X
  • #1 05 Nov 2006 13:13
    1robert
    Level 18  
    Helpful post? (0)
    założyłem do mojego golfa Mk2 rocznik '87 (po przejściówce) licznik z MFA.
    Po podłączeniu prawie wszystkiego (bez czujników temperatury bo ich jeszcze nie mam) mam problem ze wskazaniami spalania .. na zimnym silniku-po uruchomieniu pokazuje jeszcze jakieś sensowne spalanie (4 l /100km -wiem ze i tak za małe ) ale po chwili spada do 0.
    Samochód ma zamontowany gaz.
    Temat jest o tyle typowy, że znajomy ma golfa GT z oryginalnym MFA i po zamontowaniu gazu ma ten sam efekt - a silnik jest na wtrysku (ja mam gaźnik). Myśle ze mikser od LPG może zmieniać podciśnienie w kolektorze ssącym i z tego powodu może wskazywać cudy - pytanie jak temu zaradzić -może ktoś ma jakiś pomysł?
    podejrzewam że możnaby przestawić czujnik od podciśnienia w liczniku (wakuometr) ale to ostateczność - bo jeżeli podciśnienie jakoś nie pasuje a w to samo miejsce jest wpięty przyspieszacz od zapłonu to mamy jakiś bajzel. :(

    i jeszcze jedno -jakie dokładnie czujniki można podłaczyć zamiast czujnika temperatury zewnętrznej, oraz czujnika temp oleju. ceny w sklepie mnie zadziwiły (200 zł za temp zewn ). podejrzewam że potrzebny jest termistor - około 1,1 kOm- ale moze dałoby sie zastosować czujnik od wody?? tylko jaki?? jest chyba kilka rodzajów.

    wierze że nie tylko ja przechodze ten temat i ktoś już go rozgryzł

    za wszelką pomoc będe bardzo wdzieczny :)
  • #2 05 Nov 2006 16:23
    marek1pl
    Level 14  
    Helpful post? (0)
    Mam podobnie w Toledo odkąd zamontowałem gaz, z ta różnicą że mnie oszukuje tylko podczas jazdy na gazie i tylko na spalaniu(pokazuje 8 z groszami a pali 9 z groszami).Rozmawiałem z różnymi ludźmi i wszyscy twierdzą że nie da się tego przeskoczyć ponieważ auto ma wprowadzone dane fabrycznie dla benzyny a nie dla gazu i nie da się tego zmienić.Więc jak ktoś wie jak to zrobić to niech się podzieli wiedzą.
  • #3 06 Nov 2006 16:19
    1robert
    Level 18  
    Topic author Helpful post? (0)
    po kilku przemyśleniach i badaniach: ;)
    sprawdziłem... wskazania spalania nie zależą wcale od podciśnienia na wakuometrze:!::?:
    odłaczyłem wakometr i dalej to samo - wnioskuję że coś sie stało pomiarowi podciśnienia które wynosi u mnie od 0 do -800 kPa czyli chyba w miare ok.
    sprawdze wakuometr - nie jest to jakiś prosty układ.. jeszcze nie wiem jak sie za to zabrać - w środku mieszka NE 532 i troche nie znanej mi elektroniki.. :(- moze ktoś wie jak sie za niego zabrać??
  • #4 07 Nov 2006 00:16
    1robert
    Level 18  
    Topic author Helpful post? (0)
    temat częściowo rozwiązany...
    wakuometr (a może Vakuometr - nie wiem jak to sie poprawnie pisze..) był po prostu zablokowany w środku - nie wiem jak do końca jest zbudowany ale pomógł zastrzyk z wd40
    teraz wskazania są bardziej prawdopodobne bo reagują na podciśnienie :) wskazania spalania są zaniżone ale chyba proporcjonalne.
    Zaniżanie wskazań może wynikać z różnych przyczyn:
    licznik pochodzi z silnika 1,8 a ja mam 1,6
    mam zamontowany gaz - mikser może zmieniać podciśnienia
    nie jestem pewien gdzie podłączyć podciśnienie - podłaczyłemrównolegle z aparatem zapłonowym

    więcej pomysłów na razie nie mam..
    dalej nie wiem jakie czujniki podłaczyć żeby wskazywało temperatury oleju i zewnętrzną

    proszę o pomoc
  • #5 07 Nov 2006 22:35
    1robert
    Level 18  
    Topic author Helpful post? (0)
    Panowie .. doradzcie mi proszę co z tymi czujnikami temperatury...
    please!!
  • #6 08 Nov 2006 23:17
    1robert
    Level 18  
    Topic author Helpful post? (0)
    już wiem co było ze spalaniem - uszkodzony wakuometr - jednak 19 lat robi swoje ;) swoją drogą bardzo zmyślne ustrojstwo - teraz już wiem jak to naprawić :)

    ponawiam pytanie - co z tymi czujnikami temperatury.... nikt nie wie co by tym zrobić??? nie wierze...
  • #7 07 Dec 2006 18:23
    napoleon100
    Level 2  
    Helpful post? (0)
    mam problem ze wskazaniami MFA w golfie II gt 1,8l powiedzcie czy to sie gdzieś ustawia bo nawet nie wiem jak ustawic zegarek pomocy
  • #8 07 Dec 2006 20:13
    1robert
    Level 18  
    Topic author Helpful post? (0)
    zegar ustawia sie takimi dwoma przyciskami obok wyświetlacza po środku licznika. Jeżeli chodzi o całąresztę to pisz co konkretnie chcesz sie dowiedzieć.. trudno opisać wszystko.
    Chyba przeszedłem większość problemów zwiazanych z MFA wieć chętnie pomogę ..
  • #9 08 Dec 2006 20:02
    napoleon100
    Level 2  
    Helpful post? (0)
    dziwne mam wskazania średniego spalania skacze od30,00 do jakiś60,00 L/100
  • #10 09 Dec 2006 01:27
    1robert
    Level 18  
    Topic author Helpful post? (0)
    sprawdź czy działa czujnik przebytej drogi w liczniku - w trybie serwisowym (autodiagnozy) powinien liczyć dokładnie kilometry i wskazywać aktualną prędkość.
    sprawdź też wężyk podciśnieniowy.
    jak by Ci padł wakupmetr to pokazywałoby 0 - chyba że ktoś przy nim majstrował
    napisz jaki masz silnik(gaźnik)
  • #11 09 Dec 2006 12:15
    andrzej20001
    Level 40  
    Helpful post? (0)
    W niektórych vw waukometr był blokowany przez zawór z przekażnikiem który otwierał się po włączeniu 5 biegu ,był czujnik w skrzyni na 5 bieg.
    A czujnik temp zewnętrznej powinien pasować z corsy b , nówka 40zł.
  • #12 10 Dec 2006 08:59
    napoleon100
    Level 2  
    Helpful post? (0)
    temperatura powietrza dziala ,ciśnienie oleju też przebyte kilometry coś jast nie tak raz pokazuje np7 raz sie znieniają a raz nie
  • #13 10 Dec 2006 22:08
    1robert
    Level 18  
    Topic author Helpful post? (0)
    co do czujnika to nie pasuje chyba nawet z golfa3 bo ma około 1kOm . probowalem z czujnkiem z opla astry F - ma około 4.7 kOm a do golfa mk2 potrzebny około 550 om przy 25 stC - dopasowałem coś z termistorów i gra ;)

    co do wskazań spalania- masz na 90%przetarte ścieżki od halotrona w liczniku. to taka czarna kostka przykręcona na 2 wkrętach od tyłu licznika(idą do niej 3 ścieżki) - obok mocowania linki prędkościomierza - częsty przypadek - należy pomajsterkować z odrobiną kabelków, lutownicy , i doświadczenia(albo szczęścia) w lutowaniu kabelków do ścieżek folii. (ścieżki folii przecierają się w miejscu w którm wchodzą w ten hallotron - najlepiej po naprawieniu od razu zalać to np silikonem na ciepło)
    powinno sie udać :)

    pozdrawiam
  • #14 11 Dec 2006 20:31
    napoleon100
    Level 2  
    Helpful post? (0)
    dzięki sprawdzę i napewno odpiszę
  • #15 22 Nov 2008 21:12
    ksiadzt
    Level 9  
    Helpful post? (0)
    witam was może podepnę do waszego tematu :D spalanie na moim mfa pokazuje mi 99.9 czy jakos tak czy to od tego vaku-coś tam ?to coś na gazniku ? a wskazan prędkości to tak samo jeszcze na oczy nie widziałem ale domysliłem sie ze to przez te kostke z tyłu licznika napiszcie prosze co z tym spalaniem ps dzieki

    Dodano po 1 [godziny] 34 [minuty]:

    jest tu kto wiem ze odkopałem ten temat ale niech ktos sie zlituje
  • #16 23 Nov 2008 20:26
    1robert
    Level 18  
    Topic author Helpful post? (0)
    jak nie będzie działało wskazanie prędkości to spalania nie będzie więc trzeba zacząć od czujnika drogi w liczniku (taka czarna kostka obok wejścia linki) - najczęściej uszkodzeniu ulegają ścieżki taśmy z tłu licznika w miejscu przegięcia - trzeba rozebrać i przemierzyć.
    Jak już to uruchomisz i będzie ci pokazywał prędkość i przebytą drogę to zobacz co z spalaniem. Jak się nie uspokoi to trzeba odwiedzić wakuometr - też na tyle licznika - taki element do którego wchodzi rurka z podciśnieniem - na jego wyjściu sygnał powinien się zmieniać jak zrobisz podciśnienie (np ustami). Oczywiście może być przegnity, zaciśnięty wężyk od podciśnienia.
    U mnie był uszkodzony mieszek wakuometru - jest lutowany i po kilkunastu latach padł - rozebrałem wakuometr i przelutowałem na nowo.
    Jak kto potrzebuje więcej szczegółów to pisać :) miłej walki
  • #17 24 Nov 2008 22:28
    ksiadzt
    Level 9  
    Helpful post? (0)
    no dobra moja walka zakończyła się klęską :roll: druk jest cały sprawdzałem miernikiem w środku tej kostki jest taki biały kwadracik może coś z nim jest nie tak albo zle kable podłączyłem od mfa ale wątpię mają iść od manetek do licznika i nigdzie indziej po drodze :|a ten vakumetr to nie wiem jak miernikiem sprawdzić specem od zabawy tym ustrojstwem nie jestem oj ja biedny :cry:
  • #18 25 Nov 2008 10:43
    1robert
    Level 18  
    Topic author Helpful post? (0)
    ta biała kostka o której piszesz to czujnik hallotronowy i reczej nie powinien się zepsuć - ścieżki czasem są ok do momentu jak się to wszystko złoży do kupy - po dokręceniu śrubek może nie łączyć - ty musisz doprowadzić do momentu że MFA będzie wskazywało przebytą drogę i prędkośc - później zajmniesz się spalaniem.Bez przebytej drogi spalanie nie bedzie chodzić.
    co do wakuometru to dwa chyba zewn piny to zasilanie - chyba 5 V a wewn sygnał powinien się zmieniać w zależności od podciśnienia.
  • #19 25 Nov 2008 19:14
    ksiadzt
    Level 9  
    Helpful post? (0)
    ok to w sobote czeka mnie kolejna walka a masz może jeszcze jakieś rady dla mnie bo rozkręcam ten licznik chyba z 30 raz jak nie lepiej i zaczyna sie robić to trochę męczące :| w rozkręcaniu mogę sie ścigać na czas :D ps dzięki
  • #20 25 Nov 2008 20:10
    1robert
    Level 18  
    Topic author Helpful post? (0)
    sprawdz miernikiem elementy przy załaczonych kostkach.. (tylko żeby zwarcia nie zrobić)
    np na czujniku licznika będzie się pojawiał impuls jak będziesz kręcił wkładem licznika(odpowiedni śrubokręt zamiast linki). Jak sięnie pojawi to sprawdź czy zasilanie dostaje - może coś innego masz uwalone - np czujniki nie mają zasilania. Niestety ja już nie mam golfa więc piszę tylko z pamięci - ale trochę się też na szukałem więc trochę pamiętam.
    Jak będziesz miał jakieś obserwacje z pomiarów to postaram się odpisać
  • #21 18 Jan 2009 13:11
    czarek1982
    Level 1  
    Helpful post? (0)
    cześć

    robert1, powiedz proszę co może być przyczyna uszkodzenia przy czujniku wskazującym prędkość (na MFA). oczywiście oprócz scieżek
  • #22 18 Jan 2009 22:14
    1robert
    Level 18  
    Topic author Helpful post? (0)
    a mierzyłeś czy dochodzi napięcie do czujnika??
    od tego trzebaby rozpocząć...
    moze sam czujnik padła albo coś jest z magnesem - ten czujnik to hallotron - reaguje na pole magnetyczne magnesu - chyba tego który porusza wskazówką - o ile się nie mylę
  • #23 11 Dec 2009 22:42
    cbbuba
    Level 1  
    Helpful post? (0)
    Witam wszystkich mam problem zwiazany z MFA w golfie 2 GT 1.8 ben-gaz..... problem polega na całkowitym braku reakcji ze strony MFA działa tylko zegarek . wszyzstko działało do czasu gdy zmieniłem cała skrzynke na bezpieczniki plus kable do kostki stacyjki swiateł itp.... wszystko to jest od passata po zmianie skrzynki nie działa mi mfa.. czy to wina skrzynki ze sie rozni od orginalnej??? jesli ktos wie cos na ten temat prosze o odpowiedz pozdrawiam
  Search 4 million + Products
Browse Products