
    Macie jakieś pomysły ?
    Pozdrawiam.

  • #2 01 Lis 2006 13:54
    Usunięty
  • #3 01 Lis 2006 13:58
    ziarus1
    Poziom 22  

    P1220 bosch podaje jako przestawiacz wtrysku ?

  • #4 01 Lis 2006 22:48
    wojtula11
    Poziom 17  

    2,2 DTH nie znalazłem dla 2,0 DTH jest to Wadliwe dzialanie ukladu krytycznego :D. Wszystko w kierunku pompy .

  • #5 01 Lis 2006 22:59
    piotrdan
    Poziom 19  

    zapytaj się użytkownika czy zalał opał, jak tak to regeneracja pompy około 2,5 tyś. Poza tym objawy pompy

  • #6 01 Lis 2006 23:08
    Usunięty
  • #7 01 Lis 2006 23:20
    nsz
    Poziom 13  

    u mnie podaja:
    p1220 -series throttle control system malfunction-
    sterownie przepustnica,seria uszkodzen.

  • #8 02 Lis 2006 07:30
    piotrdan
    Poziom 19  

    to jest dla silnika X20DTH
    P1220
    "Wadliwe dzialanie ukladu krytycznego 1 (zob. procedure sprawdzania - opis kodu usterki)

    Wartość rzeczywistego startu wtrysku poza wymaganym zakresem
    Następstwo:

    Maksymalna moc została zredukowana."

    Podaj która vectra , rok i dokładnie silnik

    a to procedura kontrolna:

    "Układ paliwowy jest bardzo wrażliwy. Prace należy wykonywać z zachowaniem dużej czystości i ostrożności. Powietrze w układzie paliwowym może spowodować uszkodzenia pompy paliwowej. Z tego powodu nie wolno dopuścić do całkowitego opróżnienia zbiornika paliwa.

    Sprawdź czy nie ma przecieków w odnośnym systemie
    Sprawdź podłączone przewody i rurki pod kątem przełamań, uszkodzeń, itd.
    Punkty pęknięcia / ślady przetarcia na przewodach paliwowych lub wtryskowych
    Kontrola zmniejszającego się ciśnienia w odcinku wysokiego ciśnienia.
    (przeciek, zablokowanie)"

  • #9 02 Lis 2006 12:45
    nsz
    Poziom 13  

    P1220 jest kodem producentow (wystepuj cyfra1)
    Tak wogole to skad macie takie kody???
    System ten nalezy do obd2!!!
    Podalem w poprzednim poscie co ten kod oznacza!!!

  • #10 02 Lis 2006 12:59
    wojtula11
    Poziom 17  

    Cuś taki ciekawy :D No i mamy doczynienia z dieslem :!:

  • #11 02 Lis 2006 13:01
    nsz
    Poziom 13  

    Ciekawy???
    Podaje fakty!!!
    Jesli chodzi o diesle to to tez maja przepustnice gazu,
    np. common rail!!!

  • #12 02 Lis 2006 13:16
    wojtula11
    Poziom 17  

    piotrdan napisał:
    to jest dla silnika X20DTH
    P1220
    "Wadliwe dzialanie ukladu krytycznego 1 (zob. procedure sprawdzania - opis kodu usterki)

    Wartość rzeczywistego startu wtrysku poza wymaganym zakresem
    Następstwo:

    Maksymalna moc została zredukowana."

    Podaj która vectra , rok i dokładnie silnik

    a to procedura kontrolna:

    "Układ paliwowy jest bardzo wrażliwy. Prace należy wykonywać z zachowaniem dużej czystości i ostrożności. Powietrze w układzie paliwowym może spowodować uszkodzenia pompy paliwowej. Z tego powodu nie wolno dopuścić do całkowitego opróżnienia zbiornika paliwa.

    Sprawdź czy nie ma przecieków w odnośnym systemie
    Sprawdź podłączone przewody i rurki pod kątem przełamań, uszkodzeń, itd.
    Punkty pęknięcia / ślady przetarcia na przewodach paliwowych lub wtryskowych
    Kontrola zmniejszającego się ciśnienia w odcinku wysokiego ciśnienia.
    (przeciek, zablokowanie)"


    Kolega nsz zmotywował mnie do pokopania w dokumentacji i znalazłem motor Y22DTH - błąd P1220 to samo co dla motoru 2,0 DTH - opis jaknajbardziej zgodny z cytowanym .

  • #13 02 Lis 2006 13:42
    nsz
    Poziom 13  

    Wynika w takim razie ze wszyscy odpowiadaja i nie rozumieja!!!
    Kod P 1220, jest kodem OBD2, jesli ktos cyfre jakas wyrzuci
    albo" P" takze, to pozostaje to tylko kod migowy!!!!
    Albo od samego poczatku ktos wpisal bzdure, na ktorej
    zamierzacie sie wzrowac.
    Kod P 1220 przedstawilem wam z tabeli kodow obd2!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Paniatno?

    Dodano po 17 [minuty]:

    Zreszta co za problem macie!!!
    Prosze wejsc na Google i wpisac:
    DTC P1220!!!

  • #14 02 Lis 2006 20:35
    piotrdan
    Poziom 19  

    opis kodu podałem ci z dokumentacji opla ponieważ pracuję w oplu i mam dostęp. Jak bys podał pełne dane samochodu np. rocznik i oznaczenie silnika to może więcej byś się dowiedział.
    Poza tym silnik Y22DTH był pakowany tylko do OMEGI B, a do VECTRY X20DTH, X20DTL, Y22DTR lub Y20DTH

    Dodano po 4 [minuty]:

    nsz napisał:
    Wynika w takim razie ze wszyscy odpowiadaja i nie rozumieja!!!
    Kod P 1220, jest kodem OBD2, jesli ktos cyfre jakas wyrzuci
    albo" P" takze, to pozostaje to tylko kod migowy!!!!
    Albo od samego poczatku ktos wpisal bzdure, na ktorej
    zamierzacie sie wzrowac.
    Kod P 1220 przedstawilem wam z tabeli kodow obd2!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Paniatno?


    Zreszta co za problem macie!!!
    Prosze wejsc na Google i wpisac:
    DTC P1220!!!



    Nie za bardzo paniatno :| . Nie kumam "jesli ktos cyfre jakas wyrzuci albo P także"

  • #15 02 Lis 2006 21:03
    ziarus1
    Poziom 22  

    Podaje pełne dane opel vectra 2.2 dtr , kod silnika to Y22DTR.

    Dodano po 34 [sekundy]:

    Rok prod 2000

  • #16 02 Lis 2006 21:16
    piotrdan
    Poziom 19  

    Jutro z rana podam Ci pełny opis błędu razem z procedurą kontrolną. Lecz nie będzie to chyba nowość bo to jest jednak opis błędu pompy wtryskowej. Pamiętać trzeba że występujący błąd nie jest wyrocznią a jedynie analizą sterownika silnika. :)

  • #17 03 Lis 2006 00:16
    jarek_car
    Spec od samochodów

    piotrdan dobrze ci opisał błąd. prawdopodobnie skończy się na uszkodzeniu pompy.
    piotr pozdrowionka od PL-25
    jarek

  • #18 03 Lis 2006 07:41
    piotrdan
    Poziom 19  

    W załączniku masz procedurę kontrolną, Ważne żebyś miał TECHA bo innym testerem będzie Ci ciężko. Właściwie opis błędu podałem kilka postów wcześniej tu jest tylko trochę podstawowych danych potrzebnych do upewnienia się że to pompa. Nie wiem na ile znasz te silniki ale pamiętaj że rozrząd można źle ustawić i też będzie leżeć niby pompa. No i ważna jest historia wlewanego paliwa, jeszcze się nie spotkałem żeby po opale pompa nie siadła. ciśnienie występujące na wtryskiwaczach dochodzi do 1800 bar! więc uwaga na swoje życie. Pompy regenerują w Krotoszynie nie wiem gdzie dokładnie ale tam ludzie oddają do naprawy i są dobrze zrobione.

    Pozdro Jarka z PL-25 od Piotrka z PL-71

  • #20 31 Sty 2008 21:13
    naser
    Poziom 11  

    czy nastawnik kąta wtrysku to ten zawór na trzech torx'ach między wyjściami na wtryski czy ten z boku - na dwóch śrubkach??

  • #21 01 Lut 2008 15:09
    PiotrP5
    Poziom 10  

    Nie nastawnik kata jest w pompiew srodku trzeba cala pome rozlozyc aby sie do niego dostac.

  • #22 07 Wrz 2012 13:07
    oakley detonator
    Poziom 2  

    Witam!
    Mam taki sam błąd (tak podał mi mechanik),ale objawy w mojej Vectrze są troszkę inne.Tzn silnik odpala normalnie i po chwili gaśnie , tak jakby chodził tak długo ile miał paliwa w przewodach . Kilka razy zdarzyło się że udało mi sie go ponownie odpalić ale dopiero za drugim lub trzecim razem , ale trzeba było go trochę trzymać na rozruszniku . Przeważnie jednak nie udało mi sie to i jedynym sposobem na odpalenie go był hol . Zauważyłem że jeśli po 1 odpaleniu silnika i po jego gaśnięciu nie podejmowałem następnych prób odpalenia , auto w miarę szybko odpalało na holu . Ale jeśli podjąłem kilka prób odpalenia auta rozrusznikiem i mi się to nie udało to nawet na holu był problem , tzn musiałem go dosyć długo holować (nawet 500m). Tak jakby przez to ,że chciałem go odpalić rozrusznikiem łapał więcej lewego powietrza . Kiedy auto już odpaliło to chodziło wszystko super,jakby nigdy nic.Nie zauważyłem kopcenia ani jasnego dymu,nie zapalał się Check , auto zachowywało się normalnie . Kiedy auto zabrał mechanik stwierdził w/w błąd . Trochę mnie to dziwi,bo przecież Check się nie zapalił więc jak on go odczytał ? Nie jestem mechanikiem ale wydawało mi sie że będzie to usterka mechaniczna . Najgorsze jest to że nie mogę się tym sam zająć bo jestem w Afganie i zostawiłem żonę z tym problemem -( Auto nie ma dużego przebiegu - 150.000 więc mam nadzieję że to jednak nie awaria pompy . Proszę pomóżcie ! Z góry dziękuję !

  • #23 07 Wrz 2012 21:34
    bodzio012
    Poziom 30  

    Dać paliwo z bańki, jeśli będzie ok to bak do czyszczenia lub wszystko po drodze od baku do pompy

  • #24 10 Wrz 2012 00:27
    oakley detonator
    Poziom 2  

    dziękuję bardzo !teraz tylko poprosić kogoś żeby sie tym zajął -) i modlić się żeby to było to . Poza tym wczoraj odpalił na zaciąg a dzisiaj syn odpalił go już 2 razy normalnie -)

  • #25 08 Gru 2015 17:41
    bula17
    Poziom 18  

    Witam nie chce zakłądać nowego tematu błąd ten sam problem występuję tylko na zimnym silniku nie odpala na placku po chwili załapie i już chodzi bez problemu .

    Efekt jak by się zapowietrzał przelewy wymienione reszta wyglada jak nowa
    zalałem cały bak paliwa zobacze jutro jak odpali .

  Szukaj w 4mln produktów
Przeglądaj produkty