Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Kategoria: Kamery IP / Alarmy / Automatyka Bram
Montersi
Kategoria: Akumulatorki / Baterie / Ładowarki
  • #1 18 Lis 2006 14:15
    dob12
    Poziom 21  

    witam chodzi m konkretnie jak sprawdzic alternator wymontowany z samochodu
    i nie chodzi mi o sprawdzenie wizualne,bo szczotki mozna wymontowac i
    sprawdzic ich stan pierscienie tak samo wmiare silne przebicie na wirniku
    lub stojanie tez zwyklym miernikiem,natomiast wiem ze sie robi specjalna
    kombinacje kabli wraz z zarowka wzbudzenia i podlancza sie to do alternatora
    wraz z baterja a napedza sie wiertarka jesli jest ok wiertarka zmniejsza
    obroty a zarowka gasnie. Prosil bym o przeslanie tego schematu kombinacji
    tych kabli i podlaczenie ich do alternatora pozdrawiam GREG jesli ktos
    znalby linki do takich stron z opisami prosze o udostepnie nie mi ich.
    :D

  • #2 18 Lis 2006 16:31
    viper555
    spec od auto-elektro

    Po pierwsze jaki alternator chcesz sprawdzić.P

  • Pomocny post
    #3 18 Lis 2006 17:02
    grzesiek08
    Poziom 11  

    nie potrzeba schematu,podłączasz akumulator "+" do zacisku ładowania(z reguły śruba ósemka lub końcówka pod gruby knektor), minus na korpus.Żarówkę włączasz pomiędzy plus aku a zacisk od lamki ładowania i układ gotowy.Przy sprawnym alternatorze żarówka zgaśnie jeżeli żarzy może być uszkodzona dioda.Można je sprawdzić ale najpewniej rozlutowując końcówki uzwojeń stojana.Życzę powodzenia!

  • #4 18 Lis 2006 20:01
    dob12
    Poziom 21  

    wielkie dzieki ot mi chodzilo pozdrawiam a co do typu alternatora to poprostu tak pytam nie majac konkretnie na mysli zadnego ,zajmuje sie troche mechanika wiec chcialem to wiedziec .Wielkie dzieki pozdrawiam:D:D:D

  • #5 09 Lis 2007 13:27
    __daniel__
    Poziom 10  

    Witam,
    mam pytanie odnośnie sprawdzenia alternatora ale takiego sterowanego komputerem, tzn ma on złącze na 5 pinów. (Np Mercedes Actros).
    Czy można zbudować jakiś układ, są może schematy?

  • #6 28 Mar 2011 21:58
    738462
    Usunięty  
  • #7 28 Mar 2011 22:16
    macvir
    Warunkowo odblokowany

    potrzebne, no chyba ze sam reka potrafisz rozpedzic alternator do odpowiednich obrotow :)

  • #8 28 Mar 2011 22:35
    1078231
    Usunięty  
  • #12 30 Mar 2011 08:14
    eurotips
    Poziom 31  

    grzesiek08 napisał:
    nie potrzeba schematu,podłączasz akumulator "+" do zacisku ładowania(z reguły śruba ósemka lub końcówka pod gruby knektor), minus na korpus.Żarówkę włączasz pomiędzy plus aku a zacisk od lamki ładowania i układ gotowy.Przy sprawnym alternatorze żarówka zgaśnie jeżeli żarzy może być uszkodzona dioda.Można je sprawdzić ale najpewniej rozlutowując końcówki uzwojeń stojana.Życzę powodzenia!


    To po co robić tyle podchodów z wymontowaniem aby na stole odtwarzać 1:1 podłaczenie jakie jest w aucie?
    pierwszą rzeczą jest zawsze podmiana regulatora, chociażby dlatego że większość zintegrowana jest ze szczotkami które mogły się po prostu skończyć

  • #13 30 Mar 2011 10:42
    1078231
    Usunięty  
  • #14 30 Mar 2011 11:09
    eurotips
    Poziom 31  

    Motronic napisał:
    Regulator (aktualnie) pada sporadycznie.

    Fajnie by było jakby tyczyło to również szczotek,
    te jednak potrafią zawisnąć lub po prostu się zużyć w sposób naturalny po kilkuset kkm, a takie przebiegi ma 90% sprowadzanych aut, nawet tych 3 letnich z "73.676km" przebiegu na liczniku :D

  • #15 30 Mar 2011 13:34
    1078231
    Usunięty  
  • #16 30 Mar 2011 13:42
    carrot
    Moderator Samochody

    Cytat:
    Jak do tej pory jeszcze nie miałem przypadku z zawieszonymi szczotkami

    Zdarzyło mi się, w samochodach, w których pompa wtryskowa jest nad alternatorem i lał się do niego ON, po naprawie pompy (uszczelnieniu) ropa wysycha i szczotkotrzymacz jest zaklejony glutem z pyłu szczotek i gnojówki

  • #17 30 Mar 2011 13:44
    1078231
    Usunięty  
  • #18 30 Mar 2011 17:55
    miler80
    Poziom 34  

    Będzie nawet połowa szczotki jednak sprężyna nie ma siły wycisnąć dalej i pozostaje wydarta w tej pozycji w jakiej zaschło. W sprinterze tak miałem również.

  • #19 15 Wrz 2011 16:20
    HarrisonBergeron
    Poziom 11  

    Jak najczęściej uszkadzają się diody w alternatorze? Na zwarcie, czy na przerwę?

  • #20 15 Wrz 2011 16:47
    1078231
    Usunięty  
  • #22 15 Wrz 2011 16:49
    1078231
    Usunięty  
  • #23 15 Wrz 2011 17:03
    robert7319
    Poziom 15  

    Przerwa i rozwarta to chyba to samo.

  • #24 15 Wrz 2011 17:46
    HarrisonBergeron
    Poziom 11  

    Na ślizgawce najczęściej przewracamy się na innych biorących udział w ślizganiu. ;)

    Czyli mam rozumieć, że obie opcje są równie prawdopodobne?
    Hmm... Raczej podejrzewałbym, że dioda przepala się na przerwę.

  • #25 15 Wrz 2011 18:12
    viper555
    spec od auto-elektro

    HarrisonBergeron napisał:

    Raczej podejrzewałbym, że dioda przepala się na przerwę.


    Nie ma reguły ale są pewne uwarunkowania.P

  • #26 16 Wrz 2011 10:15
    carrot
    Moderator Samochody

    A jak sklasyfikować diodę, która na mierniku zachowuje się normalnie, a badana żarówką 21W ma przerwę ? ;)
    Zresztą co to za różnica, jak uszkodziła się dioda, jak cały mostek i tak jest do wymiany

  • #27 16 Wrz 2011 11:40
    1078231
    Usunięty  
  • #28 16 Wrz 2011 15:31
    HarrisonBergeron
    Poziom 11  

    Ciesze się, że na kolegę trafiłem. Nie będę ukrywał, że liczę na pomoc. Do tej pory nikt nie potrafił mi udzielić fachowej porady.
    Jeśli można, to chciałbym przejść od tematu ogólnego alternatorów do konkretnego przykładu (jeśli to konieczne proszę o wydzielenie do osobnego wątku).
    Gdzie są diody wzbudzenia w tym alternatorze? (foto)
    Aby zobaczyć materiał na tym forum musisz być zalogowany
    Jest to alternator od Forda Mondeo mk2. Wtyczka 3 pinowa. Plus akumulatora -czerwona strzałka.
    Jeśli chodzi o diody mocy multimetr pokazuje:
    spadek 0,37 w kierunku przewodzenia (korpus - niebieski, niebieski - czerwony),
    oraz nieskończoność w kierunku zaporowym (czerwony - niebieski, niebieski - korpus).
    Pomiar ze zdemontowanym regulatorem napięcia, ale bez domontażu mostka prostowniczego. Na fotce zaznaczyłem tylko 4 niebieskie strzałki, ale wynik pomiaru jest taki sam bez względu na którą diodę lub końcówkę uzwojenia mierzę.

    Teraz przejdę do rzeczy, których nie rozumiem:
    Co to jest za połączenie regulatora napięcia z mostkiem oznaczone zieloną strzałką?
    Jeśli to jest wyprowadzenie diod wzbudzenia, to po co jest takie solidne połączenie (gruby kawał miedzianej blachy) między plusem a regulatorem napięcia (czerwona strzałka)? Wzbudzenie chyba będzie na tym miedzianym połączeniu (???)
    Przeglądałem wiele schematów alternatora w Fordach Mondeo, żaden nie pasuje do mojego, ale - w niektórych zauważyłem jest bezpośrednie połączenie jednego z uzwojeń stojana alternatora z regulatorem napięcia (z pominięciem diody wzbudzenia). Jakieś sterowanie czy coś... nie wiem.
    To zielone połączenie to może właśnie jest to? Tym bardziej, że pomiar multimetrem zielony-niebieski daje wynik 0 (w obu kierunkach).

    Objaw jest taki, że w samochodzie świeci kontrolka ładowania i nie ma ładowania.

  • #29 16 Wrz 2011 15:45
    1078231
    Usunięty  
  • #30 16 Wrz 2011 18:01
    HarrisonBergeron
    Poziom 11  

    Ta odpowiedź właściwie rozwiewa moje wątpliwości - uszkodzony regulator napięcia;
    oraz potwierdza moje podejrzenie, że diod wzbudzenia tam nie ma - chociaż spotkałem się już z opinią (elektryka samochodowego), że diody są zalane w tym plastiku.

    Dzięki.

  Szukaj w 4mln produktów
Przeglądaj produkty