Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Kategoria: Kamery IP / Alarmy / Automatyka Bram
Montersi
Kategoria: Akumulatorki / Baterie / Ładowarki
  • #1 05 Lis 2006 21:32
    szybkikolo
    Poziom 9  

    Witam. Mam pytanie jak mozna sprawdzic swiece zarowe bez ich wyciagania.Gdyz jak jest duzy mróz to słychac jakby silnik łapał na dwa cylindry wszystko jest ok zadna kontrolka sie nie pali.Z góry dziękuję.

  • #2 05 Lis 2006 21:39
    piotrdan
    Poziom 19  

    Co prawda każdy ma swoje sposoby ale jeden z nich to odłącz od listwy zasilającej świece żeby każda była osobno. Następnie podłącz w szereg amperomierz ( z jednej strony do plusa akumulatora a z drugiej do świecy żarowej ,oczywiscie na chwilkę). Pobór prądu w początkowej fazie to około 10 do 15 amper i z upływem czasu spada. Na wszystkich powinno być bardzo podobnie. Najlepiej sprawdzać na zimnym silniku.

  • #3 06 Lis 2006 08:52
    ANDRZEJ R
    Poziom 16  

    na 100 % bez wyciagania nie sprawdzisz!!!

  • #5 07 Lis 2006 20:28
    SP7SEC
    Poziom 26  

    na 100 procent sprawdzisz tylko jak masz czym musiał byś mieć amperomierz szczelinowy lub cęgowy tylko ten cęgowy ciężko zapiąć a szczelinowy bez problemu w 3 minuty

  • #6 07 Lis 2006 21:02
    ANDRZEJ R
    Poziom 16  

    a jak swieca grzeje tylko srodek??? a nie czubek??

  • #7 08 Lis 2006 08:56
    bloodybit
    Poziom 9  

    swieca zarowa po odpieciu przewodu na zimnym ma miec ok 1-2 ohm, a przy probie podania jej napiecia musi sie zaiskrzyc na kablu, w ten sposob wiesz ze pobiera prad... jesli nie to masz na 100% niesprawna swiece...
    od kilku lat robie tylko diesle i w ten sposob je sprawdzam. w niektorych przypadkach wymagaja one wykrecenia do sprawdzenia, ale to zadkosc a zwlaszcza w TDI...
    pozdrawiam

  • #8 14 Lis 2006 22:08
    damian-018
    Poziom 14  

    Dla 100% pewności wykręć i dopiero podłącz wtedy będziesz wiedział czy grzeją, czy nie.

  • #9 15 Lis 2006 11:52
    serg77
    Poziom 15  

    ale na 100% musisz do tego pomiaru odlaczyc czujnik temperatury silnika bo swiece grzeja ponizej jakies temperatury (np audi A4 1,9TDI ponizej temp. silnika +5*C), jesli jest odlaczony czujnik to grzeja zawsze (okolo 20 sekund).

  • #10 15 Lis 2006 12:53
    mczapski
    Poziom 38  

    I właśnie widać, że strach pytać. Pytanie banalne a odpowiedzi filozoficzne. Chociaż w ramach filozofowania to też przyznaję iż nie wiemy jakie własności chcesz sprawdzać. Ale generalnie świeca jeśli pobiera odpowiednio duży prąd może spełniać swoje zadania. Możesz zatem zmierzyć całkowity prąd łącznie pobierany przez świece. Lecz różne są świece, powstaje problem odpowiedniego zakresu pomiarowego miernika i powstaje problem z ustaleniem która jest uszkodzona. Najlepiej zatem odłączyć listwę zasilana i zasilać każdą świecę oddzielnie. Prąd niestety w pierwszym okresie może sięgnąć 20 A. I bez potrzeby nie grzejemy bowiem obecne świece potrafią osiągać nominalną temperaturę po 3 sek. I jest racja iż bywa taki stan kiedy uszkodzenie powoduje przesunięcie maksymalnie grzanej części w głąb ale jeśli to dotyczy jednej świecy to jeszcze nie klęska. I warto widzieć, że przy takiej metodzie nic nie mają do powiedzenia czujniki i inne zabezpieczenia. Jednak jak wszystko należy wykonać z głową i wyczuciem.

  • #11 15 Lis 2006 21:10
    camel09
    Poziom 19  

    masz racje że kupa tu filozofii. moze by zapytac o jakim silniku mowa dokładniej skoro trzeba listwe odkrecac. bo mi sie wydaje ze tam nie ma listwy. a jesli mam racje to w czym problem zeby wyjąc świeczki? przecież auto na zimnym nie pali dobrze! może zaraz trzeba bedzie sprawdzac to przez fejsik! juz nic sie niektorym nie chce? tylko mierniczkiem przytknąć i git?

  Szukaj w 4mln produktów
Przeglądaj produkty