Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partner闚

Kategoria: Kamery IP / Alarmy / Automatyka Bram
Montersi
Kategoria: Akumulatorki / Baterie / ζdowarki
  • #1 03 Lis 2006 20:02
    jacekczewa
    Poziom 18  

    Witam, jak "przeskoczyc" konieczno軼 nagrzania p造nu chlodniczego do 20 stopni ze prze豉czy這 sie na LPG, czy nienagrzana instlacja mia豉by z造 wp造w na prace silnika ( w instalacji 2 generacji) prze豉czalem na gaz praktycznie po odpaleniu, a sekwencja musi sie nagrzewac a przy niskich temepraturach do軼 d逝go trwa - teraz przejezdzam ok 8 km zeby sie prze豉czyl, termostat jest ok. Auto opel omega B 2.0 16V sekwencja emmegas ICS 03

  • #2 03 Lis 2006 20:30
    Jacek79
    spec od auto-elektro

    musi sie nagrzac zeby parownik osi庵na odpowiednia temperature, inaczej gaz nie odparuje calkowicie

  • #3 03 Lis 2006 20:37
    jacekczewa
    Poziom 18  

    W takim razie dlaczegop w 2 generacji nie ma tego problemu?

  • #4 03 Lis 2006 22:12
    piotrdan
    Poziom 19  

    nie ma r騜nicy kt鏎a to generacja, gaz musi odparowa a reduktor nie zamarzn望. Widocznie instalator zmieni (lub nie ustawi) temperatur prze陰czenia na ni窺z. zawsze s sposoby na oszukanie np. do這篡 rezystor do czujnika temperatury na reduktorze ale lepiej jest to zrobi programowo.

  • #5 04 Lis 2006 09:51
    pepe
    Poziom 23  

    Mam instalacje 2 generacji i ustawi貫m sobie na 5 stopni. Dzia豉 bez 瘸dnych problem闚 ju dwie zimy.

  • #6 04 Lis 2006 11:58
    Grzegorz Siemienowicz
    Poziom 36  

    Prze陰czanie na gaz w wy窺zej temperaturze jest zalecane z zupe軟ie innego wzgl璠u - w niskich temperaturach oleje du穎 "ch皻niej" mieszaj si z gazem obni瘸j帷 swoje w豉軼iwo軼i smarne czego skutkiem jest wi瘯sze zu篡cie mi璠zy innymi g豉dzi cylindr闚 i pier軼ieni. Zreszt ka盥a instalacja gazowa powinna mie "tryb serwisowy" umo磧iwiaj帷y w rozruch na gazie w ka盥ych warunkach.

  • #7 04 Lis 2006 12:35
    jacekczewa
    Poziom 18  

    Witam ponownie

    W takim razie kt鏎y czujnik temp. oszukac ? ten na reduktorze czy czujnik temp. gazu - ten sie chyba znajduje na listwie.

  • Pomocny post
    #8 04 Lis 2006 13:04
    Grzegorz Siemienowicz
    Poziom 36  

    Je瞠li chcesz koniecznie "usprawni" instalacje to raczej proponowa豚ym oszukiwa ten czujnik na reduktorze. Ale proponowa豚ym to zrobi "z g這w". Najcz窷ciej s to czujniki oparte na zmianie rezystancji - wi璚 nale篡 zmierzy rezystancje w r騜nych temperaturach i wstawi odpowiedni opornik kt鏎y oszuka. Dzia豉 to b璠zie na podobnej zasadzie jak "tuning" przez opornik "z Allegro". Po tej zmianie bezwzgl璠nie nale篡 uda si na pomiar analizy spalin - gdy 幢e zrobiona modyfikacja mo瞠 po pewnym czasie zatka katalizator. Lepszym sposobem by這 by przeprogramowanie centralki - ale 瞠by to dobrze zrobi trzeba to robi na hamowni.

  • #9 04 Lis 2006 22:19
    Jacek79
    spec od auto-elektro

    wyt逝macz jak sprawdzi貫 czy termostat jest ok skoro DOPIERO po 8km samoch鏚 osi庵n 20*C
    co z nim jest nie tak skoro si tak wolno nagrzewa

  • #10 05 Lis 2006 15:51
    jacekczewa
    Poziom 18  

    To nie jest tak.
    Auto nagrzewa sie normalnie i do軼 szybko, natomiast prawdopodobnie w programie jest nastawiona temperatura pewnie ok 80 stopni
    ( programowa mozna minimaln ustawi 20 stopni) wskaznik pokazuje ok 85 stopni , wiec wszystko jest ok. Problem jest taki ze w Cz瘰tochowie nikt nie obs逝guje emmegas, mam natomiast progr z elektrody do tej instalki ale nie mam interfejsu. Chyba jednak wybiore sie do jakiegos gazownika z softem w 豉pce , moze zechce sobie podgrac i mi przeprogramuje.
    Pozdrawiam

  • #11 05 Lis 2006 16:07
    Jacek79
    spec od auto-elektro

    i dobrze kompinujeszjesz
    a je郵i chodzi o temperature prze豉czenia z benzyny na gaz to musi by minimalnie ustawiune te 20*C ze wzgledu na szybko軼 odparowywania gazu co jest zwi您ane z jego w豉sciwo軼iami termodynmicznymi a dok豉dnie pr篹no嗆 par gazu w danej temp. Wiec gaz z貫j jako軼i bedzie parowa dopiero przy 0*C a dobrej przt -40*C (lecz musi by zachowana granica b貫du i wych豉dzania sie reduktora) a nigdy niewiesz jaki gaz zalejesz.

  • #12 05 Lis 2006 16:44
    tzok
    Moderator Samochody

    pepe napisa:
    Mam instalacje 2 generacji i ustawi貫m sobie na 5 stopni. Dzia豉 bez 瘸dnych problem闚 ju dwie zimy.
    Ty mo瞠 i nie masz problemu ale ten kto stoi za tob na 鈍iat豉ch czy w korku ju ma ma造 problem w postaci komory gazowej w swoim samochodzie...

  • #13 05 Lis 2006 17:19
    Kaszpir77
    Poziom 20  

    Witam!
    Mam nadziej, 瞠 Autor nie obrazi si za podpi璚ie si do tematu :).
    Je盥瞠 Felicj 1.3 + LPG. Mam sterownik Autronic AL700. Instalator nie zamontowa w og鏊e czujnika temperatury. Specjalnie mi to nie przeszkadza, natomiast chcia豚ym go mimo wszystko uaktywni. I tu moje pytanie do Fachowc闚. Co jest czujnikiem temperatury dla tego sterownika: termistor, a je瞠li tak to jaki typ, dioda krzemowa?
    Z g鏎y dzi盦j za odpowied.
    Pozdrawiam

  • #14 05 Lis 2006 18:10
    przemek20
    Poziom 20  

    -> jacek Sabok
    Je瞠li reduktor osi庵a temperatur 20st po 8km to najprawdopodobniej masz 幢e wpi皻y reduktor w obieg wody. Sprawd to. Istnieje wersja programu do emmy umo磧iwiaj帷a ustawienie temperatury prze陰czania az do -40. Niestety nie mam jej :(

    ->kaszpir77

    Jest to termistor o rezystancji w temperaturze pokojowej oko這 2kom闚(nie pami皻am dok豉dnie). Mo積a pod陰czy nieco inny i zobaczy jak w programie pokazuje temperatur przy kt鏎ej chcemy 瞠by prze陰cza i tak w豉郾ie ustawi.

    Pozdrawiam.

  • #15 17 Lis 2006 12:54
    sliver1
    Poziom 22  

    przemek20 napisa:
    -> jacek Sabok
    Je瞠li reduktor osi庵a temperatur 20st po 8km to najprawdopodobniej masz 幢e wpi皻y reduktor w obieg wody.


    mam tak samo jak "jacek" - przy obecnych temp. otoczenia (ok.5st) musze przejechac tez od 5 do 8km zeby instalka przelaczyla sie na LPG. temperatura plynu wg. wskazan zegara z deski osiaga 87st. juz po 2-3km. temperature przelaczenia ustawilem w centralce na 15st.
    problemem jest to, ze czujnik jest przy reduktorze i mierzy temperature jego obudowy, ktora latem sie nagrzewa szybciej a zima dluzej mimo, ze w srodku reduktor jest juz goracy i wczesniejsze przelaczenie nie zaszkodzilo by membrama.
    jak sobie poradzic z tym problemem?? myslalem nad zastosowaniem innego czujnika np. wkrecanego w reduktor od bingo ale to raczej duzo nie da... druga opcja to czujnik zakldany na przewodzie z cieplym plynem dochodzacym do reduktora(lub wychodzacym) - widzialem taki na allegro. jest jeszcze podobno mozliwosc podpiecia sie pod orginalny czujnik temp silnika - czy ktos ma taki patent u siebie?? czy trzeba stosowac jakis opornik do wykalibrowania wskazan z takiego czujnika??
    Sekwencja LPG - jak "przeskoczyc" temperature 20 s

  • #16 18 Lis 2006 08:59
    jacekczewa
    Poziom 18  

    Ja mam wbudowany czujnik w reduktorze i jest to samo, by貫m terasz na diagnostyce i sprawdzali鄉y wszystko , czujnik ok a temperatur ustawili鄉y na 20 stopni, ale i tak sie p霩no prze豉cza , chyba rzeczywi軼ie dobrze by by這 za這zyc na przew鏚 od uk. ch這dzenia. Moze jest tak dlatego ze czujnik nie mierzy temp. p造nu tylko reduktora - kt鏎y jest w豉軼iwie grzany a zarazem ch這dzony gazem ?

  • #17 18 Lis 2006 10:16
    sliver1
    Poziom 22  

    jacek Sabok napisa:
    Ja mam wbudowany czujnik w reduktorze i jest to samo, by貫m terasz na diagnostyce i sprawdzali鄉y wszystko , czujnik ok a temperatur ustawili鄉y na 20 stopni, ale i tak sie p霩no prze豉cza , chyba rzeczywi軼ie dobrze by by這 za這zyc na przew鏚 od uk. ch這dzenia. Moze jest tak dlatego ze czujnik nie mierzy temp. p造nu tylko reduktora - kt鏎y jest w豉軼iwie grzany a zarazem ch這dzony gazem ?


    tylko, ze moze sie zdazyc tak, ze temp plynu w silniku bedzie ok a reduktor bedzie zimny, wlasnie dla tego pewnie tak to zrobili. myslalem jeszcze nad takim czujnikiem jak na foto na doplywie lub odplywie wodu z reduktora ale najpierw pokompinuje jeszcze ze zmiana miejsca czujnika na obudowie...
    Sekwencja LPG - jak "przeskoczyc" temperature 20 s

  • #18 17 Gru 2006 11:06
    silver777
    Poziom 10  

    Te mam ten problem. B璠帷 u gazownika zauwa篡貫m r騜nic pomi璠zy wskazaniem zegara na desce rozdzielczej (90st.) a pomiarem z czujnika w reduktorze (60 st.).
    Reduktor mam wpiety r闚nolegle do obiegu ogrzewania kabiny, przy pomocy do嗆 d逝gich w篹y.
    Gdy jad ok 100 km/h, prze陰cza si przy ok 80st. wg wskazania zegara. W korku du穎 szybciej.
    Najprawdopodobniej reduktor jest ch這dzony p璠em zimnego powietrza :(
    Rozwi您ania jakie mi przychodz do g這wy:
    - ociepli reduktor, wraz z przewodami.
    - wpi望 r闚nolegle jaki rezystor do czujnika temperatury.

    W poprzednim samochodzie mia貫m LPG i ga幡ik. Nie by這 czujnika temperatury i mo積a by這 zapala od razu na gazie i zawsze tak czyni貫m- zu篡cie benzyny 0l/100:).
    Mia貫m takie szcz窷cie, 瞠 dawa這 si zapala na gazie nawet przy -15 st na zewn徠rz.
    Je寮zi貫m tak 3 lata, nic ni nie popsu這, kolega kt鏎emu sprzeda貫m auto je寮zi i zapala dalej tak samo.
    Nie wiem jak inne reduktory, ale tamten Lovato, nawet jakby si popsu kosztowa豚y na pewno mniej ni zaosz璠zone w ten spos鏏 pieni康ze. Wiadomo, 瞠 zanim si silnik nie nagrzeje, spala o wiele wi璚ej :(((

  • #19 04 Gru 2008 20:44
    narcyz6913
    Poziom 10  

    witam wszystkich! je郵i chodzi o s豉be nagrzewanie si parownika to najcz窷ciej jest to b喚dne wpi璚ie go w magistrale wodn! mia貫m ten sam problem!
    a rozwi您a貫m go w taki spos鏏 瞠 wywali貫m te bezs瘰owne tr鎩niki wody na w篹ach i parownik po陰czy貫m szeregowo z nagrzewnic kabiny! tyle 瞠 na w篹u mi璠zy g這wic silnika a nagrzewnic! i jak r瘯 odj掖!
    poszukuj programu do streownika emmegas ICS-03
    prosz o pomoc! moje GG11470462
    pozdrawiam Krzysiek

  • #20 05 Gru 2008 23:42
    flash_mm
    Poziom 20  

    w wiekszosci aut jest mechaniczny zawor odcinajacy przeplyw do nagrzewnicy. w ten spoosob latem parownik nie jest podgrzewany, to najwiekszy blad - podlaczanie szeregowe z nagrzewnica. chyba ze jestes pewny ze przez nagrzewnice leci plyn nawet latem.

    sa w handlu dostepne dlawiki, ktore montuje sie szeregowo z nagrzewnica, przy zastosowaniu trojnikow mozna regulowac przeplyw przez parownik i nagrzewnice.

    jeszcze jedna uwaga, zanim parownik sie nagrzeje to nie ma sensu przelaczac na gaz, nei podgrzany gaz spala sie w wiekszej ilosci, co w przeliczeniu na zlotowki daje wynik wiekszy niz jazda na benzynie, wiec nie oplaca sie przelaczac za wczesnie na gaz. poza tym przy wiekszych silnikach istnieje ryzyko zamarzniecia parownika, zanim sie silnik zagrzeje.

  • #21 07 Gru 2008 10:23
    marek1pl
    Poziom 14  

    zgadzam sie z flash_mm nie powinno sie wpina parownika szeregowo w obw鏚 ch這dzenia a jak przejedzie sie dwa kilometry wi璚ej na benzynie to sie nic nie stanie wiec po co kombinowa

  • #22 04 Kwi 2009 22:45
    czarusienki
    Poziom 9  

    jedz do gazownik闚 pod豉cz pod kompa i niech ci przestawi na 20 stopni na prze豉czanie i nie kombinuj z oszukiwaniem czujnik闚 bo oni to moga zrobic przez kompa mia貫m to samo i tak mi zrobili i jest ok

  • #23 16 Maj 2009 21:56
    jacekczewa
    Poziom 18  

    czarusienki- program nie pozwala na obnizenie temp. ponizej 20 stopni, poza tym ten temat jest archeologiczny, od tego czasu mam juz 3 auto. Pozdrawiam

  • #24 09 Gru 2009 21:04
    menelex2
    Poziom 9  

    podpinam si pod temat(stary), mam gaz landi rezno omegas i w nim nie idzie ustawi przel帷zenia na gaz poni瞠j temperatury 40stopni, czy kto pr鏏owa co zrobi z tym gazem? (mam prostok徠ny reduktor), i w moim bmw 316 zim prze陰czenie nast瘼uje po 4-6km, chodzi mi 瞠by prze陰czy si o po這w szybciej czyli ok 20st

  • #25 28 Sty 2010 18:37
    Grzesiek1999
    Poziom 8  

    Witam,
    Dorzucaj帷 trzy grosze do poprzednich wypowiedzi opisz moje do鈍iadczenia z gazem. Przejechali鄉y na LPG w firmowych samochodach, oko這 miliona kilometr闚 (fiaty: Seicento 1100 i Pandy 1100/1200). Silniki SPI i MPI z instalacjami Lovato i Stag. Faktycznie du膨 strat jest konieczno嗆 uzyskania oko這 30 stopni w instalacjach sekwencyjnych, zw豉szcza 瞠 w starszych instalacjach prze陰czali鄉y na LPG natychmiast i to nawet przy 30 stopniowych mrozach (na razie diagnostyka pokazuje, 瞠 wszystko jest w porz康ku ze spalinami). Jedno z Seicent, traktowanych w ten spos鏏, ma najechane ponad 300 ty. km, inne 160 ty... Nie b璠 wi璚 komentowa zasadno軼i jazdy tylko na LPG. W Pandach z sekwencjami (Stag4) uda這 si nam skr鏂i czas prze陰czania, owijaj帷 reduktor w kilkoma warstwami foli b帳elkowej a przewody z ciecz izoluj帷 otulin (tak jak mo積a kupi w sklepach hydraulicznych). Dzi瘯i temu straty ciep豉 s mniejsze a prze陰czanie nast瘼uje mniej wi璚ej w czasie o po這w kr鏒szym - i co wa積e - bez ingerencji w elektronik. Jedno spostrze瞠nie, kt鏎e przychodzi mi do g這wy jest takie, 瞠 Panda z silnikiem 1.2 pracowa豉 dosy nier闚no zaraz po prze陰czeniu na LPG. Problem znikn掖 zaraz po gwarancji, kiedy zalali鄉y silnik znacznie lepszym olejem (fiat la Seleni 10W40 a my Mobil1 5W50). Mo瞠 dzieje si tak dlatego, 瞠 5W50 ma mniejsz lepko嗆 w bardzo niskich temperaturach (-25 蚓)?
    Co ciekawe nasz d逝goletni spec od gazu, nagabywany dlaczego p造n musi mie 30蚓 powiedzia tylko, 瞠 w ni窺zych temperaturach gaz nie uzyska odpowiedniego ci郾ienia w instalacji sekwencyjnej a tym samym dawka energii we wtryskiwanej porcji gazu b璠zie mniejsza, co wp造nie niekorzystnie na prac silnika. My郵 wi璚, 瞠 trzeba zbada czy faktycznie ci郾ienie b璠zie ni窺ze a poza tym, przecie mo積a tak wysterowa instalacj aby uzale積i mno積ik gazu od temperatury p造nu i tym samym poda w豉軼iw porcj gazu (nieco d逝瞠j otwiera wtryski przy niskich temperaturach)? Osobi軼ie my郵, 瞠 nasz gazownik po prostu nie ma czasu na tak zabaw bo wymaga ona zdejmowania mapy i badania ci郾ienia gazu a to wszystko w niskich temperaturach, poza warsztatem. I tutaj my郵, 瞠 jest szkopu, zw豉szcza je郵i wezm pod uwag Seicento z najechanymi 300 ty km.

  • #26 28 Sty 2010 20:04
    kawo1
    Poziom 2  

    jacekczewa napisa:
    W takim razie dlaczegop w 2 generacji nie ma tego problemu?


    bo nie ma wtryskiwaczy... II generacja to tak naprawd zamiana silnika z wtyrskiem na ga幡ik. wtryskiwacze bed dostawa熪stro po jajkach, gdy temperatura gazu bedzie za niska, a bedzie za niska jesli gaz nie odparuje w odpowiedniej temperaturze... szkoda instalki na zaoszcz璠zenie niewielkiej ilosci beny.

    niemniej d逝go sie fura u ciebie nagrzewa, termostat sprawny?

  • #27 29 Sty 2010 10:56
    Mg123
    Poziom 14  

    Ja nie mam prze陰cznika NoPb-LPG zale積ego od temp a chcia豚ym go zamontowa. Dodam 瞠 moja instalka TEC-97 najprawdopodobniej nie ma takiej obs逝gi. Kto mam pomys jak co takiego dorobi?

  • #28 16 Sty 2014 00:18
    fredox1
    Poziom 10  

    w nowych instalacjach IV generacji pr鏬 temperatury reduktora przy prze陰czeniu na gaz wynosi 25 st C i to jest absolutne minimum, reduktor musi si nagrza aby odparowa lpg ze stanu ciek貫go w lotny, fizyki nie da si oszuka

  Szukaj w 4mln produkt闚
Przegl康aj produkty