X
  • #1 05 Nov 2006 21:32
    szybkikolo
    Level 9  
    Helpful post? (+2)
    Witam. Mam pytanie jak mozna sprawdzic swiece zarowe bez ich wyciagania.Gdyz jak jest duzy mróz to słychac jakby silnik łapał na dwa cylindry wszystko jest ok zadna kontrolka sie nie pali.Z góry dziękuję.
  • #2 05 Nov 2006 21:39
    piotrdan
    Level 19  
    Helpful post? (-2)
    Co prawda każdy ma swoje sposoby ale jeden z nich to odłącz od listwy zasilającej świece żeby każda była osobno. Następnie podłącz w szereg amperomierz ( z jednej strony do plusa akumulatora a z drugiej do świecy żarowej ,oczywiscie na chwilkę). Pobór prądu w początkowej fazie to około 10 do 15 amper i z upływem czasu spada. Na wszystkich powinno być bardzo podobnie. Najlepiej sprawdzać na zimnym silniku.
  • #3 06 Nov 2006 08:52
    ANDRZEJ R
    Level 16  
    Helpful post? (0)
    na 100 % bez wyciagania nie sprawdzisz!!!
  • #4 06 Nov 2006 22:50
    reed3
    Level 12  
    Helpful post? (+1)
    na 90% sprawdzisz
  • #5 07 Nov 2006 20:28
    SP7SEC
    Level 26  
    Helpful post? (0)
    na 100 procent sprawdzisz tylko jak masz czym musiał byś mieć amperomierz szczelinowy lub cęgowy tylko ten cęgowy ciężko zapiąć a szczelinowy bez problemu w 3 minuty
  • #6 07 Nov 2006 21:02
    ANDRZEJ R
    Level 16  
    Helpful post? (-1)
    a jak swieca grzeje tylko srodek??? a nie czubek??
  • #7 08 Nov 2006 08:56
    bloodybit
    Level 9  
    Helpful post? (0)
    swieca zarowa po odpieciu przewodu na zimnym ma miec ok 1-2 ohm, a przy probie podania jej napiecia musi sie zaiskrzyc na kablu, w ten sposob wiesz ze pobiera prad... jesli nie to masz na 100% niesprawna swiece...
    od kilku lat robie tylko diesle i w ten sposob je sprawdzam. w niektorych przypadkach wymagaja one wykrecenia do sprawdzenia, ale to zadkosc a zwlaszcza w TDI...
    pozdrawiam
  • #8 14 Nov 2006 22:08
    damian-018
    Level 14  
    Helpful post? (-1)
    Dla 100% pewności wykręć i dopiero podłącz wtedy będziesz wiedział czy grzeją, czy nie.
  • #9 15 Nov 2006 11:52
    serg77
    Level 15  
    Helpful post? (0)
    ale na 100% musisz do tego pomiaru odlaczyc czujnik temperatury silnika bo swiece grzeja ponizej jakies temperatury (np audi A4 1,9TDI ponizej temp. silnika +5*C), jesli jest odlaczony czujnik to grzeja zawsze (okolo 20 sekund).
  • #10 15 Nov 2006 12:53
    mczapski
    Level 38  
    Helpful post? (0)
    I właśnie widać, że strach pytać. Pytanie banalne a odpowiedzi filozoficzne. Chociaż w ramach filozofowania to też przyznaję iż nie wiemy jakie własności chcesz sprawdzać. Ale generalnie świeca jeśli pobiera odpowiednio duży prąd może spełniać swoje zadania. Możesz zatem zmierzyć całkowity prąd łącznie pobierany przez świece. Lecz różne są świece, powstaje problem odpowiedniego zakresu pomiarowego miernika i powstaje problem z ustaleniem która jest uszkodzona. Najlepiej zatem odłączyć listwę zasilana i zasilać każdą świecę oddzielnie. Prąd niestety w pierwszym okresie może sięgnąć 20 A. I bez potrzeby nie grzejemy bowiem obecne świece potrafią osiągać nominalną temperaturę po 3 sek. I jest racja iż bywa taki stan kiedy uszkodzenie powoduje przesunięcie maksymalnie grzanej części w głąb ale jeśli to dotyczy jednej świecy to jeszcze nie klęska. I warto widzieć, że przy takiej metodzie nic nie mają do powiedzenia czujniki i inne zabezpieczenia. Jednak jak wszystko należy wykonać z głową i wyczuciem.
  • #11 15 Nov 2006 21:10
    camel09
    Level 19  
    Helpful post? (0)
    masz racje że kupa tu filozofii. moze by zapytac o jakim silniku mowa dokładniej skoro trzeba listwe odkrecac. bo mi sie wydaje ze tam nie ma listwy. a jesli mam racje to w czym problem zeby wyjąc świeczki? przecież auto na zimnym nie pali dobrze! może zaraz trzeba bedzie sprawdzac to przez fejsik! juz nic sie niektorym nie chce? tylko mierniczkiem przytknąć i git?
  Search 4 million + Products
Browse Products