Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Kategoria: Kamery IP / Alarmy / Automatyka Bram
Montersi
Kategoria: Akumulatorki / Baterie / Ładowarki

Podswietlenie podwozia

G@wel 23 Lip 2003 18:24
  • #1 23 Lip 2003 18:24
    G@wel
    Poziom 11  

    Witam. Mam pytanie. Kumpel mysli o podswietleniu podwozia swojego samochodu na niebiesko. Zglosilk sie z tym do mnie, ale ja zabardzo niewiem jak to zrobic, niemam wogule rzadnej koncepcji... Robil ktos juz takie bajery?? Chce rzeby to w miare fajnie wygladalo... i rzeby zabardzo nieobciarzylo budzetu:D

    Za wszelkie wskazowki bede wdzieczny. I prosze opisywac wszystko pokoleji, jakbyscie gadali z lamerem:D ebde wdzieczny

    Pozdrawiam G@wel

  • #2 23 Lip 2003 18:30
    djlexus
    Poziom 22  

    Więc!
    Ja mam dwie koncepcje, jedna to:
    zamontowanie na listwie kilkunastu diuód UV, a druga to zakup na all***.pl lub gdzie indziej, specjalnej "jażyniówki" UV.
    No to by chyba wystarczyło, jak znasz się choś trochę na elektronice to dasz sobie z tym radę :)

    pozdawiam

  • #3 23 Lip 2003 18:36
    G@wel
    Poziom 11  

    Z jażeniówka to chyba neizadobry pomysł, bo boje sie ze sie stluka... koleś lubi szaleć:D A co do diod UV.. Ciekawe.. ale jak to przyczepic?? i jak rozmeiscic??

  • #4 23 Lip 2003 18:48
    djlexus
    Poziom 22  

    To zależy jak koleś chce mieć podświetlone autko, jak ufo :?: :D
    Ja mam dwie listwy o dł ok 50 cm po obu stronach ale ile diód tam weszło to ci nie powiem bo nie pamiętam.
    Obbie listwy mam szczelnie zamknięte w plastilowej obudowie które jeszcze potęguje efekt :D

  • #5 23 Lip 2003 18:53
    G@wel
    Poziom 11  

    Aha.. masz jakies fotki, zeby zarzuucic, jak to wyglada??:D chodzi mi zeby to podswietlenie wygladalo podobnie jak w szybkich i wscieklych:D wiesz o co chodzi.. koles naogladla sie tych klimatow, i uparl sie na podswietlenie:D orientacyjnie ile kasy rzes wydal na to??

  • #7 23 Lip 2003 19:48
    G@wel
    Poziom 11  

    tam niema nic dokladnien opisanego.. a pozatym tam jest tylko o podswietleniu jażeniówką, a mnie interesuja takze inne metodypodświetlania.. Co myślicie o światłowodzie.. tylko czy to dobrze podświeli i jak to podłączyć??

  • #8 23 Lip 2003 19:51
    djlexus
    Poziom 22  

    Moim skromnym zdaniem światłowód odpada, bo cena straszna.

  • #9 23 Lip 2003 19:59
    G@wel
    Poziom 11  

    hmm.. drogi.. moim zdaniem ciezko dostepny... nieznam zabardzo cen swiecących światłowodów, bo jeeszcze nigdzie neiwidziałem ich:( a ile mneij wiecej kosztuja?? orientuje sie ktos?? dobrze ebda swiecily?? da sie jakos pdolaczyc pod samochod??

    Znalazlem.. co o tym myslicie http://sklep.pnet.pl/cgi-bin/main.cgi?pokaz_towar=tak&nr_grupy=77&nr_towaru=11 da sie to jakos podlaczyc?? jak?? jaka przetfornice?? zerby neispalic tegoswiatlowodu:D

  • #11 23 Lip 2003 20:11
    G@wel
    Poziom 11  

    Do olaf_x zajebiste podswietlenie, ale jak to zrobilem. i ile kasy wydales na podswietlenie:D pweidz dokladnie co, jak zrobiles, i ile kasywydales:D

  • #12 23 Lip 2003 20:34
    olaf x
    Poziom 29  

    odpowiem zgodnie z prawda :(
    kiedys mialem z firmy tunigowej swietlowki, pomimo, ze rura byla w rurze ochronnej tluklem zawsze przednia na kotach i szarakach, komplet 4.sztuk- dwie dluzsze i 2.krotsze kosztowaly 1300zl, chodzily z 12V polaczone rownolegle, w pewnym momencie po wytluczeniu dwoch dodatkowych kompletow pojechalem do firmy, gdzie mnie juz dobrze znali, ale akurat niebieskich takich nie mieli, dali inny komplet , tu cytat"sa z przetwornica na 6ooo.V ale za to ladniej swieca". kupilem oczywiscie i zaczalem sie zastanawiac, czy to bezpieczne jezdzic na "krzesle elektrycznym"? odlozylem na polke i jezdzilem bez przez 3.lata. w koncu zabralem sie za tuning ukochanego autka i widzac, ze inni z takimi na 6kv jezdza tez zalozylem, wtedy to kosztowalo 1200 zl. sa minusy: te sa polaczone w szereg, jak 1. sie schrzani-mozna calosc wyrzuci, plus: faktycznie jasnosc zaje..... :) jak mi sie zwala, to kupie na allegro na ledach, nestety jasnosc maja mniejsza :( :( :( , za to kolo 400 taki komplet , a ze sterownikiem efektow kolo 650. naprawde samemu sie nie oplaca przy takiej ilosci ledow, trzeba miec odpowiednie rury plexi, kupa z tym pracy :?

  • #14 23 Lip 2003 20:48
    olaf x
    Poziom 29  

    ja tam bym podchodzil z rezerwa do wszelkich rzeczy z AVT, jesli kity po zlozeniu jednak dzialaja, to cena nieadekwatna, albo sie czeka tygodniami na przesylke, to jednak swiadczy o firmie i jej podejsciu do klienta :?
    w kazdym razie: powodzenia :)

  • #15 23 Lip 2003 21:02
    djlexus
    Poziom 22  

    No nie byłbym taki przekonany jak ty olaf x ze samoróbka to strata pieniędzy ja za same ledy dałem tylko 100zł przetwornice do tego juz miałem więc cały ckoszt to jakieś 150zł kable płytki itp.
    To chyba nie jest wygórowa cena, a efekt....

  • #16 23 Lip 2003 21:29
    olaf x
    Poziom 29  

    przetwornice juz miales....
    poza tym chodzi mi nie o kwestie elektroniczna, tylko przede wszystkim mechaniczna, plytka +- 1cm na 60cm na przod tyl i 1cm na 100cm na boki, rurki plexi, powiem szczerze ze nie widzialem nigdzietakich na polce sklepowej, bo utykanie np. 50ledow na listwie to tylko troche zmudnej pracy, ale summa summarum wole ten czas poswiecic na hobbystyczne dlubanko w starym radio lub magnetofonie

  • #17 23 Lip 2003 23:36
    djlexus
    Poziom 22  

    Suma sumarum jak mam perspekrywie wysdać te 100-200 zł na projekt ledowy, a 1000-1200 zł na gotowizne z pólki to chyba logiczne ze warto poświęcić troszkę czasu na dłubaninę.
    Nie wiem jak ty, ale ja widocznie bardziej cenię pieniądze. Choć bardzo lubię bydawać je na "widzi mi się".
    A i nie zobaczysz takiego czegoś na sklepowej półce bo to jest oryginalny projekt, a przecież o to chodzi w tuningu, czyż nie mam racji. :D :P
    Bo co to za tuning jak każdy ma to samo.

  • #18 23 Lip 2003 23:57
    PCMAN
    Poziom 16  

    Sam pomysł brzmi ciekawie, ale niestety może się policja przyczepić. Było już kilka przypadków, że za świecące bajery na zewnątrz samochodu wlepiali mandaty. W zasadzie to mają racje, bo kodeks ruchu drogowego nie przewiduje takiego oświetlenia. Zależy na kogo trafisz - ryzk fizyk.

  • #19 24 Lip 2003 00:10
    djlexus
    Poziom 22  

    To też ufa sie nie włącza jak się jeździ na E1 tylko w odpowiednim miejscu i w odpowiednim czasie.

    A co do Kodeksu Rucho Drogowego, to nie tyle ze nie przewiduje on takiego oświetlenia, tylko poprostu zabrania miec inne oświetlenie niż takie, które jest dokładnie określone w owym Kodeksie.

    Juz tu nie bede cytował KRD, ale powiem tylko tyle ze znam przypadki gdzie znajomi sprowadzali sobie autka ze stanów z róznymi bajerami fabrycznie montowanymi w tych bryczkach i też dostawali za to mandaty i musieli to zdemontować.

    No a z tym na kogo się trafi to trzeba mieć nie fart, mnie to jak narazie ominęło :) odpukać

    Zawsze kończyło się na tym żebym wyłączył te ufo bo się z "Nie Do Wiary" jeszcze zjadą jak tak bede wieczorami po mieście jeździł :)

  • #20 24 Lip 2003 02:10
    Quaki
    Poziom 20  

    niestety coraz czesciej sie zdarzaja oszolomy co jezdza tak na E1 (ja ostatnio takiego spotkalem ) ale do rzeczy tego typu uklady oferuja w zasadzie wszystkie zachodnie i polskie firmy tuningowe radze poszukac w katalogach

  • #21 24 Lip 2003 08:24
    olaf x
    Poziom 29  

    moje swiatla zalaczaja sie automatycznie, jesli:sa wlaczone chociaz postojowki lub inne i jesli fotoelement pomiedzy deska a przednim slupkiem da sygnal, ze sie sciemnilo.
    oczywiscie po drodze jest zwykly hebel, zeby blyskawicznie wszystko wylaczyc, powod: wiadomy :)

    djlexus :arrow: zgoda, ze nie uzywa sie tego ciagle, tylko czasem :)
    :arrow: niezgoda na temat oplacalnosci(przeczytaj dokladnie,co pisalem) nie porownywalem do siebie swietlowek za 1300 i wlasnej produkcji ledow, tylko z allegro zestaw ledowy(teraz juz kolo 400) i ew. wlasna produkcje.
    przyznasz, ze biorac pod uwage wklad pracy-to przy tej relacji juz oszczednosc taka sobie...

  • #22 24 Lip 2003 10:47
    djlexus
    Poziom 22  

    Zgadzam się z tobą. Teraz bym tego nie robił bo koszt alternatywny mojej pracy, bądź jak kto wili cena utraconych możliwości jest dużo większa niż kiedys i teraz bym sobie nie pozwoił na tracenie czasu na grzebanin nad tym.
    Ale jak ktoś ma dużo wolnego czasu to co mu szkodzi pogrzebać sobie troszeczkę :)

  • #23 24 Lip 2003 11:14
    bolek
    Specjalista - oświetlenie sceniczne

    ja uważam że diody led są do bani, daja mało światła a dużo kosztuja. jeszcze w dodatku UV- przecierz tego promieniowania jako tako nie widać, widac tylko jak pobudza ono inne materiały do świecenia. Nawierzchnia drogi raczej sie nie wzbudzi od takiego światła- pomijam to że diody oprucz UV świecą jeszcze "troszke" na niebiesko.

    co do waszych kosztów. robie przetwornice 310V + elektroniczne układy zapłonowe + świetlówki. pod jedną przetwornice można podpiać 4...5 świetlówek 18W- efekt jest podobny do tego co ma Olaf
    koszt to ok 200zł. (najlepiej widać zielone lampy). schematu nie podam bo jest on w powyrzszych linkach, które podał C2H5OH

  • #24 19 Gru 2003 23:43
    michalakmiroslaw
    Poziom 12  

    i dowód rejestracyjny do zabrania
    i słusznie

  • #25 29 Gru 2003 17:58
    AVATAR_PL
    Poziom 14  

    ja mam pomysł.
    W sprzedarzy istnieją węże świetlne do użytku zewnętrznego. Służą do ozdabiania sklepów i takich tam w czasie świątecznym. Koszt to ok 130zł za 8m. do wyboru są różne kolory w tym niebieski. Latwo je zamontować i są w szczelnej ,chyba gumowej, obudowie, świecą dość jasno.
    Poszukaj w sklepie internetowym. http://www.sklep.avt.com.pl

  • #26 29 Gru 2003 23:37
    vespereq
    Poziom 26  

    hmm a mnie sie wydaje czy byla taka wersja fiata stilo, z fabrycznie montowanym podswietlaniem???

  • #27 02 Sty 2004 01:23
    Żaba...
    Poziom 11  

    Co do tego węża świetlnego to również wpadłem na ten pomysł. Bo kupiłem sobie taki na świta aby oświetlić domek. Tylko jest jeden problem jak go podłączyć pod 12V skoro jest on na 220V. Jak ktoś by powiedział jaką przetwornice tu użyć i jakiśschemacik czy coś w tym stylu to bardzo bym prosił. Bo nie jestem za bardzo obczajony w tych sprawach :)

  • #28 03 Kwi 2004 20:14
    elmer2
    Poziom 28  

    Witam:.

    A co myslicie o superjasnych diodach LED niebieskich daja nawet mone swiatlo zauwazalne nawet z kilkunastu metrow. a cena sztuki nie przekracza 1,5 zl za sztuke przynajmniej w sosnowcu

  • #29 08 Kwi 2004 08:35
    fenix84
    Poziom 10  

    a ja sobie podswietlenie zrobiłem za 16 zł kupiłem zaje.... zaroweczke taka do mieszkan na 12V/50W(oczywiscie była niebieska sa tez zołte czerwone i zielone ) tak zwanie oczka dawała zajeb... swiatełko moze troszku za jasne niebieskie ale mozna było dołozyc jeszcze szkiełko z witraza ciemno niebieskie ale to juz jak kto woli ja pozostałem prz samej zarowce zarowke zabudowałem w puszke po piwie :D oczywiscie 1L firmy faX instalacje podpiełem pod bezpiecznik i w srodku zrobiłem wł tego oswietlenia :D jezdziłem z tym 2 lata za mi sie to znudziło i wymontowałem to :p papapa zycze powodzania

  • #30 17 Lut 2005 17:05
    djandriu
    Poziom 27  

    Panowie , to jest temat o podświetleniu auta i jak je wykonać a nie o kodeksie i co na to policja !!! Był juz temat na forum "tuning a prawo " więc mondrale powinni sie tam wypowiadać !! Piszącemu ten temat najwyraźniej nie chodziło o kodeks drogowy

  Szukaj w 4mln produktów
Przeglądaj produkty