X
  • #1 18 Nov 2006 14:15
    dob12
    Level 20  
    Helpful post? (+3)
    witam chodzi m konkretnie jak sprawdzic alternator wymontowany z samochodu
    i nie chodzi mi o sprawdzenie wizualne,bo szczotki mozna wymontowac i
    sprawdzic ich stan pierscienie tak samo wmiare silne przebicie na wirniku
    lub stojanie tez zwyklym miernikiem,natomiast wiem ze sie robi specjalna
    kombinacje kabli wraz z zarowka wzbudzenia i podlancza sie to do alternatora
    wraz z baterja a napedza sie wiertarka jesli jest ok wiertarka zmniejsza
    obroty a zarowka gasnie. Prosil bym o przeslanie tego schematu kombinacji
    tych kabli i podlaczenie ich do alternatora pozdrawiam GREG jesli ktos
    znalby linki do takich stron z opisami prosze o udostepnie nie mi ich.
    :D
  • #2 18 Nov 2006 16:31
    viper555
    spec od auto-elektro
    Helpful post? (0)
    Po pierwsze jaki alternator chcesz sprawdzić.P
  • Helpful post
    #3 18 Nov 2006 17:02
    grzesiek08
    Level 11  
    Helpful post? (+2)
    nie potrzeba schematu,podłączasz akumulator "+" do zacisku ładowania(z reguły śruba ósemka lub końcówka pod gruby knektor), minus na korpus.Żarówkę włączasz pomiędzy plus aku a zacisk od lamki ładowania i układ gotowy.Przy sprawnym alternatorze żarówka zgaśnie jeżeli żarzy może być uszkodzona dioda.Można je sprawdzić ale najpewniej rozlutowując końcówki uzwojeń stojana.Życzę powodzenia!
  • #4 18 Nov 2006 20:01
    dob12
    Level 20  
    Topic author Helpful post? (0)
    wielkie dzieki ot mi chodzilo pozdrawiam a co do typu alternatora to poprostu tak pytam nie majac konkretnie na mysli zadnego ,zajmuje sie troche mechanika wiec chcialem to wiedziec .Wielkie dzieki pozdrawiam:D:D:D
  • #5 09 Nov 2007 13:27
    __daniel__
    Level 10  
    Helpful post? (+1)
    Witam,
    mam pytanie odnośnie sprawdzenia alternatora ale takiego sterowanego komputerem, tzn ma on złącze na 5 pinów. (Np Mercedes Actros).
    Czy można zbudować jakiś układ, są może schematy?
  • #6 28 Mar 2011 21:58
    738462
    Removed  
    Helpful post? (0)
    grzesiek08 wrote:
    nie potrzeba schematu,podłączasz akumulator "+" do zacisku ładowania(z reguły śruba ósemka lub końcówka pod gruby knektor), minus na korpus.Żarówkę włączasz pomiędzy plus aku a zacisk od lamki ładowania i układ gotowy.Przy sprawnym alternatorze żarówka zgaśnie jeżeli żarzy może być uszkodzona dioda.Można je sprawdzić ale najpewniej rozlutowując końcówki uzwojeń stojana.Życzę powodzenia!


    Witam, czyli co? niekonieczne są obroty? Proszę o odpowiedź.
  • #7 28 Mar 2011 22:16
    macvir
    Warunkowo odblokowany
    Helpful post? (+1)
    potrzebne, no chyba ze sam reka potrafisz rozpedzic alternator do odpowiednich obrotow :)
  • #8 28 Mar 2011 22:35
    1078231
    Removed  
    Helpful post? (0)
    Po co do odpowiednich obrotów? Chcesz usłyszeć czy łozyska nie szumią?
  • #9 29 Mar 2011 20:10
    macvir
    Warunkowo odblokowany
    Helpful post? (0)
    wzbudzic go :D
  • #10 29 Mar 2011 23:36
    saly
    Level 32  
  • #11 30 Mar 2011 07:13
    1078231
    Removed  
    Helpful post? (0)
    Tak, ale na obciążenie.
  • #12 30 Mar 2011 08:14
    eurotips
    Level 30  
    Helpful post? (0)
    grzesiek08 wrote:
    nie potrzeba schematu,podłączasz akumulator "+" do zacisku ładowania(z reguły śruba ósemka lub końcówka pod gruby knektor), minus na korpus.Żarówkę włączasz pomiędzy plus aku a zacisk od lamki ładowania i układ gotowy.Przy sprawnym alternatorze żarówka zgaśnie jeżeli żarzy może być uszkodzona dioda.Można je sprawdzić ale najpewniej rozlutowując końcówki uzwojeń stojana.Życzę powodzenia!


    To po co robić tyle podchodów z wymontowaniem aby na stole odtwarzać 1:1 podłaczenie jakie jest w aucie?
    pierwszą rzeczą jest zawsze podmiana regulatora, chociażby dlatego że większość zintegrowana jest ze szczotkami które mogły się po prostu skończyć
  • #13 30 Mar 2011 10:42
    1078231
    Removed  
    Helpful post? (0)
    Regulator (aktualnie) pada sporadycznie.
  • #14 30 Mar 2011 11:09
    eurotips
    Level 30  
    Helpful post? (0)
    Motronic wrote:
    Regulator (aktualnie) pada sporadycznie.

    Fajnie by było jakby tyczyło to również szczotek,
    te jednak potrafią zawisnąć lub po prostu się zużyć w sposób naturalny po kilkuset kkm, a takie przebiegi ma 90% sprowadzanych aut, nawet tych 3 letnich z "73.676km" przebiegu na liczniku :D
  • #15 30 Mar 2011 13:34
    1078231
    Removed  
    Helpful post? (0)
    eurotips wrote:
    ,
    te jednak potrafią zawisnąć

    Jak do tej pory jeszcze nie miałem przypadku z zawieszonymi szczotkami, co to jest?
    Ciągle ktoś o tym opowiada, jak to wygląda?
  • #16 30 Mar 2011 13:42
    carrot
    Moderator Samochody
    Helpful post? (0)
    Quote:
    Jak do tej pory jeszcze nie miałem przypadku z zawieszonymi szczotkami

    Zdarzyło mi się, w samochodach, w których pompa wtryskowa jest nad alternatorem i lał się do niego ON, po naprawie pompy (uszczelnieniu) ropa wysycha i szczotkotrzymacz jest zaklejony glutem z pyłu szczotek i gnojówki
  • #17 30 Mar 2011 13:44
    1078231
    Removed  
    Helpful post? (0)
    Ale wtedy szczotek tez juz nie ma, bo brud zmieszany z olejem działa jak pasta do docierania...szczotek.
  • #18 30 Mar 2011 17:55
    miler80
    Level 34  
    Helpful post? (+1)
    Będzie nawet połowa szczotki jednak sprężyna nie ma siły wycisnąć dalej i pozostaje wydarta w tej pozycji w jakiej zaschło. W sprinterze tak miałem również.
  • #19 15 Sep 2011 16:20
    HarrisonBergeron
    Level 11  
    Helpful post? (0)
    Jak najczęściej uszkadzają się diody w alternatorze? Na zwarcie, czy na przerwę?
  • #20 15 Sep 2011 16:47
    1078231
    Removed  
    Helpful post? (0)
    Jak najczęsciej się przerwaca ktoś na ślizgawce? Na prawy bok, lewy, na twarz czy na pupę?
  • #21 15 Sep 2011 16:47
    robert7319
    Level 15  
    Helpful post? (0)
    Na zwarcie
  • #22 15 Sep 2011 16:49
    1078231
    Removed  
    Helpful post? (0)
    No popatrz, a dzis robiłem alternator w astrze cdti i dwie miały przerwę. A wczoraj z forda escorta i jedna rozwarta.
  • #23 15 Sep 2011 17:03
    robert7319
    Level 15  
    Helpful post? (0)
    Przerwa i rozwarta to chyba to samo.
  • #24 15 Sep 2011 17:46
    HarrisonBergeron
    Level 11  
    Helpful post? (0)
    Na ślizgawce najczęściej przewracamy się na innych biorących udział w ślizganiu. ;)

    Czyli mam rozumieć, że obie opcje są równie prawdopodobne?
    Hmm... Raczej podejrzewałbym, że dioda przepala się na przerwę.
  • #25 15 Sep 2011 18:12
    viper555
    spec od auto-elektro
    Helpful post? (0)
    HarrisonBergeron wrote:

    Raczej podejrzewałbym, że dioda przepala się na przerwę.


    Nie ma reguły ale są pewne uwarunkowania.P
  • #26 16 Sep 2011 10:15
    carrot
    Moderator Samochody
    Helpful post? (0)
    A jak sklasyfikować diodę, która na mierniku zachowuje się normalnie, a badana żarówką 21W ma przerwę ? ;)
    Zresztą co to za różnica, jak uszkodziła się dioda, jak cały mostek i tak jest do wymiany
  • #27 16 Sep 2011 11:40
    1078231
    Removed  
    Helpful post? (0)
    carrot wrote:

    Zresztą co to za różnica, jak uszkodziła się dioda, jak cały mostek i tak jest do wymiany

    Eee, w Felicji, polonezach wymienisz jedną.
  • #28 16 Sep 2011 15:31
    HarrisonBergeron
    Level 11  
    Helpful post? (+1)
    Ciesze się, że na kolegę trafiłem. Nie będę ukrywał, że liczę na pomoc. Do tej pory nikt nie potrafił mi udzielić fachowej porady.
    Jeśli można, to chciałbym przejść od tematu ogólnego alternatorów do konkretnego przykładu (jeśli to konieczne proszę o wydzielenie do osobnego wątku).
    Gdzie są diody wzbudzenia w tym alternatorze? (foto)
    To view the material on this forum you must be logged in.
    Jest to alternator od Forda Mondeo mk2. Wtyczka 3 pinowa. Plus akumulatora -czerwona strzałka.
    Jeśli chodzi o diody mocy multimetr pokazuje:
    spadek 0,37 w kierunku przewodzenia (korpus - niebieski, niebieski - czerwony),
    oraz nieskończoność w kierunku zaporowym (czerwony - niebieski, niebieski - korpus).
    Pomiar ze zdemontowanym regulatorem napięcia, ale bez domontażu mostka prostowniczego. Na fotce zaznaczyłem tylko 4 niebieskie strzałki, ale wynik pomiaru jest taki sam bez względu na którą diodę lub końcówkę uzwojenia mierzę.

    Teraz przejdę do rzeczy, których nie rozumiem:
    Co to jest za połączenie regulatora napięcia z mostkiem oznaczone zieloną strzałką?
    Jeśli to jest wyprowadzenie diod wzbudzenia, to po co jest takie solidne połączenie (gruby kawał miedzianej blachy) między plusem a regulatorem napięcia (czerwona strzałka)? Wzbudzenie chyba będzie na tym miedzianym połączeniu (???)
    Przeglądałem wiele schematów alternatora w Fordach Mondeo, żaden nie pasuje do mojego, ale - w niektórych zauważyłem jest bezpośrednie połączenie jednego z uzwojeń stojana alternatora z regulatorem napięcia (z pominięciem diody wzbudzenia). Jakieś sterowanie czy coś... nie wiem.
    To zielone połączenie to może właśnie jest to? Tym bardziej, że pomiar multimetrem zielony-niebieski daje wynik 0 (w obu kierunkach).

    Objaw jest taki, że w samochodzie świeci kontrolka ładowania i nie ma ładowania.
  • #29 16 Sep 2011 15:45
    1078231
    Removed  
    Helpful post? (0)
    Nie ma tam diod wzbudzenia, zaznaczone zieloną strzałką po połączenie jednej z faz. Regulator tam działa w ciekawy sposób-jak alternator stoi daje mały prąd podmagnesowujący, jak w uzwojeniu zaczyna sie tworzyć prąd (wykrywane na tym złączu) włącza zasadniczy prąd wzbudzenia (z B+)
  • #30 16 Sep 2011 18:01
    HarrisonBergeron
    Level 11  
    Helpful post? (0)
    Ta odpowiedź właściwie rozwiewa moje wątpliwości - uszkodzony regulator napięcia;
    oraz potwierdza moje podejrzenie, że diod wzbudzenia tam nie ma - chociaż spotkałem się już z opinią (elektryka samochodowego), że diody są zalane w tym plastiku.

    Dzięki.
  Search 4 million + Products
Browse Products